İçeriğe Yönlendir

MAF ve EGR sensör temizliği


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Aydın Bengü

maf makyajlı focusta varmı? rölanti sorunum için tek ümidim maf veya map sensörünün temizliği.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
maf makyajlı focusta varmı? rölanti sorunum için tek ümidim maf veya map sensörünün temizliği.

Focus'ta var.

Yorum bağlantısı
Emre Özen
Niye yokmu ustam :D

aynen yaşar ustam yok mu ?? hatta bi keresinde açık hava filtresi takmıştık bir abiyle birşey çıkardı bu fotolarda gösterilen alet gibi ne bu dedim debimetre yada maf deniyor dedi ne işe yarıyor dediğimde havanın miktarını ölçüp ona göre yakıt ayarlıyor demişti yani ben ordan biliyorum hatta incelemiştimde . . .ve hatta filtreden sonra onu takabilicek bir yuva ayarlayamadığımızdan kutu içi filtreden devam ediyorum hala en kısa sürede o kasteddiğim şeyin fotoğrafını çekip ekliyeyim bakalım neymiş şimdi benim de kafam karıştı :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
maf makyajlı focusta varmı? rölanti sorunum için tek ümidim maf veya map sensörünün temizliği.

yok onda map var. tabi arada istisnalar olabilir makyaj önce mafsız focusta var :D

motorun üzerinde zetec-se yazıyorsa yoktur. zetec-s lerde var hava filitresi borusunun üstünde oluyor varsa.

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Ya arkadaşlar maf sensörünü anladımda bu egr sensoru ne işe yarıyor 2001 fiestada bunların yerini bilen varmı?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Bayram, tatil demeden mesaiye devam :D

Egr şöyle çalışıyor arkadaşlar.

Egsoz manifoltu ile emme manifoltu arasında bir valf var ve bu EGR valfi. Valf açıldığında egsoz gazının bir kısmını emme manifotuna veriyor. Bu valfi açan vakum regülatörü var. Bu regülatör vakum yaparak valfi açıyor ve önü açılan egsoz gazı emme manifoltuna geçiyor. Bizim 1.4 tdci fiestalarda vakum regülatörü akünün yanında gözüküyor. Vakum regülatörüne 2 tane hortum bağlı ve biri EGR valfine gidiyor. Bu hortumu çıkarttığımızda EGR valfini açacak vakumu kesmiş oluyoruz ve EGR devre dışı kalmış oluyor.

Vakum regülatörü motorun devri ve gaza basışımıza göre vakumu güçlendirerek EGR valfinin daha çok açılmasını sağlayabiliyor. Yani bir şekilde motorun performans özgürlüğünü kısıtlıyor.

Kırmızı duman egsoz gazı ve mavi duman atmosferden alınan hava.

eeeeekv.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Fevzi G

arkadaşlar connectte map veya mdf ve egr ile ilgili resim ekleyecek biri yok mu.bu iş nasıl yapılacak resim ile anlatan biri veya bir site var mı

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Resimdeki sistem FORD'un kullandığı EGR sistemidir.

Detaylı animasyonlu izleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

114 nolu iletide hepsi yazıyor. Motora bir zararı yok. Grafiklerde yakıt tüketiminiarttırdığı, performansı düşürdüğü açık olarak belli. İptal edildiğinde tek zararlı yanı zararlı gazların artması.

EGR yanmayı verimsizleştiriyor ve yüksek ısı oluşumunu engelliyor. Böylece gönderilen yakıt tam olarak yanamıyor ve zararlı gazlar oluşmuyor. Tam olarak yanabildiğinde performans artıyor, dolayısıyla yakıt tüketimi düşüyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yukarıda EGR'nin yakıt tüketimi ve performansı kötüleştirdiği belirtilmiş. Tek zararı verilmli yanma olup yüksek ısı oluşmasından dolayı zararlı gaz salınımının artması.

Buradan şuda çıkıyor. Dip gaz arac kullanmak zararlı gaz salınımını arttıran en büyük nedenlerden biri ve ayrıca araclara yapılan chip uygulamalarından sonra yanma odasına yollanan yakıtın artıp daha fazla yanma olarak yanma sıcaklığının çok fazla artmasından dolayı zararlı gazların oluşumu chipli aracta kat kat fazla.

Atıyorum normal aracın zararlı gaz salımı saatte 1 gr ise EGR'yi iptal ettiğimizde 1.1gr olur. Ama chip uygulattığımızda EGR'li chipsiz haline göre kat kat fazladır. Yanma ısısı fazla olup fazla basınc elde edilmese zaten performans oluşmaz.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

Bence bu parcanın motor ömrüne de zararı var.Mesela transporterlar ilk çıktığında hatırlarsınız tdi ları 100.000 de motor bitiriyor diye söylenirdi.Bunun en büyük sebebi o zaman ki yakıt kalitesi+egr sistemi.Egr olmasa eski mazotlarla bile araba bu kadar kolay ölmez.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu durumda egr vacum hortumunu çıkaralım ve egr çalışmasın, zararı olmayacak sanırım, acaba bu durumda arıza kodu vericekmi, onada bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
Bu durumda egr vacum hortumunu çıkaralım ve egr çalışmasın, zararı olmayacak sanırım, acaba bu durumda arıza kodu vericekmi, onada bakmak lazım.

Ali abi sen hala çıkartmadın mı? Korkma abi daha önce de söyledim üzerinde hiç bir sensör yok tamamen mekanik.

Yorum bağlantısı
Vahit Bolat

Tolga Bey zahmet olmassa foto ekleyebilirmisiniz hangi hortumu cekerek egr'yi deyre dışı bırakıyoruz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

EGR iptal durumda, motor daha geç ısınıyor ve daha sesli çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Bu hortumda yeşil yuvarlaklarda gösterdiğim 2 tane ek yeri var, hangisi müsait ise çıkartabilirsiniz.

Biraz sert çekmek gerekiyor, çevirerek çıkartırsanız biraz daha kolay çıkart.

Çıkarttıktan sonra sürüşte farkettiklerim şunlar;

Daha önce bazı mesajlarımda arac 3100 devir civarını geçerken ani bir şekilde güçün biraz kesilerek devir yükseliyor demiştim. Şimdi o kayboldu, devir torklu bir şekilde yükseliyor.

2000 devir civarında başlayan güçlü çekiş 1750 devirlere düştü ve düşük devirde motor daha az titriyor.

Motor güçünün artışı azda olsa hissediliyor ve bu güç daha geniş alana yayıldı.

Motor biraz geç ısınıyor gibime geldi ve sanki birazda sesli çalışıyor. Belkide kısa mesafe tam ısınmadığından sesli çalışıyor gibime gelmiş olabilir.

Yakıt tüketimini şuan ölçmedim. Yakıt aldığımda depo yarıya düştüğünde kendini belli eder.

Hortum bu

grnt051b.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...