İçeriğe Yönlendir

Hararet G&#246stergesi Kalkmıyor


Hakan Orman

Recommended Posts

Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
Eyvah eyvah. Mondeo radyatörü su kaçırıyor ise yapılacak en kötü şeyi yaparak radyatör onarıcı koymuşsunuz.

1. Zetec motor susuz kaldığı saniyelerde üst kapağı yamultmaya çok heveslidir=rektifiye

Aman Allah!!!

Çağlar Bey bu söylediğiniz TDCI motorlar için de geçerli mi?

Bir hafta kadar önce 5 arkadaş 70 km uzaklıktaki bir ilçeye yolculuk yaptık. Giderken aracımı arkadaşımın kullanmasına izin verrdim. Dönüşte ise ben kullanıyordum. 15 kmlik bir dağ yolu tırmanışı esnasında birden klimanın soğutmadığını fark ettim. Açıktı, ama sanki devreden çıkmıştı. O an hararet göstergesine gözüm ilişti. Her zaman ortada duran ibre yavaş yavaş sona doğru ilerliyordu. Hemen durdum ve motoru stop etmeden klimayı kapattım. İbre de derhal eski normal yerine döndü. Tırmanışın bitmesine 2-3 km vardı. Tekrar yola koyulduk. Klimayı açtığımda hararet yükseliyordu. Ben de klimayı kapatarak hararet bir miktar yükselmiş halde tırmanışı tamamladım. Tepede durup, motor su seviyesini kontrol ettim. Hiç bir şey anlaşılmıyordu. Ben de yaklaşık 1 lt su ekledim. Aracı olduğu yerde çalışmaya bıraktım ve bu esnada da klima devrede olmadan kaloriferi açıp, sıcak havayı içeri verdim. (Motoru soğutmaya yardımcı olacağını düşündüm). 1 litre su ekledikten sonra bir daha hararet yükselmesi olmadı. Ben de rahatladım. Çünkü ciddi bir yükselme yaşamadığımı düşünüyordum. Fakat sonradan aklıma aynı yolu giderken aracı kulanan arkadaşımın söyledikleri takıldı. Biz ona amma da yavaş gidiyorsun dedikçe, "araba gitmiyor ki, tam gaz gidiyorum. Çekmiyor bu araba" diyordu. Ben de "hadi canım sen de" diyordum. Şimdi acaba diyorum, gidiş yolunda arkadaşım kullanırken de de mi hararet yükseldi ve araç çekişten düştü de o vaziyette yaklaşık 30-40 km yol mu yaptık?

Eski 1998 model Mondeomda radyatör suyu 0.5 lt eksik olsa bunu gösteren uyarı lambası vardı. 2007 model araçta ise böyle bir lamba yanmadı. Hatta hararet yükseldi diye uyaran bir lamba bile yanmadı. Acaba hararet ve su eksikliğini gösteren uyarı lambaları bu araçlarda yer almıyor mu, yoksa lamba var da benim araçtakiler mi bozuk?

Bu tatsız olaydan sonra aracımı sanayide tanıdık bir ustaya götürdüm. Gözle görülür (!) bir problem olmadığını söyledi. Aslında bir açıdan, garanti süresi dolunca servise gitmeye gerek yok diyenlere ayak uydurmanın da cezasını çektiğimi düşünüyorum. Araç 90.000 km'ye geldiğinde servise götürmek yerine sanayide yağına suyuna baktırmıştım. Onlar da suyuna öylesine bakmışlar! İki gün önce ailece tatile çıktık. Torosları aşıp, 800 km'lik bir yolculuktan sonra Antalya sahillerine geldik. Yolda hararetle ilgili hiç bir problem olmadı. Zaten bu aracın şimdiye kadar çok ağır şartlarda, (yük+aşırı sıcak+ağır trafik+klima açık) hararet yükselmesi gibi bir sıkıntısı asla olmamıştı. Tam tersine, kış aylarında hararet düşmesi problemi yaşıyorum. İki kere termostat değiştirildi. Fakat bana mısın demedi?

Şimdi konunun en başına dönersek:

Çağlar Bey, benim dizel motor da ZETEC motor gibi hararete karşı nazik midir? Yaşanan bu hararet yükselmesi olayında motorda bir hasar oluşsa, şimdiye kadar ortaya çıkmış olur muydu? Yani ben bu olayı atlattım mı, yoksa halen kapalı kutu mu?

tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Eyvah eyvah.

1. Zetec motor susuz kaldığı saniyelerde üst kapağı yamultmaya çok heveslidir=rektifiye

Aman Allah!!!

Çağlar Bey bu söylediğiniz TDCI motorlar için de geçerli mi?

Bir hafta kadar önce 5 arkadaş 70 km uzaklıktaki bir ilçeye yolculuk yaptık. Giderken aracımı arkadaşımın kullanmasına izin verrdim. Dönüşte ise ben kullanıyordum. 15 kmlik bir dağ yolu tırmanışı esnasında birden klimanın soğutmadığını fark ettim. Açıktı, ama sanki devreden çıkmıştı. O an hararet göstergesine gözüm ilişti. Her zaman ortada duran ibre yavaş yavaş sona doğru ilerliyordu. Hemen durdum ve motoru stop etmeden klimayı kapattım. İbre de derhal eski normal yerine döndü. Tırmanışın bitmesine 2-3 km vardı. Tekrar yola koyulduk. Klimayı açtığımda hararet yükseliyordu. Ben de klimayı kapatarak hararet bir miktar yükselmiş halde tırmanışı tamamladım. Tepede durup, motor su seviyesini kontrol ettim. Hiç bir şey anlaşılmıyordu. Ben de yaklaşık 1 lt su ekledim. Aracı olduğu yerde çalışmaya bıraktım ve bu esnada da klima devrede olmadan kaloriferi açıp, sıcak havayı içeri verdim. (Motoru soğutmaya yardımcı olacağını düşündüm). 1 litre su ekledikten sonra bir daha hararet yükselmesi olmadı. Ben de rahatladım. Çünkü ciddi bir yükselme yaşamadığımı düşünüyordum. Fakat sonradan aklıma aynı yolu giderken aracı kulanan arkadaşımın söyledikleri takıldı. Biz ona amma da yavaş gidiyorsun dedikçe, "araba gitmiyor ki, tam gaz gidiyorum. Çekmiyor bu araba" diyordu. Ben de "hadi canım sen de" diyordum. Şimdi acaba diyorum, gidiş yolunda arkadaşım kullanırken de de mi hararet yükseldi ve araç çekişten düştü de o vaziyette yaklaşık 30-40 km yol mu yaptık?

Eski 1998 model Mondeomda radyatör suyu 0.5 lt eksik olsa bunu gösteren uyarı lambası vardı. 2007 model araçta ise böyle bir lamba yanmadı. Hatta hararet yükseldi diye uyaran bir lamba bile yanmadı. Acaba hararet ve su eksikliğini gösteren uyarı lambaları bu araçlarda yer almıyor mu, yoksa lamba var da benim araçtakiler mi bozuk?

Bu tatsız olaydan sonra aracımı sanayide tanıdık bir ustaya götürdüm. Gözle görülür (!) bir problem olmadığını söyledi. Aslında bir açıdan, garanti süresi dolunca servise gitmeye gerek yok diyenlere ayak uydurmanın da cezasını çektiğimi düşünüyorum. Araç 90.000 km'ye geldiğinde servise götürmek yerine sanayide yağına suyuna baktırmıştım. Onlar da suyuna öylesine bakmışlar! İki gün önce ailece tatile çıktık. Torosları aşıp, 800 km'lik bir yolculuktan sonra Antalya sahillerine geldik. Yolda hararetle ilgili hiç bir problem olmadı. Zaten bu aracın şimdiye kadar çok ağır şartlarda, (yük+aşırı sıcak+ağır trafik+klima açık) hararet yükselmesi gibi bir sıkıntısı asla olmamıştı. Tam tersine, kış aylarında hararet düşmesi problemi yaşıyorum. İki kere termostat değiştirildi. Fakat bana mısın demedi?

Şimdi konunun en başına dönersek:

Çağlar Bey, benim dizel motor da ZETEC motor gibi hararete karşı nazik midir? Yaşanan bu hararet yükselmesi olayında motorda bir hasar oluşsa, şimdiye kadar ortaya çıkmış olur muydu? Yani ben bu olayı atlattım mı, yoksa halen kapalı kutu mu?

Çağlar Bey'in sözleri üzerine bir soru sormuştum, ama viagra muhabbetine karışmış :kutlama:

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Aracınızın su seviyesini tekrar kontrol ettiniz mi Rıdvan Bey.. ?

Gözüm hep hararet göstergesinde, hiç yükselmedi. Su seviyesine genleştirme kabından bakıyorum, ama kap yeterince şeffaf değil sanki. İçindeki suyun seviyesinin nerede olduğu tam anlaşılamıyor.

Bu arada Antalya'ya gelirken sağ ön tekeri kasise soktum. Tam düz gidişte, direksiyon biraz sağa dönük duruyor. Bilmiyorum ne açacak, ama cuma günü servise gitmeyi düşünüyorum. Gittiğimde orada radyatör suyunu komple değiştirtmek niyetindeyim. (aracı park ettiğimde altında su birikintisi olup olmadığına dikkatle baktım; yoktu)

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
(düzenlendi)

İyide dizel motorlar Zetec değil dimi ?

tarihinde Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Conta falan yaktıysanız, su dışarı değil içeri akabilir..

Suyu değişin, genleşme kabını, hatta tüm soğutma sistemini güzelce yıkatın..

Soğutma ile ilgili ciddi bir sorun yaşamış olacğaınızı sanmıyorum...

Kasise girdiğinizde rotlardan birini eğmiş olabilirsiniz.. Bu şekilde devam ederseniz çok hızlı bir şekilde lastik aşındırırsınız.. Bir an önce rot balansçıya da gidin..

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
Conta falan yaktıysanız, su dışarı değil içeri akabilir..

Suyu değişin, genleşme kabını, hatta tüm soğutma sistemini güzelce yıkatın..

Soğutma ile ilgili ciddi bir sorun yaşamış olacğaınızı sanmıyorum...

Kasise girdiğinizde rotlardan birini eğmiş olabilirsiniz.. Bu şekilde devam ederseniz çok hızlı bir şekilde lastik aşındırırsınız.. Bir an önce rot balansçıya da gidin..

Teşekkür ederim Mehmet Bey. O olayın üzerinden yaklaşık 1000 km yol yaptım. Şimdiye kadar kokusu çıkmaz mıydı?

Rot balansçı veya servis tavsiyesi konusuda foruma ayrı bir başlık açtım. Sanıyorum Antalyalı arkadaşlar tavsiyede bulunacaklardır.

tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Teşekkür ederim Mehmet Bey. O olayın üzerinden yaklaşık 1000 km yol yaptım. Şimdiye kadar kokusu çıkmaz mıydı?

Çıkardı bence..

Kafanıza takmayın, tatile devam... :)

Sadece dönmeden önce rot balansçıya gidin yeter...

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Çıkardı bence..

Kafanıza takmayın, tatile devam... :)

Sadece dönmeden önce rot balansçıya gidin yeter...

Yukarıda belirttim, ya Çağlar Bey'in yazdıkları korkuttu beni. :)

Cevaplarınız için teşekkür ederim. İyi geceler.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Çıkardı bence..

Kafanıza takmayın, tatile devam... :)

Sadece dönmeden önce rot balansçıya gidin yeter...

Foruma üst üste mesaj attığım için özür dilerim. Forum Yöneticisinden mesajları birleştirmesini veya üsttekini silmesini rica edeceğim.

Mehmet Bey, sanıyorum siz sigortacısınız. Benim rotta eğiklik varsa, bunu kaskodan karşılayabilirim değil mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Foruma üst üste mesaj attığım için özür dilerim. Forum Yöneticisinden mesajları birleştirmesini veya üsttekini silmesini rica edeceğim.

Mehmet Bey, sanıyorum siz sigortacısınız. Benim rotta eğiklik varsa, bunu kaskodan karşılayabilirim değil mi?

Evet ama, küçük hasarlar hasarsızlığınızı bozuyor ise bu çok menfaatinize olmayacaktır..

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Evet ama, küçük hasarlar hasarsızlığınızı bozuyor ise bu çok menfaatinize olmayacaktır..

Köpöğe çarptığım için ön tampon değişmişti. Daha sonra ise park halinde arka stop lambasına çarpıp kaçmışlar. Bir de o değişti. Yani iki tane hasar dosyam oldu zaten. (Neyse ki, kaporta kısmında bir sıkıntı olmadı). Dolayısıyla hasarsızlığın bozulması gibi bir korkumuz yok evelallah.

Ben prosedürünü merak ettim. Yani cam kırılması gibi beyan yazarak mı olacak; eksper falan gerekir mi ?(İsviçre Sigorta)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eksper falan isteyeceklerini sanmıyorum...

Fatura fotoğraf beyan yeterli oalcaktır.. Ancak kesin bilgi için acentenizi arayın...

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan
Benim aracımda da dediğinizin aynısı var..... ama fikrim yok. Anlamadığım abimin mondeosunda 2002 2.0 benzinli hararet nasıl sürerseniz sürün sabit duruyor, ısınınca benimkinde gösterge zaman zaman L ye kadar çıkıyor.. zorlayınca A da duruyor rahatlayınca aşağılara iniyorr Demek istediğim şudurki bu otomatiklerin harareti böyle oynakmıdır?

Benim aracımda otomatik ve hararet göstergesinde -motor ısınınca- milim oynama yok.99 öncesi mondeolardaki zetec motorların -bizimkinde duratec motor var- soğutma sisteminden kaynaklanan problemlere karşı çok hassas olduğu forumda konuşulmuştu.Hararet göstergesindeki oynaklığın otomatik vitesle ilgisi yoktur hatta düz vitese sahip araçlara nazaran otomatiklerde daha fazla koruma sistemi vardır.Siz vakit geçirmeden soğutma sisteminizi gözden geçirtin.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Benim aracımda otomatik ve hararet göstergesinde -motor ısınınca- milim oynama yok.99 öncesi mondeolardaki zetec motorların -bizimkinde duratec motor var- soğutma sisteminden kaynaklanan problemlere karşı çok hassas olduğu forumda konuşulmuştu.Hararet göstergesindeki oynaklığın otomatik vitesle ilgisi yoktur hatta düz vitese sahip araçlara nazaran otomatiklerde daha fazla koruma sistemi vardır.Siz vakit geçirmeden soğutma sisteminizi gözden geçirtin.

korkmaya başladım!

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...