Önder Özcan 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Devirdaym motoruyla alakali olsbilir mi? Yok. AracimA uzun zamandir kurus masraf yaptirmadm. devirdaim bir motor değil de bir pompadır.yani elektrikle değil motordan aldığı tahrikle döner.bugüne dek devirdaimle ilgili benim duyduğum tek çeşit arıza,su damlatması-kaçırmasıdır.bahsettiğiniz soruna devirdaimin sebep olacağını sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 devirdaim bir motor değil de bir pompadır.yani elektrikle değil motordan aldığı tahrikle döner.bugüne dek devirdaimle ilgili benim duyduğum tek çeşit arıza,su damlatması-kaçırmasıdır.bahsettiğiniz soruna devirdaimin sebep olacağını sanmıyorum. Termostat mi kaliyor o zaman?? Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Antifiriz degisimi yaptiniz mi yakin zamanda şayet yaptiysaniz forumda bi aratin yalanci hararet mi neydi hava almis olabilir Yorum bağlantısı
Önder Özcan 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Termostat mi kaliyor o zaman?? şimdi burdan ona net teşhis koyamayız.başka bir şey de olabilir.yalancı hararet şikayetinden çok şikayet eden olmuştu mesela forumda.konuları vardı,onu da bir araştırın.burdan biz en fazla -belki teşhise yardımcı olabiliriz.tamirhaneye gidince "şundan olabilir mi" diye hatırlatırsınız,önce o kısma bakılır. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Ustaya sordum. Hararet müşüründen kaynaklaniyordur muhtemelen dedi. Yan sanayi 50-60 lira orijinal 120 lira civari. Kararsiz kaldim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Forumdaslar yasadigim bir olayi anlatmak istiyorum. Tecrubelerinizden faydalanmak isterim. Bugun saat 10 gibi sakaryadan boluya gelmek uzere yola ciktim. 120-130-140 km lerde seyir ederken birden hararet kirmiziya geldi. Ben hizimi azaltip durmak isterken 1-2 saniye kirmizida kaldiktan sonra tekrar edki haline geri dondu. Yaklasik 10 km yol aldiktan sonra tekrar ayni olay basima geldi. Aractan gelen bir duman falan yoktu. 1-2 saniye kirmizida kaldiktan sonra tekrar normale donuyor. Olay hic basima gelmedi daha once anlamadm nedenini. Ne olmus olabilir? Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein. Merhabalar 2 gündür benimde başıma geldi böyle birşey 2000 model focus 1.6 ghia var bende.hararet göstergesi kafasına göre yukarı çıkıyor sonra düşüyor ama hararet yok aynı zamanda motor bosdayken 3000 devire kadar motor gaz alarak devir saatine çıkıyor.termostat değişti ama Problem o değilmiş elektronikciye gittim sorun Elektronikte değil diyor ne yapacağımı nereye gideceğimi bilemedim.anlaşılan bu arıza bize çok para harcanacak.bu sorunla daha önce karşılaşmış forumda arkalarında varsa sorunu cozebildirdiyseler veya arının nerede olduğunu bilen varsa lutfen yardimci olabilirmi. %99 yalancı hararetten dolayı sorun yaşıyorsunuz. Sistmein havası uzman birine aldırılmalı. Yorum bağlantısı
Eyüp Çil 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 (düzenlendi) 2 farklı usta aldı ama yine devam ediyor.özel bir yöntemini var hava alınmasının.bilenler varsa yardimci olabilirmi lütfen yarın T parçası takcaklarmis ustam gerek yoksa boşuna kestirmeyelim hortumlari 5 Aralık 2015 tarihinde Eyüp Çil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Aralık 2015 Paylaş 6 Aralık 2015 2 farklı usta aldı ama yine devam ediyor.