Tevfik Işık 21 Ağustos 2007 Paylaş 21 Ağustos 2007 arkadaşlar başlıktan da anlaşılacağı üzere amcaoğlunun fiat palio multijet aracının turbosu eskiye göre daha geç devreye giriyor. önceden 1800 devirde devreye giren turbo artık 2500 devirde devreye giriyor.. 2500 devire kadar da araç aşırı derece hantal.. özellikle rampada kalkış yaparken aracı iyice devirlendirmek gerekiyor aksi halde stop ediyor... araç 2005 model, 40bin km'de.. acaba turbo ömrünün son günlerinimi yaşıyor? bu konudaki görüşleriniz nedir arkadaşlar? şimdiden hepinize çok teşekkür ederim.. saygılar.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2007 Paylaş 22 Ağustos 2007 problem önden bakınca iki far arasındaki yere tekabül eden logoda bence marka ofsayt ben napiim. bu arada multijet motorlarda çekiş düşüklüğü veya turbo geç devreye giriyor gibi şikayetlerin sebebi çoğunlukla bitmiş motor demek oluyor. 150.000 km yi sıhhatli!!! geçen 1.3 fiat motoru pek göremedim. umarım sizinki basit bi arızadır. 1 Yorum bağlantısı
Reşat Uz 22 Ağustos 2007 Paylaş 22 Ağustos 2007 konu hakkında maalesef bilgim yok. ama yeri gelmişken sorayım dedim: 1.8 connect TDdi motorun turbosu hangi devir aralığında aktif? Connect te turbonun devrede olup olmadığını gösteren bir ikaz yok bildiğim kadarıyla Turbo yada turboşarj egzos gazı ile çalışan bir kompresör olduğuna göre egzos gazının gücü oranında hep devrede olması gerekmez mi? Turbonun devreye girdiğini nasıl anlarız o zaman? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ağustos 2007 Paylaş 22 Ağustos 2007 hep devrede olan bir vantilatör. gazı yedikçe kuvvetlenir. Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 22 Ağustos 2007 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2007 (düzenlendi) problem önden bakınca iki far arasındaki yere tekabül eden logoda bence marka ofsayt ben napiim. bu arada multijet motorlarda çekiş düşüklüğü veya turbo geç devreye giriyor gibi şikayetlerin sebebi çoğunlukla bitmiş motor demek oluyor. 150.000 km yi sıhhatli!!! geçen 1.3 fiat motoru pek göremedim. umarım sizinki basit bi arızadır. oldum olası bu markaya karşı hep bir önyargım olmuştur.. ama 40bin km'de de motor bitmemeli..yakında 45bin bakımına girecek araç bakalım ne diyecekler..motorun bittiğini zannetmiyorum ama aynı şeyi turbo için söyleyemeyeceğim! 22 Ağustos 2007 tarihinde Tevfik I??k tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 23 Ağustos 2007 Paylaş 23 Ağustos 2007 Bir yerlerde basınç kaçagı var gibi? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Ağustos 2007 Paylaş 23 Ağustos 2007 +1 Benzinli turbo araçlarda ibreli turbo göstergesi var. on/off olayı değil dediğin gibi. verimli çalıştığı yer yüksek egzos gazı basıncı olunca. tam devir de sayılmaz. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Ağustos 2007 Paylaş 23 Ağustos 2007 o araçlarda her zaman turbo devrede değiil mi? ışık yanınca mı giriyo? (zaten konu başlığı da bunu gösteriyo. geç devreye giriyo demiyo mu? demek ki her zaman devrede deil? ya bu ne karmaşa ya :agla: ) ya da sanırım bu alet sürekli devrede ama verimli çalıştığı bi devir aralığı var. mesela ben 2250 de falan hissediyorum. 2500 de yapıştırıyo adamı koltuğa Turbo her zaman devrede değil. Belirli bir basınçta devreye gidiyor, o da belirli bir devri aralığında sağlanıyor dediğiniz gibi Birbirinden bağımsız değil yani... Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Ağustos 2007 Paylaş 23 Ağustos 2007 Blow off valf mi? Evet çuf çuf ses çıkarır, forumda bir arama yapın, detaylı bilgilere ulaşırsınız. lkin mehmet bey: deyince kafam karıştı. ve verimli olduğu bir aralık yorumu yaptım.... şimdi de siz sürekli devrede değil diyosunuz. cacık oldu... şu işi bi hali yolununa koyun yahu Hep devrede değil derken, turbo belirli bir basıncın üzerinde etkisini gösterir. Aslında hep döner, Mehmet hocamın dediği doğru... Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 6 Eylül 2007 Paylaş 6 Eylül 2007 bazı forumlarda olan abonelik meslesi keşke burada da olsa... yazdığımız yerleri görsek. mail demeyin... Abonelik var ki? Sağ üst taraftaki "ayarlar" başlığına tıklarsan herhangi bir topikte, "bu konuya abone ol" diye bir seçenek var. Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 7 Eylül 2007 Paylaş 7 Eylül 2007 Dün bir taksiye bindim arac 2 yaşındaydı ve 250000km'deydi. 1.3 multijet bir albea'ydı bindiğim. Adam hep PO'dan eurodizel aldığını hiç bir masraf çıkartmadığını söyledi. Dediğine göre ne enjektor nede turbosunda bir masraf olmamış. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 turbo çalışıyor mu çalışmıyor mu? niye yardım edelim 5000 devirde kullanan adama :lol2: (şaka tabi) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 arkdaşlar fiesta 1.4 tdci ' yi sırf 5000 devirde kullandım paso...son devir kullandımm turboda eskiki gibi ince sesi kayboldu...şimdii..huğulduyor...4000 devire gelince huğultu sesi kayboluyor......yardımmm:( :lol2: Dizel mi bu araba.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 Yardımmı? 5000 devir hemde, sana ancak otosan yardım edebilir, gitti canım turbo mefta oldu kendileri :lol2: İşe tamir kitiyle başla bence... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 ewt araç dizel :lol2: İyi.. Acı çekmesin bari.. Alnından vur onu.. Arkadaşım dizel araba hele hele dizel fiesta 5000 devirde sürülür mü. 2200-2500 devir idealidir.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 hatta bence çoktur. Ben bile(!) 3k devri zor görüyorum artık. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 (düzenlendi) neden 5000 devirde kullanıldığını anlamıyorum. 1.4 tdci fiestada bence en performanslı kullanım 3500 lerde vites deiştirmektir. zaten motor 4500 e kadar güc üretiyor. bence aynı barda başka bir turbo alıp sanayide taktırsın.. arac 100000 km yi aştımı acaba? 20 Ekim 2007 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 bence turbo gitmiş yenisi serviste 1200 lira + işçilik de alırlar. geçmiş olsun. garanti varsa değişirler.ama 5000 devirden falan bahsetme. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 ben olsam bu tdci fiestaların devir kesicisini 4500 e koyardım. motor 4500 e kadr güc üretiyor. 5000 devire kadar cıkması zaten gereksiz. 4500 yaparak kullanıcı hatalarını ortadan kaldırabilirdi. ben 180 lerde giderken devir 4000 lerdeydi, 4500 devirlerdede 200 civarı yapıyor. haksızmıyım arkadaşlar. 4500 olması daha doğru değilmi. ? eğer ecu dan serviste ayarlayabiliyorlarsa 4250 lere cektiririm hic düşünmeden. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 (düzenlendi) Bende aracımın videosunu cektim.turbo sesi tam garaja girip gazı kesitiğimde bariz duyuluyor. . Mehmet abi böyle bir araba yok fotoşop diyordu. ama varmış :lol2: http://www.youtube.com/watch?v=Ax4OzKk2Psg 21 Ekim 2007 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 20 Ekim 2007 Paylaş 20 Ekim 2007 Mantıken devir kesiciye kadar motorun veya turbonun zarar görmemesi lazım... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ekim 2007 Paylaş 21 Ekim 2007 Durmuş bey, fiestayı kullandığınız gibi konuşmayın lütfen. Kelimelerimizi tam eksiksiz ve fazlasız yazmaya özen gösterelim. Güzel türkçe kullanalım güzel araba kullanalım. Aracımızın ve dilimizin kıymetini bilelim. yazdıklaırm yanlış anlaşılmasın ama bu şekilde yazmanızı hiç doğru bulmadığımı samimiyetle ve sevgiyle belirtmek istedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ekim 2007 Paylaş 21 Ekim 2007 Durmuş Bey, Mehmet Bey'e alaylı bir cevap mı verdiniz yoksa bana mı öyle görünüyor burdan.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts