Özgür Karasüleymanoğlu 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Lpg li aracım benzinde soğukken yığılma yapıyor,lpgde ve ısınınca benzinde sorun yok.Lpg ayarı benzindeki değerleri de etkiliyor çünkü.Yol ayarı yaptırdım ama çözülmedi.Sizde durum nasıl? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Sıcak soğuk motor arası bu fark var ise, yani performansda değişiklik-kayıp, ilk akla gelen subaplardan kaynaklı problemlerdir. Bence yağlı-yağsız kompresyon testi yaptırın derim. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 çaglar abi bu bizim sabahları gaz yememe belirli deviri gecmeme sikayetine benzemiyor mu buji ve kablolarından veya bobinden olamaz mı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Sıcak iken düzelen, performans kaybına ilgili şikayetlerden subap - emme sistemleri sorumludur. Mesela bobin ısınınca tekleme yaptırır yani tam tersi. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 o zaman benim araçtaki sabahları hiç ısıtmadan yürüdügümde 1 dk kadar süren 1000 deviri kesinlikle geciremedigim cok hafif tekleme yapan ancak 1 dk sonra eskisi gibi hızlanan durumda subaplardan mıdır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Mümkündür. Soğuk motorda 1. Kuru kompresyon testi yapılır, sonra yağlı yapılır 2. Basınç değerleri düşük ve her 2 testte de aynı çıkmış ise teşhis % 100 subaplardan olarak söylenebilir. Basınçlar normal ise, emme sistemindeki yağ buharına ve oluşmuş katranımsı yapışkan maddeye bakılması için manifold sökülür gibi özetlenebilir. 3. Yağlı güreş yapar gibi motora girişilmez, öncelikle başka başka çözümler vardır. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Mümkündür.Soğuk motorda 1. Kuru kompresyon testi yapılır, sonra yağlı yapılır 2. Basınç değerleri düşük ve her 2 testte de aynı çıkmış ise teşhis % 100 subaplardan olarak söylenebilir. Basınçlar normal ise, emme sistemindeki yağ buharına ve oluşmuş katranımsı yapışkan maddeye bakılması için manifold sökülür gibi özetlenebilir. 3. Yağlı güreş yapar gibi motora girişilmez, öncelikle başka başka çözümler vardır. peki abi sorun subaplarda ise ne yapılmalıdır eger degilde manifoldla ilgili bir durumsa bunun lpg takılırken manifoldla oynama durumlarından kaynaklanıyor olabilir mi cok tesekkür ederim verdigin bilgiler için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Supablardan şüphe duyuluyor ise önce bu konu okunur: http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=169924 sonra karar verilir Emme manifoldu şüphesinde, manifold sökülür ve teşhis doğru ise, birikmiş yapışkan simsiyah kalıntı temizlenir, araç ta rahatlar sahibi de. Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Aracınız fakir karışımda çalışıyordur. 1 depo kadar benzinde kullanıp ecu değerlerinin düzelmesini sağladıktan sonra yeniden ayar yaptırın. Kit ne marka? Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 5 Aralık 2008 Yazar Paylaş 5 Aralık 2008 (düzenlendi) Araç zenginde çalışıyor fakirde değil. Sübaplarlada alakası yok. Motor soğukken benzin ECU su daha zengin karışım gönderiri. LPG eğer normalden zenginde çalışıyorsa bu da boğulmaya yol açar ve o yazılan sorunların olmasına neden olur. Kalibrasyon hatası. Aynen katılıyorum kalibrasyonla ilgili.Yeni yapıldı kalibrasyonu yapan lpgnin enjektör sürelerini benzine göre yanlış hatırlamıyorsam yüzde 7 artırarak zenginleştirdi karışımı ve lpg performansı daha iyi oldu.Fakat benzin ecusu zengin karışımı görüp fakirleştirmeye çalışıyor ve soğukken zaten araç daha zengin karışım istediği için fakir karışım sonucu yığılma oluyor.Doğru mudur? Kafama takılan şu benzinde sorun olmaması için lpg enjektör sürelerini kısarsak bu seferde lpg de performans düşmeyecek mi? Yani ortayı bulup idare mi edeceğiz yoksa hem gaz hem lpgde ideal karışımı yakalamak mümkün mü? Bu arada lpg brc marka ve yetkili servis bayağı ilgilenip yol ayarı yaptı ayardan önce 80 kmde benzinde çalıştırdım aracı ecu değerleri düzeltmesi için. 5 Aralık 2008 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 Lpg li aracım benzinde soğukken yığılma yapıyor,lpgde ve ısınınca benzinde sorun yok.Lpg ayarı benzindeki değerleri de etkiliyor çünkü.Yol ayarı yaptırdım ama çözülmedi.Sizde durum nasıl? Arcınızı soğuk iken, yığılma yaptığında benzin sistemi devrede ise, lpg ile ne alakası var? Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 Arcınızı soğuk iken, yığılma yaptığında benzin sistemi devrede ise, lpg ile ne alakası var? Abi lpg kullanıldığı zaman, araç ecusu benzin kullanıldığını zannedip karışımı ona göre ayarlıyor. Karışım fakirse yakıtı arttırıyor, zenginse azaltıyor. Soğuk çalıştırmada da, lpg kullanılırken elde edilen değerlere göre bir karışım hazırlayıp arabayı çalıştırmaya çalışıyor. Ben araç fakir karışımda çalışıyorsa ecu soğuk çalıştırma için süper zengin bir karışım hazırlayıp gönderiyor, o da motoru boğuyor olabilir diye düşünmüştüm. Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 5 Aralık 2008 Yazar Paylaş 5 Aralık 2008 Lpg kullanan arkadaşlar sizde soğukken benzinde çalışma nasıl? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 Abi lpg kullanıldığı zaman, araç ecusu benzin kullanıldığını zannedip karışımı ona göre ayarlıyor. Karışım fakirse yakıtı arttırıyor, zenginse azaltıyor. Soğuk çalıştırmada da, lpg kullanılırken elde edilen değerlere göre bir karışım hazırlayıp arabayı çalıştırmaya çalışıyor. Ben araç fakir karışımda çalışıyorsa ecu soğuk çalıştırma için süper zengin bir karışım hazırlayıp gönderiyor, o da motoru boğuyor olabilir diye düşünmüştüm. Bir araç lpg sistemi ile çalışıyor ise, araç ecusu isterse stop ettirmeye çalışsın nafile, ecu benzin enjektörlerine söz geçirir, lpg sisteminin kendi püskürtme sistemi, enjektörü yok mu? Yani lpg sistemi olan araçlardakai arızaları değerlendirirken, gaz-benzin sistemlerinin parçalarını birbirinden ayırmak lazım. Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 5 Aralık 2008 Yazar Paylaş 5 Aralık 2008 Çağlar bey lpg enjektörleri benzin ecusunun komutuyla çalışıyor.Yani gazdaki ayarsızlık kesinlikle benzinde düzensiz çalışmaya sebep oluyor ve bunu çoğu insan bilmediği için gereksiz bir çok parça değiştiriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 Lpg den anlamam da, enjektörlere gelen tesisatı yarıp, oradan Y kablo çıkarıp, lpg enjektörüne bağlantı mı yapılıyor? Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 5 Aralık 2008 Yazar Paylaş 5 Aralık 2008 Lpg den anlamam da, enjektörlere gelen tesisatı yarıp, oradan Y kablo çıkarıp, lpg enjektörüne bağlantı mı yapılıyor? Aynen öyle Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 (düzenlendi) Bir araç lpg sistemi ile çalışıyor ise, araç ecusu isterse stop ettirmeye çalışsın nafile, ecu benzin enjektörlerine söz geçirir, lpg sisteminin kendi püskürtme sistemi, enjektörü yok mu?Yani lpg sistemi olan araçlardakai arızaları değerlendirirken, gaz-benzin sistemlerinin parçalarını birbirinden ayırmak lazım. +1965 Lpg kendine ait bir beyine sahip. Dolayısıyla benzin ayarları ile bağlantısı olmamalı. O zaman gaz ayarı da olmazdı. Direkt olarak aracın Ecu ayarlarını değiştirirdik ??? 5 Aralık 2008 tarihinde Sezgin Gerid tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 5 Aralık 2008 Yazar Paylaş 5 Aralık 2008 Vallahi bu konu bayağı uzun bir konu.Özet olarak lpgdeki ayarsızlığın benzine yansıdığı kesin hatta benzindeki sıkıntılar aracı150-200 km lpg ye almayıp benzinle kullanılınca düzeliyor. Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 (düzenlendi) Bir araç lpg sistemi ile çalışıyor ise, araç ecusu isterse stop ettirmeye çalışsın nafile, ecu benzin enjektörlerine söz geçirir, lpg sisteminin kendi püskürtme sistemi, enjektörü yok mu?Yani lpg sistemi olan araçlardaki arızaları değerlendirirken, gaz-benzin sistemlerinin parçalarını birbirinden ayırmak lazım. Yav çağlar abi sen de bizi kara cahil yaptın gitti. Sorun adaptif ecu kullanan araçlarda, araç ecusunun aracın benzinle gittiğini zannetmesinden kaynaklanıyor. Ecu, lpg kullanılırkenki yanma ve emisyon değerlerini benzin yanıyormuş gibi düşünüp ona göre kaydediyor. Bu şekilde benzin haritası denen şeyi oluşturuyor, enjektörlerin açık kalma sürelerini falan hesaplıyor. Tabi bu arada benzin enjektörleri çalışmadığı için durumu düzeltemiyor. Kalibrasyondaki hata tolere edilemeyecek düzeydeyse arıza lambasını yakıyor. İlk çalıştırma esnasında soğuk motora gönderilecek benzin miktarını da lpg ile elde edilmiş verilere dayanarak hesaplıyor ama ilk çalışma benzinle gerçekleşince araç boğuluyor, ilk anda fazla gelen yakıt atılana kadar tuhaf davranışlar sergiliyor. Lpg den anlamam da, enjektörlere gelen tesisatı yarıp, oradan Y kablo çıkarıp, lpg enjektörüne bağlantı mı yapılıyor? Lpg sistemi devreye girince, benzin enjektörlerine gelen elektrik kesiliyor. Lpg sisteminin ayrı bir ecusu var. Aracın kendi ecusundaki değerleri kopyalayıp oraya yapıştırıyorlar, komutu kendi ecusunden alıyor. 5 Aralık 2008 tarihinde Erhan Bulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 +1965Lpg kendine ait bir beyine sahip. Dolayısıyla benzin ayarları ile bağlantısı olmamalı. O zaman gaz ayarı da olmazdı. Direkt olarak aracın Ecu ayarlarını değiştirirdik ??? Beyne sahip te.. O beyin arabayı çalıştırmaya yetmiyor işte.. Arabanın beyni ile ortak çalışıyorlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts