İçeriğe Yönlendir

Motor Yağı Ile İlgili Sorular


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Köksal Yılmaz

5/30 yarı sentetik ile 5/30 tam sentetik arasında çok fark olur mu arabanın ilk çalışması, yürümesi vb açısından.

Yorum bağlantısı
Osman Oğuz

Tamda önerilen yağdır.

 

Cevabınız için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

5-30 yerine 0-30 kullanmakta sıkıntı olur mu?

 

Hadi bilin...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

5-30 yerine 0-30 kullanmakta sıkıntı olur mu?

 

Hadi bilin...

 

Olmaz abi.

 

Sadece 0-30 yağ 5-30'a göre daha çabuk değişim ister bu şehirde.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Olmaz abi.

 

Sadece 0-30 yağ 5-30'a göre daha çabuk değişim ister bu şehirde.

kısa mesafe çok kullanıyorum diye şeetmiştim, motor ısınmadan varıyorum.

zaten 10 binde değiştiriyor ve pek trafiğe girmiyorum, kullanım faktörlerini göz önünde bulundurulduğuna göre düşünülebilir mi, yoksa teknik olarak zaten ince olduğu için olmaz gibi bir durum var mıdır?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
mesut can

abilerim selam, öncelikle aranızda yeniyim konu motor yağı ile ilgili oldugu için buraya açtım ;

abilerim yeni araba almaya niyetliyim istanbulda escort clx 1.6 buldum. aracı motorcuya götürdüm. araba yağ yakıyor dedi fazla gaza yüklendiğinde ne mavi ne beyaz tam anlayamadığım bir gaz meydana çıkıyor. motorunu falan sordum.

kötümü diye ne iyi nede kötü dedi yağını suyunu doldur, devam et dedi aklımda şüphe uyandı ilk arabam olucak edirne ye döndükten sonra başıma inşallah iş çıkarmaz, buji başlarından yada eski yağından fln yapma imkanı olabilirmi, 160000 de araç tüplü biliyorum arabayı görmediniz, etmediniz pek de anlamam.

Bu işlerden umarım iş açmaz başıma yarın (07.04.2014) alım satım olucak, "biraz özel olucak ama acil oldugundan telefon numaramı versem pek giremiyorum internete çağrı atsanız dahi yeter şimdiden iyi forumlar saygılar" 543 279 98 56       

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

abilerim selam, öncelikle aranızda yeniyim konu motor yağı ile ilgili oldugu için buraya açtım ;

abilerim yeni araba almaya niyetliyim istanbulda escort clx 1.6 buldum. aracı motorcuya götürdüm. araba yağ yakıyor dedi fazla gaza yüklendiğinde ne mavi ne beyaz tam anlayamadığım bir gaz meydana çıkıyor. motorunu falan sordum.

kötümü diye ne iyi nede kötü dedi yağını suyunu doldur, devam et dedi aklımda şüphe uyandı ilk arabam olucak edirne ye döndükten sonra başıma inşallah iş çıkarmaz, buji başlarından yada eski yağından fln yapma imkanı olabilirmi, 160000 de araç tüplü biliyorum arabayı görmediniz, etmediniz pek de anlamam.

Bu işlerden umarım iş açmaz başıma yarın (07.04.2014) alım satım olucak, "biraz özel olucak ama acil oldugundan telefon numaramı versem pek giremiyorum internete çağrı atsanız dahi yeter şimdiden iyi forumlar saygılar" 543 279 98 56       

 

Üstten egzantrikli benzinli bir çok motor 1000 km de 100 gram yağ yakar.. Bu durumda, hiç ekleme yapmadan, 10 binde direk değişimi öneriyoruz dostlarımıza. 

Tüketim, 5000 km de bir litreden fazla ise kullanımı eziyete dönüşür.. 

Ne kadar yaktığını bilmek lazım.. 

 

 

Yağ tavsiyesi isteyenlere önerimiz şudur 

 

K4xBnfG.jpg

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Hasan Ergezer

1996 model 1.6 CL Ford escortumuzun yağ değişimi geldi yeni aldık aracımızı.. Şu an içinde 10w40 var.. Araç 159.000 km de 5w30 a dönmem mantıklı mı ? 

Yorum bağlantısı
Hasan Ergezer

Ustamızın tavsiyesi üzerine 5w30 a döndük.. İlk izlenimlerim çalışırken sesi değişti daha sessiz çalışıyor.. İlerleyen zamanlarda göreceğiz nasıl performans alacağımızı .. 

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Escort kulanma klavuzunda 5w30  kullanında diyor, eski arabam dada 5w30 kullanın yazıyordu ustada bu araba yaşlı 98 model 10w40 kullan eksiltir  demişti ama bir dafa hariç hep 5w30 koydurdum ve eksiltme yok

Yorum bağlantısı
Ufuk Erdem

2006 tdci mondeo için 5/30 mobil esp alacaktım ama arabamda dpf yok diye bu yağı gereksiz gördüm.Şimdi daha iyi olsun diye mobil1 new life 0-40 kullanmayı düşünüyorum.Daha önce hep castrol 10/30 kullandım.Bu yağın bir sakıncası olur mu acaba?

Yorum bağlantısı
Hasan Ergezer

5w30 yağ bu kadar mı fark eder !! Araç yağı değişir değişmez 1600 km yol yaptı ve sonuç mükemmel.. Sesi değişti çalıştığını anlamıyorum aracın ışıklarda beklerken.. Marş basma süresi kısaldı.. 10w40 varken lpg de çalıştığında rölanti 15-20 saniye kararsız seyredirdi. Şimdi mükemmel marşa basıyoruz ve rölanti oynama yapmıyor.. Castrol magnatec a1 5w30 herkese teşekkürler 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Abdurrahman Saraç

Selamün aleyküm,

 

Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Öncelikle başta yönetim olmak üzere tüm üyelere böyle güzel bir ortamı sağladıkları için teşekkür ederim.

 

Yukarıdaki mesajlarda ustalarımızın söylediklerinden anladığıma göre yağ tercihinde üreticinin önerdiği 5w30 tercih edilmeli ancak gerekli (?) durumlarda 10w40 da kullanılabilir. Fakat ben bu gereklilik halinin ne olduğunu anlayamadım. Aracımla ilgili aşağıda verdiğim uzun bilgiler ışığında yardımcı olursanız memnun olurum.

 

Karbüratörlü aracımı Ekim 2013'de aldığımda sahibi "bu araçlar yağ yakar, ayda bir 200 ml kadar yağ ilavesi yapın" demişti. Bilgisayarlı test sonucunda da "aracın altında yağ kaçakları var" notu vardı. (Ayrıca motorunuz %70 civarında dendi. Km 134.000 idi) Kasım'da, özel servisin önerisi ile Mobil 5w30 yağ ile birlikte, filtreler, kayışlar ve buji değişimi yapıldı. 4 ay boyunca Konya'da yaklaşık 3.000 km binildi. Sonra Mart 2014'de Adana'ya tayin oldum. Yola çıkmadan evvel seviye çubuğunu kontrol ettiğimde seviyenin aşağıdaki x işaretine yakın olduğunu gördüm ve ustama telefonda ne yapmam gerektiğini sorduğumda "elzem olmamakla birlikte istersem 1 lt ilave yapabileceğimi" söyledi. Markasını hatırlamıyorum ama Shell'den aldığım 1 lt yağ ilavesi ile seviye üstteki x işaretine gelmiş halde Adana'ya geldim.

 

Adana'da 3 ay boyunca yüksek devirlerde 4.000 km kadar kaputu hiç kaldırmadan bindiğim aracım, bir gün 1. viteste ışıklardan kalkarken yağ ışığını 2-3 defa yakıp söndürünce hemen tüm marka araçlara bakan bir tamirciye gittim. Usta kaputu açtığında motorun üstü yağ banyosu yapmış gibiydi. Altı da çamur gibi. Seviye çubuğunu çıkardığında çubukta hiç yağ yoktu. Usta bana manalı manalı öyle bir baktı ki dayak yemişe döndüm. Hangi yağı kullandığımı sordu 5w30 dedim. 5w30'un bu araç için ince olduğunu, 10w40'ın daha uygun bir tercih olacağını söyledi. Su seviyesi normaldi. Yağ değişiminden sonra haftada bir seviye çubuğunu kontrol etme ve 2.000-3.000 km sonra da ustaya tekrar gitme ödevi alıp tamirciden ayrıldım.

 

Yağ değişiminden sonra aracın sesinde veya performansında bir değişiklik hissetmedim. Henüz 1.000 km yapmamıştım ki Pozantı Otoyolu'nda o meşhur Tekir Yokuşu'nu tırmanırken hararet göstergesi ilk defa L harfine kadar çıktı. R'yi geçtiğini hiç görmemiştim. Hemen ilk tesise girip motoru soğuttuktan sonra su deposundaki suyun dibe vurduğunu gördüm. Kapaktan taşarcasına su seviyesini tamamlayıp motoru çalıştırdım. 200-300 ml kadar kusmadan sonra kapağı kapatıp yola devam ettim sorunsuzca 400 km yol yapıp eve döndüm. Hararet göstergesi önceki gibi R'yi hiç geçmemişti.

 

Kısa kesmeye çalışıyorum, 1 hafta sonra Mersin Otoyolu'ndan Adana'ya dönerken yoldaki kazadan dolayı oluşan kuyruğun arkasına yanaşıp rolantide 1-2 dk beklediğimde hararetin yine L'ye yükseldiğini gördüm. Suya baktığımda seviye normaldi. Stop edip motoru soğuttum. Yol açıldıktan sonra 50 km boyunca gösterge R ile M arasında iken Adana'ya girdim. Işıkta 30 sn beklediğimde gösterge A'ya geldi. Hareket ettim M. Yine ışıkta durdum L oldu. Korka korka eve gelip stop ettiğimde kaputun altından gelen puf sesiyle birlikte 30 sn boyunca buhar fışkırdı.

 

Sabah olunca 3 km mesafedeki ustama motor ısınmadan varmayı başardım. Usta motora yaklaşıp sesini dinledi ve "vuruntu yok" dedi. Radyatörün kenarındaki siyah plastiğin çatladığını, yeni bir radyatörle birlikte, hararet, fan, yağ müşürü ve üst kapak contası almamı söyledi. Parçalar değişti ve motor yıkandı (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/169961-escort-motor-y%C4%B1kama/page-3).

 

Bu işlemlerden sonra henüz 100 km kadar bindim ve sık sık kaputun altını kontrol ediyorum. Netice olarak

 

- Yağ sıçraması yok.

- Su eksilmesi yok.

- Hararet N'yi geçmiyor.

- Fan eskisinden daha erken ve uzun çalışıyor.

(Son iki maddenin sebebini araştırdım ve öğrendim ki termostat arızasıymış. Ustama söyledim. "Termostatı yenilersek hararet M veya A'da dolaşacak ki Adana'da tehlikeli olur, kışa doğru takarız yenisini" dedi.)

 

Bu yorucu anlatımdan sonra aşağıdaki sorularıma kıymetli görüşlerinizi istirham ediyorum.

 

1- Yağ eksilmesinin sebebi ne olabilir?

Üstteki sıçrantılar üst kapak contasının işlevini yitirmesinden midir?

Motorun altındaki yağları neye bağlamalıyız?

Önceki sahibinin motorun yağ yaktığını söylemesi doğru mudur?

 

2- Su seviyesinin eksilmesinin, eski radyatördeki önemsiz büyüklükteki bir sızıntıdan kaynaklandığını düşünüyorum. Doğru mudur?

 

3- Su seviyesi normalken dahi hararet yapma sebebi yağın 5w30 yerine 10w40 olarak değişmiş olmasından olabilir mi?

 

4- Aracı Adana sıcağında termostat arızalıyken (sürekli açık olsa gerek) kullanmak mı doğrudur? Yoksa olması gerektiği gibi mi kullanılmalıdır?

 

Bu uzun mesaj için özür diliyorum. Hakkınızı helal ediniz.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Bilgiç

Selamün aleyküm,

 

Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Öncelikle başta yönetim olmak üzere tüm üyelere böyle güzel bir ortamı sağladıkları için teşekkür ederim.

 

Yukarıdaki mesajlarda ustalarımızın söylediklerinden anladığıma göre yağ tercihinde üreticinin önerdiği 5w30 tercih edilmeli ancak gerekli (?) durumlarda 10w40 da kullanılabilir. Fakat ben bu gereklilik halinin ne olduğunu anlayamadım. Aracımla ilgili aşağıda verdiğim uzun bilgiler ışığında yardımcı olursanız memnun olurum.

 

Karbüratörlü aracımı Ekim 2013'de aldığımda sahibi "bu araçlar yağ yakar, ayda bir 200 ml kadar yağ ilavesi yapın" demişti. Bilgisayarlı test sonucunda da "aracın altında yağ kaçakları var" notu vardı. (Ayrıca motorunuz %70 civarında dendi. Km 134.000 idi) Kasım'da, özel servisin önerisi ile Mobil 5w30 yağ ile birlikte, filtreler, kayışlar ve buji değişimi yapıldı. 4 ay boyunca Konya'da yaklaşık 3.000 km binildi. Sonra Mart 2014'de Adana'ya tayin oldum. Yola çıkmadan evvel seviye çubuğunu kontrol ettiğimde seviyenin aşağıdaki x işaretine yakın olduğunu gördüm ve ustama telefonda ne yapmam gerektiğini sorduğumda "elzem olmamakla birlikte istersem 1 lt ilave yapabileceğimi" söyledi. Markasını hatırlamıyorum ama Shell'den aldığım 1 lt yağ ilavesi ile seviye üstteki x işaretine gelmiş halde Adana'ya geldim.

 

Adana'da 3 ay boyunca yüksek devirlerde 4.000 km kadar kaputu hiç kaldırmadan bindiğim aracım, bir gün 1. viteste ışıklardan kalkarken yağ ışığını 2-3 defa yakıp söndürünce hemen tüm marka araçlara bakan bir tamirciye gittim. Usta kaputu açtığında motorun üstü yağ banyosu yapmış gibiydi. Altı da çamur gibi. Seviye çubuğunu çıkardığında çubukta hiç yağ yoktu. Usta bana manalı manalı öyle bir baktı ki dayak yemişe döndüm. Hangi yağı kullandığımı sordu 5w30 dedim. 5w30'un bu araç için ince olduğunu, 10w40'ın daha uygun bir tercih olacağını söyledi. Su seviyesi normaldi. Yağ değişiminden sonra haftada bir seviye çubuğunu kontrol etme ve 2.000-3.000 km sonra da ustaya tekrar gitme ödevi alıp tamirciden ayrıldım.

 

Yağ değişiminden sonra aracın sesinde veya performansında bir değişiklik hissetmedim. Henüz 1.000 km yapmamıştım ki Pozantı Otoyolu'nda o meşhur Tekir Yokuşu'nu tırmanırken hararet göstergesi ilk defa L harfine kadar çıktı. R'yi geçtiğini hiç görmemiştim. Hemen ilk tesise girip motoru soğuttuktan sonra su deposundaki suyun dibe vurduğunu gördüm. Kapaktan taşarcasına su seviyesini tamamlayıp motoru çalıştırdım. 200-300 ml kadar kusmadan sonra kapağı kapatıp yola devam ettim sorunsuzca 400 km yol yapıp eve döndüm. Hararet göstergesi önceki gibi R'yi hiç geçmemişti.

 

Kısa kesmeye çalışıyorum, 1 hafta sonra Mersin Otoyolu'ndan Adana'ya dönerken yoldaki kazadan dolayı oluşan kuyruğun arkasına yanaşıp rolantide 1-2 dk beklediğimde hararetin yine L'ye yükseldiğini gördüm. Suya baktığımda seviye normaldi. Stop edip motoru soğuttum. Yol açıldıktan sonra 50 km boyunca gösterge R ile M arasında iken Adana'ya girdim. Işıkta 30 sn beklediğimde gösterge A'ya geldi. Hareket ettim M. Yine ışıkta durdum L oldu. Korka korka eve gelip stop ettiğimde kaputun altından gelen puf sesiyle birlikte 30 sn boyunca buhar fışkırdı.

 

Sabah olunca 3 km mesafedeki ustama motor ısınmadan varmayı başardım. Usta motora yaklaşıp sesini dinledi ve "vuruntu yok" dedi. Radyatörün kenarındaki siyah plastiğin çatladığını, yeni bir radyatörle birlikte, hararet, fan, yağ müşürü ve üst kapak contası almamı söyledi. Parçalar değişti ve motor yıkandı (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/169961-escort-motor-y%C4%B1kama/page-3).

 

Bu işlemlerden sonra henüz 100 km kadar bindim ve sık sık kaputun altını kontrol ediyorum. Netice olarak

 

- Yağ sıçraması yok.

