Engin Ünal 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 Normaldir, hararet ibresi yükselmedikçe. Taunus gibi eski klima sistemindeki gazlardan artık bulunmuyor. R132 basılacak mecburen. Aynı kurşunlu benzinin artık olmadığı gibi Teşekkürler.. Şu ana kadar bir defa , motordaki havanın verdiği yalancı hararet dışında hiç hararet problemim olmadı. Yorum bağlantısı
Cihat Uzun 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 merhaba..ben klima gazını geçen yıl haziranda değiştirmiştim..geçen yaz kullandım kış boyunca her ay düzenli çalıştırdım bu yaz kullandım ve geçen hafta soğutmamaya başladı..bu gazın değişim süresi falan varmı? yoksa benim klimamdamı bi sıkıntı var yoksa dolduran mı eksik iş yapmış? ne ddersiniz..? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 12 Eylül 2011 Paylaş 12 Eylül 2011 Kaçak olabilir, ayrıca Fiesta nın fan motorunun oradan sarkan kablolar içeriden çok kolay kopabiliyor..Kontrol edin, ettirin... Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 8 Mayıs 2012 Paylaş 8 Mayıs 2012 Merhabalar, Havalar ısınıyor klima ihtiyacı doğdu diye kadosan'daki klima ustasında gazı kontrol ettirdim eksik çıktı hem yeni gaz basıldı hem de kaçak tespiti için gazın içine boyar madde konuldu. Boya dediğim azot içeren bir sıvı konuldu ultraviyole gözlükle kaçak yeri bu şekilde kolay tespit edilebiliyormuş. Birkaç hafta kullandım iyi soğutuyordu fakat geçen gün klima düğmesine bastığımda soğuk hava üflemedi baktım klima kompresörü devreye girmiyor. Yine aynı ustaya götürdüm orada bana aracın kompresör keçesinden gaz kaçağı var denildi. Keçe fiyatı 90 TL + işçilik 100 TL + yeni gaz + ayarlar = 350-400 TL gibi bir rakamdan bahsettiler. Bu kompresör keçesi sorunu canımı iyice sıktı. Rakamlar az da değil. Araç 5 senelik ve 60.000 kilometrede klima sisteminin bu kadar kolay havlu atmasını hiç beklemiyordum. Önerebileceğiniz hesaplı bir yer var mı? Yoksa elimiz mecbur bu rakamları ödeyecek miyiz? Forumu takip ediyorum bu tip bir sorun yaşayan pek göremedim. Keçe normalde yağlandığı sürece böyle bir sorun çıkarmamalı klima gazı düzenli basıldığı için yağlanmama sorunu olamaz diye düşünüyorum. Kışın da klimayı ayda bir çalıştırdım. Benim korkum kompresörün başıma dert açması. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 (düzenlendi) Merhabalar, Havalar ısınıyor klima ihtiyacı doğdu diye kadosan'daki klima ustasında gazı kontrol ettirdim eksik çıktı hem yeni gaz basıldı hem de kaçak tespiti için gazın içine boyar madde konuldu. Boya dediğim azot içeren bir sıvı konuldu ultraviyole gözlükle kaçak yeri bu şekilde kolay tespit edilebiliyormuş. Birkaç hafta kullandım iyi soğutuyordu fakat geçen gün klima düğmesine bastığımda soğuk hava üflemedi baktım klima kompresörü devreye girmiyor. Yine aynı ustaya götürdüm orada bana aracın kompresör keçesinden gaz kaçağı var denildi. Keçe fiyatı 90 TL + işçilik 100 TL + yeni gaz + ayarlar = 350-400 TL gibi bir rakamdan bahsettiler. Bu kompresör keçesi sorunu canımı iyice sıktı. Rakamlar az da değil. Araç 5 senelik ve 60.000 kilometrede klima sisteminin bu kadar kolay havlu atmasını hiç beklemiyordum. Önerebileceğiniz hesaplı bir yer var mı? Yoksa elimiz mecbur bu rakamları ödeyecek miyiz? Forumu takip ediyorum bu tip bir sorun yaşayan pek göremedim. Keçe normalde yağlandığı sürece böyle bir sorun çıkarmamalı klima gazı düzenli basıldığı için yağlanmama sorunu olamaz diye düşünüyorum. Kışın da klimayı ayda bir çalıştırdım. Benim korkum kompresörün başıma dert açması. tesadüfün bu kadarı yok artık .aynı olay anttığınız gibi benim başıma geldi. 2 hafta önce gaz bastırmıştım yok diye dün klimayı açtım soğuktan eser yoktu. bugün ustama gittim kompressörü söktük. keçeden kaçırdığını tespit ettik keçe değişti gaz basıldı kompressör söküp takma + gaz dahil hepsi 230 tl ye patladı 70 tl keçe 70 tl gaz 90 tl işçilik. şimdi klimam buz sanırım sizin usta fazla gaz basıyor buda çok yakmasına sebep oluyor olsa gerek 4 Haziran 2012 tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 6 Haziran 2012 Paylaş 6 Haziran 2012 tesadüfün bu kadarı yok artık .aynı olay anttığınız gibi benim başıma geldi. 2 hafta önce gaz bastırmıştım yok diye dün klimayı açtım soğuktan eser yoktu. bugün ustama gittim kompressörü söktük. keçeden kaçırdığını tespit ettik keçe değişti gaz basıldı kompressör söküp takma + gaz dahil hepsi 230 tl ye patladı 70 tl keçe 70 tl gaz 90 tl işçilik. şimdi klimam buz sanırım sizin usta fazla gaz basıyor buda çok yakmasına sebep oluyor olsa gerek Bu birçok araçta sık karşılaşılan bir durum herhalde, internette araştırdım özellikle opel sahipleri de bu konudan müzdarip. Siz daha ekonomik bir rakama halletmişsiniz geçmiş olsun ben daha yaptırmadım. Bu arada yaptırdıklarımı da not düşeyim aynı problemi yaşayan arkadaşlar için de bir faydası olur. Daha keçe değişimi yaptırmadım kompresöre elletmeden önce şu kompresörün servis dökümanını falan bulup bir inceledim ve klima sisteminin tekniği konusunda bilgilenip biraz daha hatanın tam tespiti üzerinde durdum. Ustaya birkez daha gittim aşağıdaki kontrolleri yaptırdım ve bir kez daha gaz bastırdım içine de boya koydurdum.Yaptırdığım işlem: - Kondenser üzerindeki valf kaçırıyor mu köpükle baktırdım (kaçırmıyor) - Aynı şekilde kurutucu üzerindeki valf için de yaptırdım (kaçırmıyor) - Kompresör etrafında yağ sızıntısı var mı baktırdım (yok) - Sisteme kuru hava bastırıp biraz beklettim basınçta düşme var mı baktık (20bar basınç bastık hiç azalmadı ) - Sistemdeki gazı vakumlatıp tekrar gaz bastırdım (10 bar gaz basıncı verildi + boya konuldu) Bu işlemleri 16 Mayısta yaptırdım ve bunu yaptırdıktan sonra her gün klimayı kullandım bugüne kadar soğuttu ve sistemde hala bir sorun yok. Eğer tekrar gaz biterse bu sefer bu işi daha hesaplı yapan iyi bir usta bulup kompresör keçesi değişimi yaptıracağım. Not: Bizim araçlardaki kompresör Sanden marka SD6V12 model 6 pistonlu V-kayışından tahrikle çalışan bir kompresör ve genelde sorun çıkarmayan bir model deniyor. 1 Yorum bağlantısı
ibrahim Demir 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 (düzenlendi) herkese iyi günler aracım 2008 fıesta dizel 2007 kasım ayında trafik çıkışlı ruhsatta comfort diye geçiyor bize cool modeli dediler üzerinde far sensörü yağmur sensörü sony cd /mp3 C307/C214 teyp var benim yol bilgisayarı var mı ekran göstergelerinde km sıfırlama çubuğu yok sinyal kolundada bir tuş yok birde içeriye mazot kokusu geliyor sebepleri nelerdir 11 Haziran 2012 tarihinde Ahmet Kıyak tarafından düzenlendi Yazı font ve ayarlarını değiştirmeyiniz Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 Sıfırlama çubuğu yoksa araç comfort değildir, kontrol tuşu sinyal kolunun ucunda, cam suyu fışkırtma düğmesi ile aynı, çiğ mazot kokusu geliyorsa geri dönüş oringleri değişecek, 4 adet var tanesi 40 kuruş, değişim süresi 15-20 dk. kadar, kendinde değişirsin, hava filtresini komle çıkar, enjektörün üstünde birbirine bağlı hortumlar var, segmanını karga burnuyla çek çıkar, hortum çekince çıkar, uçunda minicik siyah oring var, onları değiş ce geri tak, bu kadar basit, eğer enjektör dipleri yağlı gibiyse pul kaçırıyor olabilir, o zaman servis yolu gözükür, basit iştir ama enjektör sökmek lazım. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 Ali Abinin dediği gibi. Yalnız Mazot kokusu ilk çalışmada geri geri giderken egzosdan alıyorsa normal ama Ali abinin dediği gibiyse fıtı fıtıı ses yapar. Enjektörler sökülmüşken ultrasonik temizleme ve enjektörün testininde yapılması bence önemli. 1 Yorum bağlantısı
ibrahim Demir 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 evet sinyal kolunun ucunda basılacak bir düğme yok sadece hemen altında radyo için kol var ses açma kapatma http://portocity.olx.pt/radio-sony-6000cd-ford-iid-183722744 verdiğim linkteki ses sisteminin aynısı aracımda var onun saatiyle gösterge saati aynı radyodan değiştiriyorum geri eski haline dönüyor Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 Ses sistemi sonradan takılmış ; orjinali o değil.. Sinyal kolunda düğme olmaması enteresan ; fotoğrafını ekleyebilirmisiniz ? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 (düzenlendi) Galiba size ilk gelen modelden denk gelmiş, klasik otokoç mantığıyla bakarsak normal, cool görünümlü comfort, galiba işi cool+ modelden sonra (yazısı bile tırt bir etiketti) düzeldi, teybi orjinal olabilir ama. 12 Haziran 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
ibrahim Demir 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 fotosunu akşam çekip eklerim yarın , alırkende hiç anlamadım doğrusu sonradan kurcaladıkça yeni yeni şeyler çıkıyor peki bi sorum daha olacak geçenlerde 150 tl ye 850 km gittim 100 km si şehir içi kalanı şehir dışı yakıt sarfiyatı nasıl sizce ? Yorum bağlantısı
Ahmet Altay 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 Arkadaslarım, abilerim... İstanbulda klima gazına baktırabilecegim, isin ustası tanıdığınız varmı? Arabam 2006 model yeni fiesta 1.4 benzinli. Yardımlarınız icin şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 Klima soğutmuyordu... Kontrol ettim baktım hiç gaz yok... Klimacıya gittim.. Önce hava bastı, kaçak görünmüyordu.. Sonra gaz dolum cihazına bağladı.. 28 dakika da cihaz kontrol yaptı ve kaçak yok yarısı verdi.. Dolumunu da yaptı.. Araçta 820 gram görünüyor ama cihaz 850 gram gaz bastı (R134A).. 60 lira ödedim.. Yorum bağlantısı
Sedat Oral 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 (düzenlendi) klimayı açınca arabada titreme var rölantide dururken fark ediliyor.. devirde oynama yok.. klima gazı filtresi değişti enjektörlere baktır dediler siyah duman atma da vardı enjektör memeleri beslendi ayar yapildı siyah dumandan kurtulduk ama klimada hala titriyor neden olabilir 12 Haziran 2012 tarihinde Sedat Oral tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barış Hepsağ 13 Haziran 2012 Paylaş 13 Haziran 2012 Benim kilma da Adana - Antep yapacakken gazı bitmiş heralde hiç soğutmadı. Klimasız gittim geldim ne yazık ki. Adana'da baktırabileceğim bir usta var mı acaba ? 04 Fiesta 1.4 TDCI Yorum bağlantısı
Sedat Oral 13 Haziran 2012 Paylaş 13 Haziran 2012 seyhan otelinin arkasında özcan oto var hep oraya gidiyoruz gaz için Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Evet arkadaşlar benim klima maceram devam ediyor. Bir ay önce bastırdığım gaz dün bitti. Bu sefer de bir öneri üzerine Bostancı Sanayi Sitesi civarındaki bir klima ustasına götürdüm ve kondenser(klima radyatörü) kaçağı olduğunu tespit ettik. Sisteme hava basıldı ve kondenser kaçırmaya başladı. Usta bunu değişeceğiz dedi tamam dedim değiştirdik. 300TL gibi bir rakam çıktı cebimden. İnşallah artık sorun çözülür de tatilde sıkıntı yaşatmaz. Bundan önce götürdüğüm bir usta kompresör keçesini değiştireceğiz demişti, diğeri de sistemi komple söküp borularda kaçak arayacağız demişti ben de hem kompresöre elletmemek hem de tam güvenmediğim için bunları kabul etmeyip başka usta arayışına girmiştim. Bu sefer kaçağı gözümle de gördüğüm için ikna oldum ve değişimi yaptırdım. Tamam yetkili servise gitmiyoruz çok fazla fatura çıkarıyorlar ama güvenilecek iyi bir usta bulmak gerçekten de zor. Bir ara yetkili servise gidip en azından garantili iş yaptırmayı da düşünmedim değil. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 klimanın üflediği yerden çıkış sıcaklığı yada soğukluğu kaç derece olmalı.Varmı bunun standardı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 klimanın üflediği yerden çıkış sıcaklığı yada soğukluğu kaç derece olmalı.Varmı bunun standardı Eski araçlar 0 derece üflüyor.. (benim eski mondeo) Yeni araçlar 4-6 derece üflüyor.. Evet arkadaşlar benim klima maceram devam ediyor. Bir ay önce bastırdığım gaz dün bitti. Bu sefer de bir öneri üzerine Bostancı Sanayi Sitesi civarındaki bir klima ustasına götürdüm ve kondenser(klima radyatörü) kaçağı olduğunu tespit ettik. Sisteme hava basıldı ve kondenser kaçırmaya başladı. Usta bunu değişeceğiz dedi tamam dedim değiştirdik. 300TL gibi bir rakam çıktı cebimden. İnşallah artık sorun çözülür de tatilde sıkıntı yaşatmaz. Bundan önce götürdüğüm bir usta kompresör keçesini değiştireceğiz demişti, diğeri de sistemi komple söküp borularda kaçak arayacağız demişti ben de hem kompresöre elletmemek hem de tam güvenmediğim için bunları kabul etmeyip başka usta arayışına girmiştim. Bu sefer kaçağı gözümle de gördüğüm için ikna oldum ve değişimi yaptırdım. Tamam yetkili servise gitmiyoruz çok fazla fatura çıkarıyorlar ama güvenilecek iyi bir usta bulmak gerçekten de zor. Bir ara yetkili servise gidip en azından garantili iş yaptırmayı da düşünmedim değil. Geçmiş olsun.. inşallah sorunlarınız bitmiştir.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 0 (sıfır) derecede üflemesi bana imkansız gibi geliyor. Derece bozuk olmasın ? Radyatörden hava sıfır derecede çıksa bile içeriye gelene kadar sıcak ortamdaki hava kanaları havayı bir miktar ısıtır.Radyatör sıfır derecenin altında olsa bir süre sonra buz ile kaplanmaya başlar ve kocaman buz kütlesi oluşur.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 0 (sıfır) derecede üflemesi bana imkansız gibi geliyor. Derece bozuk olmasın ? Radyatörden hava sıfır derecede çıksa bile içeriye gelene kadar sıcak ortamdaki hava kanaları havayı bir miktar ısıtır.Radyatör sıfır derecenin altında olsa bir süre sonra buz ile kaplanmaya başlar ve kocaman buz kütlesi oluşur.. Nem yoksa buz niye olsun ki Ayhan. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Nem yoksa buz niye olsun ki Ayhan. Havada illaki nem vardır. %100 kuru hava bulmak zor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts