Sefa Bostan 12 Şubat 2009 Paylaş 12 Şubat 2009 merhaba arkadaş lar benim 90lık connectime euro dizel yerine normal mazot alsam motora bi zararı olurmu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 Sefa bey arkadas ayip etmis ama forumda daha once tartisilmisti bu konu. Hatta ben de benzer bir baslik acmistim 2-3 yil evvel. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 merhaba arkadaş lar benim 90lık connectime euro dizel yerine normal mazot alsam motora bi zararı olurmu ? Kesinlikle olmaz..Aracınız elektronik kontrollü enjeksiyona sahip,bunlar hassas parçalar,motorin asla koymayın... Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 amman sakın derim. hem euro yükseliyor sen hakkını euro dizelden yana kullan Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 egr den başka bir yere zararı olmaz. korkmadan kullanabilirsin Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 bende kullanayım mı ustam. enjektör, pompa sıkıntılı işler bunlar.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 Ben kullandım, zararını görmedim ( kışın çok kolay donması haricinde) ama şimdi euro kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 Çok merak ediyorum,acaba dünyanın diğer ülkelerinde tdci aracı olanlar eurodiesel temin edip kullanabiliyorlar mı? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 bende kullanayım mı ustam. enjektör, pompa sıkıntılı işler bunlar.. kullan problem yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 Eurodiesel dediğimiz içindeki kükürt oranı az olan diesel. DÜnyada zaten başka üretim yok, yani kükürtü yüksek yakıt bizim gibi ülkelerde vardır. Ben olsam kükürtü az olanı koyardım. Bu arada fiyat farkı ne kadar? Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 13 Şubat 2009 Yazar Paylaş 13 Şubat 2009 kardes formda aradım bulamadım bu konuyu o yüzden actım yani kullananlar bişey olmuyo diyor ozman bi deneyelim motorin le euodizel arasında litre arası 150 krş oynuyo bide arkadaşlar atıyorum 20 tl lik euro dizel ile 40 tl lik motorin karıştıralım ozman Zaten Euro dizel diye aldıgımız mazot a motorin karıştırıyolardır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 Kavramlarda karmaşa var sanırım. Motorin, dizel gibi isimler, bu yakıtın genel ismi.Ağır yakıt tabir edilen siyah ürünler hariç. Eurodiesel olarak pazarlanan yakıt ta motorin ama içindeki kükürt oranı düşük. Ayrıca litrede 15 kr oynasa, yılda 50.000 km yapsanız, 8lt/100km tüketimden hesaplasak 600 TL. kazancınız olur. Enjektör vs. masrafı daha yüksek çıkar? Ayırıca Eurodiesel ile sağlıklı kalacak sistemde tüketim de azalacaktır. Yorum bağlantısı
Taha İlgen 13 Şubat 2009 Paylaş 13 Şubat 2009 bence de riske gerek yok eurodiesel e devam. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 Uzuun kilometrelerce 75'lik connect kullandım (TDDI) Halende ara sıra kullanırım... Normal motorin, Euro dizelden çok daha tasarruflu, sadece parası yönünden değil, menzil olarakta tasarruflu oluyordu.. Tabi motorun TDDI olduğunu tekrar belirtmek istiyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 Birde motorini 2-TL'ye satan istasyonlar var,yeni firmalardan! Yorum bağlantısı
Cemal Arslan 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 eurodizel ile normal dizel arasında sadece kükürt oranları farklı...bu da enjektörlerde kuruma neden olur...ama hemen olacak bir şey değil...euro dizel kullanmakta fayda var...neticede depoda 6-7 lira falan oynuyor.. Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 14 Şubat 2009 Yazar Paylaş 14 Şubat 2009 aslında Euro dizel ile normal mazotu karıştırsak bi sorun olmaz gibime gelio cünkü Euro dizelin icindede mazot var yani 15tl lik Eurodizel e 30 tl lik mazot karıştırmak gibi Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 bu hesap neden , 10 lt de iki buçuk lira 100 ltde 25 lira fark ,peki şunu düşündünüzmü kırsal mazotun araçınızın performansını düşürüp daha fazla gaza basıp aynı harcamayı yapacağınız ,en önemlisi mazot pompası ,enjektörlerde oluşacak sorun size kaça mal olacağını hesap ettinizmi ,üstelik çevreye yaydığınız aşırı kükürtde cabası. yinede siz bilirsiniz Yorum bağlantısı
Murat İmeci 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 Normal mazotta bulunan yüksek kükürt oranının yol açtığı kimyasal reaksiyon motor yağına karıştığı için motor yağı daha çabuk kirlenir ve kalitesi bozulur ,bu durum motor parcalarında (özellikle segmanlar)zamanından önce aşınmasına yol acar.Yakıt kalitesini etkileyen kükürdün teknolojik yeniliğe sahip motorların zamanla yakıt enjeksiyon sistemlerine ciddi zararlar verdiği tespit edilmiştir.Normal motorinde kükürt değerleri 51 ppm ve üstü değerler bulunurken.50 ppm kadar olan kükürtlü eurodizel hem eski hemde yeni teknoloji araçlar rahatlıkla kullanabilir.Aycıca TDCİ aracların mutlaka eurodizel kullanmaları tavsiye ediliyor.Aradaki 15 kuruşluk bir fark icin aklınızda sürekli "normal mazottan dolayı acaba aracıma bir şey olurmu?" endişesi duğacanıza eurodizel alır sıkıntısız kullanırım. Kavramlarda karmaşa var sanırım. Motorin, dizel gibi isimler, bu yakıtın genel ismi.Ağır yakıt tabir edilen siyah ürünler hariç. Eurodiesel olarak pazarlanan yakıt ta motorin ama içindeki kükürt oranı düşük. Ayrıca litrede 15 kr oynasa, yılda 50.000 km yapsanız, 8lt/100km tüketimden hesaplasak 600 TL. kazancınız olur. Enjektör vs. masrafı daha yüksek çıkar? Ayırıca Eurodiesel ile sağlıklı kalacak sistemde tüketim de azalacaktır. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 motorinde kükürt 2000 ppm eurodieselde 50 ppm 40 misli Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut 14 Şubat 2009 Paylaş 14 Şubat 2009 litrede 6-7-10 lira için 2500-3000 lira enjektör ücreti göze alınır mı? common rail, hassas motorlar bunlar. 15000 bakımına gittiğimde 110 luk için normal dizel kullandığı için 3000 lira pompa enjektör arızası yapan bir araç vardı. Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 15 Şubat 2009 Yazar Paylaş 15 Şubat 2009 evet aslında dogru sölüyorsunuz litrede 10krş için enjektör pompa vs için degmez bugun normal mazot aldımopetten 50 tl lik pompacı abi yazın bişey olmaz ama kışın euro dizel al dedi donmasın diye ama bidaha almayı düşünmüyorum konuyla ilgili yorumlarınız için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 15 Şubat 2009 Paylaş 15 Şubat 2009 olmaz diye bir şey yok olur hatta ilk dizel arabamız c3 1.4 hdi 2003 senesinde aldığımızda eurodiesel yok tu 1 sene 45000km aracı normal mazotla kullandık araba şu an 170000 km yi geçti hala iyi durumda.bir de o zamanki mazotların kükürt oranı 7000ppm falan dı şimdi ki kırsal motorinler 1000 ppm civarı hatta ilk çıkan eurodieselller 700ppm civarıydı yanlış hatırlamıyorsam.kısacası kullanılır yalnız mazot aldığınız yerinde önemi büyük.ama bence gerek yok çünkü arada fazla bir fiyat farkı yok ve eurodieselin daha uzun km yaptırdığı ve aracın çekişini etkilediğinide hesaba katarsak en iyisi eurodiesel. Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 17 Şubat 2009 Paylaş 17 Şubat 2009 ben yüksekovada eurodizel kullanan bilmiyorum connect den tutun multijetlere adamlar kaçak ırak iran yakıtı kullanıyorlar ve yaptıkları püf nokta kullanıcılar normal motorine 1-2 lt benzin karıştırıyorlar tabii buda kaçak ve yakıt filtresini değiştiriyorlar fordun kullandığı filtre çok hassasmış çabuk şişme yapıyormuş bu filtre takımını 296 nolu yakıt filtresiyle değiştiriyorlar piyasada cav filtre deniyor ucuz bir değişim sonuç başarılı bu filtre takımı benim araçta orjinal olarak kullanılmış ve motorum yapı olarak connectin aynısı ve normal motorin kullanıyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts