Yiğit Yurttaşen 21 Ekim 2007 Paylaş 21 Ekim 2007 5000 devirde niye sürekli kullandınız onu anlayamadım ben. Hiç mi üst vitese yükseltme ihtiyacı duymadınız yoksa 1 2 dakika deneme amacıyla mı sürdünüz ya da amaç ne idi ? Zaten 3000 devire kadar en güzel ivmelenmeyi yakalıyorsunuz, ihtiyac duyarsanız da 4000'e tık demeden çıkıyor ama bu kadar zorlamak niye ? Gerçi turbonun pert olup olmadığı da meçhul söylediklerinizden. Servise danışın bence. Ayhan arkadaşım sana da bir noktada katılıyorum ancak bence çözüm hızkesiciyi alt devirlerde devreye sokmak değil. Çok kritik bir sollama esnasında o ara devir bile lazım olabilir, belki 10 binde bir ama bence önemli nokta kullanıcının hata yapmaması. Herşeyi mühendisten beklemek olmaz Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 21 Ekim 2007 Paylaş 21 Ekim 2007 sollama olsada farketmez. sollama yapıyoruz diye deviri okadar yüksetmeye gerek yokki, vitesi yükseltmek daha iyi oluyor. denemesini cok yaptım. bizim 1.4 tdci fiestaların en iyi güc verdiği devir 2900 devir. tork ve hp karışımının en iyi ve en verimli olduğu devir bu.dik bir rampada 4. viteste 4000 devire kadar geliyorm hızlanma kesiliyor 5 e alıyorum tekrar hızlanmaya başlıyor baya hızlanıyor. rampa biraz daha dikleştiğinde devir 2900 e düşüyor ama ondan aşşaya cok zor düşüyor.. Ama turbo icin önemli bir nokta daha söyliyeyim, turbonun zarar görmesinin aslında devirle pek alakası yok diyebilriz, mesela hızlanırken gaza hafif hafif basarak hızlanırsak turbo basıncı hafif oluyor,yani turbo max gücte basmıyor, yani yavaş hızlanırsanız turbonuzu yormassınız isteseniz 4000 devire kadar gelin yeterki gaz basıncınız düşük olsun, ama dip gaz yaparsanız devir 5000 olmasada 4000 olsada turbo max bar basacaktır. örneğin turbomuz 1 bar gücünde. 90 la sabit 5 vites gidiyoruz, yol düz, arabada tam güc gitmiyor hızını kolluyo sadece. bu durumda durbo 0.5 barlardadır,az daha hızlanmak icin gaza bastınız 0.8 barlara yükselir,dip gaz yaotınız işte ozaman 1 barla basmaya başlar. 130 a geldiniz yine gazı hızı sabitlediniz bu sefer rüzgar direnci biraz daha fazla ve turbo basıncı 0.6 barlarda gezinecektir. hızlanmaya calıştığınızda 0.9 civarı,dip gazdada tam barda basar. ayağınızı gazdan tamamen cekerseniz basınc yavaş yavaş düşer. Yorum bağlantısı
Yiğit Yurttaşen 21 Ekim 2007 Paylaş 21 Ekim 2007 Bahsettiğin hızlanma değerleri doğrudur, zaten 3000'ü geçince tork kırılmaya başlıyor. Benim bahsettiğim zaten 10binde bir ihtimaldi belirttiğim gibi. Adamlar zaten sana bir sınır vermiş sen de üstüne düşeni yaparak kendi sınırını koymalısın. Biraz da kullanıcının dikkat etmesi gereken konular bunlar. Ayrıca basınç konusunda haklı olsan da sıcaklığı gözardı ediyorsun. Turbo 10binlerce devirle dönerken zararı olmaz demek bence yanlış. Yüksek devirde gaza abanmamak sadece bu zararı biraz azaltır. Tabi o devirde yakılmadan atılan mazotu da unutmamak lazım. Sonuçta limite ne kadar yaklaşırsan parça ömrünü de o kadar azaltacaksın. Bu ister turbo olsun ister başka bir makine parçası olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Fiesta 5. viteste 5000 devir çevirebiliyor mu.. Yorum bağlantısı
Okan Yeşim 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 bnde 5500de atıyorum vites gayet saglam benım ki bi sorun yok belkide var ama ben fark etmiyor olabilirmiyim? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 bnde 5500de atıyorum vites gayet saglam benım ki bi sorun yok belkide var ama ben fark etmiyor olabilirmiyim? Bahsedilen Fiesta dizel.. Sen 6500'de de atabilirsin.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Fiesta 5. viteste 5000 devir çevirebiliyor mu.. 5. viteste 4000 cevirdim oda 180 civarı yaptı,5000 cevirirse 220 yapması gerekiyor. ama 1.4 tdci 4500 devire kadar güc üretiyor oda 200 e denk geliyor. 5. viteste 5000 cevirmesi imkansız diye düşünüyorum. Ayrıca limitörde giderken vites kücülmek cok tuhaf.. bilerek istiyerek bozulmuş bir araba var sanki ortada. devir kesin 5000 in üzerine cıkıp 6000 ide gecmiştir. Yorum bağlantısı
Okan Yeşim 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Bahsedilen Fiesta dizel.. Sen 6500'de de atabilirsin.. 6500 yok ki 6000 son Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 6500 yok ki 6000 son Seninkide mi dizeldi.. imzana bakmamıştım.. Arkadaşlar.. Profillerinizi güncelleyip araç bilgilerini doğru olarak giriniz lütfen.. Bakınız karışıklıklara sebep oluyor.. Yorum bağlantısı
Okan Yeşim 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Seninkide mi dizeldi.. imzana bakmamıştım.. Arkadaşlar.. Profillerinizi güncelleyip araç bilgilerini doğru olarak giriniz lütfen.. Bakınız karışıklıklara sebep oluyor.. evet dizel yazıyor dikkat etmemissin bende problem olur mu abi:? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 evet dizel yazıyor dikkat etmemissin bende problem olur mu abi:? Ama sende hala profilini güncellememişsin Yorum bağlantısı
Okan Yeşim 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 güncelledim simdi soruma cevap alabilirmiyim::blink: Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 bende problem olur mu abi:? Evet olur.. Örneklerini gördük.. Zaten fındık kadar motorunuz var.. Fazla sıkıştırmaya gelmez. O araba ile 150-160'ı geçmemek lazım.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Yahu arkadaslar, fabrikanin verdigi kirmizi bölge 5binden sonra basliyorsa 5bin devir kullanilir.Kusura bakmayin ama Türkiye'de araba oldugu yerde 10 dakika isitilir, basilmaz yoksa motor patlar vs tarzi hurafelere inandigimiz ve uydugumuz sürece arabayi kendimizden daha kiymetli görecegiz. 1- Araba bir aractir. Gerektiginde basarsin. Yanlis kullanirsan bozulur. Kafayi takma. 2- Zamanla yipranir ve bozulur. Kafaya takmayin. At avrat silah gibi degil. Kafayi takma. 3- Ortalama bir motorun asinmasinin %75 e yakin kisimi sogukken ilk calistirildigi 5 dakikada meydana gelir. Siz istediginiz kadar basmayin. Zaten her calistirdiginizda motor asiniyor. Basmasaniz ne olacak; o yüzden kafayi takma. 4- Motorun yagi suyu eksik degil, bakimlari tamamsa motorun izin verilen devirlerde kullanilmasi ile birsey olmaz. Motor patlar, turbo yamulursa zaten neden vardir. Benzin kötüdür, yagi eksiktir. Son 50bin km de bakima gitmemistir vs vs. Kafayi takma. Sonucta bu bir makina. Bozulabilir. Kullanim gereklerine dikkat ederseniz, gerektiginde 5 bin devire cikmakta problem olmaz. Bu arkadas motorun cevirebilecegi devirin üstüne denk gelecek sekilde vites kücültmüs. Bu yüzden problem olmus; 5bin d/d gitmekten oldugunu sanmiyorum. Motorun cevirebilecegi devirin üstüne cikacak sekilde vites kücültülmez. Yakin sekilde bile kücültülecekse, bunun yordami vardir. Heel&Toe denilen teknikle bir aragaz verilir ki motor deviri alsin, zorlanmasin. Ahamda felsefe budur. Yağını suyunu koy,benzini çak gittiği yere kadar. Bittiği yerde mi?: kafayi takma. Yorum bağlantısı
İlker Demir 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Arkadaşlar dizel arabalardaki turbonun nasıl çalıştığını, her devirde devrede olup olmadığını, ne çeşit sürüşlerden zarar gördüğünü merak ediyorum. Mesela çok dik bir rampada el freni çekik şekilde birkaç kez üst üste zorlayarak (El freni çekik yaylandırılarak) kalktığımızda turbo zarar görür mü? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 Hayır turbon zarar görmez,sadece debriyaj balatasının ömrünü kısaltırsın ama buda pek etkilemez,cünki rampalarda nadiren duruyoruz. Ben sana birşey önereyim onun denemelerini yap, zamanla iyice alışırsın cok rahat edersin. Rampada el freni ile kalkmak yerine el frensiz 1 cm dahi geriye kacırmadan kalkabilirsin ve cok basit ama yazdıklarımı kendinden birşey katmaya calışmadan bire bir denemeni istiyrm.Kolaydan zora doğru deneyeceksin. Kolay dediğim hafif rampa,zor dediğim dik rampalar + senin aracın dizel ve işin cok cok daha kolay. Örneğin orta diklikte bir rampada durdun. el frenini unut. durduğun an ayağın frende aracı boşa aldın. sonra kalkacağın zaman geldiğinde freni hic bırakmadan debriyaja bas ve aracı kalkış vitesine tak.yine fireni hic bırakmadan ayağını debriyajdan kavrama noktasına kadar cek,hatta az daha cek ama stop etmiyecek kadar cek. arabanın gitmek istediğini farkedeceksin. sonra ayağını firenden cek ve hafif gaza basarak kalk.(ayağını frenden cektiğin an araba geriye kacmayacak ,cünki kavramada olan debriyaj arabanı sabit yerinde tutacaktır yada araban yavaşca gaza basmasanda kalkacaktır) Ben el fireni hic kullanmadım.hep böyle yapıyorum. benimde aracım dizel ve kolay stop etmiyor.rampada durunca kalkacağım zaman 1 e takıp debriyajı kavramaya getiriyorum ayağımı firenden cektiğimde araba geriye kacmıyor,hatta bazen rampanın dikliğine göre frenden ayağımı cekince gaza basmaya gerek bile kalmadan gitmeye başlıyor.. Önce hafif eyimlerden başlamanı ve olayı kendin yaşayıp görmeni tavsiye ederim. Haberleri bekliyorum. kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ekim 2007 Paylaş 22 Ekim 2007 hayır zarar görmez. turbonun en çok zara göreceği zaman aşırı ısınması ve sğumaya zaman bulamamasıdır. uzun yoldan gelince (ya da kısa) 30 saniye bekledikten sonra motoru kapamak gerekiyor. arabanızı 4000 devirin ustunde kullanmayın problem yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Şubat 2008 Paylaş 7 Şubat 2008 Bugün 75 bin servisi yaptırdım 1.6 tdci. çıkıp gelirken turbodan ffff diye elektrik supurgesi sesi gibi ses geliyor. çok rahatsız edici değil ama eskisi gibi değil yani ses bariz var. karanlıktan bakamadım fikri olan? borulardan birini mi gevşetmişlerdir yoksa hava filtresi takmayı unutmuş olabilirler mi? bu arada servis 205 ytl tuttu. bir tane de ampul. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2008 Paylaş 7 Şubat 2008 Eski hava filtreniz kirli idi ve turbo can çekişiyor havayı ememiyordu, şimdi temiz filtre ile rahatladı ve eski unuttuğunuz sesini duyuyor olabilme ihtimaliniz var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Şubat 2008 Paylaş 7 Şubat 2008 yarın bakacağım gözle. sanmıyorum. olmaz diye birşey yok tabi. o da aklıma gelmedi değil. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 turbo gitmiş galiba bir yerler gevşek degilse Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Onu bende servisten çıktığımda klimayı actıktan sonra farketmiştim. Eskiden yapmıyordu sanki. Servisten sonra yapmaya başladı gibime geliyor. Kalın bir ıslık sesine benzer bi ses. Klima acıkken 2000 devir civarında yapıyor. Klima acıkken arac boştayken gaza basıyorum,2000 devir civarında gene geliyor. Yaz vakti o sesten sonra yoldaki fordların seslerini dinlemeye başladım. Fiestalarda duymamıştım ama 50 km/sa hızla önümden gecen bir tdci fusionda aynı sesi duymuştum. Bu yaz garanti bitmeden servise göstercem bakalım ne diyecekler. Turbodan olsa motor zor devirlenir ve yakıtı etkiler ama bende yakıt normal ve 5 kişi + yük + klima acıkken 180'e çıktı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Turbodan olsa motor zor devirlenir ve yakıtı etkiler ama bende yakıt normal ve 5 kişi + yük + klima acıkken 180'e çıktı. Fiesta lemi... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Evet. 5 kişi + bagajda tahminimce 50 kg bi yük vardı. + klima. 170 e kadar çok iyi geldi. sonra ağır ağır 180... Ondan fazlada gideceğini sanmam. Tork aniden kesiliyor Hp desen yok... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Şubat 2008 Paylaş 9 Şubat 2008 Hız doğrudur, tarafımdan denenmiştir 180 e geldimi artık benden bukadar demiştir Fiesta. Yorum bağlantısı
Recommended Posts