İçeriğe Yönlendir

Marea gerçeği


Gökhan Çelenk

Recommended Posts

Murat Akaloğlu

mareaların kronik sorunu baskı balata sıyırma,kuş şerisindeki gibi kronik ön takım dağılması,onun haricinde lpg ile binilebilecek ekonomik bir araç,

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

en canavar aracın bile son hızı pratikte 120 km/h tir.. çünkü gerisi yassah.. :D

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
en canavar aracın bile son hızı pratikte 120 km/h tir.. çünkü gerisi yassah.. :D

Belki biz Alman otobanına çıkıcaz :p

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
Belki biz Alman otobanına çıkıcaz :D

alman otobanına çıkarsan mareanın motor gider kaporta yerinde kalır :p

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

İbreleri yarıştırırsak ben hiç demiyim o zaman ibrenin gittiği yeri :D

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)
Kadran hızıyla reel hızı karıştırıyorsunuz.

Uzun zamandır yazmak için fırsat kolladığım bir konu.

Benim araçta kadran 80 km yi gösterdiğinde o an basmış olduğum difital bilgi ekranı hızı 68 gösteriyor.şimdi aldığım anlık değerleri yazayım.

100km kadran digital 89

110km '' '' 98

120km '' '' 109

130km '' '' 119

140 km '' '' 129

150km '' '' 139

160km '' '' 148

170km '' '' 159

180km '' '' 169

190km '' '' 177

200km '' '' 189

şimdi bu benim araç için yada diğer araçlar için km göstergesinin her zaman % 8 gibi yada daha az bir hatalı gösterme olduğunumu kanıtlıyor.

Deneme ile bir sonuca ulaşmaya çalıştığım için verdiğim bu hız değerlerinden dolayı tüm forum yöneticilerinin affına sığınıyorum.

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gürkan Orta

C-max den önceki aracım Marea'ydı. Direksiyon hidroliğinden yağ kaçırdı, kadran 3 kez bozuldu gene de göstergeler yanlış gösteriyordu (benzin,hararet vs.) Otomatik klima düğmesi bozuldu, debriyajdan yine 3 kez baskı balata dağiştirildi. 2 ayda 8 kez servise gittiğim oldu. 22000 kmde takasa verdim Ford aldım çok şükür 3,5 yıldır tık demedi. Bir daha Tofaşmı Allah korusun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Baş
(düzenlendi)
Kadran hızıyla reel hızı karıştırıyorsunuz.

aklıma gelmişken bizim burda yatağan-muğla karayolu üzerinde bu dijital km ölçen cihazlardan var bizim kadran 90 ı gösteriyor dijital olan cihazda 90 ı gösteriyor o nasıl oluyor :)

tarihinde Mustafa Ba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ben de Radara .91 km süratle yakalandım.(Fabrika verisi 178km) Onun gibi bu da demek ki. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Baş
Ben de Radara .91 km süratle yakalandım.(Fabrika verisi 178km) Onun gibi bu da demek ki. :)
benim dediğim radara benzer bişi değil ki bizim yatagan-muğla karayolu üzerinde dörtyol diye tabir edilen yerde yılda çok sayıda kaza olur adam göre göre kırmızıda geçer ve sonucu kaza o sebeple inasanlar hızını görsünde düşürsün diye trafik tabelası boyunda araçların hızını dijital olarak gösteren bir cihaz var arabadaki kadranla o birbirine uyuyor o nasıl oluyor demiştim :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Baş

ama bana aynı gibi geliyor geçtiğimizde bakayım bidaha güzelce :)

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
Ha bir de iç malzemenin kimyasalından sanırım, değişik bir kokusu vardır.İlginçtir kendileri.

Koku meselesi deri koltuklu olanlar (2,0hlx) hariç hepsinde var ve can sıkıcı. Sanırım geri dönüşümlü malzeme. Aynı kokuyu son kasadan bir önceki corsada da aldım ben. Bunun haricinde kullandığım kadarı ile çok yumuşak bir araç. Mesela kapıları inanılmaz tok kapanır. Kendi sınıfı için fazlaları bile olan bir araç ancak teknoloji delisi italyanların bu araçta yol bilgisayarını pas geçmelerini hiç bir zaman anlayamadım. 2,0 HLX stationwagonları bence çok hoş araç. İnternette gördüğüm kadarı ile özellikle yurtdışında bir çok modifiyesi mevcut. 20v olması yakıt tüketimini olumsuz etkiliyordur tabi ki ancak güç üretimi bakımından meraklısını mutlu eder herhalde. Kısacası piyasada olması gerekenden daha düşük fiyatlara satılan bir araç. Doğan fiyatına alınıp paşa paşa binilir, ancak kolay kolay satılamaz. Binici arabası yani.

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Karadut

bizim arkadaşta da var 2000 model 1.6.. benim 2.0 mondeo dan fazla yakıyor.. (2 side benzinli)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eren Güneş

2.0 5 silindirlisi çok iyidir yakıtı abartılı değil 5 silidir 155hp bir araca göre makuldür.1.8t den az yakıyordu hatırladığım kadarıyla.2.0 klasmanında 8.6 sn de 100 der ki atak avensisler bile 9 sn nin altına inemiyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Baş
(düzenlendi)
Mondeo ile 43 km/h esnetmiş biri olarak bu söylemini bir daha düşünmeni tavsiye ederim..

konu hortlayacak ama abi son hızı kaç? merak etmedim desem yalan olur :)

tarihinde Mustafa Ba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
Murat Dere
en canavar aracın bile son hızı pratikte 120 km/h tir.. çünkü gerisi yassah.. :hohoho:

bütün arabalar aynı hızda durur. :hohoho:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat Dedeee

Forumumuz, imza 4 satırdan uzun ise, 4 satırdan sonrasını otomatik siliyor... Demedi deme.. :p

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ersoy Denli
(düzenlendi)

Marea Hakkında Yanlışlar ve Doğrular.

arkadaşlar. öncelikle hepinize selamlar.

aranıza istanbuldan katılıyorum. 1998 model Marea SX aracım var. burda konuyu görünce yorum yapma gereği duydum.

öncelikle marea donanım olarak farklılıklar göstermekle birlikte motor tipi olarak Türkiye'de 4 tip motora sahip.

1.6 , 1.9 JTD , 2.0 , 2.4

en çok 1.6 ve 2.0 motorlar mevcut. diğerleri çok az sayıda.

öncelikle motorların fabrika verileri haricindeki test verilerine bakalım.

1.6 SX ELX EXC Liberty modelleri için standart. 4 Silindir 16 Valf.

0-50km/s : 4 sn

0-100km/s : 11sn

Max.hız : 190km/s ( 205 km görülmüştür)

güç : 5750 devirde 103 HP

yakıt : Test tüketimi: 8.5lt/100 km

Ağırlık: 1140kg.

2.0 HLX 5 silindir 20 Valf.

Maksimum Hız : 210 km/s (240 km görülmüştür)

Güç : 6500 devirde 154 HP

O --> 50 km/h hizlanma : 3.2 sn.

O --> 100 km/h hizlanma : 8.8 sn.

Yakıt Tüketimi (Ortalama) : 10.3 lt./100 km.

Ağırlık : 1255 Kg.

0-100 km/s hızlanmasını 8.8 saniyede tamamlayan Marea, 400 metreyi de 15.9 saniyede katetti. Marea'nın ilk hızlanma değerleri, piyasadaki tek rakibi olan Ford Focus 2.0' dan (9.0 sn / 16.7 sn) daha iyi. Marea'nın Focus'tan yaklaşık 100 kg daha ağır olduğunu da belirtmekte fayda var.

öncelikle araçlar ile ilgili olarak yanlış bilinenler.

1.6 için yakıt tüketimi : 60 litre kurşunsuz benzin ile

şehir içi : 650 km. (kendi aracıma ait veriler)

şehir dışı : 1070 km. (kendi aracıma ait veriler)

ön takım :

yaklaşık olarak istanbul için 30.000 km rahat rahat kullanılabiliyor.

debriyaj ve triger:

istanbul için yaklaşık ve kullanıma bağlı 60.000 km. sorunsuz. ( set fiyatı orjinal : 105 TL)

istanbul için yaklaşık ve kullanıma bağlı 100.000 km sorunsuz. (Set fiyatı orjinal : 120 TL)

iç koku :

aracın içerisinde herhangi bir olumsuz kokuya rastlanmadı. kalorifer peteği kaçırdığı durumda birkez o kokuyu duydum. antifiriz kokusu. onun haricinde böyle bir koku hiç rastlamadım. (petek fiyatı orjinal değişim dahil 190 TL)

ses yalıtımı.

1.6 için 3000 devirde

0-130 km arası süratlerde ses istenen seviyelerde sayılabilir.

130- sonrası ses yok gibi

2.0 için 3000 devir ve sonrasında

0-210 km arası süper hoş bir sesi var. volvo saab vb araçları aratmaz.

güvenlik:

2006 yılına kadar olan araçların hemen hemen hepsiyle aynı sağlamlıktadır. euroNcap testlerine bakınız. 2007 ve sonrası için araçların genelinde güvenlik had safhaya çıkmış ancak mareanın yerini linea aldığı için karşılaştırma linea üzerinden yapılmalıdır.

konfor : (alıntı)

Marea'nın orta sertlikteki süspansiyon sistemi, yeterli yol tutuş ve konfor özelliklerini sağlıyor. Sertliği iyi ayarlanmış hassas direksiyonun tepkileri iyi ve kullanımı kolay. Düz gidişte iyi yol tutan Marea, çizgisini bozmadan döndüğü virajlarda sadece çok zorlandığında arkasını bırakabiliyor ama kolay toplanıyor. Virajlarda ani gaz kesmelerde otomobilin çizgisini bozmaması olumlu. Özellikle üst devirlerde duyulan sportif ses, baş ağrıtmaktan çok keyif veriyor. Koltukların oturma alanı ve sertliği yeterince iyi. Diz ve baş mesafeleri de kompakt sınıf otomobil için normal. Görüşle ilgili tek sorun, yüksek bagaj ve küçük arka cam nedeniyle aracın bittiği yerin tam görülememesi. Aracın gürültü düzeyi, motorun keyifli sesi nedeniyle yüksek hızlarda artıyor. Ama normal kullanımda sınıf ortalamalarında. Dördüncü viteste 100 km/s hızda 66 dB(A). Marea 2.0 HLX'in çabuk tepki veren fren sistemi, özellikle ani yavaşlama frenlerinde çok başarılı. 100 km/s hızda yapılan panik frende elde edilen 41 metrelik duruş mesafesi güvenlik sınırları içinde; ancak bu güçteki bir otomobilin fren mesafesinin daha kısa olması gerekir.

Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, ABS, mekanik aktif gergili ön emniyet kemerleri, otomatik klima, polen filtresi, darbe anında katlanabilen pedallar ve direksiyon kolonu, yangın önleme sistemi (FPS), sürücü koltuğunda elektrikli yükseklik ve bel destek ayarı, deri kaplı direksi yon simidi ve vites kolu, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, tek dokunuşlu elektrikli ön ve arka camlar, içerden açılabilen bagaj ve depo kapağı, far yükseklik ayarı, üçüncü fren lambası, direksiyondan kumandalı ve 6 hoparlörlü radyo-teyp, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, ön sis farları, 15 inçlik hafif alaşım jantlar, önde ve arkada kol dayanakları ve çift parçalı katlanabilir arka koltuklar

umarım marea ile ilgili gereken bilgiyi verebilmişimdir.

ilginize teşekkür ederim.

marea161562max1zz2.jpg

maread3st11tr0.jpg

tarihinde Ersoy Denli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İlk resim bana modeo yu anımsattı biraz ön tekerden arka tekere kadar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Baş
güvenlik:

2006 yılına kadar olan araçların hemen hemen hepsiyle aynı sağlamlıktadır. euroNcap testlerine bakınız. 2007 ve sonrası için araçların genelinde güvenlik had safhaya çıkmış ancak mareanın yerini linea aldığı için karşılaştırma linea üzerinden yapılmalıdır.

Ersoy Hocam Marea ile Linea nın kasaları farklı değilmi?

Ersoy hocam mareayı euroNcap testlerinde karşılaştıracağımız zaman linea yerine Brava ile karşılaştırılması daha mantıklı değilmidir?

FocusI 4 yıldızlı, FocusII 5 yıldızlı. Diğerleriyle karşilaştırma yaparken FocusI leri 5 yıldızlı olarakmı kıyaslama yapalım?

Yorum bağlantısı
Ersoy Denli
Ersoy Hocam Marea ile Linea nın kasaları farklı değilmi?

Ersoy hocam mareayı euroNcap testlerinde karşılaştıracağımız zaman linea yerine Brava ile karşılaştırılması daha mantıklı değilmidir?

FocusI 4 yıldızlı, FocusII 5 yıldızlı. Diğerleriyle karşilaştırma yaparken FocusI leri 5 yıldızlı olarakmı kıyaslama yapalım?

şimdi şöyle oluyor.

evet marea ile lineanın kasaları farklı. zaten marea bitti yerine linea geldi diye farz ediyorum.

2007 yılından sonra marea olmadığı için (brava, bravo ) mareayı 2007 sonrası herhangi bir araçla kıyaslayamazsınız. o yüzden en yakın olan ile yani linea ile kıyaslama yapabilirsiniz.

yani 2007 marea ile 2009 focus kıyaslanamaz. ama yakın olması bakımından 2009 linea ile 2009 focus kıyaslanabilir.

focusI i kıyaslama yaparken mesela 2006 focusu 2006 marea ile kıyaslama yapabilirsin. ancak 2009 focusII yi marea ile kıyaslama yapamayacağın için marea yerine geçen linea ile kıyaslayabilirsin.

sanırım yazılarımda bir hata yaptım yanlış anlaşılma oldu. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...