Ali Tütün 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 (düzenlendi) aracı alalı 4 ay kadar oldu bir iki kez otoyolda sürratlendim sorun pek görmedim. fakat geçen hafta farklı bir yerden lpg aldım mecbur olduğum için aracımın çekişi sanki farklılaştı hafta sonu lpg bitti tekrar eski yerimden aldım oto yolda tekrar sürarrtlendiğimde sanki kesiklik yapr gibi geldi ban sıralı sistemde biöyle birşey söz konusu olabilirmi. ayar yaptırayım dedim servisini nihayet bulmum (kme) kitinin 10,000 bakımını yapalım dediler filtreler değişecekmiş yeniden kalibrasyon ve enejktör temizliği toplam 90 ytl istediler bana biraz çok geldi sanki 28 Temmuz 2008 tarihinde Ali T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ozan Baba 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 Aynı sorunu bende yaşamıştım.Buji ve buji kablolarına bi baktırın derim.Bende bunlar değişince sorun çözülmüştü. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 Kesiklik genelde elektrik problemine delaletse de farklı istasyonlarda satılan lpg'ler aynı markya sahip olsa bile, performans farklılıkları olabiliyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ali Tütün 28 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2008 düşük devir ve sürratlerde dedğil yüksek sürratlerde ve devirde yapıyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 Yüksek devir ve süratte sorun olması elektrik sorunu gibi sanki. (Buji,buji kablosu vs.) Yorum bağlantısı
Ali Tütün 28 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2008 ilk önce lpg bakımını bir yaptıralım ondan sonra tekrar deneriz buji ve kabloları kontrol ederim ama aklıma getirdiniz oldu olacak erekn bir yağ değişimi ve bakım yapacağım bu gidişle. Yorum bağlantısı
Bahadır Görgeç 29 Temmuz 2008 Paylaş 29 Temmuz 2008 Aynı sorun benim aracımda vardı lpg beyni dedikleri parca değişti ve çözüm olmadı. bujilere baktır. Önce lpg ci sonra elektirikçi Yorum bağlantısı
Ali Tütün 29 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2008 (düzenlendi) lpg bakımını yaptıracağım ama önce oldu olacak aracın bakımını yaptırayım olsun buji ve kablolarıda değişeceğim bakalım yaparsa devamında bakacağız 29 Temmuz 2008 tarihinde Ali T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bayram Köksal 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Birkaç gündür özellikle kalkışlarda hissettiğim bir tekleme sorunu vardı gazda iken. Ustanın ilk tahmini çoğu arkadaşın forumun değişik yerlerinde bahsettiği gibi bujiler oldu. 4 adet yeni bujiyi tırnak aralıklarına bir ayar yaparak (lpg, bezine göre ateşlemesi daha hassas yorumunu yaptı) taktı. Eski bujiler oldukça deforma gözüküyordu. Şu an sorun çözüldü. Bu tür sorunla karşılaşanlara, ilk yol olarak en az masraflı (4 buji yetkili sevisten=16 ytl) olan bu yöntemi denemeleri salık verilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Aralık 2008 Paylaş 1 Aralık 2008 Benzinde yapmıyor ise, aracınızın orjinal parçalarını boşuna değişmeyin, sorunun lpg de olduğu açık. Yorum bağlantısı
Selçuk Ulusoy 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Benim aracımda da (Ford Focus Collection 1.6i) özellikle 1. ve 2. viteslerde ve düşük hızlarda arasıra tekleme oluyor. Zavoli marka Lpg nin 10.000 bakımında filtre değişti, sorun az da olsa devam ediyor. Bujilerde problem olabileceği söylendi, serviste bujilerin yeni değiştiği belirtildi. Sorun ateşleme sisteminden kaynaklanmıyor yani. Benzinde bu problem yok... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Benzinde yapmıyor ise, aracınızın orjinal parçalarını boşuna değişmeyin, sorunun lpg de olduğu açık. Diyeceğim yine. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Çağlar bazı arızalar, lpg'de belirginleşiyor.. Astım hastası olan birinin, temiz havada sağlıklı nefes alıp, havası kötü bir yere gidince nefes alamadığı gibi düşün olayı... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Çay demleme yakıtını motora verince böyle olur tabii. Doğrudur mesela Lpg de, buji tırnak aralığındaki ufak bir yanlışlık sonucu tutuşma gecikebilir. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Düşük devirlerde bu tür sorunlar yapması ateşleme sistemi ile ilgili bir arızayı gösterir demişti bir lpg ustası bana. Yüksek hız ve devirde yapıyor ise buda gaz ayarı ile ilgilidir demişti. Eğer bujiler yeni değşmişse buji kablolaına baktırın derim ben. Ben lpg yi ilk taktırdığımda benzinde hiçbirşey hissetmeme rağmen lpg de çekişte sıkıntı vardı buji kablolarını değiştirdikten sonra sıkıntı kalmadı Yorum bağlantısı
Selahattin Akyüz 12 Şubat 2009 Paylaş 12 Şubat 2009 Aynı sorun bendede var buji kablolarını ve bujileri 2 ay önce değiştirdim. Ama orjinal buji kablosu almadım. Şüphelendiğim şey bu birde lp'yi taktıralı 1 sen oldu 14.000 km felan yol yapmışımdır. Hiç LPG filtresini değiştirmedim Acaba o tıkantı gaz kesimi geliyor diye şüpheleniyorum. Rölantide iğrenç. Zaten sırf şu rölenti sorunu yüzünden ford'da vaz geçeceğim. Yorum bağlantısı
Levent Kılıç 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 selam arkadaşlar bende 4 ay önce 2004 focus ghia 1.6 model arabama zavolli marka lpg taktırdım arabama 2 aydır hemen hemen aynı problemle uğraşıyorum. araba kalkınma sırasında ve süratlenme esnasında silkeleme yapıyor 1400-2300 devirleri arasında gerçekleşiyor. arabayı yüksek devirli kullanmak zarunda kalıyorum. Ve kesinlikle şu anda performans düşüklüğü yaşıyorum haftada bir kesi lpg servisine gidip geliyor araba her yolu denediler sırasıyla şu işlemleri yaptılar lpg filtre değişimi, buji ve buji kablosu değişimi(90000 bakımı gelmişti), katalizör sökülüp susturucu takıldı(sonra değişmediği görülüp tekrar katalizör montajı yapıldı), tekrar buji kabloları değiştirildi. Ben sadace lpg ile çalışırken farkediyorum ama usta benzinde de yaptığını söylüyor(benzinde giderken performans gayet normal) sonrasında şunu konuştuk ustayla lpg arızayı saklamaz diyor. Şimdide bobini değiştircem der usta. Konu ile ilgili yorularınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ali Tütün 17 Şubat 2009 Yazar Paylaş 17 Şubat 2009 arkadaşlar 1,6 focussla 2,0 focus arasında buji farkı varmıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 Ali, bujiye taktın, hayırdır 2.0; AYFS 22 PPI, Motorcraft Platinium, 1 mm tırnak aralığı 1,6; AZFS 22 C, Motorcraft Süper, 1,3 mm tırnak aralığı Yorum bağlantısı
Ali Tütün 17 Şubat 2009 Yazar Paylaş 17 Şubat 2009 aracın son bakımını ford servisi dışında yaptırmıştım büyük ihtimalle 1.6 nınkini taktılar bazen bir kesiklik yapıyor ve son olarak yüksek devirlerde tekleme ve performans düşüklüğü söz konusu idi yedek parçalara bakarken gözüme çarptı onunla alakalı olabileceğini düşündüm o yüzden sordum. Yorum bağlantısı
Ali Tütün 17 Şubat 2009 Yazar Paylaş 17 Şubat 2009 tamirciyi arayıp sordum üstünden çıkanları gönderdim aynısını istedim dedi parçacı bizi yemediyse genede söküp bakacağım üzerinde yazıyordur herhalde ama gitmişken kabloları değişirik artık ama krizden sonra malum eko kriz teğet girdi Yorum bağlantısı
Selahattin Akyüz 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Aynı sorun bendede oldu teklem sorunu ve devamlı uğraştığım bir sorun. Tüpü taktırdım takıralı aynı sorunu yaşıyorum. İlk önce geçen ay gittim bobin,buji,orjinal olmayan buji kablosu aldım. O sıralar sorun geçti. Sonra tekrarladı.Sonra gittim gaz filtresini değiştirdim. Rölanti sensörünü temizledim. Bugün gittim buji kablosunu 150 ytl verdim orjinalini aldım. Sonra lpg ci ile kavga etmeye gittim. Durumu anlattım. LPG'nin siboplarına baktı. Abi bunlar 20.000 de bir temizlenmesi lazım dedi ve söktü.Gerçekten kötü durumdaydı.Sibopların içindeki plastik contaları değiştirdi. Yaylarını temizledi. Şimdi araba canavar gibi. Rölantide en ufak bir sorun yok. Bunun pisliği rölantiyi, fazla yakmayı yani tüple ilgili herşeyi etkiliyormuş. Tüpü taktırırken kesinlikle abi gelde şu kadar km de temizleyelim demediler. Birde bunu deneyin ben artık ustası oldum rölantinin.) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Buji kablosunu pahalı almışsınız.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts