İçeriğe Yönlendir

Ford Explorer çalışmama Problemi?


Nihat Sarpasan

Recommended Posts

Misafir

Selamlar,

Bende 91 Explorer XLT var. Aldığım arkadaş sıralı sistem değil düz sistem lpg taktırmış.

Sorunum, benzinde aracı çalıştıramıyorum ve lpg'de de geç çalışıyor.

1 kez marş dinamosunda sorun yaşadım, böyle geç çalışmaya devam ederse yine sorun yaşayacağımı söyledi ustalar.

İlerleyen zamanda sıralı sisteme döndüreceğim aracı.

Benzinde çalışmaması ile ilgilide benzin pompasında sorun olabileceğini ya da yanlış hatırlamıyorsam

enjektörlerinde yanma olabileceğini söylediler. Çanakkale'deyim ve bu araçları çok çok iyi bilen usta yok.

Daha önce böyle deneyimleri olan arkadaşlar varsa yardım rica ediyorum en azından problem tespiti daha kolay olur :)

yoksa benim usta depoya kadar sökecek aracı :D

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ufuk Sakarya

Merhaba Çağlar bey,

Forumda paylaştığınız bilgileri okudum,

benzer sıkıntılar yaşıyorum.

arazi sistemimde sıkıntıdan dolayı ustama arabamı teslim ettim

ancak vites kolunda garip bir takılma ile ve sorunum da çözülmemiş şekilde geri aldım

sonra direksiyonun altındaki paneli söktüler bişeyler yapmaya çalıştılar ancak vites kolundaki boşa alırkenki takılma düzelmedi, düzelmediği gibi evime geri döndüm garajıma parkettim akşam tekrar çalıştırmak istedim çalışmadı!

Muhtemelen bahsettiğiniz vites ayarını bozdular. bölmeyi tekrar açıp araç vitesteyken çalışmasını engelleyen siteme bakıcam ama ne kadar anlarım çözebilirim bilmiyorum.

immo modülüne kumandayı tutarak kapa aç çalıştır yaptım olmadı,

akü kutup başlarını söktüm sabah tekrar takıp denedim çalışmadı...

aracın çalımama durumu bu şekilde,,,

asıl sorunum bu değildi halbuki,

dönüşlerde ön tekerlerim kasılıyor,

şaft sanırım kasıyor sanki bişey tutuyor gibi.

bunu 2-3 kişiye gösterdim anlamadılar çözemediler...

arazi motorunun üzerindeki silecek motoru gibi bir beyin var sanırım ona bağladı çoğu, onu değiştirmek gerek dediler,

bir elektronikçiye kontrol ettirdim çalışıyor!

sıkıntılarım bu şeklilde...

bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim...

Ankarada Explorer a hakim gerçekten bilgili biri yok mu?

olmadı istanbula da gelmeye hazırım ama önce Aracımın çalışması gerek :(

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Vites kolu direkt olarak şanzımanın yanında elektronik devreli küçük bir parçaya gidiyor. Pozisyoner diyebiiliriz bu parçaya. Takılma yapabilecek kadar dirençli bir parça değil. Onda sorun ancak hafif kayma olabilir. Kırmızı ile işaretli yerin hemen altındaki parça yani.

2440736_11_full.jpg

Bu parçadaki pozisyoner Vites tam boşa yani N ye veyaput P ye aldığınızda yerine tam gelemiyorsa çalışmama sorunu yapıyor.

Ön tekerlerin dönüşlerde kasması da yağ değişim zamanınız gelmiş. Ön difransiyel yağınızı değiştirmelisiniz. Sorununuz çözülecek büyük bir ihtimal. Yağ olayının hangisi olduğunu Çağlar abim bilir. Aklımda kalmıyor numaralar :(

O arazi şanzımanının üzerindeki motor dediğiniz yani shifter çok zor bozuluyor. Sakın elleşmeyin TR' de pahalı bir parça.

Yorum bağlantısı
Vural Okan

Ufuk bey aynı sorunu bende yaşadım vites tam oturmadığı için çalışmıyordu, eğer kontağı açıp arabayı (N) boşa alıp kantağa bastığınızda araç çalışıyorsa vites teli veya telin korumasında bir kırıklık var takıntı yapıyor.Maslak Atatürk sanayide amerikancı tarık ustaya gittim sorunumu o çözdü isterseniz telefonunu veririm bana parça 400 TL ye mal oldu

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Hangi parça 400? O behsettiğim parça ise fiyat çok fena :shok:

Yorum bağlantısı
Vural Okan

vitesten gösterge tablosuna giden kablo hakan bey

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Yuh :) O nasıl bir kablo, hepsini gümüşten yapsak o kadar maliyeti olmaz :)

Yorum bağlantısı
Ufuk Sakarya

İlginiz içn teşekkür ederim arkadaşlar...

Motor çalıştı,

sorun yok

kasıntı gitti

ama kimse müdahale etmedi!

bunlar kendiliğinden nasıl olur ve geçer aklım almıyor...

bunu 3. kez yaşıyorum,,,

çekiciye yükleniyor araç 40 km uzaklıktaki sanayiye gidiyoruz indiriyoruz çalışıyor!

kasıntıya gelince bir akşam AVM otoparkının kısa manevralı dönüşleriyle aşağı kata inerken çok ciddi kasıntı oldu önde

içim acıdı o derece... artık sanki ön tekerler dönmüyordu arka itiyordu...

neyse indik güç bela

pak ettim

sonra geldim çalıştırdım hareket ettim kasıntı yoktu!

şaştım duruma,,,

3 gün önce ankarada kar don oldu

ben yolda kaldım çünkü 4x4 sistemim çalışmıyordu,,

kasıntının geçmesinin nedeni 4x4 devre dışı olmuş!

şu an aracım 4x2 ama göstergeler çalışıyor ve 4x4 e alınca mekanik ses alttan geliyor herşey çalışıyor ama aktarma yok!

bu işin doktoru sizlersiniz bana ciddi bir çözüm gerek ve usta,,,

Ankarada malesef sıkıntıma çözüm bulamadım!!!

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

8586160031_large.jpg

Resimde görülen mavi renkli parçayı (transfer case shifter) yani arazi şanzımanı seçicisinin elektrik bağlantılarını ve kendisini çıkardın. Bu parça hareket ettirdiği buçuk yardımıyla, arazi şanzımanının içinde hilal şeklinde bir seçiciyi aşağı yukarı hareket ettirmeye yarar.

DSCN7584.JPG

Shifter'ın hareket ettirdiği yer. Bunu elle manuel hareket ettirip transfer kutunuzda sorun olup olmadığını anlarsınız.

Her daim N' de durur. Auto pozisyonunda kullanırken gerekli olduğunda 4x4 e geçtiği zaman H' ye geçer, gereksizlik olduğunda otomatik N' ye alır. Elektrik kontrollü arazi şanzımanı olayı da budur zaten. L' yi söylememe grek yok herhalde, Low pozisyonu.

Eğerki buralarda sorun yok ise arazinin hareket çıkışından itibaren ön tekerlere kadar bir bakmak lazım. (shaft vs vs.)

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ayhan Arı

çağlar bey slm bende de explorer var aracımda immo sorunu oldu çalışmıyor bir haftadır gitmediğim yer kalmadı bunu nasıl tamir eder yada iptal ederiz lütfen yardımcı olun 97 model

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:( , anlatım ile zor

1. Beyinden çıkan ateşleme ve marş kesici tesisatı bulunacak, bunlar tercihen aksesuar alarmına adapte edilecek

2. benzin deposu sökülüp, pompa çalışma engelleyici iptal edilecek

3. Ehil ford teknisyeni için 2-3 günde yapılacak bir işlem

Yorum bağlantısı
  • 9 yıl sonra...
Caner DEMİRKAN
Çağlar Bayur yazdı:

Savulunnnn yettimmm; konuya bak ohh be EXPLORER buldum forumda :)

Şimdi efendim işe en baştan başlayalım önce dinazorlar yok oldu....

Genel immo bilgisi:

Explorer daki immo sistemi uzaktan kumanda butonu ile çalışan bir sistemdir. Modülü arka bagajda sol iç plastik içinde gömmedir. Frekans yoğun bölgelerde (tv radyo polis havaalanı gibi) bagajı açıp , kumandayı içerde sola yaklaştırıp kapıları kilitleyip açıp koşarak gidip kontağı çevirmek yardımcı olur. Ancak immo devreden çıkmadı ise marş da dönmez fakat marş basmama oluştuğunda yine de denemekte fayda vardır.

Sizin yazmış olduğunuz problemin tahmini sebebleri:

1. Alta yatıp ulaşılabilecek (şanzıman tarafı) volant konum sensörü soketi temizlenmeli. Bu sensör soketi çamura maruz kalmakta ve sadece ilk marşta bilgi yollamaktadır.

2. Gem modülü aynı zamanda 4 çekere kumanda eder ve arızalı ise 4x4 işareti yanar söner ancak arızalı modülde yanıp sönmediği de olmuştur.

3. Akü takviyesi yapımışsa akü kutup başının hemmmen yanından geçen ve akla hizmetse metalden yapılmış olan yakıt borusundan devam eden ark benzin pompasında hasara neden olabiliyor.

Araç kimin nerde ve hangi servis nesine bakmaya çalışıyor. Abartısız Explorer Mustag ilk sahiplerinin %90 nını tanırdım-tanırlardı :)

4. Göbekten vites kolunun PRNDRL göstergesine de bağlanan misina benzeri bir düzeneği vardır. Bu düzenek sıkça kayma yapabiliyor ve bu düzeneğe bağlı olarak aracın viteste iken çalışmasını engelleyen parça mevcuttur. Ya düzenek hafifçe kaymıştır (fark edilemeyecek kadar az) bu şekilde araç çalışmaz ya da daha önceden tamir edilmişse hassas ayarı yapılamamıştır.

5. Sağ yolcu alt direği ayak tarafında plastik kaplama sökülerek ulaşılacak bir röle vardır. Araç herkimin ise bu röleye ulaşsın ve söksün. İçindeki pasa inanamayacak sebebi rölenin ters monte edilmesidir (fabrika stansartı) ve bu yüzden nem içerde hapis oluyor ve sorun yaratıyor. Biraz farklı bir röledir ancak her amerikancı cipçide bulunur. Bunu muhakkak yapsın.

Yani kısaca marş almama durumunda sırayla bagajdan aç kapa- vites kolunu tam oturtma gibi denemeler yapılarak sonuç alınırsa daha net bilgi verebilirm.

V6 explorer motoru yarım marşta alan bir motordur ancak tabiki km ve metal yorgunluğu etkisi ile sorun çıkarabilir.

Abi senden Allah razı olsun,  senin hakkını kimse ödeyemez. Antalya eğitim araştırma açık otoparkta kaldım.Elektrikci ara oto anahtarcı ara. Kimse gelmedi zaten yoğunlar araç çalışmaz. Akü takviye et ,sigortaların yerini değiştir herşeyi denedim en son google dan arattim mesajı buldum. Baz istasyonuna 30 metre mesafede idim söylediğini yaptım. Bagajdan aç kapa yaptım kumanda çalışmaya başladı. Arabayı çalıştırdım.  Allah senden razı olsun abi. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Caner DEMİRKAN yazdı:

Abi senden Allah razı olsun,  senin hakkını kimse ödeyemez. Antalya eğitim araştırma açık otoparkta kaldım.Elektrikci ara oto anahtarcı ara. Kimse gelmedi zaten yoğunlar araç çalışmaz. Akü takviye et ,sigortaların yerini değiştir herşeyi denedim en son google dan arattim mesajı buldum. Baz istasyonuna 30 metre mesafede idim söylediğini yaptım. Bagajdan aç kapa yaptım kumanda çalışmaya başladı. Arabayı çalıştırdım.  Allah senden razı olsun abi. 

bir tek deniz yıldızını denize atmanın keyfini yaşattığınız için ben teşekkür ederim :) gagıl da bir işe yaramış 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Okay ARI

Merhaba Çağlar Bey

benim birkaç sorum olacak 

1 şanzıman sorunum var arac 2500 3000 devirlerde giderken manuel araçlarda oldugu gibi vites atma durumu oluyor araç boşa düşüyor 4000-5000 bazen dip gaz yapınca vitese geçiyor yada uygun bir yere geçip aracı durdurup tekrar hareket ediyorum normal gidiyor bunu neden yapar ve tavsiye edebileceğiniz servis varmı

2 elektrik aksamları ile ilgilide örnek devir saatim kilometre hız saatim arızalı calısmıyor uzun yolda bazen devir saatim bazende km ibrem hareketleniyor, kapı şifre paneline baktırmam lazım bende kumandasız anahtar var kumanda nereden bulabilirim kapı kilitlerim cam motorlarımda bakılmalı

3 alt katımdan ilk harekette dagılmıs bilya gibi tıkırt tıkırt ses geliyor son zamanda ugultuda basladı sanki aks kesecekmiş gibi, direksiyon pompam ötüyordu onu sipariş ettim önümüzdeki hafta gelecek, obd1 okuyucu istanbulda zor bulunuyormus okuyucu alıcam birkac yere sordum cihaz yok bakamayız seklinde dönüşler genel anlamda iyi bir bakım istiyor bana öneride bulunacağınız servis usta ne varsa bilgi almak isterim, simdiden desteğiniz için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Okay ARI yazdı:

Merhaba Çağlar Bey

benim birkaç sorum olacak 

1 şanzıman sorunum var arac 2500 3000 devirlerde giderken manuel araçlarda oldugu gibi vites atma durumu oluyor araç boşa düşüyor 4000-5000 bazen dip gaz yapınca vitese geçiyor yada uygun bir yere geçip aracı durdurup tekrar hareket ediyorum normal gidiyor bunu neden yapar ve tavsiye edebileceğiniz servis varmı

2 elektrik aksamları ile ilgilide örnek devir saatim kilometre hız saatim arızalı calısmıyor uzun yolda bazen devir saatim bazende km ibrem hareketleniyor, kapı şifre paneline baktırmam lazım bende kumandasız anahtar var kumanda nereden bulabilirim kapı kilitlerim cam motorlarımda bakılmalı

3 alt katımdan ilk harekette dagılmıs bilya gibi tıkırt tıkırt ses geliyor son zamanda ugultuda basladı sanki aks kesecekmiş gibi, direksiyon pompam ötüyordu onu sipariş ettim önümüzdeki hafta gelecek, obd1 okuyucu istanbulda zor bulunuyormus okuyucu alıcam birkac yere sordum cihaz yok bakamayız seklinde dönüşler genel anlamda iyi bir bakım istiyor bana öneride bulunacağınız servis usta ne varsa bilgi almak isterim, simdiden desteğiniz için teşekkür ederim

şanzıman içindeki tas çatlak olabilir, bantlar ömrününü sonun gelmiş olabilir yani bir açılası gelmiş. km gösterge soketi veya tesisatında gitgelelr olabilir, sigorta kutusu nem kapar oradan da kaynakalabilir. ses tranfer kutusundaki zincirden gelebiliyor, zamanla uzuyor şangırtı yapıyorlar 4x4 low a geçmemem veya yolda devreden çıkma da yapar. şu an explorer a bakan tek bir dükkan ben duymadım genelede jeep garage veya türevleri bakıyorlar.

