Bahadır Görgeç 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 slm Benim araba 79000 binde ve ilk lastikler hala üstünde. Arkadaşım aracı kullandığında cukurlarda çok zıpladığını ve sarsıldığını söyledi(ben herzaman kullandığımdan diğer araçlarla arasındaki farkı fark etmedim) bu problem lastiktenmi yoksa amartisördenmi kaynaklanır? lastiklerin yumşak olması veya sert olması durumu değiştirirmi? Tavsiyettiğiniz bir lastik markası varmı? Bazı markaların yan sanayi olan markalar var onlar nasıldır? Teşekkürler şimdiden Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 Lastikleri mutlaka değiştirin bence 79.000 km de ise. Fusion biraz tangur tungur bir araba, kullanan arkadaşınızın aracı daha yumuşak süspansiyon ise sizin aracınızda zıplıyormuş hissine kapılması normal.Lastik markası olarak Conti Mişlen Godyear gibi markalar iyidir. Ucuz olsun derseniz Hankook öneririm. pirelli yada lassa olmaz mı? Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 olmaz diye bişey yok. tavsiye edilen markalar yazılmış yukarda. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 Lastiğinizi yenilemeniz bu rahatsızlığı büyük oranda giderecektir. Lastik için ayırabileceğiniz bütçeyi belirtirseniz, daha net tavsiyelerde bulunabiliriz. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 Türkiye yollarında kullanılan araclara acıyorum. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 Lastiklerinizi muhakkak değiştirin. Bir de lastiklerinizin hava basınçlerı doğru değerinde mi? Bir ölçtürün, fazla ise zıplama yapabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 arkadaşlar ben de birşey sorayım stepne hiç kullanılmamış onun da değişim süresi var değilmi ( 4 yıl sonra degişim gerekiyormuş diye duydum doğrumudur Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 9 Ağustos 2008 Paylaş 9 Ağustos 2008 slmBenim araba 79000 binde ve ilk lastikler hala üstünde. Arkadaşım aracı kullandığında cukurlarda çok zıpladığını ve sarsıldığını söyledi(ben herzaman kullandığımdan diğer araçlarla arasındaki farkı fark etmedim) bu problem lastiktenmi yoksa amartisördenmi kaynaklanır? lastiklerin yumşak olması veya sert olması durumu değiştirirmi? Tavsiyettiğiniz bir lastik markası varmı? Bazı markaların yan sanayi olan markalar var onlar nasıldır? Teşekkürler şimdiden lastik havalarını fabrika ayarından biraz düşük ayarlayın düzelir. Yorum bağlantısı
İlhan Can 9 Ağustos 2008 Paylaş 9 Ağustos 2008 arkadaşlar ben de birşey sorayım stepne hiç kullanılmamış onun da değişim süresi var değilmi ( 4 yıl sonra degişim gerekiyormuş diye duydum doğrumudur Bence stepnenin durumu önemli.Çok yıpranmışsa değiştirilebilir ama 4 yıl hiç kullanılmamış lastiği değiştirmem ben. Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 10 Ağustos 2008 Paylaş 10 Ağustos 2008 Oncelikle Michelin tavsiye ediyorum. Alternatifi Good Year.. hava basincini da uygun olarak ayarlarsaniz sorunsuz kullanirsiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Isık 11 Ağustos 2008 Paylaş 11 Ağustos 2008 Bizim araba zaten zıplamaya müsait. Ama içine sinmesi açısından lastik hava basıncını ve amortisörleri bir kontrol ettirmende yarar var. Yorum bağlantısı
Bahadır Görgeç 11 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2008 Arkadaşlar teşekkür ederim yorumlar ve öneriler için. Arkadaşlar birde su konu var bana ilginç gelen yumuşak lastik veya sert lastik gibi değimler var ( bazı markalar için yumuşak bazıları için sert deniyor) bu değim doğrumu yani gerçekten bazı marka lastikleri sert bazıları yumşakmı? Ben yukarıda bahsettiğim zıplama ve sarsılmayı bu sert ve yumşak lastiklerden hangisi önlemede yardımcı olur? yumuşak lastik veya sert lastik güvenlik bakımında ve sürüş rahatlığı bakımından farklı olurmu? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 15 Ağustos 2008 Paylaş 15 Ağustos 2008 Arkadaşlar teşekkür ederim yorumlar ve öneriler için.Arkadaşlar birde su konu var bana ilginç gelen yumuşak lastik veya sert lastik gibi değimler var ( bazı markalar için yumuşak bazıları için sert deniyor) bu değim doğrumu yani gerçekten bazı marka lastikleri sert bazıları yumşakmı? Ben yukarıda bahsettiğim zıplama ve sarsılmayı bu sert ve yumşak lastiklerden hangisi önlemede yardımcı olur? yumuşak lastik veya sert lastik güvenlik bakımında ve sürüş rahatlığı bakımından farklı olurmu? Fusion için önerebileceğim lastik Continental Sport Contact2...Memnun kalırsınız. Yorum bağlantısı
Togan Türel 15 Ağustos 2008 Paylaş 15 Ağustos 2008 bildiğim kadarıyla fiesta ve fusionlarda genel olarak zıplamayla ilgili bir sorun var sanırım küçük lastik ve yol tutuşu arttırmak için koyulmuş sert süspansiyondan oluyor arkadaşamın aracı fiesta 1,6 tdci ghia 90 dan sonra maltepe-bostancı9 arasında giderken çok zıplıyo Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 15 Ağustos 2008 Paylaş 15 Ağustos 2008 fusion zıplar,zaten odun gibi arabadır.serttir yani arkadaşın muhtmelen normal bir binek araçtan sonra senin arbaya binmiştir.zıplamanın lastik eskiliği ile alakası yok Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 15 Ağustos 2008 Paylaş 15 Ağustos 2008 79 binde lastik bence özelliğini yitirmiştir.Yumuşak hamurlu lastik hem yol tutuşunuzu arttırır hemde daha konforlu olur.Ama tabiki daha erken biter. Ama her güzelin bi kusuru vardır zaten... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 15 Ağustos 2008 Paylaş 15 Ağustos 2008 Yumuşak hamurlu lastik öğlen sıcaklarında sıcak asfaltta kendini iyice salıyor. Seriin havalardaki yol tutuşunu arasında çok fark oluyor. Sıcaklar için orta yumuşaklıktaki hamur iyidir. Kış için yumuşak olabilir. Yorum bağlantısı
İlker Demir 16 Ağustos 2008 Paylaş 16 Ağustos 2008 Arabada bir sıkıntı var rot balans olabilir. Tamam Fusion sert bir araba ama öyle langur lungurda değil yani. Forumda hız belirtmek istemiyorum ama dediğiniz hızın çok çok üzerinde kullanmama rağmen (Otobanlarda), yol tutuşunda bir güvensizliğe şu zamana kadar rastlamadım. Bazı arabalara bakıyorum yükten dolayı arabanın arkası yere yapışıyor. Bizim arabalar sert süspansiyon sayesinde yüküyle de gayet diri duruyor. Kasislerde biraz nazik davranmak gerekiyor tabii. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Ağustos 2008 Paylaş 16 Ağustos 2008 Fusion'a bende bindim. Gerçekten görüntüye göre yorum yapılacak bir araba değil. Yüksek ama çoğu alcaktan daha güvenli ve daha dengeli. Yorum bağlantısı
Ahmet Tekin 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Arkadaşlar, Focus um vardı sattım yerine Fusion aldım. Ekim 2008 den beri 2008 model Fusion 1,6 TDCI – Lux kullanıyorum. Focustan sonra süspansiyon daha sert geldi. Acaba, Amortisör ve yaylar değişirse (imkanı varsa) süspansiyon daha yumuşak hale gelirmi? Yoksa, lastik basıncını düşürmek tek çaremi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Arkaların havasını 28'e kadar düşebilirsiniz.. Galiba öyle yapıyordu bizim Fusioncular... Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Arkadaşlar,Focus um vardı sattım yerine Fusion aldım. Ekim 2008 den beri 2008 model Fusion 1,6 TDCI – Lux kullanıyorum. Focustan sonra süspansiyon daha sert geldi. Acaba, Amortisör ve yaylar değişirse (imkanı varsa) süspansiyon daha yumuşak hale gelirmi? Yoksa, lastik basıncını düşürmek tek çaremi? Öncelikle belirteyim bu tür araçlarda orijinalliği bozarsanız sıkıntı yaşarsınız. Bu araç fiestadan bozma. Onun lastikleri büyümüş ve yükseltilmiş hali. İç genişliği en iyi tarafı. Bagaj kullanımı çok iyi. İdeal sakin kullanım şehiriçi arabası. 3,5 sene kullandım ve sizin yaşadığınız sıkıntı nedeniyle aracı sattım. Hiç ama hiç hoşlanmadım bu araçtan. Sürüş zevki olmayan bir araç. Bazı yorumlara çok şaşırıyorum. Yol tutuşu iyi diyorlar. Ben herhalde hiç araba kullanmadım diyorum. Yani korkarak girdiğiniz virajlara focusla öylesine girebilirsiniz. Evet lastik havaları 35/32 (orijinal yazan-bendeki benzinli idi) yaparsanız bu sert yaylarla yol tutuşu çok kötü olmaz. Ama güven vermiyor öncelikle. Moralinizi bozmayıp bu haliyle binin derim. Ben 4 lastiği 30 yaparak kullandım. Bu şekilde idare edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Onur Demir 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 (düzenlendi) Tangırtılı ve zıplatan bir arabadır Focus'tan sonra baya bir sert gelmesi normal. Fiestayla aynı süspansiyona, yüksekliğe, sertliğe ve aynı oranda yol tutuşa sahiptir. Oturma pozisyonuna, Tampon şekillerine ve tavan yüksekliğine bağlı olaraktan güvensiz hissi verebilir. Ama en az focus kadar güvenlidir. Sınıfına göre en iyi yol tutan araba seçilirken; Şıklarda Fiesta/Fusion olarak geçiyordu ve 1. geldi. Süspansiyon ve yayları yumuşatırsanız güvenlik açısından iyi olmaz, araba gereğinden fazla esner ve takla atmaya kadar gider. O yüzden hiç birşeyine ellemeyin. 18 Şubat 2009 tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts