Süha Demirtaş 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 siz hangi balata ve diskleri kullandınız ? kale balata kullandınız galiba orjinal disk ne markaydı varmı bir bilginiz? fomoco disk ve kale balata Yorum bağlantısı
Mert Çakar 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 tamamdır eyvallah hocam sagolasın yani sizce bremboya filan gerek yok degil mi fiyat farkı cok fazla degil aynı sayılır yani Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 ucuz fiyatlı brembo yu kullanmadım açıkcası bir şey diyemiyorum. Sağdan soldan duyma laflar ile de hareket etmem yani yorumsuz 1 Yorum bağlantısı
Mert Çakar 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 anladım en azından tecrübe edinmissiniz siz:) sizin yolunuzdan ilerlesek fena olmucak galiba 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 söz konusu fren macera aramaya gerek yok diye düşünüyorum örnek olarak ben focusun diskini ve kaliperini balatasını büyüttüm performansı harika. Fren merkezide bu uyuma eşlik etti çok güzel sonuç aldık. Size tavsiyem fren hidrolik kontrolü yapın eğer değişmesi gerekli ise değişimi yaparken yüksek kaynama noktası olanı tercih edin 1 Yorum bağlantısı
Mert Çakar 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 söz konusu fren macera aramaya gerek yok diye düşünüyorum örnek olarak ben focusun diskini ve kaliperini balatasını büyüttüm performansı harika. Fren merkezide bu uyuma eşlik etti çok güzel sonuç aldık. Size tavsiyem fren hidrolik kontrolü yapın eğer değişmesi gerekli ise değişimi yaparken yüksek kaynama noktası olanı tercih edin dogru diyorsunuz hocam eyvallah dikkate alıcam tavsiyeleri Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 ucuz fiyatlı brembo denilen şeylerden uzak durun.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Bir sorum olacak. Arabamı yıllık bakıma götürdüğüm zaman fren balatalarımın 6000-7000 km'lik ömrü kaldığını eğer istersem değiştireceklerini söylediler. Maliyet olarak 200 tl civarında bir rakamdan bahsettiler. Sizce ne yapmalıyım? Balatalarımın değişmesi gerekli mi? Serviste mi değiştireyim ? Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Yetkili servise gitmiyor iseniz orjinal motorcraft balataları piyasadan 90 liraya alıp, 20 liraya taktırıp cebinizde kalan 90 lirayı başka yerlere harcayabilirsinizTeşekkür ederim hocam. Peki 6000-7000 km falan idare eder dediler. Sizce değiştirmelimiyim?Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Frenin önemli bir fonksiyonu var. Riske girmeye değmez. 6-7 bin var denilmesi biraz izafi bir kavramdır. Bol yokuşlu yoldan sürekli frenle inersiniz belki bin km sonra biter. Fazla şansınızı zorlamayın derim. Balataları taktırmadan önce disklerin durumuna baktırın. set oluştu ise yeni balataları taktırmadan torna isteyebilirler Çok sağolun hocam. Soru işaretlerini sildiniz. Ben risk sevmem. Bu ay yaptıracağım. Güvendiğim bir usta var. Ona yaptırayım. Servis iki kat fiyat veriyor. Komple 4 teker balatasinida değiştireyim degil mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Benim balatalarım da iyi gibiydi fazla aşınma yoktu ama üzerinde çatlaklar vardı değiştirdim. Fren ve lastiklerden tasarruf yapmamak lazım Otosan marka setine 75 TL verdim + işçilik (başka bakımlar da yaptırdım) Yorum bağlantısı
Mehmet Şaşmaz 17 Ağustos 2013 Paylaş 17 Ağustos 2013 focus umun arka balatasını yeni değiştirdim. 4 gün sonra ışıkta frene basınca arka saş balatadan gıyyk diye bir ses geliyor. çaresi var mı acaba? Yorum bağlantısı
Kadir Varol 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 Balatalarin omru azaliyor, yaklasik bir 45bin km gittim. Degisme vakti geliyor Orijinal on balatalar bulundugum ulkede 160 lira civari. Bunu orijinali ile mi degismeliyim yoksa yan sanayi de isimi gorur mu? Fren kritik konu ama cok da para harcamak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 Bu gün sert olmayan bir frenajda solda kitlenme yokken sadece sağ taraf kitlendi. Fark edince birkaç daha denedim yine aynı şekilde. Lasikleri kontrol ettim havalarında sıkıntı yok. Dış yüzeye dikkat ettim herhangi bir farklılık yok. Bunun sebebi ne olabilir? Sürücü tarafında sıkıntı yok ama diğer taraf sıkıntılı. ağırlıktan ötürü diye düşündüm sadece sürücü olduğundan ağırlık hafif kalmıştır belki vs. dedim ama böyle bir etkisinin olmamasıda gerekir. Sizlerinde fikrini almış olayım sizce nedir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 abs yok sanırım, tek tarafın kitlendiğini nasıl gördünüz? bu sırada herhangi bir taraf çekme yaptı mı 1 Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 3 Eylül 2013 Paylaş 3 Eylül 2013 abs yok sanırım, tek tarafın kitlendiğini nasıl gördünüz? bu sırada herhangi bir taraf çekme yaptı mı tek taraf kitlenirse spin atmaz mı araba ? veya en iyi ihtimal bir tarafa çekmesi lazım. Evet sağa doğru çekme yapiyor. Illaki kontra gerektiriyor zaten oyle bir durumda. Spin atacak kadar bir çekme değil ki zaten boyle durumda kontrollü olarak fran gücünü azaltmak durumunda kalıyorum. Ayrıca zaten kilitlenme anında sadece sağ taraftan geliyor ses ve aracin dengesi bozuluyor. Bu dengesizliği ayartlamak mümkün müdür? Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 3 Eylül 2013 Paylaş 3 Eylül 2013 Güvenç eğimsiz bir yolda tekrar dene. Aracında abs olmadığından kilitlemesi anormal değil. birde çok sert basınca 2 tekerde kilitleniyormu ona bak. fren merkezlerinde hava yada pistonlarda problem olabilir. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 3 Eylül 2013 Paylaş 3 Eylül 2013 Saol abi deneyeceğim.Tabii anormal değil ancak tek tarafli olması ilginç.Anahtar ruhsat ablamda kaldı yarın götüreceğim zaten balataları değiştirttiğim yere.Hidrolik değişimi yaptıracağım. o zaman onlarında tekrar kontrol ettireceğim. Balata ve disk değişti acaba değişimden sonra alışma süreceinde bir sınıtı olduda birbirinden farklı şekilde mi alıştılar o da geldi aklıma.temaz yüzeyinde mi farklılık var iki tarafta ona baktıracağım. Düz zemin olayını denemiştim onda da aynı durum söz konusu. Önce sağ. Dozaja göre sonrada sol kitleniyor. Yorum bağlantısı
Can Çeralp 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Günaydın. Aracım şu an 30000 bakımında; bakımla birlikte bir kaç şikayetle de ilgilendiler (garanti kapsamında). Ancak aracı teslim etmeden önce aradılar ve fren balatalarının da en fazla 1000 km ömrünün kaldığını, 1000 km için servise yeniden gelmeye gerek kalmasın diye hemen değiştirebileceklerini ve 4'ünün toplam 660 Tl tutacağını söylediler. Aracı aldığım günden bu yana jantlarım sürekli siyaha boyanıyor balatalardan dolayı ancak fren mesafemde, sertliğinde veya kalitesinde hiç bir azalma görmedim/gözlemlemedim. Sizin bu konuda fikriniz nedir? Eğer yaptırırsam masraf tam 2 katına çıkmış oluyor benim için (bakım da 660 tuttu). Yaptırmazsam da en iyi ihtimalle 1000 km içinde balatalar bitip disklere zarar verirmiş. Veya dışarıda bir yerde garantiyi bozmadan daha uygun fiyata ve güvenilir bir şekilde yaptırma şansımız var mıdır? Varsa tavsiye eder misiniz? Araca uzatılmış garanti satın aldığımız için ufacık bir şeyde bile aynı servise gidiyorum ama 30000 bakımı biraz tuzlu çıktı Yorum bağlantısı
Önder Özcan 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 660 lira balata mı?fiyatları bilmiyorum ama sadece balataysa bu fiyatlar imkansız,çok yüksek.parçacıdan balataları kendiniz alıp sanayide değiştirin,yarı fiyatını bile bulmaz bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 30000 de bir balata değiştirilebilir, ama fiyat fazla. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Balata değişiminin herhangi bir periyodu yoktur. Kullanımınıza göre 20.000 km'de de değişebilir 60.000 km'de de değişebilir. Ancak serviste verilen fiyat ciddi derecede yüksek. Piyasada orjinal parçalarla çok daha ucuza mal edebilirsiniz. Bence serviste değiştirmeyin... Yorum bağlantısı
Mesut Dumlupınar 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Yuh diyorum başka bir şey diyemiyorum. Ön arka balata 150tl sanayide değişin derim yazık paranızaa. Ayrica şu servisleri denetleyen bir kurum yok mudur ya bu nasıl bi fiyat nerde bu devlet M. Dumlupınar Yorum bağlantısı
Behram Doygun 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Ön arka balata takımı toplam 200 lira tutar sanayide de 60-80 arası işçilik alırlar biter servis bir o kadar daha koymuş resmen ah şu servisler benim bir hava filtresi ile polen filtremi 100 liraya değişmişlerdi. Ondan beridir yetkili servise hiç uğramam. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Günaydın. Aracım şu an 30000 bakımında; bakımla birlikte bir kaç şikayetle de ilgilendiler (garanti kapsamında). Ancak aracı teslim etmeden önce aradılar ve fren balatalarının da en fazla 1000 km ömrünün kaldığını, 1000 km için servise yeniden gelmeye gerek kalmasın diye hemen değiştirebileceklerini ve 4'ünün toplam 660 Tl tutacağını söylediler. Aracı aldığım günden bu yana jantlarım sürekli siyaha boyanıyor balatalardan dolayı ancak fren mesafemde, sertliğinde veya kalitesinde hiç bir azalma görmedim/gözlemlemedim. Sizin bu konuda fikriniz nedir? Eğer yaptırırsam masraf tam 2 katına çıkmış oluyor benim için (bakım da 660 tuttu). Yaptırmazsam da en iyi ihtimalle 1000 km içinde balatalar bitip disklere zarar verirmiş. Veya dışarıda bir yerde garantiyi bozmadan daha uygun fiyata ve güvenilir bir şekilde yaptırma şansımız var mıdır? Varsa tavsiye eder misiniz? Araca uzatılmış garanti satın aldığımız için ufacık bir şeyde bile aynı servise gidiyorum ama 30000 bakımı biraz tuzlu çıktı Yetkili servislere hoş geldiniz 30.000 km ön frenler için makul olabilir de arkalar için biraz erken. Ama zararı yok 60-70 tl lik bir parça. (Servis değil tabi) Yetkili servisten içeri girdiğinizde şöyle bir bakın. Bu yerin kirası ne kadardır? Kaç kişi çalışıyor? Tek kişiye mi ait yoksa ortaklı bir kurum mudur? Patron akşama ne ekmek yiyecek? Elektrik-su-gaz parası ne kadar geliyordur? Hepsinin maliyeti sizin balatalarınıza biniyor. Ben dünyanın en kaliteli balata üreticilerinden olan TRW marka balatalar aldım. Zannedersem 4 tanesi 200 den az tuttu. 50 tl işçilik verdim ustama 250 tl ye hem de trw marka balata taktırdım. Dışarıda balata taktırmak garantinizi bozdurmaz merak etmeyin. Hele hele Bosch Car Service lerde değiştirme işlemi yaparsanız yasal olarak ta (blok muafiyeti kanunu) garantiniz bozulamaz. Yine 250-300 tl ye hem de Bosch markalı ürünler kullanmış olursunuz. Size tavsiyem bitik balata ve sağlam balataları elinize alıp, gözle bir karşılaştırın. Bilginiz olur. Bir daha lastik değiştirirken v.s. kendiniz bakar aşağı yukarı kaç km daha kullanabileceğinizi veya balatların gerçekten bitik olup olmadığını en azından fikir sahibi olmak adına öğrenin. Jantlarınıza çıkan siyah kurumlar, balatalarınızdan geliyor. Kalitesiyle veya bitip-bitmemesiyle pek alakası yok. Bir hortumla disklere doğru su tutarsanız (diskler soğukken) çamur gibi kurum akar. Önemli değil. Yetkili servislerde dikkat edilecek hususlar; Kendi yağınızı kendiniz götürün. Hem açık yağ kullanmamış, ambalajında yağ kullanmış olursunuz, hem de 4 litrede 50 tl falan az para ödersiniz. