Muharrem Onur 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 evet arkadaşlar . ikinci el araba alırken özellikle karasal iklime sahip yerlerde oturan kişiler için bu sorun hep akıllara takılıyor. mesela ben ankara'dayım . banada istanbul' dan araba alınmaz diyen bir sürü insanla karşılaşıyorum . ki bunlar yıllardır bu işte olanlar . sebepleride çok akla yatkın değil . peki sizce alınırsa neden alınır ama neye dikkat etmek gerekir , alınmazsa da neden alınmaz ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Ben almak istemezdim... Duvarı nem insanı gam çürütür derler... Bu nem arabayı da zamanla çürütüyor... Yorum bağlantısı
Serkan Öz 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Alınır neden alınmasın ki.. Aracın metal yüzeylerinin %kaçı hava ile temas ediyor? VW 12 yıl paslanmazlık garantisi veriyor mesela, İstanbul için de geçerli.. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Nem kesinlikle çok büyük bir etkendir. Zira yaklaşık 25 sene samsunda yaşamış birisi olarak 3-4 senelik arabaların özellikle cam kenarlarından başlamak üzere paslanmaya başladığını gördüm (bu dediğim tabiki yani nesil araçlarda değil) Yeni nesil araçların kaportası onlara göre çok daha dayanıklıdır ancak nede olsa nem bu(Doğa her zaman insanoğlundan güçlüdür) O yüzden garantiye almak için nemli olmayan bölgelerden araç almaya dikkat etmek gerekir bence. İstanbul içinse belki ayrı bir parantez açmak lazım. Çünkü orada (benim görüşüm) bu tür konularda yangazlık yapabilecek insan sayısı daha fazla.O yüzden çok daha fazla dikkatli olmak gerekir. Ama şuda bir gerçekki ordan alınacak arabaların motorlarında kolay kolay bir problemde çıkmaz(yağ yakma vs. açısından) Çünkü orda her yol otoban gibi olduğu ve sürücüler genelde arabalarını devirli kullanmak zorunda kaldıkları için arabaların motorları genelde iyi çıkar diye düşünüyorum. Zira motoru öldüren düşük devirlerde çok fazla kullanmaktır(Çok fazlasıda motoru yorar ama düşük devir kadar değil). Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Çünkü orda her yol otoban gibi olduğu ve sürücüler genelde arabalarını devirli kullanmak zorunda kaldıkları için arabaların motorları genelde iyi çıkar diye düşünüyorum. Bende... Motor çok fazla rolantide çalıştığı için hem ısınmıştır, hemde gerçek kilometre bilgisinin üstünde devir çevirmiştir diye düşünüyorum... Yani Nevşehir'in 50 bin km si ile istanbul'un 50 bin kilometresinin aynı olmadığını düşünüyorum... Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Nem kesinlikle çok büyük bir etkendir. Zira yaklaşık 25 sene samsunda yaşamış birisi olarak 3-4 senelik arabaların özellikle cam kenarlarından başlamak üzere paslanmaya başladığını gördüm (bu dediğim tabiki yani nesil araçlarda değil) Yeni nesil araçların kaportası onlara göre çok daha dayanıklıdır ancak nede olsa nem bu(Doğa her zaman insanoğlundan güçlüdür)O yüzden garantiye almak için nemli olmayan bölgelerden araç almaya dikkat etmek gerekir bence. İstanbul içinse belki ayrı bir parantez açmak lazım. Çünkü orada (benim görüşüm) bu tür konularda yangazlık yapabilecek insan sayısı daha fazla.O yüzden çok daha fazla dikkatli olmak gerekir. Ama şuda bir gerçekki ordan alınacak arabaların motorlarında kolay kolay bir problemde çıkmaz(yağ yakma vs. açısından) Çünkü orda her yol otoban gibi olduğu ve sürücüler genelde arabalarını devirli kullanmak zorunda kaldıkları için arabaların motorları genelde iyi çıkar diye düşünüyorum. Zira motoru öldüren düşük devirlerde çok fazla kullanmaktır(Çok fazlasıda motoru yorar ama düşük devir kadar değil). Hocam dur-kalk/gün ortalaması en yüksek olan ildir bence İstanbul. Buna paralel olarak sıkışık trafik, genelde düşük devir, sürekli gaz-fren-debriyaj vs. Ben de şahsen mecbur kalmadıkça İstanbul arabası tercih etmem. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Öyle tabiki, 40 dk da 10 km gidiyorum. Bu zaman zarfında Nevşehir in bir ucundan bir ucuna gidilir. 10 dakka maksimum Yorum bağlantısı
Serkan Öz 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 O zaman 06 plaka alıp İstanbul'da kullanalım, satarken daha iyi para eder, hatta 50 plaka alsak kaskodan da kara geçeriz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 O zaman 06 plaka alıp İstanbul'da kullanalım, satarken daha iyi para eder, hatta 50 plaka alsak kaskodan da kara geçeriz Kullanırken Muğla takıp, satarken 50 yada 38 takacaksınız.. Yorum bağlantısı
Muharrem Onur 8 Nisan 2008 Yazar Paylaş 8 Nisan 2008 valla bende alınır düşüncesindeyim . Önemli olan bence arabanın temiz olması . Ankara ile istanbul arabaları arasında 1000 ytl 'den 2500 ytl 'ye varan farklar oluyo . oradakş ahbaplarımı rahatsız etmek istemesem oradan baktırırım ama yine de insan kendisi kontrol etmek istiyor tabi ki . Yorum bağlantısı
Misafir 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Bence alınır...hem çoğu anadolu illerindeki vatandaşlarımız gelip istanbuldan alıyorlar arabalarını,çok şahit oldum... 34 plakayla gidip kayseride bıraktığımız araba çok oldu... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Bence alınır...hem çoğu anadolu illerindeki vatandaşlarımız gelip istanbuldan alıyorlar arabalarını,çok şahit oldum...34 plakayla gidip kayseride bıraktığımız araba çok oldu... İstanbul piyasası daha düşük çünkü... Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 İstanbul piyasası daha düşük çünkü... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Bence alınır...hem çoğu anadolu illerindeki vatandaşlarımız gelip istanbuldan alıyorlar arabalarını,çok şahit oldum... Bunu galericiler yapıyor... İstanbuldan 8'e alıp 14'e Kayseri'de Kayseri arabası diye satıyorlar... 1 Yorum bağlantısı
Melih Uyar 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 kesinlikle alınmaz diyorum 98 mercedes e 200 izmirden gelme aracın arka çamurluk resmen r 12 ler gibi çürümüş Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 kesinlikle alınmaz diyorum 98 mercedes e 200 izmirden gelme aracın arka çamurluk resmen r 12 ler gibi çürümüş Öyle yazmış ben bilmem Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 98 Mercedes çürürmü yahu... Çürüse Erdem Granada çürürdü... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Mersedeste tırtlattı demekki... bilin bakalım araba nerde kayseride ve kayseri plaka İzmir dir o izmir... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Yapsa noalcakki.. araba mı verecekler yerine... Yamayalım boyayalım diyecekler... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Büyük ihtimalle mercedes'in arka çamurluk işlem görmüştür kazadan dolayı falan. Yoksa çürümez öyle.. Bizim şahine de vurmuşlardı arkadan, 8-10 sene içinde kaynak vs yerleri paslandı çürüdü.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 95 Şahinim 96 corollam 97 Escortum 2000 focusum oldu... Hiç birinde de paslanma çürüme karıncalanma görmedim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 Nem önemli tabii ama aracın park yerinin kapalı olması daha büyük bir etken. Havadaki nemden ziyade üzerine yağan asit (hava kirliliğinden dolayı) çok çok fark ettiriyor. Birçok eski müşterimden ve hatta kendimden örnekle, kapalı otoparkta duran araçların dış görünümleri (boya + kapı lastikleri) 3 sene bile geçse yeni gibi durabiliyor. Yorum bağlantısı
Ömer Açay 8 Nisan 2008 Paylaş 8 Nisan 2008 benim babamda 94 toros var gece mavisi renginde fethiyede oturuyor.arabada nerdeyse hiç paslanma yok.tabi görebildiğimiz yerlerde.koyu renk olmasına rağmen solmayı bile 2 sene önce yaptı.ama babam arabaya kız gibi bakar zorda kalmadıkça güneş altına bile bırakmaz Yorum bağlantısı
Recommended Posts