İçeriğe Yönlendir

Arka lastikleri &#246ne alma


Fatih Demir

Recommended Posts

Fatih Demir

aracın 3 tekeri birden patlak bir şekilde kapının önünde uzun zamandır yatıyordu geçen gün lastikçiye gidip yaptırdım ön sağ tekerden akıllı vida, ön sol tekerden çivi, arka sağ tekerdende küçük bir diken çıktı.. uzun zamandır arabanın ön tekerlerinin aşındığını arka tekerlerinde ön tekerlere göre daha az aşındığını fark etmiştim dedim bari sökülmüşken ön tekerler fazla silinmeden arkaları öne atayım nese gittim patlaklar yapıldı... ustaya dedim arkalarıda öne atalım hemen abi dedi :D bi baktım cantlarla beraber yani lastikleri cantan çıkarmadan arka cantları lastiklerle beraber öne önleride arkaya takmışlar.. dedim yaww cantları niye yerinde bırakmadınız ben cantların yerinde duracağını sadece lastiklerin değişeceğini sanmıştım böyle yaptığınızda lastiklerin balans ayarları cantlar yer değiştirdiği için bozulmazmı dedim? yok abii olurmu öle şey heç bişe olmaz cantların yerinde kalmasına gerek yok dedi bişey olursa balansa girersin zaten dedi :D fazla tartışmadan peki dedim bu gün çıktım araba haddinden fazla sağa çekiyoo biraz daha fazla basarsam altımdan kayıp gidiyo sanki.....

Sizce cantların yerinde kalması sadece lastiklerin mi değişmesi gerekiyordu !!!! yoksa cantlarla birlikte lastiklerin değişmesinin bi sakıncası yokmudur öğrenmek istedim ?

Yorumlar için şimdiden tşk ederim SAYGILAR...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Rot-Balans'a girerse sorun çözülür bence. jantların yerinde kalması bunun için gerekliydi ama iş işten geçtiğine göre "tiz zamanda" bi rotcuya gitmek lazım olmuş gibi. :D

Yorum bağlantısı
Fatih Demir

yok önce o lastikçi şeker kardeşimize son defa urayıp ordan rotcuya geçerim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lastikler janttan sökülüp takılırsa balans yapılması gerekir. Ancak ön arka yapıldıktan sonra da balans ve rot ayarı gerekebilir. Kabaca sebebi: lastikler bulundukları yerde aşınmaya maruz kaldığı için yer değişiminden sonra sağa veya sola çekme yapabilirler, sökme takma sonrası balans ayarı da bozulabilir.

Ön arka değişiminde jantların olduğu yerde kalması diye bir amaç yoktur. Ancak sorun şu sizin yaptığınız işlemden sonra daha fazla aşınmış olan lastikler arkaya geçti. Forumda da zaman zaman yazdığımız üzere aracınızın yol tutuşu kötüleşti. Zira aracın yol tutuşunu arka lastikler sağlar. Ve her lastik sökme takmadan sonra rot balans ayarı yapılması gereklidir (zaten aracınızın belli bir km yi geçtiğini lastikte aşınma var demenizden anlıyorum)

Yapılması gerekenler:

1. Rot balans ayarı yapan bir yere gidilecek ve öncelikle diş derinlikleri daha iyi olan lastikler arkaya alınacak.

2. Takmadan önce balansları yapılacak.

3. Tüm üşlemden sonra rot ayarı yapılacak

4. Zevkle binilecek

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yürüyen aksamı sağlam bir araç da jantların yer değiştirmesi balans ayarını bozmaz.Artık balansı lastik araca takılıyken yapan makineler pek kalmadı.

Makinede lastiğin balansı yapılıyor sonra araca takılıyor,yani balans araca göre uydurulmuyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ayrıca rotasyon çapraz yapılır, yani sağ arka sol öne, sol arka sağ öne...

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Ayrıca rotasyon çapraz yapılır, yani sağ arka sol öne, sol arka sağ öne...

Yanlış gibi sanki,rotasyon asla çapraz yapılmaz aynı yöndekiler değişir diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
(düzenlendi)
Ayrıca rotasyon çapraz yapılır, yani sağ arka sol öne, sol arka sağ öne...

Bu bence çok yanlış olur. Lastiklerin üzerinde yazar left right diye. Yada okla dönüş yönü belirtilir.

tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çapraz sistem eski şambriyelli radyal tiplerde vardı. Artık yok.

Ayrıca yuvarlanma yönünü değiştirirseniz iç teller kısa zamanda atma yapıyor ve balans ayarı tutmuyor. Yönlü lastikler apayrı tabii, yağmur olukları var sırt desenlerinde.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

ön sağ tekerden akıllı vida, ön sol tekerden çivi, arka sağ tekerdende küçük bir diken çıktı..

- Bir diken bilke lastiğini patlatmışsa, Bence sen bütün latiklerini değiştir...

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
...Ayrıca yuvarlanma yönünü değiştirirseniz iç teller kısa zamanda atma yapıyor ve balans ayarı tutmuyor. ...

yahu Çağlar baba,bunu nerden çıkardın. :)

Kabaca şöyle diyelim,asimetrik lastiklerde mantık biraz farklıdır.

Ama bu dediğin arıza tiplerini lastiğin bu şekilde takılmasına bağlamak pek doğru değil. :)

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Bu bence çok yanlış olur. Lastiklerin üzerinde yazar left right diye. Yada okla dönüş yönü belirtilir.

Şunada eklemek istediklerim var.

Günümüzde artık biçok lastik asimetrik olarak üretiliyor (haa bunun sebepleri ayrı tabiki ).

İşte bu yüzden,sağ arka-sol ön rotasyonu zaten pratikte mümkün değil.

Çünkü zaten lastik asimetrik yani,lastiğin dışa ve içe gelicek kısmı sabit.Yani ne olursa olsun dışa gelicek kısım yine dışa gelicek :)

Bu yüzden sadece ön-arka değişimi yapılabilir.Kabaca...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bana biraz saçma geldi.. neden? sağ taraftaki lastiği jantla beraber söküp, sol tarafa taktığımızda dış tarafı yine dışta iç tarafı yine içte kalmış olmuyor mu erkan abi?

Olurda... geri geri gitmen gerekir... :)

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Dışta kalıyor ama bu sefer yönü değişiyor,sağdayken öne yuvarlanırken sola alınca arkaya dönmüş oluyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Demir

cevap için tşk ederim beyler !!!

ön sağ tekerden akıllı vida, ön sol tekerden çivi, arka sağ tekerdende küçük bir diken çıktı..

- Bir diken bilke lastiğini patlatmışsa, Bence sen bütün latiklerini değiştir...

abii iştee erinip lastiklerini patladıkça yaptırmazsan hava vurarak devam edersen böle olur:D

bide arkaları öne atmamamın sebebi 1. araç önden çekişili olduğu için çekiş ( ağırlığındanmıdır nedir çok çabuk patinaja düşüyor zaten) 2. fren güvenliği içindi.

son bişey soracak olursam artık bu araçlarda hıza göre sertleşen direksiyon var değilmi ????

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Dışta kalıyor ama bu sefer yönü değişiyor,sağdayken öne yuvarlanırken sola alınca arkaya dönmüş oluyor.

Yo yo Tansel karıştırma ;)

Lastiğin dış tarafı olması gerektiği gibi herzaman dışta kalıyor..

Asimetrik lastiğin çalışma prensipleri eski prensiplerden farklıdır.

bana biraz saçma geldi.. neden? sağ taraftaki lastiği jantla beraber söküp, sol tarafa taktığımızda dış tarafı yine dışta iç tarafı yine içte kalmış olmuyor mu erkan abi?

Gürer, neresi saçma geldi anlamadım.

Evet biz sağı sola alma konusunu tartışmıyoruzki abicim.

Ön-arka rotasyonundaki duruma kabaca bakıyoruz.

Bak kabaca tekrar ediyim.(ulan benimde beynim durdu yahu.Son 30 dakikadır yazıyorum ;) )

Asimterik lastikleri nereye takarsan tak (ön-arka...... sağ-sol )

Dışa gelicek kısmı her halükarda dışa gelicektir :)

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
yönlü lastikler için dediğiniz doğru.. ama yönsüz veya asimetrik lastikler için??

bende conti pre contact2 var. asimetrik desenli.. şuanda zaten arkadan bakınca sağ ve sol tekerleklerin yönleri farklı gözüküyor.. ikisinin yerini değiştirdiğimde de aynı görüntü olacak..

Yönleri farklı mı? Tam algılayamadım ama sanırım yanlış takılmış. Peki yanaktaki oklar dönüş yönünde mi dönüyor?(Garip bir cümle oldu farkındayım)

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Yönleri farklı mı? Tam algılayamadım ama sanırım yanlış takılmış. Peki yanaktaki oklar dönüş yönünde mi dönüyor?(Garip bir cümle oldu farkındayım)

Bahsi geçen lastikler asimetrik lastiklerdir Barkın.

Bunlarda ok falan olmaz.Bunlarda outsıde yada ınsıde yazar,yani içe ve dışa gelicek tarafları belirtir.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman
1. Rot balans ayarı yapan bir yere gidilecek ve öncelikle diş derinlikleri daha iyi olan lastikler arkaya alınacak.

caglar bey onde olması; fren, patınaj ve anı patlamalara karsı daha ıyı olmaz mı??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
caglar bey onde olması; fren, patınaj ve anı patlamalara karsı daha ıyı olmaz mı??

Döndük tekrar başa :nazar:

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
(düzenlendi)

Bu konuda bir konsorsiyum kurmak gerekecek yakında :nazar:

tarihinde Bark?n Kayao?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Demir
bide arkaları öne atmamamın sebebi 1. araç önden çekişili olduğu için çekiş ( ağırlığındanmıdır nedir çok çabuk patinaja düşüyor zaten) 2. fren güvenliği içindi.

son bişey soracak olursam artık bu araçlarda hıza göre sertleşen direksiyon var değilmi ????

baya karışmış ortalk konsorsyumun tam zamanı ama şu son sorumada değerli cevaplarınızı bi verseniz abi beaa :)

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
Bahsi geçen lastikler asimetrik lastiklerdir Barkın.

Bunlarda ok falan olmaz.Bunlarda outsıde yada ınsıde yazar,yani içe ve dışa gelicek tarafları belirtir.

Yani asimetrik olunca sağ ve sol lastiklerdeki desenlerin farklı yönleri göstermesi normal mi oluyor ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...