- Su eksilmesi yok.

- Hararet N'yi geçmiyor.

- Fan eskisinden daha erken ve uzun çalışıyor.

(Son iki maddenin sebebini araştırdım ve öğrendim ki termostat arızasıymış. Ustama söyledim. "Termostatı yenilersek hararet M veya A'da dolaşacak ki Adana'da tehlikeli olur, kışa doğru takarız yenisini" dedi.)

 

Bu yorucu anlatımdan sonra aşağıdaki sorularıma kıymetli görüşlerinizi istirham ediyorum.

 

1- Yağ eksilmesinin sebebi ne olabilir?

Üstteki sıçrantılar üst kapak contasının işlevini yitirmesinden midir?

Motorun altındaki yağları neye bağlamalıyız?

Önceki sahibinin motorun yağ yaktığını söylemesi doğru mudur?

 

2- Su seviyesinin eksilmesinin, eski radyatördeki önemsiz büyüklükteki bir sızıntıdan kaynaklandığını düşünüyorum. Doğru mudur?

 

3- Su seviyesi normalken dahi hararet yapma sebebi yağın 5w30 yerine 10w40 olarak değişmiş olmasından olabilir mi?

 

4- Aracı Adana sıcağında termostat arızalıyken (sürekli açık olsa gerek) kullanmak mı doğrudur? Yoksa olması gerektiği gibi mi kullanılmalıdır?

 

Bu uzun mesaj için özür diliyorum. Hakkınızı helal ediniz.

ne ustalar var arkadaş dünyada. arabanın modeli eski diye farklı yağ koymaya kalkıyorlar. ben birinde nerdeyse kavga edecektim. 5-30 koy diyorum adam 10-40 diyor. abi sen koy ben soruna razıyım dedim. ve o gün bugündür sabit mobil 5-30 kullanıyorum. 

bu araçlara özgü müdür bilmem ama yıllanmış araçlar. 2-3 bin km'de bir mutlaka yağı kontrol ederim. her hafta su lastik radyatör yağ kaçağı kontrolleri yaparım. arabayı koyduğum yerlerde şanzımandan kaçak var mı bakarım. malum eski arabaya biniyoruz dikkat etmek lazım.  eğer üstteki kapğak contası eskidiyse çalışır durumda yağ kaçırması lazım arabanın. kaputu açıp bakın. üst tarafında kaçak yoksa sorun yoktur.  benim gösterge sizinkinden farklı. ne dediğinizi anlayamadım ama ben hiç hararet sorunu yaşamadım. şehir içi trafiğinde hararet yükselse bile fan açılıyor ve düşüyor geriye. motoru yüksek devirde kullanmayın ve fazla sıkıştırmayın bence.  kaçak göçek olmadıktan sonra hararet yapmaz başka türlü. yaz kış farketmez 5-30 yağa devam. cahil ustalara bakmayın siz. aynı adamada gitmeyin sürekli. mümkün mertebe mobil ya da motorcraft yağ kulanın. üç kuruş farkı var zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • 3 ay sonra...
Ramazan Gönülal

10 40 yagdan 5,30 gecsem sıkıntı olur mu?

Bence faydası bile olabilir.
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Süleyman Zeybek

5w30 yağ bu kadar mı fark eder !! Araç yağı değişir değişmez 1600 km yol yaptı ve sonuç mükemmel.. Sesi değişti çalıştığını anlamıyorum aracın ışıklarda beklerken.. Marş basma süresi kısaldı.. 10w40 varken lpg de çalıştığında rölanti 15-20 saniye kararsız seyredirdi. Şimdi mükemmel marşa basıyoruz ve rölanti oynama yapmıyor.. Castrol magnatec a1 5w30 herkese teşekkürler 

Hasan abiciğim arabanız Karbüratörlü mü acaba ? Servise götürdüğümde usta yağını değiştirdik dedi ama ne koydular hiç bir fikrim yok ustada unuttu tabi ki :) 5w30 koysam bir sıkıntı olur mu ? 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Durhasan Evcek

Arkadaşlar  c max aracım için (bu ay içinde motor yağını değiştirmem gerekiyor) castrol magnatec 5/30 A 1  yada  castrol magnatec 5/30  A 5  . hangisini kullanmalıyım A 5 i kullanan oldumu ?  bu yağın  devamlı şehir içi trafiğinde seyreden araçlar için ford, tavsiyesinde olduğu belirtiliyor. ben birazda, hem benzinli hemde dizel motorda, aynı  yağı   kullanmanın  sağlıklı olacağına  pek inanmıyorum. cevaplarınıza şimdiden teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Uğur Ünsal

Benim eskortum varken 10 /40 yağ kullandığımda motor rolantideyken sönüyordu. 5 /30 a geçince problem ortadan kalkmıştı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Osman Karakuş

Ford Escort'un kullanma kılavuzu pdf formatında bende bulunmakta, isteyene mail atabilirim...

Bana gönderirseniz çok sevinirim.

krks63@hotmail.com

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

Selamün aleyküm,

 

Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Öncelikle başta yönetim olmak üzere tüm üyelere böyle güzel bir ortamı sağladıkları için teşekkür ederim.

 

Yukarıdaki mesajlarda ustalarımızın söylediklerinden anladığıma göre yağ tercihinde üreticinin önerdiği 5w30 tercih edilmeli ancak gerekli (?) durumlarda 10w40 da kullanılabilir. Fakat ben bu gereklilik halinin ne olduğunu anlayamadım. Aracımla ilgili aşağıda verdiğim uzun bilgiler ışığında yardımcı olursanız memnun olurum.

 

Karbüratörlü aracımı Ekim 2013'de aldığımda sahibi "bu araçlar yağ yakar, ayda bir 200 ml kadar yağ ilavesi yapın" demişti. Bilgisayarlı test sonucunda da "aracın altında yağ kaçakları var" notu vardı. (Ayrıca motorunuz %70 civarında dendi. Km 134.000 idi) Kasım'da, özel servisin önerisi ile Mobil 5w30 yağ ile birlikte, filtreler, kayışlar ve buji değişimi yapıldı. 4 ay boyunca Konya'da yaklaşık 3.000 km binildi. Sonra Mart 2014'de Adana'ya tayin oldum. Yola çıkmadan evvel seviye çubuğunu kontrol ettiğimde seviyenin aşağıdaki x işaretine yakın olduğunu gördüm ve ustama telefonda ne yapmam gerektiğini sorduğumda "elzem olmamakla birlikte istersem 1 lt ilave yapabileceğimi" söyledi. Markasını hatırlamıyorum ama Shell'den aldığım 1 lt yağ ilavesi ile seviye üstteki x işaretine gelmiş halde Adana'ya geldim.

 

Adana'da 3 ay boyunca yüksek devirlerde 4.000 km kadar kaputu hiç kaldırmadan bindiğim aracım, bir gün 1. viteste ışıklardan kalkarken yağ ışığını 2-3 defa yakıp söndürünce hemen tüm marka araçlara bakan bir tamirciye gittim. Usta kaputu açtığında motorun üstü yağ banyosu yapmış gibiydi. Altı da çamur gibi. Seviye çubuğunu çıkardığında çubukta hiç yağ yoktu. Usta bana manalı manalı öyle bir baktı ki dayak yemişe döndüm. Hangi yağı kullandığımı sordu 5w30 dedim. 5w30'un bu araç için ince olduğunu, 10w40'ın daha uygun bir tercih olacağını söyledi. Su seviyesi normaldi. Yağ değişiminden sonra haftada bir seviye çubuğunu kontrol etme ve 2.000-3.000 km sonra da ustaya tekrar gitme ödevi alıp tamirciden ayrıldım.

 

Yağ değişiminden sonra aracın sesinde veya performansında bir değişiklik hissetmedim. Henüz 1.000 km yapmamıştım ki Pozantı Otoyolu'nda o meşhur Tekir Yokuşu'nu tırmanırken hararet göstergesi ilk defa L harfine kadar çıktı. R'yi geçtiğini hiç görmemiştim. Hemen ilk tesise girip motoru soğuttuktan sonra su deposundaki suyun dibe vurduğunu gördüm. Kapaktan taşarcasına su seviyesini tamamlayıp motoru çalıştırdım. 200-300 ml kadar kusmadan sonra kapağı kapatıp yola devam ettim sorunsuzca 400 km yol yapıp eve döndüm. Hararet göstergesi önceki gibi R'yi hiç geçmemişti.

 

Kısa kesmeye çalışıyorum, 1 hafta sonra Mersin Otoyolu'ndan Adana'ya dönerken yoldaki kazadan dolayı oluşan kuyruğun arkasına yanaşıp rolantide 1-2 dk beklediğimde hararetin yine L'ye yükseldiğini gördüm. Suya baktığımda seviye normaldi. Stop edip motoru soğuttum. Yol açıldıktan sonra 50 km boyunca gösterge R ile M arasında iken Adana'ya girdim. Işıkta 30 sn beklediğimde gösterge A'ya geldi. Hareket ettim M. Yine ışıkta durdum L oldu. Korka korka eve gelip stop ettiğimde kaputun altından gelen puf sesiyle birlikte 30 sn boyunca buhar fışkırdı.

 

Sabah olunca 3 km mesafedeki ustama motor ısınmadan varmayı başardım. Usta motora yaklaşıp sesini dinledi ve "vuruntu yok" dedi. Radyatörün kenarındaki siyah plastiğin çatladığını, yeni bir radyatörle birlikte, hararet, fan, yağ müşürü ve üst kapak contası almamı söyledi. Parçalar değişti ve motor yıkandı (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/169961-escort-motor-y%C4%B1kama/page-3).

 

Bu işlemlerden sonra henüz 100 km kadar bindim ve sık sık kaputun altını kontrol ediyorum. Netice olarak

 

- Yağ sıçraması yok.

- Su eksilmesi yok.

- Hararet N'yi geçmiyor.

- Fan eskisinden daha erken ve uzun çalışıyor.

(Son iki maddenin sebebini araştırdım ve öğrendim ki termostat arızasıymış. Ustama söyledim. "Termostatı yenilersek hararet M veya A'da dolaşacak ki Adana'da tehlikeli olur, kışa doğru takarız yenisini" dedi.)

 

Bu yorucu anlatımdan sonra aşağıdaki sorularıma kıymetli görüşlerinizi istirham ediyorum.

 

1- Yağ eksilmesinin sebebi ne olabilir?

Üstteki sıçrantılar üst kapak contasının işlevini yitirmesinden midir?

Motorun altındaki yağları neye bağlamalıyız?

Önceki sahibinin motorun yağ yaktığını söylemesi doğru mudur?

 

2- Su seviyesinin eksilmesinin, eski radyatördeki önemsiz büyüklükteki bir sızıntıdan kaynaklandığını düşünüyorum. Doğru mudur?

 

3- Su seviyesi normalken dahi hararet yapma sebebi yağın 5w30 yerine 10w40 olarak değişmiş olmasından olabilir mi?

 

4- Aracı Adana sıcağında termostat arızalıyken (sürekli açık olsa gerek) kullanmak mı doğrudur? Yoksa olması gerektiği gibi mi kullanılmalıdır?

 

Bu uzun mesaj için özür diliyorum. Hakkınızı helal ediniz.

termostat açık olsa hararet yapmaz tam tersi kapalı kalırsa su dolaşımına izin vermediğinden hararet yapar, aracınız conta patlatmış olabilir, aracınızın motor üst  kapağı (bujileri örten kapak) contası eskimiş olabilir , her nekadar bakımlı olsada aracınız için ford a özel servislere yada tamircilere gitmenizi tavsiye ederim, bazı rastlanılmayan yada standart olmayan arızaların içinden sıradan tamirciler çıkamayabilir, aracınızda antifiriz varmı evet adana çok sıcak , antifirizin olumlu etkisi olur soğutma sıvısını sabit sıcaklıkta tutar. yağ kaçakları eskiyen contalardan kaynaklanır, hararet sıkıntısı radyötör, hortumlar, devirdaim veya üst kapak contasından kaynaklanır. ford konusunda tecrübeli bir yere gidin sorunlar fazla büyümeden çözülür diye düşünüyorum, kolay gelsin   

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...

Arkadaşlar ford fieasta dizel için yağ önerisi yapabilirmisiniz? ben aşağıdakini buldum uygunmudur

http://www.hepsiburada.com/castrol-magnatec-5w-30-4-litre-motor-yagi-65a021-p-OTM65A021

Güven Bey,

 

Konunuz birleştirilmiştir. Burada devam edebilir, aşağıdaki konuya da göz atabilirsiniz.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249711-motor-ya%C4%9F%C4%B1-ile-ilgili-her%C5%9Fey/

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...