İçeriğe Yönlendir

Bosch Lpg Bujisi


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey,

Bendeki süreç şu şekilde gelişti:

1-Araca Lpg Takıldı ve ayarları yapıldı. Bu esnada orjinal bujiler vardı. Lpg ve benzinde problem yok.

2-115.000 bakımında, bujiler değişti. LPG ayarı yapılmadı. Lpg de problem yok, benzinde ilk çalıştırıp harekete geçtiğinde gaz yememe gibi bir problem var. Ancak bujilerin değişimi ile oluşması gereken performans artışı yok.

3- 116.000 de Lpg ayarı yapıldı. Buji değişimi ile olması gereken performans artışı sağlandı, benzinde ilk çalıştırmada harekete geçerken ki gaz yememe problemi devam ediyor, ancak yaklaşık 1000 km sonra akü ışığı yanma problemi ortaya çıktı.

LPG ayarından sonra araç rölantisinin düştüğünü ben hissediyorum. Bu lambanın bir fonksiyonu da akü dışında şarjın da yetip yetmediğini gösteriyor kanımca. Çünkü rölantide yanan akü lambası, devirli uzun kullanımda sönüyor.

Dediğim gibi ayara gidip tekrar rölantiyi yükselttirip neticeyi bildiririm.

Saygılar,

Enjeksiyonlu araçlarda rolantiyi yükselttirmek gibi bir imkan yoktur..

Araç düzgünse rolanti düzgündür..

Siz aracınızı bir müddet benzinde kullanın.. Muhtemelen lpg kalibrasyonunuz hatalı olduğu ve hatalı log oluşturduğu için sabah benzinde aracınız boğuluyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yok Mehmet Bey,

Devir düşükken görünüyor sadece. Ve her zaman değil, mesela sabah işe gidene kadar hiç yanmıyor. Bu esnada da zaten devir hiç 800 altına inmiyor. Ancak gün içinde özellikle dur kalk fazla trafikte iken rölanti devri 690-720 arası değişiyor ve tekrar hızlanıp bir müddet gidene kadar akü lambası sönmüyor.

Saygılar,

Birşey diyemeyeceğim. Benim görüşüm 500 devirin altına düştüğünde araç stop edecek gibi olduğu anlarda benim araçta da yanıyordu.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

Aracı önce lpg servisine götürdüm. Ayarda bir sıkıntı olmadıgını ancak şarjda problem olduğunu söyledi. Emektar ustama götürdüm. Önce bilgisayar ile bağlandı. Herhangi bit arıza yok. Aküde problem yok. Şarj dinamosuna bir baktıralım dedi. Neticede arıza bunda çıktı ve çözüldü. Fordu bu kadar istikrarlı ve standart arıza yapan bir araç yaptıkları için tebrik ederim.

Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Arkadaşlar bu bujilerden bende aracıma taktırmak istiyorum. Ancak bir kaç arkadaşımın bu bujileri taktırdığım takdirde ilerde sık sık bobin arızası ile karşılaşacağımı söylemesi üzerine kafam biraz karıştı :unsure2:.Bu konuda biligilerinizden istifade etmek isterim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

30 bin km oldu, ikinci takım buji siparişi vereceğim. Bobinden yana bir sıkıntım olmadı.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Arkadaşlar bu bujilerden bende aracıma taktırmak istiyorum. Ancak bir kaç arkadaşımın bu bujileri taktırdığım takdirde ilerde sık sık bobin arızası ile karşılaşacağımı söylemesi üzerine kafam biraz karıştı :unsure2:.Bu konuda biligilerinizden istifade etmek isterim.

Bi üyemiz mi ölçmüştü yoksa bir alıntıyımı paylaşmıştı hatırlamıyorum fakat, bobindeki akımın %30 düştüğü yazıyordu. Yani söylenene bakacak olursak bobin ömrü uzayabilir bile :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Bi üyemiz mi ölçmüştü yoksa bir alıntıyımı paylaşmıştı hatırlamıyorum fakat, bobindeki akımın %30 düştüğü yazıyordu. Yani söylenene bakacak olursak bobin ömrü uzayabilir bile :good1:

Konu başlığını hatırlıyormusunuz.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Konu başlığını hatırlıyormusunuz.

Malesef. Ama bu ifadeleri okuduğuma eminim. Bu nedenle bakım vakti gelince bende bu bujilere geçeceğim :good1:

Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Malesef. Ama bu ifadeleri okuduğuma eminim. Bu nedenle bakım vakti gelince bende bu bujilere geçeceğim :good1:

Anladım teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Ben bugün taktırdım o bujileri. Arabanın devrine göre vitesin yüksek kaldığı durumlarda oluşan titreme / sarsıntı olayları neredeyse kayboluyor. Ama ciddi bir performans artışı gördüğümü söyleyemem. Yüksek hızlarda deneyemedim, ancak şehir içi kullanımda 1,3 mm aralıklı buji ile aynı performansı verdiğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Ben bugün taktırdım o bujileri. Arabanın devrine göre vitesin yüksek kaldığı durumlarda oluşan titreme / sarsıntı olayları neredeyse kayboluyor. Ama ciddi bir performans artışı gördüğümü söyleyemem. Yüksek hızlarda deneyemedim, ancak şehir içi kullanımda 1,3 mm aralıklı buji ile aynı performansı verdiğini düşünüyorum.

Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Arkadaşlar bu bujilerden bende aracıma taktırmak istiyorum. Ancak bir kaç arkadaşımın bu bujileri taktırdığım takdirde ilerde sık sık bobin arızası ile karşılaşacağımı söylemesi üzerine kafam biraz karıştı :unsure2:.Bu konuda biligilerinizden istifade etmek isterim.

Paylaşımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Halen daha bekliyorum. :biggrin:

Bu konun başından itibaren okumanızı tavsiye ederim. Bu paylaşım kısa süreli deneyim sonucu olmaz. Çünkü kısa süreli tecrübeler yanıltıcı olabilir. Bu Mehmet Özyürek Abim öğretti :) Doğru bir tavsiyeymiş.Kısa süreli deneyimlerle karar vermek doğru değil. O yüzden bu konun başında beri paylaşım yapan tecrübeli arkadaşlar var onların yorumlarını okumanızı tavsiye ederim. Ama şunu söyliyeyim ben bu bujiyi taktırdıktan sonra ateşleme bobinim patladı diyen duymadım. Ancak ateşleme bobini sadece lpg ile alakalı olarak patlamaz. Benzinli araçlarında ateşleme bobini patlayabilir yada ateşleme bobini yol tutmuşsa sizin yaptığınız en küçük elektriksel değişiklik bile zarar verebilir. (buji değişimi, kablo değişimii, yakıt ayarı gibi değişiklikler)

Hatam vars Mehmet Abi düzeltimisin.

Yorum bağlantısı
Özhan Özkahveci

Ancak ateşleme bobini sadece lpg ile alakalı olarak patlamaz. Benzinli araçlarında ateşleme bobini patlayabilir yada ateşleme bobini yol tutmuşsa sizin yaptığınız en küçük elektriksel değişiklik bile zarar verebilir. (buji değişimi, kablo değişimii, yakıt ayarı gibi değişiklikler)

Hatam vars Mehmet Abi düzeltimisin.

Mehmet bey ben zaten LPG'den dolayı araçların bobinleri bozuluyormuş gibi bir şeyden bahsetmedim.Konu başlığında belirtildiği gibi LPG'li araçlara takılan bahse konu bujilerin mevcut sisteme uyumunu ve arıza yapma olasılığını sormuştum.Yukarıda küçük elektriksel değişikliklerin bile bobine zarar verme ihtimalinden bahsetmişsiniz. Öyle ise bu bujileri kullanmak da elektriksel değişiklik kapsamına girmezmi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet bey ben zaten LPG'den dolayı araçların bobinleri bozuluyormuş gibi bir şeyden bahsetmedim.Konu başlığında belirtildiği gibi LPG'li araçlara takılan bahse konu bujilerin mevcut sisteme uyumunu ve arıza yapma olasılığını sormuştum.Yukarıda küçük elektriksel değişikliklerin bile bobine zarar verme ihtimalinden bahsetmişsiniz. Öyle ise bu bujileri kullanmak da elektriksel değişiklik kapsamına girmezmi.

Şayet bobininiz ömrünü doldurmuşsa.

Yorum bağlantısı
Kerim Kan

2011 Mart'ta aldığım focus 1,6 Tüp taktirdiktan sonra rolantide 10 sn de bir titreme başladı 20 bin km sonra 2-3 sn yeye kadar düştü serviste buji tırnaklarından sorunu çözdüler. Bu araç için tupte kullanılan en iyi buji ılerde sorun çıkarmayacak sizinle kullandığınız tavsiye edebileceğiniz buji var mı

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Buji konusu çok tartışıldı edildi genel olarak varılan nokta orjinal bujilerin kullanılmaya devam edilmesi yönünde oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben benzinli aracımda bobini bozdum. Bir hafta kesiklik yaptı 90-100km hız aralığında. Günde bir sefer yapıyordu. Buji kablosundan şüphelenirkeni bir gün dik bir yokuşta tam gaz giderken, bir anda devir saati düştü ve arıza ışığı yaktı. Araç silkelemeli çalışıyordu. 60-90km arasında sorun yoktu ama daha yavaşı ve daha hızlısında motor silkeliyordu. Demek istediğim şu ki; bu araca Lpg bağlatsaydım, suçu lpg'ye atacaktım. Bir kaç gün önce işlem yaptırsaydım suç o işlemde olacaktı. Ancak bazen parçaların ömürlü olduğunu unutup, bir sebep arıyoruz bozulmasına. Eğer bir donanım sürekli yakın zaman aralıklarında bozuluyorsa sebep aranmalı.

Mehmet (Kaya ve Özyürek) Beyler, doğru noktalara temas etmişler. Bu bujiler, Bosch'un her marka araca göre özel ürettiği, orjinali ikame eden türden. Bobin arızası, genelde yanlış elektrik çekimi yüzünden LPG'li araçlarda görülen bir durum. Ancak bu bujilerin kullanım ömrü yaklaşık 30.000km olduğu düşünülürse, eğer arızaya sebep olsa bu km'lerde değiştirilmesi önerilmezdi. Yani en az 30.000km garanti diyebiliriz bobin arızası oluşmaması için. Tabi bu işin biraz da nüktesi.

Özhan Bey, aracınızın performansından memnunsanız değiştirmeyin. Ben aracın silkelemesi nedeni ile ısrarla bu bujileri aradım, değişim olmadı. Performans olarak da eski bujisi ile çok fazla bir fark görmedim diyebilirim. Fakat birçok araçta da pozitif değişimler göstermiş. Yani araçtan araca değişiyor. 60.-TL maliyeti olan bu ürünü 30.000km kullandıktan sonra tekrar eski bujiye dönmek gibi bir rahatlığı olduğu için ben kendi aracımda denedim. Ömrünü tamamlayınca ve araç bende olursa o sırada, 20.-TL'lik eski bujilerine dönerim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ünal Doğar

Arkadaşlar bujiyi 1 aydır kullanıyorum bir sıkıntıda yaşamadım.Yalnız 4 numaralı buji takılırken ustam tarafından porselen kısmı çok az 1mm kadar kırılmış.Daha önce buji anahtarı almaya niyetliydim, forumdaki arkadaşlar gereksiz olduğu kanısına varmama neden olmuşlardı.İlk işim bir daha ki değişimi kendim yapmak olacak.Neyse lafı fazla uzatmayayım.Arkadaşlar bujinin seramik başlığındaki 1mm lik kırık bir sıkıntı yaratır mı?Değerli görüşlerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uzun bir çatlak olsa kesin sorundu ama.. kenardaki 1 mm toleranslar içindedir diye tahmin ediyorum..

Güle güle kullanın..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...