İçeriğe Yönlendir

Ford Explorer çalışmama Problemi?


Nihat Sarpasan

Recommended Posts

Nihat Sarpasan

[1997 model explorer aracımı çalıstıramıyorum marş var ama çalısmıyor.

servıs yetkıleri dıyorkı aracınızdakı kılıt sıstemı radyo frekansıyla çalısıyor dolayısıyla yuksek gerılım hatlarının olduğu bolgede bu gıbı arızalar doğuyor dıyorlar acaba nekadar doğrudur yardım alabılırmıyım acaba Çağlar bey bu konuda yardımcı olabılırmısınız..

arac yanlız mars yapıyor çalısmıyor bu konuyu arastırdım ama frekan yayan bolgelerde arac genellıkle marsta basmıyormus.bır arkadasımada sordum markazı klıt modulunden yapıyor dedı kılıt gem modulu yakıt pompasınına sınyel gondermıyor bu arıza sonucundada modul ve yakıt pompası değişiyormus ne kadar doğru bılemıyorum.? ha bu arızayı herzaman yapmıyor ama bu aralar sıklıkla basıma gelmeye basladı.bıraz fazla ısrarcı olunca çalısıyor. v.6 motor :agla:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Savulunnnn yettimmm; konuya bak ohh be EXPLORER buldum forumda :)

Şimdi efendim işe en baştan başlayalım önce dinazorlar yok oldu....

Genel immo bilgisi:

Explorer daki immo sistemi uzaktan kumanda butonu ile çalışan bir sistemdir. Modülü arka bagajda sol iç plastik içinde gömmedir. Frekans yoğun bölgelerde (tv radyo polis havaalanı gibi) bagajı açıp , kumandayı içerde sola yaklaştırıp kapıları kilitleyip açıp koşarak gidip kontağı çevirmek yardımcı olur. Ancak immo devreden çıkmadı ise marş da dönmez fakat marş basmama oluştuğunda yine de denemekte fayda vardır.

Sizin yazmış olduğunuz problemin tahmini sebebleri:

1. Alta yatıp ulaşılabilecek (şanzıman tarafı) volant konum sensörü soketi temizlenmeli. Bu sensör soketi çamura maruz kalmakta ve sadece ilk marşta bilgi yollamaktadır.

2. Gem modülü aynı zamanda 4 çekere kumanda eder ve arızalı ise 4x4 işareti yanar söner ancak arızalı modülde yanıp sönmediği de olmuştur.

3. Akü takviyesi yapımışsa akü kutup başının hemmmen yanından geçen ve akla hizmetse metalden yapılmış olan yakıt borusundan devam eden ark benzin pompasında hasara neden olabiliyor.

Araç kimin nerde ve hangi servis nesine bakmaya çalışıyor. Abartısız Explorer Mustag ilk sahiplerinin %90 nını tanırdım-tanırlardı :)

4. Göbekten vites kolunun PRNDRL göstergesine de bağlanan misina benzeri bir düzeneği vardır. Bu düzenek sıkça kayma yapabiliyor ve bu düzeneğe bağlı olarak aracın viteste iken çalışmasını engelleyen parça mevcuttur. Ya düzenek hafifçe kaymıştır (fark edilemeyecek kadar az) bu şekilde araç çalışmaz ya da daha önceden tamir edilmişse hassas ayarı yapılamamıştır.

5. Sağ yolcu alt direği ayak tarafında plastik kaplama sökülerek ulaşılacak bir röle vardır. Araç herkimin ise bu röleye ulaşsın ve söksün. İçindeki pasa inanamayacak sebebi rölenin ters monte edilmesidir (fabrika stansartı) ve bu yüzden nem içerde hapis oluyor ve sorun yaratıyor. Biraz farklı bir röledir ancak her amerikancı cipçide bulunur. Bunu muhakkak yapsın.

Yani kısaca marş almama durumunda sırayla bagajdan aç kapa- vites kolunu tam oturtma gibi denemeler yapılarak sonuç alınırsa daha net bilgi verebilirm.

V6 explorer motoru yarım marşta alan bir motordur ancak tabiki km ve metal yorgunluğu etkisi ile sorun çıkarabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sen Explorer ını seç bak nasıl kontrol edip satıcıyı bıktırıp bedavaya alırız biz onu :)

Eeee ilk göz ağrı Ford ithallerdi. Explorer, Mustang, Taurus. Türkiye de ilk ve tek Amerikan araçlarına özel hizmet sistemini kuran servistik. Karşılamasından uğurlanmasına kadar özel bir sistemdi. Türkiye de Ford servisleri arasında ilk olarak ''Son kontrol noktasının farklı dizaynı'' bizim servisteydi.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Levent Eksen

Linkteki araç çok güzelde, 2x1800 : 3600 ytl yıllık vergisi varmış.. :(

Benimkide bişeymiymiş dedim, içime su serpildi.. :kafa:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Explorer ile dağa bayıra, kara çamura bir girin. Ne yakarsa yaksın yolu buldozer gibi yararak gitmenin verdiği zevk muhteşem. İş makinasının saplandığı yol şartında ulaşım sağlayabilen Explorer görmüştüm.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

explorer gerçekten süper bir araç ama çok masraflı. şu anda servise getirdim bakalım kaç para bayılacağız. aracın hızlanması çoğu otomobilden daha iyi ama çok yakıyor, bir amerikandan başka türlüsü beklenemez zaten. yazın şehir dışı normal kullanımda 13 lt yakmıştım. aracın tek kötü tarafı iç mekanda malzeme ve işçilik kalitesinin çok düşük olması.

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
aracın tek kötü tarafı iç mekanda malzeme ve işçilik kalitesinin çok düşük olması.

Tipik bir amerikan özelliği, yapacak bişey yok, biz onu böylede seviyoruz :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mustafa Bey Explorer konusunda sorunuz olursa yazın yardımcı olmaya çalışırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Mustafa Bey Explorer konusunda sorunuz olursa yazın yardımcı olmaya çalışırım.

Teşekkürler Çağlar bey, bir buji sorunu vardı serviste halledildi. bujinin porseleni çatlamıştı çalışırken stop ediyordu ve performansı inanılmaz derecede düşmüştü, şu anda bir sorun yok gibi motor konusunda. ama ön düzen konusunda biraz sıkıntı var. yolun tüm bozukluğunu içeriye hissettiriyor maalesef.

Tipik bir amerikan özelliği, yapacak bişey yok, biz onu böylede seviyoruz :)

haklısın yapacak birşey yok böyle de keyif veriyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Explorer ön düzen parçalarının çoğu Ranger ile aynıdır. Özelikle viraj demir lastiklerini değişin farkı hissedeceksiniz. Ön düzeni çok sağlam bir araçtır ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Explorer ön düzen parçalarının çoğu Ranger ile aynıdır. Özelikle viraj demir lastiklerini değişin farkı hissedeceksiniz. Ön düzeni çok sağlam bir araçtır ?

Teşekkürler,

bir soru daha sorayım o zaman, Antalya'da bana önerebileceğiniz, Explorer ve scorpio'dan anlayan bir özel servis varmı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Maalesef Antalya yı hiç bilmem. Sizin aracınız kaç km de , kaç km dir kullanıyorsunuz? V6 mı V8 mi? Hele ki V6 ise aman motor yağı değişimine dikkat!!! Kitapçıkta yazan vasıfta yağ kullanın. Ve 7500 geçmeden yağı değişin.

Tahrik zinciri gergileri çok hassatır. İlk marştan sonra hemen gaza yüklenip kalkmayın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Maalesef Antalya yı hiç bilmem. Sizin aracınız kaç km de , kaç km dir kullanıyorsunuz? V6 mı V8 mi? Hele ki V6 ise aman motor yağı değişimine dikkat!!! Kitapçıkta yazan vasıfta yağ kullanın. Ve 7500 geçmeden yağı değişin.

Tahrik zinciri gergileri çok hassatır. İlk marştan sonra hemen gaza yüklenip kalkmayın.

araç benim değil bir akrabamızın ve genelde garajda yatan bir araç, arada bir biz kullanıyoruz. aracın kmsi 37000de takılmış durumda onun için kaç bin km olduğu hakkında bir fikrim yok. bu arada 4,0 lt V6 motorlu. geçen ay Castrol magnatec koydurmuştum, kaç numara yağ olduğunu tam hatırlayamıyorum, bir sorun olurmu acaba :) kullanım klavuzu olmadığı için yağ konusunda bana yardımcı olabilirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

magnatec 10/40 koyuyorsunuz sanırım. Biz de serviste onu tavsiye ederdik. Zincir tahrikli sistem olduğu için gergileri hidroliktir yani motor yağı ile çalışır. Yağ değişimini aksatmayın. Soğuk motorda ilk marştan hemen sonra ani gazla kalkıp gaz kesince gergiler boşalabiliyor (mini ihtimal ama olabiliyor) Bunun dışında 4x4 özelliklerinden memnunmusunuz? Araç park halinde iken arkadan bakınca hafif sola yatık duruyor mu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
magnatec 10/40 koyuyorsunuz sanırım. Biz de serviste onu tavsiye ederdik. Zincir tahrikli sistem olduğu için gergileri hidroliktir yani motor yağı ile çalışır. Yağ değişimini aksatmayın. Soğuk motorda ilk marştan hemen sonra ani gazla kalkıp gaz kesince gergiler boşalabiliyor (mini ihtimal ama olabiliyor) Bunun dışında 4x4 özelliklerinden memnunmusunuz? Araç park halinde iken arkadan bakınca hafif sola yatık duruyor mu?

motor yağını kontrol edeceğim. zincir konusunda ise tavsiyenize uyacağım. 4x4 özelliğini pek kullanma fırsatım olmadı ama denemek için 4x4 low konumuna getirmiştim araçtan çok tuhaf sesler geldi sanki biryerler kırılacakmış gibi bende sanırım arızalı diye kullanmadım sonra. bir de 4x4 low konumundan auto konumuna yada 4x4 high konumuna alınca seçilen konuma geçmedi bir türlü, epey uğraştım 1-2 kere stop edip tekrar çalıştırdım falan ondan sonra normale döndü. onun için auto konumunda duruyor hep. bir kere çamura girdim ama low moduna geçmeden çıktı çamurdan. hafif sola yatıklık konusuna hiç dikkat etmedim ama kontrol ederim. hafif sola yatık olması normal mi yoksa sakıncalı mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4x4 low konumunda 4 tekerliği birbirine kilitler ve diferansiyel devre dışı kalır bu yüzden dönüşlerde alttan birşeyler kopacakmış gibi kütürtüler gelmesi normaldir (bu seslere bayılırım). Zaten 4x4 low konumunda son dişli oranı da değişir ve 40 km/h in üstüne çıkılmaması tavsiye olunur. 4x4 lowdan high konumuna almak için düz bir zeminde durun, vitesi N ye alın ve ayağınızı frenden çekin yani araç tam boşta kalsın sonra high konumuna alın ve 5 saniye bekleyin, vitesi D ye alın işlem tamam. 4x4low seçeneği traktörlerin bile saplanacağı çamurda veya aşırı taşlık kayalık arazide kullanılır. Zaten explorer auto konumunda bile hiçbir zemine saplanmadan gidebilecek bir araçtır. 4x4 high yüksek süratte de 4 çeker konumunda kalmak içindir gereksiz benzin yakarsınız. Auto konumu bile yeterlidir, bu konumda doğru lastik varsa Uludağa bile kışları rahatça çıkabilirsiniz. Ancak herşeyden önce unutmayınki 4 çeker araç lastikleri kadar iyi yol tutar. Normalde hafif sola yatık durabilir, araç çalışınca arka amortisörler gerekli havayı basarak aracı düzeltir. Araç çalışırken aracın düz olması önemlidir. Bu arada arka amortisörler otomatik yükseklik ayarlıdır bunu biliyormuydunuz? Lastik vs patlarsa aracı krikoya vurmadan önce bagajda sol içte kapak altında bulunan düğmeyi kapalı konuma getirmeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

demekki korkacak bir durum yok. bazen arkadan ses geliyordu sanki komprasör çalışıyor gibi demekki amörtisörleri ayarlıyormuş. bakalım daha neler neler öğreneceğim. bir de göstergede nadiren de olsa bir ışık yanıyor (sarı renkli yuvarlak içinde bir araç resmi ve üzerinde çizgi var) serviste sorduğumda "süspansiyon sisteminde arıza olduğunu gösterir ama şu anda araç krikoda olduğu için yanıyor" dediler. bu çok sorun yaratırmı yada bu ışık yanınca ne yapmam gerekir?

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
4x4 low konumunda 4 tekerliği birbirine kilitler ve diferansiyel devre dışı kalır bu yüzden dönüşlerde alttan birşeyler kopacakmış gibi kütürtüler gelmesi normaldir (bu seslere bayılırım). Zaten 4x4 low konumunda son dişli oranı da değişir ve 40 km/h in üstüne çıkılmaması tavsiye olunur. 4x4 lowdan high konumuna almak için düz bir zeminde durun, vitesi N ye alın ve ayağınızı frenden çekin yani araç tam boşta kalsın sonra high konumuna alın ve 5 saniye bekleyin, vitesi D ye alın işlem tamam. 4x4low seçeneği traktörlerin bile saplanacağı çamurda veya aşırı taşlık kayalık arazide kullanılır. Zaten explorer auto konumunda bile hiçbir zemine saplanmadan gidebilecek bir araçtır. 4x4 high yüksek süratte de 4 çeker konumunda kalmak içindir gereksiz benzin yakarsınız. Auto konumu bile yeterlidir, bu konumda doğru lastik varsa Uludağa bile kışları rahatça çıkabilirsiniz. Ancak herşeyden önce unutmayınki 4 çeker araç lastikleri kadar iyi yol tutar. Normalde hafif sola yatık durabilir, araç çalışınca arka amortisörler gerekli havayı basarak aracı düzeltir. Araç çalışırken aracın düz olması önemlidir. Bu arada arka amortisörler otomatik yükseklik ayarlıdır bunu biliyormuydunuz? Lastik vs patlarsa aracı krikoya vurmadan önce bagajda sol içte kapak altında bulunan düğmeyi kapalı konuma getirmeyi unutmayın.

Explorer alasım geldi. Problemsizlik ve masraf kısmı keşke daha iyi olsa.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Serviste aracı krikoya ldıklarında arkadaki düğmeyi kapamazlar ise arızaya sebebiyet verebilirler!

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Can Demirkaya
[1997 model explorer aracımı çalıstıramıyorum marş var ama çalısmıyor.

servıs yetkıleri dıyorkı aracınızdakı kılıt sıstemı radyo frekansıyla çalısıyor dolayısıyla yuksek gerılım hatlarının olduğu bolgede bu gıbı arızalar doğuyor dıyorlar acaba nekadar doğrudur yardım alabılırmıyım acaba Çağlar bey bu konuda yardımcı olabılırmısınız..

arac yanlız mars yapıyor çalısmıyor bu konuyu arastırdım ama frekan yayan bolgelerde arac genellıkle marsta basmıyormus.bır arkadasımada sordum markazı klıt modulunden yapıyor dedı kılıt gem modulu yakıt pompasınına sınyel gondermıyor bu arıza sonucundada modul ve yakıt pompası değişiyormus ne kadar doğru bılemıyorum.? ha bu arızayı herzaman yapmıyor ama bu aralar sıklıkla basıma gelmeye basladı.bıraz fazla ısrarcı olunca çalısıyor. v.6 motor :agla:

97 model explorer'ımın yukarıda bahsedilen çalışma problemi sıklıkla oluyordu. Ancak geçenlerde meydana gelen aynı problem bütün çabalarımıza rağmen giderilemedi. Bagajdan kumanda merkezine uzaktan kumandayla komut, araba altı krank sensörü temizliği yapılmasına rağmen... araba Şahsuvaroğlu'na çekildi. Ana kumanda merkezinin değişmesi gerektiği, maliyetinin 3250 TL olduğu söylendi. Bu sorunun daha basit, yani daha ucuz bir çözümü var mı? İmmo beyin örneğin iptal edilebilir mi?

Çağlar Bey!in bahsettiği diğer kontroller yapıldı mı bilmiyorum. Bu konudaki yardımlarınızı bekliyorum. Araç bir aydır serviste bekliyor.

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Savaş Yılmaz

İyi akşamlar ben tam olarak anlamadım. Merkezi kilit beyninin mi değiştirilmesi gerekiyor. Eğer öyle ise fiyatlar oldukça yüksek olur. Ancak kullanılmışını düşünürseniz haberim olsun lütfen belki yardımcı olabilirim.

Yorum bağlantısı
Can Demirkaya
Aradığınız aşağıda linkini verdiğim gibi bir parça mıdır?

http://img101.imageshack.us/img101/7915/immo.png

Savaş Bey merhaba ilginize çok teşekkür ederim. Ben explorer ı 4 ay önce kızkardeşim için aldım o yüzden araca oldukça yabancıyım. Parça ismini yanlış anlamış olabilirim. Merkezi kilit beyni olabilir. Parçayı görmediğim için linkteki parça mı bilmiyorum. Oldukça sık tekrarlayan bu arıza beni araçtan soğuttu. Ama bir yandan da yenicem seni explorer da demek istiyorum. Eğer parça oysa çıkmasını almamda bir sakınca olmaz sanırım. İlginizi rica ederim

Yorum bağlantısı
Savaş Yılmaz

İyi geceler, ne yazık ki elinde çıkma merkezi kilit beyni olan arkadaş parçayı vermiş. Size önerebileceğim tek konu Almanya'dan bir tanıdığınız var ise sordurmanız. (Her Türk'ün Almanya'da bir tanıdığı vardır herhalde) :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...