İçeriğe Yönlendir

Otomatik sanzuman 4. vitese gecmiyor


Taner Kaplan

Recommended Posts

Hasan Basri Bayraktar

Direk fan açması kesinlikle beyine işaret.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kontak açılınca direkt fan çalışıyor ise, durum pek parlak değil :kafa:

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

tesisat ve beyin kontrolu anlasılan yapılacak

Yorum bağlantısı
Fatih Karaot
tesisat ve beyin kontrolu anlasılan yapılacak

Peki havalandırma düğmesi takılı kalmış olmasın,benim bir ara düğme bu şekilde arızalıydı...

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

fatih bey hangi havalandırma dugmesi tam anlayamadım

Yorum bağlantısı
Fatih Karaot
(düzenlendi)

klimanın solundaki yani ortadaki(ayaklara ya da cama verdiğimiz düğme var ya...! :p )sağa sola bir döndürün kontak ve klima açık vaziyette(araç çalışmıyorken)...Eğer klimanın ışığını söndürmüyorsa sürekli devrede demektir.

tarihinde Fatih Karaot tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Karaot
hayır abi sorun aynı.cozulmedi.dorde gecmiyor.

Malum benim ki de geçmiyor ya...(sürekli araştırıyorum :soshelp: )Bugün avni ustayla(İst'dan) görüştüm.Sen bir ustanın yanına git(kıbrıs'dayım da...),beni ordan ara ben tarif edecem dedi. :p Yarım saatlik işi varmış.Muhtemelen 2-4 bandını kırmıştır,şanzıman inmeden hallolur dedi... :p İnş.bakcez...Bu arada bu linkte komple bir revizyon var.Ama ben iki ve dört bandını ve sökülmeden nasıl değişebileceğini çözebilmiş değilim...

http://www.contour.org/ubbthreads/showflat...rt=all&vc=1

http://www.contour.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=tranny&Number=531563&page=0&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=all&vc=1

Yorum bağlantısı
Fatih Karaot
parça bu ancak bu parçada problemolsa 2 yede geçmez

dcp3mo9.jpg

Tamer bey ikinci vitesde sıkıntı var mı ?(kaç devirde geçiyo mesela?)

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

yasar abi sadece 4 e gecmiyor.sadece 4.viteste sıkıntı var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben türbin hızı sensörü üzerinde duruyordum, ama, kontak açınca fanın direkt çalışması daha büyük bir problem, bunlar devam ederken aracın hala yollarda gidebilmesi de ayrı dayanıklık temsili.

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

cok nadir oluyor caglar abi kontak acılınca fanın direk calısması.evet boyle yollardayım devam ediyorum yollara .ama beyin tamiri yada cıkma beyin bakacagım

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Aracınıza davet etmediğiniz başka bir misafir girmiş olmasın... Kemirgen gibi....Önce tesisat kontrolu şart...Beyindeki şanzuman kontrolü ile soğutma kontrolleri farklı tablolardan okuma yaparlar...Bence beyin düşük bir olasılık...Ama kabloların izlediği yol aynıdır,alakası olmayan iki kablonun kısa devre yapması,birbirinden bağımsız farklı arızaları doğurabilir..Tesisat kesinlikle kontrol edilmeli... :D

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

osman bey zaten iki uc defa sigorta attırdı 4 . e gectigi anda araba sarsıldı ve motor stop etti.iki secenek var ya tesisat yada beyin .cunki sigorta attıgı zaman kontak actıgım anda ımmobliser lambası kesik kesik yanıyor ve direkt fan calısıyor.ama soyle bir ihtimal de var atan sigortanın altındaki kablo sayısı 4 tane yani fanı ve immobliser de etkileyebilir .keza su anda bille yedek anahtarım okutulmamıs sadece kapıları acıyor ve kontak acıyor.onu takıp kontagı cevirdigimde yine fan direkt calısıyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Sizin probleminizle belkide alakalı olmayabilir ama ,Isı sensörünün fişi devre dışı olduğunda da kontak açılınca direk fan çalışır.

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

ısı sensoru yol bilgisayarında derecyi gosteren sensor mu hasan bey.cunki yol bilgisayarımda bu bilgiyi gostermiyor benim

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
ısı sensoru yol bilgisayarında derecyi gosteren sensor mu hasan bey.cunki yol bilgisayarımda bu bilgiyi gostermiyor benim

Motor bölümünde hararet ısı sensöründen bahsediyorum.Kusura bakmayın açık ifade etmemişim.

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan

150 milyon lira komple tesisat kontrolu yaptıracagım anlastım.motor tesisatı kabloları ve soketleri kontrol edilecek

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sadece kontrol için 150 mi? Ford Uzman teknisyeni bile aşacak gibi fiyat vermişler, umarım gerçekten uzmandır yapacak kişi?

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan
(düzenlendi)

caglar abi cokmu fiyat sence sonucta butun motor tesisatını kontrol edecek ama tam bir randevu almadım arkadastan.tek basına calısan biri bu arkadas oyle konustuk.sonucta tabiki tesşsatta bir problem varsada onları yapacak

tarihinde Taner Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ne ustayı tanırım ne de Bursa sanayi fiyatlarını, ama yetkili serviste saat işçiliği 45Tl kusur galiba, yani nerede ise 3-4 işçilik saatine denk geliyor. En baba işçilik traversli Mondeo debriyajı sökmedir=3 işçiliksaati. Tüm beyne giren pinlerin, karşılıklarına tek tek ölçüm yaparak bakacaksa, bu direnç-akım ölçümlerinin normal sonuçlarını içeren Ford teknik kitabı var ise, 3-4 saat araçta uğraşak ve arızayı göbekten isabetle bulacak ise, 150 Tl Ok. Ama nerde böyle usta???

Yoksa kaputu açıp, sigara-çay kaşığı eşliğinde soketleri parmaklayıp, 10 dakika ELM arıza teşhis-laptop eşliğinde şov yapacaksa, paraya, zamana yazık.

Yorum bağlantısı
Taner Kaplan
(düzenlendi)

aslında oda senin soyledigine yakın soyledi yaparım tesisat kontrolunu ama voltmetreyle olcerim ama degerileini blmiyorum dedi kendisi .aslında durust davrandı caglar abi .ama senin bildigin biri var ise soyle istanbul farktemez gelirim

tarihinde Taner Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kontrol için İstanbula gelinmez. Kontrol sonrası arızayı bulsa, 250 bile veirlir o da ayrı konu. Ama işlme sırasında yanında bulunun.

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

taner kardeşim benim yaptığım gibi yap o 150 istediyse sen ona 200 ver ama arızayı bulursan bulamazsan para vermiyeceğini söyle

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...