özel bir yöntemini var hava alınmasının.bilenler varsa yardimci olabilirmi lütfen yarın T parçası takcaklarmis ustam gerek yoksa boşuna kestirmeyelim hortumlari T boru takılmalı. Bunun için teknik bülten var ford'ta. Aşağıdaki yöntemle de hava alınabilir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/194697-so%C4%9Futma-s%C4%B1v%C4%B1s%C4%B1-hava-alma/ 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çil 6 Aralık 2015 Paylaş 6 Aralık 2015 (düzenlendi) T boru takılmalı. Bunun için teknik bülten var ford'ta. Aşağıdaki yöntemle de hava alınabilir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/194697-so%C4%9Futma-s%C4%B1v%C4%B1s%C4%B1-hava-alma/ Peki bu T nereye nasıl takilacak 6 Aralık 2015 tarihinde Eyüp Çil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Köker 6 Aralık 2015 Paylaş 6 Aralık 2015 Peki bu T nereye nasıl takilacak radyatör altından çıkan hortumun(sol alttaki)içindeki yay çıkarılacak,antifiriz seyreltilip havası alınacak,hararet müşiri çok sıkılmışsa 1,5 tur gevşetilecek,termostatın arızalı olup olmadığı çek edilecek,geçmiş olsun bilmeyen usta çözemiyor maalesef,motor rektefiye girecek diyen usta bile çıkmıştı ben araştırırken,ama Allah razı olsun forumdaşlardan onların ve Osman Ustanın sayesinde lanet olası yalancı hararet probleminden kurtuldum istanbula yolunuz düşüyor mu?düşüyorsa hiç sağda solda elletmeyin aracınıza burada Osman Ustaya yaptırın kafanız rahat olsun... Yorum bağlantısı
Eyüp Çil 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Benim hararet musuru arizaliymis usta cikardi resmen erimis.yenisini takti havasini aldi beraber yaklasik 20 km testik aracin hararet ortadan yukari gecmedi ustanin parasi verdim tamam oldu dedim eve giderken yine yapti.ama simdi eskisi gibi degil musurden ince hep yapiyordu hic nadir yapiyor.acaba havasinimi tam alamadi.Osman ustan istanbulun neresinde.dükkanın veya şahsının telefonu varsa verebilirsiniz uğur bey. Yorum bağlantısı
Uğur Köker 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Benim hararet musuru arizaliymis usta cikardi resmen erimis.yenisini takti havasini aldi beraber yaklasik 20 km testik aracin hararet ortadan yukari gecmedi ustanin parasi verdim tamam oldu dedim eve giderken yine yapti.ama simdi eskisi gibi degil musurden ince hep yapiyordu hic nadir yapiyor.acaba havasinimi tam alamadi.Osman ustan istanbulun neresinde.dükkanın veya şahsının telefonu varsa verebilirsiniz uğur bey. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/ Yorum bağlantısı
Volkan Adem 10 Aralık 2015 Paylaş 10 Aralık 2015 merhabalar ; foruma yeni katıldım sayılır aşağıda verdiğim video linki bana ait videoyu düzenli çekmeye çalıştım lakin türkiyemizin yolları biraz kasisli olduğu için görüntüde salllanmalar oldu .. gelelim soruna ilk öncelerde ara ara yapmaya başlayan hararet kırmızı çizgiye doğru ilerleme sorunu bende de vardı. daha sonra mersinde servise gittim ve anlattım durumu lakin söylenen şey yalancı hararettir o alalım bişeyi kalmaz dediler her neyse araçtan tüm su antifriz ne var ne yok boşaltıldı ve düz bildiğimiz musluk suyu koyuldu otobana çıktık ibre orta seviyeyi geçmiyordu tamam oldu bu dedik .. aradan 2 gün geçmedi ve mersinden niğdeye seyahat ederken birden ibrenin kırmızıya vurduğunu farkettim ve gazdan ayağımı çektim (lpg) daha sonra forumları dolaştım telefondan ve lpg yi devre dışı bırakarak yani kapatarak benzine aldım tam işler yolunda gidiyor derken tekirden yokuş aşağı giderken birden gene ibre sonra geldi pozantıda durarak yol yardım çağırdım ve niğdeye kadar öyle devam ettim . Arkasından servise çektik aracı dedilerki termostat contası kaçırıyor tamam dedik yaptırdık ve o conta yapılırken içindeki mil de bikaç milim yukarı çekildi ..daha sonra çalıştırdık çıktık gene otobana ve bu sefer orta seviyeden bi tırnak aşşağıda gösteriyordu hararet ibresi saat olarak tarif edersek saat 11 istikametinde ..tamam dedik hareret yükselmiyor niğdeden ankaraya yola çıktık 4 kişi ve o gün öyle ankaraya vardık .. ankaradaki işleri halledip mersine dönerken tuz gölü civarında hararetin videodaki gibi seviyelere düştüğünü gördüm 5 saatlik yolu 8 saatte geldim 80-90 la .. araç otomatik 2001 focus ambiante .. bu da çektiğim video : Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Aralık 2015 Paylaş 10 Aralık 2015 merhabalar ; foruma yeni katıldım sayılır aşağıda verdiğim video linki bana ait videoyu düzenli çekmeye çalıştım lakin türkiyemizin yolları biraz kasisli olduğu için görüntüde salllanmalar oldu .. gelelim soruna ilk öncelerde ara ara yapmaya başlayan hararet kırmızı çizgiye doğru ilerleme sorunu bende de vardı. daha sonra mersinde servise gittim ve anlattım durumu lakin söylenen şey yalancı hararettir o alalım bişeyi kalmaz dediler her neyse araçtan tüm su antifriz ne var ne yok boşaltıldı ve düz bildiğimiz musluk suyu koyuldu otobana çıktık ibre orta seviyeyi geçmiyordu tamam oldu bu dedik .. aradan 2 gün geçmedi ve mersinden niğdeye seyahat ederken birden ibrenin kırmızıya vurduğunu farkettim ve gazdan ayağımı çektim (lpg) daha sonra forumları dolaştım telefondan ve lpg yi devre dışı bırakarak yani kapatarak benzine aldım tam işler yolunda gidiyor derken tekirden yokuş aşağı giderken birden gene ibre sonra geldi pozantıda durarak yol yardım çağırdım ve niğdeye kadar öyle devam ettim . Arkasından servise çektik aracı dedilerki termostat contası kaçırıyor tamam dedik yaptırdık ve o conta yapılırken içindeki mil de bikaç milim yukarı çekildi ..daha sonra çalıştırdık çıktık gene otobana ve bu sefer orta seviyeden bi tırnak aşşağıda gösteriyordu hararet ibresi saat olarak tarif edersek saat 11 istikametinde ..tamam dedik hareret yükselmiyor niğdeden ankaraya yola çıktık 4 kişi ve o gün öyle ankaraya vardık .. ankaradaki işleri halledip mersine dönerken tuz gölü civarında hararetin videodaki gibi seviyelere düştüğünü gördüm 5 saatlik yolu 8 saatte geldim 80-90 la .. araç otomatik 2001 focus ambiante .. bu da çektiğim video : Termostat ayarınızla oynandığı için şu an sürekli açık kalıyor. Yani yalancı harareti motoru soğuk tutarak atlatmaya çalışmışlar. Termostat değişecek, sistmein havası tekrardan alınacak. Hep yanlış işlem yapılmış maalesef. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Adem 10 Aralık 2015 Paylaş 10 Aralık 2015 yapılan işlemler conta değişti müşür değişti (orj)antifiriz eklendi lpg ve benzinde aynı sorunlar var hava filitreler değişti devirdaim pompası yenilendi hava yaptı dediler havası alındı termostat değişti(orj)hepsi yetkili serviste yapıldı ... sonuç videodaki problem Yorum bağlantısı
Rıza Acar 10 Aralık 2015 Paylaş 10 Aralık 2015 Havayla müdürle termostatla filan alakası yok. Bu araçlar havasını alır kendi kendine. Bu sorunun temel sebebi lpgdir. Lpg takılı araçlarda soğutma yetmiyor ve araç gerçekten hararet yapıyor. İstediğiniz kadar hava alın eğer soğutma sistemini rahatlatacak önlemler alınmazsa motoru ale alabilirsiniz. Peki bu sorunun çözümleri nedir? 1. Lpg sistemini çıkarıp atmak. Aracı orjinal fabrika çıkışlı kullanmak. 2.Fordun önerdiği kiti takmak. Orjinal Parça no: 1m51 8a506 ba n . 72 Euro yurt dışında fiyatı. Amazon .com da 105euro .Resimleri aşagıda. Serviste liste fiyatı 376TL ama indirimde yapılabiliyor. [simage]http://store.donanimhaber.com/12/f6/b7/12f6b79399884e5173df4ce540eb6d01.JPG[/simage] Yorum bağlantısı
Volkan Adem 10 Aralık 2015 Paylaş 10 Aralık 2015 hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu .. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 11 Aralık 2015 Paylaş 11 Aralık 2015 (düzenlendi) Termostat ayarınızla oynandığı için şu an sürekli açık kalıyor. Yani yalancı harareti motoru soğuk tutarak atlatmaya çalışmışlar. Termostat değişecek, sistmein havası tekrardan alınacak. Hep yanlış işlem yapılmış maalesef. hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu .. Sani haklı.. Yetkili servis ile tekrar gorusup, yapılan işlemleri düzelttirmeniz gerekiyor.. 11 Aralık 2015 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıza Acar 11 Aralık 2015 Paylaş 11 Aralık 2015 (düzenlendi) Volkan yanlış anlamışsın. Senin sorunun için yazmadım. Genel hararet problemi için yazdım. Bu arada şimdi baktım senin sorunun termostat açık kalması gibi ama açık kalırsa dahi matorun belli bir süre sonra ısınması gerekir... Belkide hiç termostat dahi olmayabilir. Servise verin kontrol ettirin. 11 Aralık 2015 tarihinde Rıza Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 16 Aralık 2015 Paylaş 16 Aralık 2015 (düzenlendi) hocam anladığım kadarıyla videoyu izlemedin ? benim sorunum hararet kırmızıya değil beyaz noktada ortaya gelmiyor tam olarak ya ortadan birazcık aşşada ya da beyaza yakın bi yerde soğutma yetmiyor olsa hararet yapar ama benim olayım başka ..ben sadece şehir içi lpg kullanıyorum uzun yola çıktığım zaman benzinle gidiyorum daha ama sorunu çözemedik ..işte videosu .. https://www.youtube.com/watch?v=y4m26 Focus Gauge Test Menüsü aç ve araç yerinde çalışsın ve dereceyi izle dijital olarak değişecek mi , ustalar ısı müşürinin kablosunu düzgün takmamış galiba. 16 Aralık 2015 tarihinde A.kadir Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 19 Aralık 2015 Paylaş 19 Aralık 2015 Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein.Daha onceki yazima ek yapmak istiyorum. Dün sakaryadan boluya geliyorum ve araci izleyerek geldim. Motor ilk calistiktan yaklasik 30 km sonra bu olay basliyor bunu farkettim. Eger devir olarak 3000 i gecmezsem bir sorun yok. Ama biraz hiz yaparsan yani 3500 devir civarlarinda hararet belirli periyotlarla kirmiziya geliyor orada 3-4 saniye kaliyor sonra tekrar normale donuyor. Sonra 5-6 km ilerliyorum eger devir yuksekse gene aynisini yapiyor. Ancak sonradan kontrol ettigimde aracsa su eksilmesi veya hararet yok. Sorun ne olabilir? Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 19 Aralık 2015 Paylaş 19 Aralık 2015 (düzenlendi) Konunuz birleştirilmiştir. Yalancı hararet olarak bilinir. Havası alınmalıdır sistmein.Daha onceki yazima ek yapmak istiyorum. Dün sakaryadan boluya geliyorum ve araci izleyerek geldim. Motor ilk calistiktan yaklasik 30 km sonra bu olay basliyor bunu farkettim. Eger devir olarak 3000 i gecmezsem bir sorun yok. Ama biraz hiz yaparsan yani 3500 devir civarlarinda hararet belirli periyotlarla kirmiziya geliyor orada 3-4 saniye kaliyor sonra tekrar normale donuyor. Sonra 5-6 km ilerliyorum eger devir yuksekse gene aynisini yapiyor. Ancak sonradan kontrol ettigimde aracsa su eksilmesi veya hararet yok. Sorun ne olabilir? Antifrizi seyreltmekle başlayabilirsin 19 Aralık 2015 tarihinde A.kadir Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 17 Ocak 2016 Paylaş 17 Ocak 2016 Arkadaşlar merhaba Focusumun fani iki kademeliymiş ve ikinci kademesi calismiyormus, şuan kış olduğu icin değiştirmeye gerek olmadığını söyledi usta ama yazın değiştirilmesi gerektiğimiz söyledi bu parçanın tam adı ve fiyatı nedir acaba bilgisi olan var midir acaba Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 17 Ocak 2016 Paylaş 17 Ocak 2016 Antifrizi seyreltmekle başlayabilirsin Bunu nasıl yapacağım? Antifriz kabına baktim. Max ve min seviyelerini kontrol ettigimde kapta bulunan antfiriz seviyesi max degerin daha uzerinde. Bundan kaynaklanabilir mi? Yorum bağlantısı
ismail kılıç 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 aynı sorun bende de var kronik bi sorun sanırsam bu. uzun yolda özellikle insanı ürkütüyor 100 km hızla giderken 4. vites ve 5. viteslerde hararet göstergesi birden yükseliyor. haliyle ayağını gazdan çekiyorsun ve 5-10 sn içinde düşüyor. yardımlarınızı bekliyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts