İçeriğe Yönlendir

MAF ve EGR sensör temizliği


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Bahadır Urhan
(düzenlendi)

Ben de EGR temizliği yaptırmayı düşündüm. Araç 1.8 dizel sedan. Bu modellerin EGR temizliği konusunda bilgisi olan arkadaşlar var mıdır bilmiyorum ancak bu modellere has olsa gerek, EGR bütün halinde ve manifolta presliymiş sanırım . Yani ben temizletemedim maalesef.

tarihinde Bahad?r Urhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

Geç ısınma olayına aklım ermiyor mantıken daha verimli yanma oluştuğu için daha çabuk ısınması lazım.

Yorum bağlantısı
Sergen Kesgin

ayhan bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler en kısa zamanda egr hortumunu çıkarıp kontrol edicem güçde bi fark oluyomu vs,gibi bilgileri sizlede paylaşırım

Yorum bağlantısı
Vahit Bolat

Ayhan Bey verdiğiniz bilgiler icin cok teşekkür ederiz gayet acıklayıcı oldu. :unknw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Egr'nin soketini cikarttimi iptal olmus mu demektir. Gecen cikarttim Motor Ikaz isigi yandi. Hicbir arti eksi goremedim arabada?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bende şüphelenip servise sordum, aracın 4.5 lt. civarı yakıyorsa zaten egr temizdir dedi, iptal edersen hortumu çıkarınca emisyon değerlerini ayarlayamadığından arıza verir ve çok yakar dedi, ee sizde sorun yok değilmi Ayhan ve Tolga beyler, birkaç gün sonra uzun yol yapıcam ozaman hortumu çıkarıp denemek istiyorum açıkcası, ayrıca siz hortumu çıkarınca emiş tarafına bişey taktınızmı, sonra toz toprak emmesin alet.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hilmi Kuş

arkadaşlar benim escortta egr varmı acaba.varsa nerededir resimle yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
Bende şüphelenip servise sordum, aracın 4.5 lt. civarı yakıyorsa zaten egr temizdir dedi, iptal edersen hortumu çıkarınca emisyon değerlerini ayarlayamadığından arıza verir ve çok yakar dedi, ee sizde sorun yok değilmi Ayhan ve Tolga beyler, birkaç gün sonra uzun yol yapıcam ozaman hortumu çıkarıp denemek istiyorum açıkcası, ayrıca siz hortumu çıkarınca emiş tarafına bişey taktınızmı, sonra toz toprak emmesin alet.

Abi servisin dediği olay eğer arabada lamda sensörü olsa doğru olabilir ama bizim arabalarda emisyonu kontrol ederek hava-yakıt karışımını ayarlayan bir sistem yok.Bu yüzden de dedikleri olay bizim araçlar için geçerli değil.Ben senelerdir bu vaziyette kullanıyorum hatta daha önce de yazdım diğer arabamızda servis kendi iptal etmiş.Ben emiş tarafına bir ara birşey takımıştım.Ha çekiş olarak hissedilir derecede artı sağlıyor.Yakıt konusunda da tam değeri ben ölçemediğim için bir şey diyemiyeceğim ama olumlu etkisi olması lazım.

Egr'nin soketini cikarttimi iptal olmus mu demektir. Gecen cikarttim Motor Ikaz isigi yandi. Hicbir arti eksi goremedim arabada?

Arakadaşım sen bize bakıpta hareket etme sakın çünkü senin araçta lambda sensörü ve muhtemelen egr üzerinde de sensör mevcuttur, sadece soket çıkartarak denersen arıza ışığı yakması da gayet doğaldır,bu şekilde iptal edersen artısı değil eksisi bile olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Cihangiroğlu

Eveeet, işte son durum, bende EGR vakum hortumunu dediğiniz gibi ek yerinde çıkarıp çalışmasını engelledim, sonra Depoyu (lamba yanıyordu) Shell GTL mazotla fulledim ve Edirne den İzmire direk uzun yol yaptım, sonuçlar: Isınmada herhangi bir fark yok seste artış yok arıza kodu yada ECU nun duruma itirazıda yok, gelelim farklara, bariz bir şekilde araba daha kuvvetli hem düşük hem yüksek devirlere daha kolay devirleniyor ve torku daha uzun süre hissediyorum, duman atma yok ayrıca bence en süperi yakıt sarfiyatım azaldı, yarım depoyla genelde 500km giderken 550 km rahat gittim, yolun yarısında 3 kişi bagaj dolu klima yarı açık gittik, ortalama hızımı 95 civarında 2100 devir civarında tuttum, arada kısa süreli bastığımda oldu, bence sonuç süper oldu hem güç hem ekonomi oldu, bu arada artık yakıt olarak kesin olarak eğer bulursanız 1. Shell GTL (normal euro dizelin diğerlerinden farkı yok yaramaz) 2. olarak kesin BP 3. olarak PO, diğerlerini boşuna almayın hepsi aynı.

Yarım depo harcamama rağmen menzil artışım ve tam yakıt sarfiyatım kesin değil, depo boşalınca full yapıp kesin sarfiyatı öğreneceğim, yalnız aracın daha kuvvetli olması çok hoşuma gitti, keşke daha önce yapsaymışım, şimdi bakımda wurth katkıda kullandımmı cillop olucak inşallah.

Bu arada aracı 50-60 km kullandıktan sonra toplam menzilim artmaya başladı, yani full depoda menzil 873 km gösteriyordu yol yapınca kalan menzil ve yapılan yol toplamım 870-900 civarı idi, şimdiyse yarım depo harcayınca ikisinin toplamı 940km lere gelmeye başladı, sakin sürersem bu biraz daha artıyor, hızlanırsam 910km lere geriliyor, fakat 910 toplam menzilin altına düşmedi, kesin sonuç depoyu tekrar doldurunca belli olucak, ama kesin faydası oldu bu egr iptalinin. :blink:

Yorum bağlantısı
Sergen Kesgin

bende hortumu dediğiniz yerden çıkardım ama araç çalışırken hortumun ucuna elimi tuttum vakum yapıyor bi zararı olur mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet yapar, o vakum aynı zamanda westinghouse yani frenleride etkiler, güç kaybı olur frenlerde, o yüzden mutlaka ucunu tıkamalısın toz toprakta girmesin, ben deneme için hortumun ucuna naylon koyup yerine taktım, şimdi bişey bulup daha sağlam yapıcam, aklıma akvaryumlarda kullanılan hava borularının ucuna takılan vana gibi küçük şey geldi, uyarsa çapı güzel olucak, istediğimde vakumu açıp kapayabiliriz üstelik.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
(düzenlendi)

O hortumu en güzel 5,5mm havalı saçması tıkıyordu,ben öyle yapmıştım galiba(4,5 mm de olabilir tam hatırlayamadım).Bu aralar ne hikmetse shellin normal eurodieseline göre, po bana daha iyi gelmeye başladı.Ama bence de shell gtl hepsinden üstün.

tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Özay

Ben aylar önce EGR iptal ettirmiştim ve durumu yazmıştım....

Yorum bağlantısı
Ahmet Özay

Hatta aylar önce yaptığım açıklamayı yazıyorum burayada;

Bir Hafta önce EGR valfini emme manifoltuna bağlanan boruya kör bir conta takılarak iptal ettirdim.Bence herkesin iptal ettirmesini tavsiye ederim.araç çok değişiyor.Kısaca özetleyeyim.(Tabiki benim aracımda olan değişiklikler bunlar her araçta olur diyemem.)

1. Önceden araca bi anda yüklendiğim zaman baya bir kara duman atardı.EGR iptalinden sonra kara duman atma olayı tamamen kesildi.

2. Önceden sürekli uzun süre uslu uslu yani 5. viteste 2.000 devir civarında yani hız 95-100 KM civarında seyir halinde iken, sanki mazotta pislik varmış gibi 2 saniye silkeleme yapardı o kesildi.

3. Alt devirlerde 1.000 - 2.500 devir arası gaz tepkileri çok süper oldu.

4. Gerçekten aracımda bunu rahatlıkla fark ettim, kalkışı süper oldu.Önceden inanın kalkışlarda stop eden araç hiç gaz vermeden hemen kalkış yapıyor.

5. En güzeli ise emme manifoltuna eksoz gazı giremeyeceği için motorunuz uzun ömürlü ve emme manifoltunuz kurum bağlamayacaktır.

EGR valfinin sensör kabloları bağlı olduğu için hiçbir şekilde araç hata yazmıyor.Çünkü sadece EGR valfi ile emme manifoltunun bağlantı noktasına kör conta bağlandı.Arkadaşlar bir haftadır EGR iptal edilmiş hali ile kullanıyorum arabamı ve araçtaki değişiklikleri sizinle paylaşmak istedim.Bana sorarsanız iptal ettirin.

Yorum bağlantısı
Harun Kurşun

Bizim 2005 ford transit normal mazot kullanıyor aşırı siyah duman atıyor ve çekişten düşmüştü bi ton para verip egr yi değiştik 2 ay sürmedi aynı.bende egzoz manifoldundan gelen boruyu körledim 8 ay geçti tık yok çok iyi.dumanı kesti çekiş çok arttı yakıt düştü.vakum hortumunu sökünce arıza lambası yanıyordu,egr hiçşeye faydası olamyıp zararuı olan bi parça.Fiestanın kinide iptal edeceğim elim değerse.

Yorum bağlantısı
Haldun Bayraktar

Herkese selamlar..Maf sensörü temizliği konusunda birşey yazayım.Ben denedim temizlemeyi 450tl.ye patladı.çok hassas bir alet.sökmeyin,kurcalamayın.Gereksiz bir işlem.kirli de olsa işini yapıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yeri geldiğinde Maf sensörünü yetkili servislerde temizliyor. Ben kendi aracımda kendim temizledim. Aşırı kirli değildi ama devre temizleyici spreyi sıkınca biraz kir akmıştı. Bazı araclarda hava geri tepme yapıyor ve MAf sensörüne yağlı hava gidiyor ve o sensörler neredeyse çamur ile kaplı gibi oluyorlar. Servisler bazen balata temizleyiçi yağsız spreyler ile temizliyorlar.

EGR tamamen avrupa standartları için gerekli. Türkiyede şuan bir standart varmı yokmu emin değilim. EGR'nin tek faydası zararlı gaz oluşumunu azaltıyor. İptalinde yakıt tüketimi ve güç artışı oluyor. Motora bir zararı söz konusu değil. Daha uzun ve verimli yanma gerçekleştiği için güç artıp yakıt düşüyor. Motorun ısınmasına etkisi yok. Motor sesinde artışın olmadığınında farkına vardım. Düşmüş bile olabilir. Dağ yollarında devamlı 2. 3. vites arasında gezerdim, 3. vites 1700 devirlere düştüğünde çekiş azalır, vuruntu artar ve vitesi düşürürdüm ama şimdi aynı yolda biraz daha fazla yük ile 3. viteste hic sıkıntı titreşim vuruntu hissetmedim ve gaza bastığımda torku hissettim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
O hortumu en güzel 5,5mm havalı saçması tıkıyordu,ben öyle yapmıştım galiba(4,5 mm de olabilir tam hatırlayamadım).Bu aralar ne hikmetse shellin normal eurodieseline göre, po bana daha iyi gelmeye başladı.Ama bence de shell gtl hepsinden üstün.

+1000 birinci gtl bence, 2. sağlam istasyon olursa PO, ben pek güvenmediğimden 2. ye BP 3. ye PO dedim, PO güç artışı yaratmıyor fakat menzil artıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yeri geldiğinde Maf sensörünü yetkili servislerde temizliyor. Ben kendi aracımda kendim temizledim. Aşırı kirli değildi ama devre temizleyici spreyi sıkınca biraz kir akmıştı. Bazı araclarda hava geri tepme yapıyor ve MAf sensörüne yağlı hava gidiyor ve o sensörler neredeyse çamur ile kaplı gibi oluyorlar. Servisler bazen balata temizleyiçi yağsız spreyler ile temizliyorlar.

EGR tamamen avrupa standartları için gerekli. Türkiyede şuan bir standart varmı yokmu emin değilim. EGR'nin tek faydası zararlı gaz oluşumunu azaltıyor. İptalinde yakıt tüketimi ve güç artışı oluyor. Motora bir zararı söz konusu değil. Daha uzun ve verimli yanma gerçekleştiği için güç artıp yakıt düşüyor. Motorun ısınmasına etkisi yok. Motor sesinde artışın olmadığınında farkına vardım. Düşmüş bile olabilir. Dağ yollarında devamlı 2. 3. vites arasında gezerdim, 3. vites 1700 devirlere düştüğünde çekiş azalır, vuruntu artar ve vitesi düşürürdüm ama şimdi aynı yolda biraz daha fazla yük ile 3. viteste hic sıkıntı titreşim vuruntu hissetmedim ve gaza bastığımda torku hissettim.

+100

Evet araba bariz güçlendi menzil deli gibi artıyor, akşama eve gideceğim, varınca mazot lambası yanacak araba galiba lamba yandıktan sonra 940 km den fazla yol yapacak, süper vallahi, güç arttı menzil arttı ohh bee, ha birde daha basit iptal yöntemi var, Ayhan senin eklediğin resimde gösterdiğin yerlerden değilde hemen o hortumun üstünde diğer hortum var, onun fren vakum hortumuna bağlandığı yerden çıkarmak çok kolay hemen çıkıyor, hani T şeklinde bağlantı varya iki parlak plastik sert siyah hortuma yandan egr nin yumuşak hortumu giriyor, mazot filtresinin yanı, onu çıkarıp tıkamak daha kolay, hortumu çıkarınca ağzımla emerek egr valfini 5-10 kez aça kapa yaptırdım sonunda iyice üfleyerek tam kapanmasını sağladım, herhalde daha iyi oldu şimdi.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar
+100

Evet araba bariz güçlendi menzil deli gibi artıyor, akşama eve gideceğim, varınca mazot lambası yanacak araba galiba lamba yandıktan sonra 940 km den fazla yol yapacak, süper vallahi, güç arttı menzil arttı ohh bee, ha birde daha basit iptal yöntemi var, Ayhan senin eklediğin resimde gösterdiğin yerlerden değilde hemen o hortumun üstünde diğer hortum var, onun fren vakum hortumuna bağlandığı yerden çıkarmak çok kolay hemen çıkıyor, hani T şeklinde bağlantı varya iki parlak plastik sert siyah hortuma yandan egr nin yumuşak hortumu giriyor, mazot filtresinin yanı, onu çıkarıp tıkamak daha kolay, hortumu çıkarınca ağzımla emerek egr valfini 5-10 kez aça kapa yaptırdım sonunda iyice üfleyerek tam kapanmasını sağladım, herhalde daha iyi oldu şimdi.

Yani şimdi senin araba ne kadar yakmış oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yani şimdi senin araba ne kadar yakmış oluyor.

Akşam eve gideceğim, sabah işe giderken fullerim, 4.5 lt nin altına rahat indim sanırım, zaten 4.5 lt. yakıyordu şimdi fark etti kesin, uzun yolun yarısında klima açık ve 3 kişi bagaj fulldü (yaklaşık 640km kadar), geri kalan yolda yani 300 km tek başıma bagaj boş klima kapalı gittim, arada bastığımda oldu fakat en fazla 3-4 dakika bastım okadar, genelde sürekli 90-95 aralığında yani 2100 devir civarı kullandım, bunda Shell GTL ninde etkisi var sanırım, hele bir depo boşalsın sonucu anlarız, yarın BP den full yapacağım, bakalım bişey değişecekmi, şu GTL heryerde yok BP ile aynı yolu yapabilirsem GTL almak için kasmam artık.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

İstasyonlardan mı fark ediyor bilemem ama benim araba po yu seviyor.Gtl de iyi gidiyor ama fiyat farkını km olarak pekte göremiyorum.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

EGR'yi icad eden insanların amacı ile buraya görüş bildirenlerin amacı arasında dağlar var.

Adamlar neler için emek verip zaman harcıyorlar, biz ne yapıyoruz... :) Kahrolsun Küresel Isınma Yaşasın Kapitalizm...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...