İçeriğe Yönlendir

MAF ve EGR sensör temizliği


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yinede herhangi bir şey temas ettirmeniz yanlış... Sadece sıkın geçin...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
bugün maf sensör ünü açıp temizledim boca ettim würth kontakt spreyden bolca yanlız 30 lira verdim bu sprey e alırken içim acıdı. içi yağlanmıştı baya 1 saat kadar kurumasını bekleyip taktım yerine ve içinde ki o tele zarar vermeden de bezle hafiften hafiften sildim aracı çalıştırınca bir uyarı veya herhangi bir lamba yanmadı herhalde bir problem yok

vernikleşmiş inatcı kirleri samur fırçayla birlikte kontakt sprey sıkarak temizleyebiliriniz ,hoyrat davranmadıkça sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

uğur bey samur fırça hiç aklıma gelmemişti mantıklı aslında maf sensörü ün içi efil efil parlıyodu vernikli gibi bir daha ki sefer e kullnaırım onu artık buarada maf sensör kaç km de bir kirlenir acaba

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
uğur bey samur fırça hiç aklıma gelmemişti mantıklı aslında maf sensörü ün içi efil efil parlıyodu vernikli gibi bir daha ki sefer e kullnaırım onu artık buarada maf sensör kaç km de bir kirlenir acaba

aslında maf sensörü denen ntc ısı ile değeri değişen direnç,üzerindeki tozdan etkilenmez,aşırı kirliliği ve turbodan gelen yağ veya karter havalandırmasından geri tepen üzerine gelen yağ buharından etkilenebilir,motorda sorun yoksa sensör oldukça geç kirlenir.sağlıklı motorlarda 30 bin km de bir temizlense yeterlidir diye düşünüyorum.filitre değiştirmede sensörü gözlemleyerek temizlemeye ihtiyaç duyulup duyulmaması kararı verilebilinir.üzerindeki toz önemsizdir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
vernikleşmiş inatcı kirleri samur fırçayla birlikte kontakt sprey sıkarak temizleyebiliriniz ,hoyrat davranmadıkça sorun olmaz.

Bende öyle yaptım ve hic bir problem yaşamadım. Çok yumuşak bir fırça olmalı ve çok nazik davranmalısınız. Sensörün üzerine yapışmış siyah çamur gibi tozlar fırçaladıktan sonra akıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
aslında maf sensörü denen ntc ısı ile değeri değişen direnç,üzerindeki tozdan etkilenmez,aşırı kirliliği ve turbodan gelen yağ veya karter havalandırmasından geri tepen üzerine gelen yağ buharından etkilenebilir,motorda sorun yoksa sensör oldukça geç kirlenir.sağlıklı motorlarda 30 bin km de bir temizlense yeterlidir diye düşünüyorum.filitre değiştirmede sensörü gözlemleyerek temizlemeye ihtiyaç duyulup duyulmaması kararı verilebilinir.üzerindeki toz önemsizdir.

+100 ben 15000 de kontrol ederim, nerdeyse hiç kirlenmiyor, bu arada fırça falan değdirmeyin aşırı hassas bişey, okadar kirlenmesi ancak sorun varsa yada dandik yağ kullanıyor yada fazla yağ koyarsanız olur, Ayhan kardeş sende o kadar kir nasıl oldu anlamadım, araba zaten steril ortamda güneş dahi görmüyor :)

Aşırı kirliyse önce balata spreyini biraz uzaktan sıkın direk içine dayamadan sıkın, sonra kontak sprey sıkın, kontak sprey boca edilmez yanlış yapmayın, 1-2 saniye sıkın bırakın buharlaşsın, sonra tekrarlayın, fazla sıkarsanız donar buz oluşur boşa sıkarsınız temizlenmez, buzun üstüne sıkmış olursunuz, ayrıca eriyince içi ıslanır, azıcık sıkın kurusun tekrarlayın, içini kurcalamayın silmeyin fırçalamayın.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Bazı arkadaşlar egr'yi iptal etmişler neden acaba?

gereksiz yere koymuş elin gavuru,fazladan parça koymuşlar :rolleyes: ,maliyeti artırmışlar,yoksa temiz 300 - 500 ucuza alacaktık bu araçları egr siz. :exc1:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bazı arkadaşlar egr'yi iptal etmişler neden acaba?

