İçeriğe Yönlendir

Golf 1.8 4 motion- Focus Sport Trend


Çağatay Demir

Recommended Posts

Cihan Tiftik

Profesyonel bi çalışmaya benziyor. Tercih meselesi. Ben almaktansa yapmayı tercih ederim mesela.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
(düzenlendi)
Profesyonel bi çalışmaya benziyor. Tercih meselesi. Ben almaktansa yapmayı tercih ederim mesela.

aynı cümleyi bugün söyledim arkadaşıma.ancak şöyle bişey de var, normal modifiye konusunda hakkaten yapmak daha güzel, emek veriyosun ortaya bişeyler çıkıyor. ama bu TT motoru alıp takma olayı bizim ayırdığımız bütçeyi çok aşar diye düşünüyorum o yüzden hazır bu motoru bulmuşken bu aracı alıp ufak tefek kurcalamak daha mantıklı olabilir gibi geldi.

6.5 saniye çok iddialı bi rakam...Görünüşünü hiç beğenmedim ama yürüyen,motor,şanzıman komple 1.8 t ile değiştiyse ve sorunsuz yürünüyorsa alılabilir bir araç..Birde fiyatı çok yüksek geldi bana...10 sene beklese satamaz o rakama..

evet 6.5 saniye ve 240 HP ciddi rakamlar hakkaten insanı heyecanlandırıyor.. buarada satıcı fiyatı düşürmeye meyilli bir arkadaş :unsure:. ben 20000-21000 e alabileceğimize inanıyorum.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Ya hassaslık konusunda haklısınızda herşeyin Türkçesini söylemeye çalışmak biraz abzürt kaçıyor...

Mesela kaçımız cd yerine kompakt disk diyor ? Desekte çok farklı değil sonuçta ingilizcesinin telaffuzu Türkçesi olarak yer almış..Yada dövme piston derken "piston" Türkçe mi sanki ,direk geçmiş ingilizceden oda.. Ne biliym bazı tabirler artık oturmuş her alanda bu böyle..

Isıtılan kaplumbaga hikayesi. "direk geçmiş" değil de "doğrudan geçmiş" desek ?

240 HP golfü sevmedim. biraz maganda olmuş gibi geldi. zevk meselesi tabi. niye satıyor acaba?

"ikinci vitesde kaç yapıyo" gibi kullanıldıysa almayın derim.

benim sevmediğim kelimeler "işi biliyoruz jargonu" anlamında kullanılan ve türkçesi zaten olan kelimelerdir. Size bir yazı geçeyim -----

Özellikle büyük şirketlerde Türk dili ayaklar altına alınmaya başlandı. Araya sokuşturulan ingilizce kelimeler gitgide yerleşti. Ortada garip zavallı bir dil dolaşmaya başladı.

Sözleşmelerden sorumlu hukuk müşaviri olmam sebebiyle midir yoksa çocukluğumdan beri dili özenli kullanmaya gayret edişimden midir bilemiyorum ama Türk dilinin yanlış kullanımı beni çok rahatsız ediyor. Ayrı yazılması gereken -ki'lerin -de'lerin bitişik yazılmasından tutun da birçok yazım ve söyleyiş hatası beni rahatsız ediyor.

Ama bu hatalar son birkaç yıldır gelişen bir durum karşısında çok masum kalmaya başladılar. Ben buna holding ya da plaza Türkçesi diyorum.

Örneğin reklamla ilgili bir toplantıya girdiniz, alımlı hanımların bakımlı beylerin inci gibi dişlerinden duru, güzel ve maksadını en iyi şekilde yansıtacak bir Türkçe beklerken birden duyduğunuz garip seslerle irkiliyorsunuz. Bastırılarak söylenen "r"lerle başlayan ve gitdide absürdleşen bir konuşmanın içinde buluyorsunuz kendinizi. Örneğin "A şirketi bize Cuma supply edecekti itemları ama deliverydeki delay yüzünden defaulta düştüler, legal department olarak siz ne düşünüyorsunuz. Ben birşey düşünemiyorum ki dağılmışım zaten. Biz konuyu not edelim size cevap verelim hanımefendi diyoruz.

Ya da bir sözleşme geliyor ve şöyle cümlelerin kurulduğunu görüyorsunuz; "A sözleşme süresi boyunca exclusive olarak territoryde B ile çalışacaktır". 3. partilerle çalışması halinde bu sözleşme breachi sayılacaktır." veya "3.partilere verilecek zararlardan B sorumludur" gibi.

Ben de cevap yazıyorum: Kardeşim bu ne partisi yeni bir siyasi parti mi? Ne zaman kuruldu genel başkanı kim? Ne diyosunuz? Türkçe kullanın Türkçe. Bu sözleşmeye Türk hakimi bakacak. Karşıdan gelen tek cevap boş bakışlar.Bu manyağın derdi ne acaba diye düşünüyor herhalde.

İşin gerçek yüzüne baktığımızda ise maalesef çok acı bir tablo ortaya çıkıyor. Bu insanların çoğu yurtdışında eğitim görmüş ve baktığınız zaman ingilizce konuşabiliyorlar ama konuştukları ingilizce Prof.Dr.Oktay Sinanoğlu'nun deyimiyle tarzan ingilizcesi. Bir sözleşme müzakeresine girdiğiniz zaman yabancılarla, konuşulan terimler karşısında susup kalıyorlar, hadi avukat bey sen yap şu müzakereyi diye bana bırakmak zorunda kalıyorlar.Kendi alanlarındaki işlerde bile terminolojiye hakim değiller. Aynı şekilde Türkçe sözleşme görüşmelerinde bu kez konuşulan Türkçeyi anlamıyorlar ve aynı senaryo tekrar yaşanıyor.

Tabii hukuk ingilizcesi ve hukuk Türkçesi apayrı bir terminolojiye sahip, insanlardan bunu bilmelerini bekleyemezsiniz ama örneğin pazarlamacının, reklamcının, bilişimcinin vs. alanlarda çalışanların daha kendi alanlarının terimlerini bile bilmemesi ya da yanlış veya eksik bilmesi bence tablonun daha acı bir yönü.

Kanada'da okuduğum okulda dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen insanlar vardı ve bunların bir kısmı ingiliz ya da fransız sömürgelerinden gelmişlerdi. Çok iyi ingilizce konuştuklarını zannediyorlardı ama topu topu üç zamanla konuşabiliyorlar ve toplamda en fazla 200-300 kelime kullanabiliyorlardı. Örneğin Hintliler,Filipinliler gibi. Bu durum aklıma geliyor şimdi. Demek ki sömürge ve yarı sömürge ülkelerde sömürünün önemli bir ayağı da dilden başlıyor. Bu kritere göre ben de Türkiye'yi sömürge - yarı sömürge bir ülke olarak nitelendirmek zorunda hissediyorum kendimi.

Kanımca kendi dilini iyi bilmeyen milletler dünyaya büyük fikir eserleri veremezler, büyük medeniyetler meydana getiremezler.

Av.Ali Osman Özdilek, 01/02/2007

Beşiktaş/İstanbul

------------------------

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
240 HP golfü sevmedim. biraz maganda olmuş gibi geldi. zevk meselesi tabi. niye satıyor acaba?

Mehmet bey dış görünüşü gerçekten iğrenç. . arabayı alsak dışı komple değişir zaten böyle binilmez bu arabaya .. Gelmiş geçmiş en beğendiğim kasaya sahip canım Golf ne hale gelmiş :s

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
arkadaşlar hepinizin ilgisi ve fikirleri için çok teşekkür ederim. aramalarımızda Audi TT 1.8T motoru takılmış bir GOLF 1.8T bulduk. ilanda aracın sahibi yapılan işlemleri anlatmış,baya . ne dersiniz bu araç alınır mı sizce?

bu arabadan biniciye pek hayir gelecegini sanmiyorum. daha onceden ankaradaydi bi kac el degistirdi en sonunda bu arkadasa gelmis demekki.

neredeyse her sene net.te ilanini goruyorum bu arabanin.

bu senede uzun suredir satilik. cok kurcalandi die biliyorum. ben olsam almazdim

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

sokağa atılacak para varsa alınır..

bu kadar ellenmiş aletten hayır geleceğini hiç sanmıyorum..

