İçeriğe Yönlendir

Etox


Ersen Tapan

Recommended Posts

Ersen Tapan
globalleşme noktasında haklısınız yüzde yüz yerli üretmek belki hayal ama aracın kalbi ve maliyetinin %70 ini oluşturan motor kesinlikle yerli olmalı yoksa elektirik sistemi ukraynadana ses yalıtımı çinden cantlar italyadan gelmiş bunun pek bir önemi yok mesele motordur yerli denen aracın motoru elektirik sistemine dek yerli olmalıdır.

Bir arabada motor maliyeti aracın % 70 ini oluşturmaz bence .. geriye kalan % 30 luk kısım belki ..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Bu işin en güzel örneği Logan'dır bence...

Araba Clio'nun üstüne, kurulu nerdeyse %80 ortak parça ama aslanlar gibi Romen arabası. Bir Türk markası olacaksa bu Logan gibi olmalı...

Yorum bağlantısı
Uğur Yorulmaz

Gayet güzel bence keşke olsa da binsem :) elinize emeğinize sağlık Ne Mutlu Türküm Diyene :)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
(düzenlendi)
Albea ları Tofaş Şahin yapsınlar :)

Tofaş Şahin tam kastettiğim yerli arabadır aslında. 131 alt yapısı taşır ama üst yapısı tamamen özgündür, bize ait markadır. Koç bu markaya sahip çıkmayarak ihanet etti bu işe...

Bakın aynı senelere Tofaşla aynı işleri yapan bir marka, bugün nerde

apubli08zv9.jpg

tarihinde Can Karacaer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Taha İlgen
Bir Türk markasının doğması için "bence" önceliği böyle spor arabaya değil, rahatça taksi olabilecek ve taksicilerin ihtiyacını karşılayabilecek bir kasaya vermeliler. Zaten taksiciler bir aracı tuttumu arkasından TR satış rekorları gelir.

Daha sonra artık spor araba mı, station mu, hacback mı, sedan mı üretip dünya pazarına girilir, orası üreticiye kalmış.

Ben patron olsam böyle yapardım. Yılda en az 100.000 bin satacağım araçla piyasaya girerdim. 10-20 tane anca satabileceğim, fiyatı yüksek bir arabayla değil.

+1

Yorum bağlantısı
Kıvanç Palamutlu

yılda 100.000 satacak arabayı üretmenin maliyeti ile böyle deneysel bir spor aracının maliyetinin arasında dağlar kadar fark olduğu için cesaretli sağlam patronlar gerekiyor. sonuçta bir tarafta atıyorum 100 milyara bir atölyede el yapımı sınırlı sayıda imal edilecek bir araç, diğer yanda kalite fiyat oranı uygun olarak satılabilmesi için binlerce üretilmesi gereken, fabrikası çalışanı ar-ge'si vs milyon dolarların üzerinde maliyeti olan bir araç var. oyüzden sıfırdan böyle bir işe kalkışmak zor gibi gözüküyor.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Emre Özen

denildiği gibi bir taksi yada daha çok iş gören bir araç halinde olsaydı belki rağbet görürdü..ama şöyle birşey var araca biraz ses biraz güç katıldımı modifiye tutkusu olanlar için mükemmel bir alet konumuna gelebilir benim düşüncem bu ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Nuri Atasever

bence bu aracın dış görünüşü olmuş keşke içinden de bir iki foto çekseydiniz artık türk malı bir aracımızda oldu hadi hayrılısı bakalım

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Alpaslan Ayık

Şöyle olsun böyle olsun diyen arkadaşları anlamak çok zor, kıskançlık kokan bu tavırları görmek ilginç, kendileri anlamıyor olsada bilinç altında yansıyor. Bu tür iş lerde en iyisi bile birkerede olmaz ama ben bir kerede bukadar güzel bir çalışma görmedim. 60000 tl bmw veya mercedese vereceğime bunlara veririm.

Size tavsiyem hiç bir tasarım ve çizim hakkında şekline müdahale edcek yorumlara kendinizi alıştırmayın. Bu üretim ahlakı açısından yanlıştır. Üreticilerin şevkini kıran bir durumdur. 70 milyon antranör , 70 milyon başbakandan sonra şimdide 70 milyon tasarımcı görmek iiyi olmaz .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şöyle olsun böyle olsun diyen arkadaşları anlamak çok zor, kıskançlık kokan bu tavırları görmek ilginç, kendileri anlamıyor olsada bilinç altında yansıyor.

Ya işimiz değil sanatımız değil niye kıskanalım..

Biz burda Bmw'yi eleştiriyorken Etox'u niye eleştirmeyelim ki..

Mesela Cembo üstad stop demiş, spoiler demiş, bilmedem mi konuşmuş... Kıskanmış mı.. ?

Katılmıyorum size..

Daha iyisi yapılabilirdi..

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Orhan Zengin

Eleştirilere bilinç altı veya kıskançlık dememek lazım.Bu eleştiriler veya belirtilen eksiklikler üretici için yol gösterici ürünü iyileştirici uygulamalara kapı açan fikirler verebilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ülke için araba yapılacaksa biraz daha sosoyal düşünerek ekonmik elektrikli 4 kişilik otomobil yapılmasını tercih ederim.

Nebiliyim eski Doblo kasasının patentini alıp komple batarya doldurup elektrikli araba yapsınlar. Yada az yakıp çok kacan bir dizel aile otomobili düşünsünler.

Bu tip araclar zenginlerin oyuncaği olmaktan başaka bişiy değil bence.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ayrıntı: Az sayıda ki imalat kabiliyetine sahip işletmelerde; bu tip tek kişilik oyuncakvari araçlar üretilir. Faydasının 3 misli meblağlara alacak insan bulunur ve işletme hayatta kalır. Tüm dünyada aynıdır.

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

benim de hiç haberim yoktu böyle birşeyden bursada denk gelseydik ben de dönüp dönüp bakardım kesin iç tasarımını da çok merak ettim içinden fotoğraf yok mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Clio alınmış ve dıştan biraz fiber çalışması yapılmış, içi de hali ile CLio temeli.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
benim de hiç haberim yoktu böyle birşeyden bursada denk gelseydik ben de dönüp dönüp bakardım kesin iç tasarımını da çok merak ettim içinden fotoğraf yok mu acaba ?

İç kısmı hazır değildi tam anlamıyla o yüzden içinin fotoğraflarını çekmemiştim..

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Ersen Tapan
Plakayı sevdim :)

Arabayı ? :)

Plaka tam senlik :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Arabayı sevmedim benim şayin daha güzel :p Bu plaka yüzünden sonraki arabayı Ankara plakalı alacağım galiba :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ercan Palabıyık

arka mükemmel ama önü hiç beğenmedim cok tanıdık geliyor focusların hb 2000 modelleri gibi farları biraz sertlik ve derinlik verebilirlerdi sadece far ve tampon

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Erkan Aktaşgül

http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/basbakana-sozunu-tuttu.html

Aracın elektrikli versiyonu da hazırmış artık. Renk sarıya dönmüş, tasarımda bazı değişiklikler var. Halen tasarımı toy görünüyor ama bu kesinlikle acemi işi demek değil. Sanki büyük bir otomobil firmasının ilk spor araç modeli çıkardığındaki gibi bir toyluk bendeki his. İlk araç, ilk tasarıma göre gayet iyi bir noktada bence. Yapanların ellerine, yüreklerine sağlık.. Umarız birgün seri üretimde görürüz.

blank.gifblank.gif

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...