Daha az yakıt sarfiyatı daha az kurum ve daha az arıza ihtimali ve daha fazla güç, havayıda bu halde bile benzinliden daha az kirletiyor, nedeni tamamen duygusal yani.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Duygusallık; hem az yakması hem motorun kurumdan ayvayı yememesi hemde EGR valfinin çok pahalı olması, kapattım bunlardan kurtuldum, hem ekonomik oldu hemde daha güçlü...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yasin Balım

bende bu şekilde iptal ettim egr yi. fakat resimde kırmızı daire içine aldığım yeride çıkarıp körlemek gerekiyormu?

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Maf sensörünün temizliği olmaz temizlenecek bir parça değildir zira bir çok kişi temizleyim derken bozmuştur.

Temizlik sadece Psikolojik olarak Çekiş ve Tork sağlayacaktır başka bir faydası olamaz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Maf sensörünün temizliği olmaz temizlenecek bir parça değildir zira bir çok kişi temizleyim derken bozmuştur.

Temizlik sadece Psikolojik olarak Çekiş ve Tork sağlayacaktır başka bir faydası olamaz.

Katılmıyorum, maf yağ bağladığında ki bağlıyor ısı algılaması bariz değişiyor, neden algılamadığını detaylı açıklamaya gerek yok sanırım, o yüzden temizlenmelidir, kontok sprey sıkarsınız o kadar, gayet basit bozulması imkansız, tabi abartıp elle sileyim bezle gıcır yapayım demezseniz, egr iptalindede araç bariz daha az yakıyor ve daha seri.

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın
Katılmıyorum, maf yağ bağladığında ki bağlıyor ısı algılaması bariz değişiyor, neden algılamadığını detaylı açıklamaya gerek yok sanırım, o yüzden temizlenmelidir, kontok sprey sıkarsınız o kadar, gayet basit bozulması imkansız, tabi abartıp elle sileyim bezle gıcır yapayım demezseniz, egr iptalindede araç bariz daha az yakıyor ve daha seri.

MAF arıza yapma ihtimali araç genelindeki bütün parçalar içerisinde en düşük olan parçadır.

Yağ bağlama ihtimali araca göre değişir ve imkansız denecek kadar da zordur.

80000km dir kullandığım kendi aracımın MAF sensöründe için hiçbir toz ve yağ artığı yoktu daha öncesini tahmin bile edemiyorum Belki ilk ben söktüm..

EGR için denilenler doğrudur.MAf için değildir.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Solak

ali bey.yasin beyin fotoğrafta gösterdiği kırmızı işaretli yeride iptal etmek gerekirmi saygılar

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
MAF arıza yapma ihtimali araç genelindeki bütün parçalar içerisinde en düşük olan parçadır.

Yağ bağlama ihtimali araca göre değişir ve imkansız denecek kadar da zordur.

80000km dir kullandığım kendi aracımın MAF sensöründe için hiçbir toz ve yağ artığı yoktu daha öncesini tahmin bile edemiyorum Belki ilk ben söktüm..

EGR için denilenler doğrudur.MAf için değildir.

Aracınızın motoru sağlıklıymış demekki. Bazı sıfır arabalarda yanlış kullanım veya abazı problemlerden dolayı hava geri tepme yapıyor ve 10000 km'ye gelmedin maf sensörü yağ iiçinde kalıyor. Hava filitresine kadar yağ geri tepmiş.

Maf sensörünün temizliği olmaz temizlenecek bir parça değildir zira bir çok kişi temizleyim derken bozmuştur.

Temizlik sadece Psikolojik olarak Çekiş ve Tork sağlayacaktır başka bir faydası olamaz.

Piskolojik değil. araştırmalarda testlerde %5-%10 güç kaybına sebep verdiği kanıtlanmış. Önceki sayfalarda bende araştırma sonuçlarını koydum. Tamamen fiziksel bir olay. Amac yanmayı kötüleştirmek ve yanma sonucu gazon 1800'C'nin üzerine çıkmasını engellemek, ve engelleniyorsa. Egr iptal durumunda daha iyi yanma olduğu için 1800 derecenin üzerine çıkmış oluyor ve daha fazla ısındığı için daha fazla basınc oluşuyor ve bu bahsettiğimiz basınc pistonu iten basınc. Basınc yükseldiğinde güç artıyor. Nekedar basınc okadar kuvvet.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hasan Tahsin Şipit

bende gecen hafta mafı temizledim ama balata spreyi ile gayet temiz oldu. içi baya kirlenmiş. sizce yeterli mi yoksa birde kontak spreyi ile mi temizlesem.

Rica etsem egr nin yerinin bir fotoğranın koyulması mumkun mu. hiç temizlemedim. geçen mafı temizlerken hava filtresini komple söktum ama yine egr yi bulamadım tarifle olmayacak sanırım resim olsa güzel olur. herkese şimdiden teşekkurler..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kaputu açtığınıda sol taraftan motora hava girişi var.(turbodan sonraki hava hattı) Bu kısım hava filitresinin hemen solunda ve birde motorun arkasından bu emme tarafına bir metal hortum geliyor. Çapı tahmini 2 cm. İşte o hortum EGR'den geliyor. Hava filitresi kazanını komple söktüğünüzde kazanın arkasında EGR'yi görebilmeniz gerekiyor.(ben sökmedim)

Bizim fiestalarda egr vakum kontrollü olduğu için vakum regülatöründen gelen hortumu çektim ve EGR iptal oldu. Birde emme tarafına gelen metal hortuma bakmak istiyorum. Sadece bu hortumu söktüğümde sert olduğu için esnetemeyip içini göremedim. Hava filitresi kazanı sökülmesi gerekiyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bahsettiğim hortumı resimde kırmızı ok ile gösterdim.

pict0404.jpg

Bu arada başka birşey daha ekliyeyim.

Peugeot bipperda bizim 1.4 tdci fiestalarda kullanılan motorun aynısı kullanılıyor. Tek fark, bizim motor üzerinde turbodan sonraki tdci yazan kısım yok. Turbodan çıkan hava hortum ile intercoolera gidiyor ve sonra girek motora giriyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Ayhan bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkur ederim...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk

1.4 TDCI Fiesta-Fusion EGR valfi.

Mavi oklu kısım egsoz hattına bağlanıyor. Kırmızı oklu kısım ise motora havanın girdiği emme manifolduna gidiyor. Yeşil oklu kısıma vakum regülatöründen gelen inde vakum hortumu bağlanıyor.

Mavi oklu kısımda devamlı egsoz basınclı egsoz gazı var ama kırmızı oklu kısıma geçişi kapalı. Gerektiğinde vakum regülatöründen gelen basınç ile diyafram çekiliyor ve egsoz gazının geçişine izin veriliyor.

ekranalntskk.jpg

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yiğitcan Coşar

O metal parçanın neresini sökyoruz tam olarak onu anlayamadım ?

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Bu hortumda yeşil yuvarlaklarda gösterdiğim 2 tane ek yeri var, hangisi müsait ise çıkartabilirsiniz.

Biraz sert çekmek gerekiyor, çevirerek çıkartırsanız biraz daha kolay çıkart.

Çıkarttıktan sonra sürüşte farkettiklerim şunlar;

Daha önce bazı mesajlarımda arac 3100 devir civarını geçerken ani bir şekilde güçün biraz kesilerek devir yükseliyor demiştim. Şimdi o kayboldu, devir torklu bir şekilde yükseliyor.

2000 devir civarında başlayan güçlü çekiş 1750 devirlere düştü ve düşük devirde motor daha az titriyor.

Motor güçünün artışı azda olsa hissediliyor ve bu güç daha geniş alana yayıldı.

Motor biraz geç ısınıyor gibime geldi ve sanki birazda sesli çalışıyor. Belkide kısa mesafe tam ısınmadığından sesli çalışıyor gibime gelmiş olabilir.

Yakıt tüketimini şuan ölçmedim. Yakıt aldığımda depo yarıya düştüğünde kendini belli eder.

Hortum bu

grnt051b.jpg

Benimkinde böyle bir hortum yok :) Bende diyorum bu araba niye focuslarla kafa kafaya gidiyor :D Ezelden beridir egr iptalmiş meğersem :angry:

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...