Yorum bağlantısı
Ali Turhan Baş
96 sonrası E36 3.20ci

bunlardan performans olarak öne çıkan bmw tabiki ama bmwlerin biraz yıpranmış olması parça fiyatı, lpgde sorunu olmaları gibi etkenler var birde arkadan itişin serilikte ki dezavantajı 25hp ile çok rahat bi şeklde kapatabilrmi.

ben 3.18is kullandım çok da 1.6 focustan iyi gelmedi ahım şahım bi fazlası yoktu yani 3.20de ööleyse hayal kırıklığı olur benm için.

Emin olun BMW'nin parçaları bir golf'ten pahalı değildir.Artık parça pahalılığı flan yok e36 kasalar için.Çıkması vs. çabuk bulunabiliyor.BMW'de performans 2,5 motordan itibaren başlar.320i'den fazla bir performans beklemeyin.

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
Emin olun BMW'nin parçaları bir golf'ten pahalı değildir.Artık parça pahalılığı flan yok e36 kasalar için.Çıkması vs. çabuk bulunabiliyor.BMW'de performans 2,5 motordan itibaren başlar.320i'den fazla bir performans beklemeyin.

performans konusunda bende sizin düşüncelerinize katılıyorum.

ya 1.8, 3.20 ve passat 1.8T yi bizzat kullanacam yada bu araçların tamamı hakkında bilgiye sahip birilerinden tüyolar alacam.

Başak çarem yok ssanırım

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
Ya özgür 1.8 t passatın motoru biraz elden geçirip,komple egzost,dump valfe,1-2 boy büyük turbo,air intake ve çip vs. girersen kafadan 220 hp'si var o makinanın...Yani 1.6 focustan sonra uçak gibi gelir..

1.8T alirsam eger chip dump valve ve komple egzos sistemini kesin yapacam ama turbo isi suan icin beni asar onu ilerleyen zamanlarda yapabilirim ancak. ama focusla biraz seri kullaniorum passatla bu biraz zor olur gibi :)

Yorum bağlantısı
Ali Turhan Baş
performans konusunda bende sizin düşüncelerinize katılıyorum.

ya 1.8, 3.20 ve passat 1.8T yi bizzat kullanacam yada bu araçların tamamı hakkında bilgiye sahip birilerinden tüyolar alacam.

Başak çarem yok ssanırım

1,8T Passat performans için daha iyidir.Ama performan her zaman yeterli değildir bence.Elit bir görünüm, her zaman dikkat çekici bir tasarım, herkesin gözünde farklı bir yerdeki marka değeri işin içine girince BMW passattan çok daha öne geçecektir.

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız
Turbo işini gözünde büyütme bence :seytan: çıkma alırsın revizyona sokarsın onu 400-500 liraya hallolur o iş..Zaten her halikarda alacağın passat 1.8t nin turbosu oldukça yol yapmış ve hırpalanmış olacak..

Abi sadece k03ü k04 yapmak yetiyormu ki?

iş salyangozla bitse o iş kolay tabide biteceğini sanmıyorum manifoltları aynı mı?

Sensör ve yazılım farkıda vardır.

Bide piston piston koluyla oynamadan k04ü takıp devam edebilirmiyiz?

Sakat olur sanki o şekilde :)

1,8T Passat performans için daha iyidir.Ama performan her zaman yeterli değildir bence.Elit bir görünüm, her zaman dikkat çekici bir tasarım, herkesin gözünde farklı bir yerdeki marka değeri işin içine girince BMW passattan çok daha öne geçecektir.

evet dediklerinize katılıyorum.

Bakalım yakın zamanda bu arabaları test etme imkanım olacak artık bunlardan birinde karar kılacam

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

hehe oda iyiymiş. :D "insan gibi gitmiyor"

Bakalım hele bi alalımda gerisi yavaş yavaş olur

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...