Reşat Uz 25 Mayıs 2013 Paylaş 25 Mayıs 2013 selamlar; nisan ortalarında 180 bin bakımı yaptırdım triger z rot ön arka balatalar v.s. de değişti bakım dan sonra araba gayet atak mış daha sonra değişiklik olmuş çekmiyormuş.Ben seyrek kullandığımdan pek birbirşey farketmedim(aracı oğlum daha sık kullanıyor)Bunlara istinaden birkaç kontrol yapmaya çalıştım 1: turbo mili rahat dönüyor fakat mili iterek çevirmek istediğimde sıkışıyor belki yataklarından kaynaklanıyordur biraz pas sökücü kullanıp katılaşmış pisliği yumuşatmaya çalıştım turbo hortumunu söktüğümde turbonun döndüğünü gördüm hortum turbo girişinden kırılmış en kısa sürede yenilemem lazım kuvvetli bantla hortumu güçlendirip harici emişi kestim 2:deviri yükselttiğimde waste-gate hortumuna doğru vakumlanma olması gerekmiyor mu? burada diyaframa etki edecek + yada - basınç olmadığına göre waste gate milindede hareket yok ancak devir 5000 e kadar çıkıyor ayrıca bu mili elle veya başka bir aparatla da hareket ettiremedim 3: Baskı balata sorunu olsa devir yükselir araç çekmez Filtre ve yağ değişimine özen göstermeme rağmen aracın km si yukarıda ki olası arızalara müsait hayırlısı olsun saygılar selamlar Yorum bağlantısı
Reşat Uz 25 Mayıs 2013 Paylaş 25 Mayıs 2013 turbo miline nasıl ulaştınız? kompresöre filtreden gelen hortumu sökünce görünen kanatçıkların bağlı olduğu mil den bahsettim Yorum bağlantısı
Reşat Uz 25 Mayıs 2013 Paylaş 25 Mayıs 2013 selamlar; nisan ortalarında 180 bin bakımı yaptırdım triger z rot ön arka balatalar v.s. de değişti bakım dan sonra araba gayet atak mış daha sonra değişiklik olmuş çekmiyormuş.Ben seyrek kullandığımdan pek birbirşey farketmedim(aracı oğlum daha sık kullanıyor)Bunlara istinaden birkaç kontrol yapmaya çalıştım 1: turbo mili rahat dönüyor fakat mili iterek çevirmek istediğimde sıkışıyor belki yataklarından kaynaklanıyordur biraz pas sökücü kullanıp katılaşmış pisliği yumuşatmaya çalıştım turbo hortumunu söktüğümde turbonun döndüğünü gördüm hortum turbo girişinden kırılmış en kısa sürede yenilemem lazım kuvvetli bantla hortumu güçlendirip harici emişi kestim 2:deviri yükselttiğimde waste-gate hortumuna doğru vakumlanma olması gerekmiyor mu? burada diyaframa etki edecek + yada - basınç olmadığına göre waste gate milindede hareket yok ancak devir 5000 e kadar çıkıyor ayrıca bu mili elle veya başka bir aparatla da hareket ettiremedim 3: Baskı balata sorunu olsa devir yükselir araç çekmez Filtre ve yağ değişimine özen göstermeme rağmen aracın km si yukarıda ki olası arızalara müsait hayırlısı olsun saygılar selamlar Turbocular neredesiniz ? A.Cihangiroğlu,A.Balaban,A.Şentürk hocam ve diğerleri Yorum bağlantısı
Reşat Uz 2 Haziran 2013 Paylaş 2 Haziran 2013 Turbocular neredesiniz ? A.Cihangiroğlu,A.Balaban,A.Şentürk hocam ve diğerleri Ustalardan ses çıkmadı kendimiz çalıp oynamaya devam edelim Bu günkü çalışmada yırtık turbo hortumunu değiştirdim waste gate yi geçen sefer yerinden oynatamamıştım bu defa kayışlar tarafına doğru 8-10 kg lik bir kuvvetle itilebilecek 2cm kadar bir hareketlenme olduğu görüldü eğer turbo basıncı bu kadar yükselirse diyafram mili itip egsoz gazını türbin yerine dışarı yönlendirecek.Turboyu kontrol amacıyla etrafını açmak istedim, nafile ısı kalkanı tespit civataları kaynamış sökmek mümkün olmadı Bakım 5000 km geçtiği halde hava filtresi çok kötü tozlanmış değişmeli Rampalarda çekmeme ve 130 km yi geçmeme durumu devam ediyor Baskı balata da ve turbo da sorun olduğunu sanmıyorum Würth le pompa enjektör temizliği yapıp hava filtresi değişeceğim zira son zamanlarda depoyu hep dip kullandım tortu v.s pompa ve enjektörleri tıkıyor olabilir saygılar iyi akşamlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts