İçeriğe Yönlendir

2009 Yeni Fiesta Boya Problemi


Murat Binici

Recommended Posts

Murat Binici
(düzenlendi)
Boya hasarının dış etkenli olması için, bu arabanın dolmuş gibi 2-3 yıl kullanılması lazım, ve her inen binenin sağa sola sürtünmesi gerekiyor, maalesef yetkili servis denince, akıllara sadece milyon dolarlık dış cephe kaplaması yaptırmak geliyor, içine aklı başında adam koyamıyorlar. Aldığınız cevaplar kesinlikle aklı başında değilmiş.

Yalnız fotodan gördüğüm, boyanın altındaki beyaz kısım nedir?

saç kısmı tertemız gözüküyor yani o kısım saç

altını galvaniz saç yapmışlar

o yüzden boya atılma işleminde yada boyadan kaynaklı bır hatadan dolayı saç kısım boyayı kusuyor

tarihinde Murat Binici tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boya altında gözüken yer saç mı yoksa beyaz bir çeşit astar mı? Hiç boya ölçer ile boyanın mikronunu kontrol ettirdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Murat Binici
Boya altında gözüken yer saç mı yoksa beyaz bir çeşit astar mı? Hiç boya ölçer ile boyanın mikronunu kontrol ettirdiniz mi?

yok ettırmek aklıma gelmedı desem

ben bızım boya kısmına sorayım ama dısarda kım nerde olcer bılmıyorum ankarada

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan

Ben bu parçanın montajını merak ettim. Montaj sırasında kanırtıldıysa ya da montaj sonrası esnemeye maruz kalıyorsa bu bölgedeki boya kesin dökülür.

Fotodan pek anlaşılmıyor, astar yok mu sadece sac mı görülüyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boya ölçme aparatı tüm büyük yetkili servislerde, galerilerde bulunur, Mesela: bu araç Ford un gözetimi bilgisi dışında lokal boyanmış mı baktırın derim?

Yorum bağlantısı
Murat Binici
Boya ölçme aparatı tüm büyük yetkili servislerde, galerilerde bulunur, Mesela: bu araç Ford un gözetimi bilgisi dışında lokal boyanmış mı baktırın derim?

soyle dıyebılırım aklıma geldı

yukle ve getırme esnasında olusup rutusla kapatılmısmıdır dye ama yok

arac serı uretım hatası ve degısık ıllerde aynı sekılde sorunu yasaynlar var

Yorum bağlantısı
Misafir

Bir arkadaşımda acaba gemidemi bişey oldu diye düşündü su basması falan gibi . Bu gibi şeyler çok oluyor zaten gemide hasar olayı. balık istifi gibi diziyolar gemiye .

Yorum bağlantısı
Murat Binici
Bir arkadaşımda acaba gemidemi bişey oldu diye düşündü su basması falan gibi . Bu gibi şeyler çok oluyor zaten gemide hasar olayı. balık istifi gibi diziyolar gemiye .

sımdı ne soylesem yalan

ama benı olayın nasıl oldugu yada nesekılde oldugu degıl tabıkı

fırmanın musterıye yaklasımları ve tutumları ılgılendırıyor

aracta her turlu problem uretımsel hata arıza olabılır ama bunu fırmanın telafı seklı yaklasımı onemlı

mesela bu yenı fıesta turkıyeye kasımda geldı ben ılk geldıgı zaman aldım yanı

kısın bır arastırma yaptım ve kıs lastıgı bulamadıgım ıcın karlı buzlu havalarda aracıma bınemedım ve ıkı kerede spın oldum trafıkte

bunun sorumlusu da fordun pıyasaya aracı alt yapısını yapmadan hızlı sokması

contınentalın bu araca ozel ebatta (195 45 16R) lastık yapması sonucu gereken kıs lastık turlerını turkıyeye aracla aynı ayda getırmemış olusu

baska fırmadan temın edememek bır suru sorun

bunlar adamı sınır etmekle kalmıyor ısını gucunu bırakıp yenın arabanın bıtmeyen sorunlarıyla ugrasıyorsun

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşlar eğer sorun resimde gördüğünüz, tekerleğin camur attığı kısımda ise bu tasarımdan kaynaklanıyor. Tasarım acısı nedeniyle tekerleğin attığı taş, kum vs kaportaya dik açı ile yarpıyor. O kısım eğer diz zemin olsaydı gelen nesneler dik olarak carpmayıp sekebilirlerdi.

1111uhy.jpg

Bir önceki fiestalarda orada okadar dik açı olmadığı için çok fazla etkilenmiyor ama yinede seyrek seyrek gelen taşlar vardı. O yüzden aracın görüntüsünü bozmasına ramen şöyle bir paçalık takmıştım.

222xkn.jpg

Yorum bağlantısı
Ulaş Kankaya
Arkadaşlar eğer sorun resimde gördüğünüz, tekerleğin camur attığı kısımda ise bu tasarımdan kaynaklanıyor. Tasarım acısı nedeniyle tekerleğin attığı taş, kum vs kaportaya dik açı ile yarpıyor. O kısım eğer diz zemin olsaydı gelen nesneler dik olarak carpmayıp sekebilirlerdi.

1111uhy.jpg

Bir önceki fiestalarda orada okadar dik açı olmadığı için çok fazla etkilenmiyor ama yinede seyrek seyrek gelen taşlar vardı. O yüzden aracın görüntüsünü bozmasına ramen şöyle bir paçalık takmıştım.

222xkn.jpg

o resim nerden sanırım benim arabanın resmi oooo

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Google resim arama bölümünden bulmuştum. Hangi site olduğunu hatırlamıyorum.

Aracı sanırım Bursa'da da görmüştüm.

Yorum bağlantısı
Murat Binici

slm

oncelikle ontekerden atılan tas resımdekı yere vurmaz

farklı kutle ve hızdakı cısımlerın aynı nokta ve yere gelıp vurması fızık kanununa aykırı

oyle bıle olsa farzedelım ben ontekere ve arka tekerın davlumbaza plastık koruyucu ıcın ekstra para odeyıp takmam

buda bunu ureten dızayn eden fordun ısı

ben cuvalla parayı sorunsuz gonul rahatlı ıle arabaya bınmek ıcın verıyom

araba toplamak ıcın degıl

artı bu halı ıle bıle su bırıkıntılerınde on teker on camları ve yan tarafı camur ıcınde bırakıyor

buna bıle cozum bulamamıs koca ford muhendıslerı

ben bu aracla ve fordla ugrasmak tan zaten sıkıldım bunaldım

Yorum bağlantısı
Ulaş Kankaya

o resmi tirilye zeytinbağında çekmiştim bursada görmüşsünüzdür resimlerini cekmiştim o gün ama birtürlü

foruma koyamadım

Yorum bağlantısı
Misafir

bencede bu kadar kısa zamanda taşla falan olacak şey değil , hiçmi arabaya binmedik sanki. Bu plastik koruyucu olayıda zevke renge göre değişir kimine hoş gelir yada rahatsız etmez kimide beğenmez. bana hoş gelmiyo mesela Geçen gördüm eleman bir dolu st kit koymuş jant dı karlıktı altta plastik koruyucu olmamış. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Yıllarca binilse bile arka kapıda böyle bir dökülme imkansız gibi.

Yorum bağlantısı
Orkun Özbay
Her ülkede satılan araçların garanti masrafları, o ülkedeki distribütöre-dağıtıcıya aittir, yani mesela İtlaya da satılan bir Fiorino daki garanti masraflarını İtalya Fiat karşılar, Türkiye de satılan C-max in de garanti masraflarını Ford Otomotiv Türkiye, .

bu ithalatçının tercihine göre değişir.

eğer aracı garanti dahil ithal ederseniz fiyat ona göre artacağı için, ithalatçıların çoğu dediğiniz gibi garanti masraflarını kendisi

karşılamayı tercih eder. muhtemelen FordOtosan'ın garanti konularında zorluk çıkarıyor olmasının nedeni de budur.

ancak bu durumun istisnaları da mevcut,

örneğin connectleri ilk ihrac etmeye başladığımızda İngiltere , araçların garantilerini de ithal ediyordu ancak araç fiyatına

yansıdığı için artık onlar da garantiyi kendileri karşılamaya başladı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben olsam arka çamurluk boyanmış mı diyerek kontrol ettirirdim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan

Murat Bey geçmiş olsun.Çok can sıkıcı bir durum.O kadar para ver üstüne bi sürü sıkıntı çek.Ford servisleri hakkındaki tüm görüşlerinize katılıyorum.Maalesef müşteriye ''takıntılı'' muamelesi yapıyorlar.Çözemedikleri zaman''hocam bu normal bundan bişe olmaz'' deyip karşısındakini aptal yerine koyuyorlar.Hakkınızı aramanız çok güzel inşallah istediğiniz gibi sonuçlanır.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Bu formdaki sikayetlere ve sonuçlara bakılırsa, Ford yeterince Ar-Ge çalışmaları yapmadan bu modelde seri imalata geçmiş,,

Yorum bağlantısı
Murat Binici
Bu formdaki sikayetlere ve sonuçlara bakılırsa, Ford yeterince Ar-Ge çalışmaları yapmadan bu modelde seri imalata geçmiş,,

aynenyenı ogrendım sımdı cogu fıesta sahıbıne paspas vermemısler

bazılarınada focus paspası vermısler ya ne kadar cırkın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ford da hiçbir modelinde (Ghia-X gibi birkaçı hariç) paspas araç içinde çıkmaz, bayii temin eder, sağlık çantasını da. Kriz paspsaları da vurmuş desenize.

Yorum bağlantısı
Murat Binici
Ford da hiçbir modelinde (Ghia-X gibi birkaçı hariç) paspas araç içinde çıkmaz, bayii temin eder, sağlık çantasını da. Kriz paspsaları da vurmuş desenize.

ılgınc bunu bılmıyordum 32 mılyara alıcaksın ama paspas vermeyecek cok komık ya;)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Netten biraz araştırdım ve yine fiesta boya problemi genel gözüküyor. Birçok kişi madur. 3-5 kişi olsa kullanıcı hatası deriz ama pek kullanıcı hatasına benzemiyor.

Aracı 50 kg hafiflettik diyorlardı. Böyle hafiflemiş demekki. Kriz var, 1 arabalık boyadan 2 araba çıkartmışlar belli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ayhan kardeş haklısın resmen uyduruk yapmış arabayı süslemişler, zaten serviste bir arkadaşta eski kasalar yani bizimkiler için "bunlardan daha iyi, değiştirip hata yapma sakın" demişti, anlatabildim sanırım, yalnız bide şu var eğer bizim arabayla mıcırlı yolda uzun süre gidersen aynı yerde 1 yada 2 cm lik bölümde çok çok da az olsa boyada zedelenme oluyor fakat bu arkadaşların arabasındaki gibi değil, onlarda berbat seviyede anormal bir durum var, bizdeki resmen ön tekerden minik taşlar gelip boyada iz bırakıyor gibi, ilk aldığım zamanlar farketmiştim şimdi paçalık olunca hiç zarar görmüyor araba.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende netten araştırma yaptım, bu boya dökülmesi yüzünden mahkemeye veren birçok kişi var, bilirkişi raporları almışlar ve raporda boya ve astarın uyumsuz olduğu bu sebeble boya attığı yönünde, otosan ise resmen kıvırmış, bence sorunu olanlar bastırsın direk mahkemeye versinler, bence üretim hatalı ve tümü toplatılmalı, servislerdeki tet araçlarında bile boya dökülmesi başlamış, ayrıca ön koltuk ek yerlerinde ve katlama mekanizmasıda sorunluymuş tıkırdayıp bozuluyormuş.

Bu durumda yine düşündüğüm oldu, Ford alacaksanız asla ama asla yeni çıkan model alınmaaaaaz, mutlaka makyaj beklenir, hatta son makyajlı yani kasa değişimine yakında alınmaz, çünki baştan savma kalitesiz sadece görüntüden ibaret olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...