Yorum bağlantısı
Okay ARI
Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman içindeki tas çatlak olabilir, bantlar ömrününü sonun gelmiş olabilir yani bir açılası gelmiş. km gösterge soketi veya tesisatında gitgelelr olabilir, sigorta kutusu nem kapar oradan da kaynakalabilir. ses tranfer kutusundaki zincirden gelebiliyor, zamanla uzuyor şangırtı yapıyorlar 4x4 low a geçmemem veya yolda devreden çıkma da yapar. şu an explorer a bakan tek bir dükkan ben duymadım genelede jeep garage veya türevleri bakıyorlar.

Teşekkürler cevaplarınız için, arayıp doğru adresi bulacağız artık 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

jeep garage bostancı bakıyor olabilir.

 

bakıyorlarsa eğer korkmayın net çözerler 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Okay ARI
Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman içindeki tas çatlak olabilir, bantlar ömrününü sonun gelmiş olabilir yani bir açılası gelmiş. km gösterge soketi veya tesisatında gitgelelr olabilir, sigorta kutusu nem kapar oradan da kaynakalabilir. ses tranfer kutusundaki zincirden gelebiliyor, zamanla uzuyor şangırtı yapıyorlar 4x4 low a geçmemem veya yolda devreden çıkma da yapar. şu an explorer a bakan tek bir dükkan ben duymadım genelede jeep garage veya türevleri bakıyorlar.

çağlar bey bir yazınızda arka suspansiyon ile ilgili sol arkada bir dugme var demiştiniz, benim aracın arkası makaslı bundada o düğme varmı acaba sormak istedim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Okay ARI yazdı:

çağlar bey bir yazınızda arka suspansiyon ile ilgili sol arkada bir dugme var demiştiniz, benim aracın arkası makaslı bundada o düğme varmı acaba sormak istedim

arkalar havalı suspansiyondur V6 larda, lastik değişimi vs için araç kaldırılacak ise otomatik yükseklik ayar iptali için tuş

Yorum bağlantısı
Okay ARI
Çağlar Bayur yazdı:

arkalar havalı suspansiyondur V6 larda, lastik değişimi vs için araç kaldırılacak ise otomatik yükseklik ayar iptali için tuş

bu hafta sonu aracı incelemek icin ve bu düğmeyi bulmak icin arka bagaj kısmında yanda bulunan kapagı actım ve karşıma resimdeki goruntu cıktı

bu sökülü bırakılmış soketi yerine taktım aracın far sinyal korna neyi varsa yanmaya ötmeye başladı bu nedir bilgisi olan yazabilirmi

ford sol arka kablolar.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Okay ARI yazdı:

bu nedir bilgisi olan yazabilirmi

orjinal alarmı, genelde sorun oluşur, oluşunca devre dışı bırakırlar, devre dışı bırakırken kapı kilit immo vs çalışması için dıştan bypass yapılan da yerler vardır, çıkılı dursun orjine çevirmeye bence uğraşmayın kapı kilit marş çalışıyor ise bu şekilde devam. immo orjinal anahtarlıktaki uzaktan kumandaya bağlıdır, onda da ayrıca arıza kapasitesi var

Yorum bağlantısı
Okay ARI
Çağlar Bayur yazdı:

orjinal alarmı, genelde sorun oluşur, oluşunca devre dışı bırakırlar, devre dışı bırakırken kapı kilit immo vs çalışması için dıştan bypass yapılan da yerler vardır, çıkılı dursun orjine çevirmeye bence uğraşmayın kapı kilit marş çalışıyor ise bu şekilde devam. immo orjinal anahtarlıktaki uzaktan kumandaya bağlıdır, onda da ayrıca arıza kapasitesi var

tamamdır teşekkürler bilgiler icin

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...