İçeriğe Yönlendir

MAF ve EGR sensör temizliği


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Arkadaşlar şu meşhur MAF sensörüne dün baktım hafif kurumlanma başlamış, temizliği nasıl oluyor WD-40 sıkıp temizlesem olurmu acaba bir zararı olmasın, daha önce denemediğim için riske girmeyeyim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
WD-40'ın yağlama özelliği de olduğu için pek önerilmiyor.Balata temizleme spreyiyle temizleyebilirsiniz.

+1

Ben temizlettim.Guzel oldu.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

yağsız kontakt sprey ilede temizleyebilirsiniz

elektronikçilerde mevcuttur..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
yağsız kontakt sprey ilede temizleyebilirsiniz

elektronikçilerde mevcuttur..

Benimde aklıma ilk gelen bu oldu. Devre temizleyici spret iyi temizler ama tamamen temizler. Kupkuru kurutur. Okadar kuru olması zarar verirmi bilemem.

Yorum bağlantısı
Ali Tütün

bu iki sensör nerede bulunur ve ne işe yarar anlatan olursa sevinirim

Yorum bağlantısı
Hüseyin Arıcı
MAF: Manifault air flow. Motora giren havanın miktarını ölçer. Aynı zamanda ısısını falanda ölçer.

EGR: Exhaust gas recirculation: Egzosttan bir miktar havanın tekrar motora girmesini sağlar. Böylelikle hem emisyon değerleriniz düşer hemde yanma verimi artar. Tabi tüketimde düşer.

İyi de Mertol Abi, Şu sensörleri temizleme işlemini fotoğraflarla destekleyerek anlatsanız. Merak ettim acaba bizim arabanın sensörleri temiz mi?

Yorum bağlantısı
Ali Tütün
İyi de Mertol Abi, Şu sensörleri temizleme işlemini fotoğraflarla destekleyerek anlatsanız. Merak ettim acaba bizim arabanın sensörleri temiz mi?

+1

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sağolun arkadaşlar balata veya kontak spreyle temizleyelim, kupkuru olması bişey yapmaz herhalde, nasılsa anında egsoz gazı nemlendiricek nasılsa.

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ

var mı bize resimlerle anlatabilecek bi forum kahramanı?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Resme gerek yok yahu. İki vidası var T-28(bunu tam hatırlayamadım ama) alyanla açılır. alttaki sabit parçadan ayrılıp balata spreyi güzelce boca edilir. Kuruması beklenip yerine takılır. Bu kadar.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ

tam yabancı siteden alıntı alıp çevirdim,gönder dedim....özür dileriz gönderilemedi dedi....ama mesajınız kaydedildi dedi,nerede şu an kaydolan mesajım???

What Does The MAF Do...?

The MAF is mounted on the corner of the engine air cleaner. It uses a hot wire-sensing element to measure the amount of air entering the engine; air passing over the hot wire causes it to cool and sends out an analog voltage signal to the PCM to determine the intake air mass. The PCM will then calculate the required fuel injector pulse width to provide the desired air/fuel ratio.

Auto manufacturers have a cleaning cycle built into the MAF circuit. How it works is this; when the key is turned off a larger current is sent through this hot wire causing it to glow red hot, thus burning off any contaminants. Well, almost all auto manufacturers that is.

What Happens...?

MAF sensors can get contaminated from a variety of sources: dirt, oil, silicon, spider webs, potting compound from the sensor itself, etc. When a MAF sensor gets contaminated, it skews the transfer function such that the sensor over-estimates air flow at idle (causes the fuel system to go rich) and under-estimates air flow at high air flows (causes fuel system to go lean). This means Long Term Fuel Trims will learn lean (negative) corrections at idle and learn rich (positive) corrections at higher airflows.

Fixing The Problem...

To confirm this disconnect the MAF sensor connector. This puts the vehicle into Failure Mode and Effects Management (FMEM). In FMEM mode, airflow is inferred by using rpm and throttle position instead of reading the MAF sensor. (In addition, the BARO value is reset to a base/unlearned value.) If the lean driveability symptoms go away, the MAF sensor is probably contaminated and should be replaced. If the lean driveability symptoms do not go away the MAF sensor is probably not contaminated.

When this happens Ford says you must replace the MAF since they cannot be repaired. With a dealer cost of about $177.00 and about 1.5 hours of labor the repair is not very expensive. However Ford is not correct. This problem can be fixed and it can be done by just about anyone.

What you need to do is go to the local Radio Shack and get a can of spray tuner cleaner, #64-4315. Disconnect the NEGATIVE battery cable and remove the MAF from the vehicle. Spray the inside of the MAF with the tuner cleaner. Be very careful when you spray the hot wire. It is very thin and if it breaks, you will have to replace the MAF. Clean it well and let it air dry for 15 or 20 minutes.

Don't use carburetor or brake cleaner. They leave a residue and you will be right back where you started. Use ONLY the tuner cleaner, which dries residue free. When it's dry put it back in the vehicle and reconnect the NEGATIVE battery cable. You will need to drive the vehicle several miles to let the PCM "relearn" your specific driving conditions. Once that is done the codes will not come back and you should notice all the symptoms are gone as well.

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
(düzenlendi)

kısaca yeniden yazayım...

gidip bi sprey alacaz ismi: TUNER CLEANER SPRAY( hangisi olduğunu siz daha iyi bilirsiniz)

sonra (eğer sizin arbanızda da belirtiler görülüyorsa tabi! belirtiler: hatalı tüketim bilgileri yani sapan bilgiler ki bunlar da zengin karışıma yol açıyor) akünün eksi kablosunu söküp, MAF'ı çıkaracaz. MAF sensörün içini bu sprey ile temizleyecez,sıcak kabloyu spreylerken dikkatli olucaz,çok ince ve eğer kırılırsa MAF'ı yenilemek gerekir,temizleyip 15-20 dk havada kurumaya bırakıp, kuruyunca da MAF'ı yerine takıp aküyü yeniden bağlayacaz.

karbürotör yada fren temizleyicileri kalıntı bırakıyorlarmış,bunları kullanmayacaz,bu sprey kalıntı bırakmıyormuş.

sonra arabayı biraz kullanacaz ki bizim sürüş alışkanlıklarımızı yeniden öğrensin

ford her zamanki gibi özellikle Avrupada MAF sensörü yenilemek istiyor,fiyatı da tuzlu ama herkes bunu temizleyebilirmiş aslında

WD-40'ın yağlama özelliği de olduğu için pek önerilmiyor.Balata temizleme spreyiyle temizleyebilirsiniz.

sakın onla temizlemeyin,kalıntı bırakıyormuş...!

http://autotechrepair.suite101.com/general/

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

tuner clenar ile yağsız contact spreyler aynı özellikleri taşır,bu tür ürünler el sürmeden temizlemek içindir. asla wd 40 veya silikon esaslı ,yağ sökücü solvent olan ( balata temizliyiciler ) tiner ,benzin ,gaz yağı kullanılmaz

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ

sagolasın uğur abicim,

servisdeki yada yedek parçacıdaki tam olarak hangi ürün bu sprey? resmi varmı internette?

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
(düzenlendi)

focusun MAF sensörü nasıl temizlenir? Resimlerle ayrıntılı anlatım... TIKLAYIN

2000-2004 Zetec MOTORLAR için

tarihinde Ergin ?en tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İyiki WD40 sıkmadım iş açıcaktık vallahi, Ergin bey bilgiler için teşekkürler demmekki devre veya elektrik li parçaların temizliğinde kullanılan contact cleaner kullanıcaz örneğin Philips 390DCS Yağ Çözücü Temizleyici Sprey

bu ise olmaz herhalde az yağlı contact spreymiş

Mavi kapaklı olan hiç yağ bırakmayan sprey işte özellikleri:

• Yağ kalıntı ve izlerini tamamen yok eden sprey

• Bu temizleyici kirli ve yıpranabilir yüzeyler, elektronik bağlantılar,

fişler, voltaj regülatörleri, akım düzenleyiciler, telefon aksamı,

uzaktan kumanda cihazları, bujileri ve voltölçer cihazların

temizliğinde kullanılabilir

• Aynı zamanda ev aletlerinin, kumanda düğmelerinin, audio ve video

cihazların manyetik kafa temizliği, market araçlarının

bağlantılarının temizlik ve bakımında idealdir

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Ergin bey'in gönderdiği link marş motorunun sökümü ile ilgili ,marş motorunu sökerken maf sensörü sökülüyor 2000 - 2004 zetec motorlarda onun anlatımı.

fakat Ergin bey'e teşekkür ediyorum çok güzel bir link , kendi aracını tamir edebilen için çok faydalı bilgiler mevcut..

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Ergin bey'in gönderdiği link marş motorunun sökümü ile ilgili ,marş motorunu sökerken maf sensörü sökülüyor 2000 - 2004 zetec motorlarda onun anlatımı.

fakat Ergin bey'e teşekkür ediyorum çok güzel bir link , kendi aracını tamir edebilen için çok faydalı bilgiler mevcut..

rica ederim...yavaş yavaş bi şeyler öğrenmeye çalışıyorum...paylaşmak istedim...

o site gerçekten çok güzel ama kişinin elinin becerikli olması lazım biraz...(ben değilim mesela)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Aklımda bir çelişki oluştu. Maf sensörü giren havanın miktarını ölcmenin yanında ısısınıda kesin ölcüyormu?

Bizim 1.4 TDCI'larda MAF sensörü hemen ilk hava girişinde hava filitresi ile turbo arasında. Yani turbodan önce.

206 1.4 HDI'da ise MAF sensörü turbo ile motor arasında. Yani turbodan sonra.

MAF sensörü sadece hava akış miktarını ölcerek beyinden ona göre yakıt akışı sağlanıyorsa tamam ama eğer MAF sensörü ısıyıda ölcüyorsa atıyorum turbodan önceki ölcüm 25'C civarıdır ve sürüşte + - 3'C değişir. Turbodan sonraki ölcüm değeri iste çok yüksektir. Turboda hava oldukca ısınır. Atıyorum 80'C ise sürüşte 50'C 'yede düşer, yine 80'C 'yede yükselir.

Eğer ısıyı ölcüyorsa 206 1.4 HDI'a intercooler takıldığında giren havanın ısısının değişimini MAF sensörü direk algılayacak ve beyin bunu değerlendirecek.

Bu intercooler Fiesta'ya takıldığında Maf sensörü turbodan önce olup, turbodan sonra hic bir ölcüm yapılmadığı için beyin bunu değerlendiremeyecek.

MAF sensörü sadece hava akışınımı ölcüyor? Yoksa ısıyıda ölcüyormu?

Isıyı ölcmesi biraz mantıksız geldi. Benim bildiğim MAF hava debi(akış) sensörüdür.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bencede debi olması gerek, ısıyı tam olarak ölçemez gibi geldi bana, zaten çalışırken kızaracak kadar ısınan bişey bu değilmi? Saç kurutma makinalarının içine baktığınızda ısıtıcının telleri normal görünür fakat çok sıcaktır, arkasını tıkayınca hemen kızarır, maf da bu şekilde çalışıyor galiba, bu durumdada hassas ısı ölçemez olması lazım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Tüm araçlardaki MAFların özellikleri aynı mı iyi de? MAF tek bir isim altında da olsa model yılına göre bile farklılık gösteriyor,kaldı ki markaya göre illaki özellik değiştircektir. Tam hakim olmadan konuya farklı bi yerde de sıcaklık ölçülebileciğini düşünüyorum.

Emme havası sıcaklık sensörü:

Isı algılama elemanının önemli bir parçası NTC dirençtir. NTC direnç yarı iletken malzemelerden üretilir. Isı yükseldiğinde NTC direnci düşer. ECU’ dan uygulanan 5 voltluk gerilim sensörün çıkış ucundan alınan gerilimle karşılaştırılır ve daha önceden kaydedilmiş haritalar yardımıyla hava sıcaklığı tespit edilir. ECU 20˚’ lik sıcaklık değerini bir standart olarak kullanır ve sıcaklık bu değerden az ise enjeksiyon hacmini arttır, fazla ise enjeksiyon hacmini azaltır. Böylece gerekli hava yakıt-hava oranı ortam sıcaklığından bağımsız olarak sağlanmış olur

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ha bu arada MAF olayını çözdük pekiya EGR sensörü nasıl temizlenicek, sökerken bozmayız değilmi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...