Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 (düzenlendi) Dün gece eve gelip,aracı parketmek için otoparka girdiğimde arabada garip bi vızıltı dikkatimi çekti. Nedir ki acaba diye düşünürken geri geri yanaşmak için geri vitese aldım arabayı,parkettim. Kontağı kapatmadan boşa alayım dedim ama o da ne;vites çakılı kalmıştı. Naptıysam boşa geçmedi. Orda öylece kaldı. Fikri,yorumu olan var mdır? Diğer viteslerde hiç bi sorun yoktu otoparka girene kadar. Geri viteste bildiğim kadarıyla senkromeç de yok. Şanzıman elimde mi kaldı? 5 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Demir 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Ben anlamam ama geçmiş olsun... Kalabalık tatile giderken kiraladığım J9 minübüsünde vitesi 1 ile geri vites arasında kalmıştı sanayide açtılar gerdiler bişeyler sokup çıkardılar düzeldi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 Aslında benimki de 4 le geri arasına girmiş gibi. Ama her zamankinden daha yumuşak ve düzgün geçirdim vitesi. Şuan öylece kilitlendi kaldı araba. EP3'ü duydu,darıldı galiba. Yorum bağlantısı
Dimitri Hristofyas 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Renault 19 Europa'da aynısını yaşadım.Sıkıntı veren bir durum ama kolay halloluyor bildiğim bu.yanlız iyi bir usta şart kaş yapayım derken gözde çıkarabilme durumu mevcut.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Motor stop halinde iken ve vites takılı iken aracı insan gücü ile ileri geri salla, debrüyaja basmadan vitesi boşa almaya çalış, şanzımandaki avare bilya kasmış kalmış olaibilir. Bundan sonra da bu şekilde kalmayacağının pek bir garantisi yok ama nadir bir durum? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 Motor stop halinde iken ve vites takılı iken aracı insan gücü ile ileri geri salla, debrüyaja basmadan vitesi boşa almaya çalış, şanzımandaki avare bilya kasmış kalmış olaibilir. Bundan sonra da bu şekilde kalmayacağının pek bir garantisi yok ama nadir bir durum? Bu benim de aklıma geldi ama tek başıma olmadı gece vakti. Gündüz de pederin araç rahat geldi,aklıma gelmedi hiç benim taka. yarın öğlen bi deneyelim bakalım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 yokuş çıkarken debriyaj ayağımda bitince vites 1 de kalmıştı, olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Debriyaj bitse de motor çalışmazken vitesler çalışır, takılı ise ya kol tertibatınta ya da şanzıman içinde sorun var demektir. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 yokuş çıkarken debriyaj ayağımda bitince vites 1 de kalmıştı, olabilir mi acaba? Debriyaj 10bin km önce değişti ve de hareket ederken hiç bi sorun yoktu. Debriyaj bir anda bitecek bişey değil sonuçta. Şanzımanda da dediğim gibi hiçbir sıkıntı yoktu o ana kadar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Balata kırılmış olabilir? Ama stop edince normal çalışmalıydı. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 (düzenlendi) Balata kırılmış olabilir mi hakkaten yau? Ama kıracak bişey yapmadım ki. Şimdi düşündüm de umarım baskı kırılmıştır. En temiz ve ucuzu o galiba. 5 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Balata kırılsa bile stop edince vitesler çalışırdı, ben de felaket tellacısı gibiyim , yani kötüsünden düşünme, geri vitesin avaresinin yatağında sorun çıkmış olabilir ama şanzımanın inmesi muhtemel vite kolu macuna girmiş gibi yumuşak ama hiçbir yere oynamıyormu, yoksa kademeli metale takılmış gibi sert mi? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 vites kolu macuna girmiş gibi yumuşak ama hiçbir yere oynamıyormu aynen böyle. Sanki biraz daha zorlasam ya kurtulcak ya da elimde kalcak gibi bi his var. Ama korktum elimde kalır iyice içinden çıkılmaz diye. Yorum bağlantısı
Mustafa Sarı 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 benimde benzer bir olay başıma geldi Fiat tipo varken. Hiç bir farklılık hissetmedim. Parkettim ve sabaha vitese geçiremedim. Ama Çağlar Abinin dediği gibi araba çalışmıyorsa viteste bir problem yoktu. Bskı diskler gitmişti.. Geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 Eksozdan ateş atarken iyidi Ahahahaha :lol2: Canım geri geri driftte atarsın artık bişi olmaz sana 5 vites fazlaydı zaten 1tane ile idare et araba kmde yapmaz sayaç çalışmıyo takıl geri geri... Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 1. viteste kalsa iyiydi...Sanayi 1 km zaten ... Geri geride çekilmezki o yol Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 5 Mart 2009 Paylaş 5 Mart 2009 1. viteste kalsa iyiydi...Sanayi 1 km zaten ... Geri geride çekilmezki o yol Bu rahatsız gider... Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 6 Mart 2009 Paylaş 6 Mart 2009 İB 5 Şanzumanda çift vitese geçme olmaz, avare geri vites dişlisinin levye yatağı sıkışmış...Cihan!! Debriyaja bas,aracı çalıştırma,avucunun içiyle darbeliyerek çıkarmaya çalış iterek değil,çıkması gerek,olmadı sökülecek.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 6 Mart 2009 Yazar Paylaş 6 Mart 2009 (düzenlendi) Motor stop halinde iken ve vites takılı iken aracı insan gücü ile ileri geri salla, debrüyaja basmadan vitesi boşa almaya çalış, şanzımandaki avare bilya kasmış kalmış olaibilir. Bundan sonra da bu şekilde kalmayacağının pek bir garantisi yok ama nadir bir durum? İB 5 Şanzumanda çift vitese geçme olmaz, avare geri vites dişlisinin levye yatağı sıkışmış...Cihan!! Debriyaja bas,aracı çalıştırma,avucunun içiyle darbeliyerek çıkarmaya çalış iterek değil,çıkması gerek,olmadı sökülecek.. Bu iki tavisyeden kombine bi çalışma yaptım ve evet sonuç muazzam. Vites girdiği yerden çıktı. Aracı biraz ileri ittim,tek başıma olduğumdan ileri hareket ederken vitese ulaşamadım.Sonra kendi haline bırakınca araba geri geri hareket etmeye başladı,bu sırada duyduğum şıkırtılardan soğuk terler döktüm ama son bi umut arabanın içine atlayıp vitesi tatlı sert darbelerle yerinden hareket ettirmeye çalıştım. Tam araba kaldırıma yaslanacatı ki vites şıkırt sesiyle olması gereken yer yani boş vites yoluna oturdu. Hemen bi kısa mesafe testi gerçekleştirdim. 1-5 arası hiç bi sıkıntı yok ama 5ten 4e geçmek isteyince birden bire vites yolları birbirine giriyor. 3 yapıp tekrar 4 yapınca hiç bi sıkıntı yok ama. Bir de şuanda araç geri vitese inanılmaz rahat geçiyor. O kadar ki;4 diye geriye atılabilecek kadar kemiksiz bi şekilde.. Yardımlar için çok teşekkür ederim. Avare dişlisi tam avare olmuş anlaşılan,bıraksam arabadan bile uzaklaşıp kafasına göre takılacak. hahahaha Canım geri geri driftte atarsın artık bişi olmaz sana 5 vites fazlaydı zaten 1tane ile idare et araba kmde yapmaz sayaç çalışmıyo takıl geri geri... Arabanın arkası boş olsa geri geri sanayiye kadar gitmiştim bile. Eksozdan ateş atarken iyidi En kral carbon clean sistemini keşfettim diye di mi bunlar. Yalnız sizin hanım evladı arabalarınızın boyunu aşar ateş,alev,kıvılcım. Bu arada ustayı arayıp durumu danıştım az önce. Avare dişli üzerinde vitesi geçtiği yerde sabitlemek amacıyla bi yuva varmış. Bu yuva zamanla aşınabilir dedi. Araştırmaya devam. 6 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 6 Mart 2009 Paylaş 6 Mart 2009 Cok can sıkıcı bi durum öncelikle geçmiş olsun...... bendede geriye eğer iyi geçmezse giderken çat die atıyo bunu nie yapar benm sanzumandadamı sorun var bide geri viteste motorun sesi değişiyo sanki manifoldu patlak gibi bi ses çıkıyo Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 6 Mart 2009 Yazar Paylaş 6 Mart 2009 (düzenlendi) bendede geriye eğer iyi geçmezse giderken çat die atıyo bunu nie yapar benm sanzumandadamı sorun var bide geri viteste motorun sesi değişiyo sanki manifoldu patlak gibi bi ses çıkıyo Yok bu bi sorun değil aslında,şanzımanın yapısıyla ilgili bir durum. Araç tamamen durduktan sonra 2-3 sn kadar debriyaja bastıktan sonra geriye geçirirseniz,veya çift debriyaj yapar da geri vitese geçerseniz veyahut önce 1 sonra geri yaparsanız,böyle bi sorun olmaz. Kitapçığında da yazıyor zaten. 6 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 6 Mart 2009 Paylaş 6 Mart 2009 Yok bu bi sorun değil aslında,şanzımanın yapısıyla ilgili bir durum. Araç tamamen durduktan sonra 2-3 sn kadar debriyaja bastıktan sonra geriye geçirirseniz,veya çift debriyaj yapar da geri vitese geçerseniz veyahut önce 1 sonra geri yaparsanız,böyle bi sorun olmaz. Kitapçığında da yazıyor zaten. Ona dikkat ettim zaten tam geçince atmıyo ama daha önce böle bişeyle karşılaşmamıştım gelen ses diğer escortlardada oluyomu manifold contası aşınmış gibi benm araçta ondan yaparmı normal giderken öle bi ses gelmiyo geri giderken bağırıyo Yorum bağlantısı
Recommended Posts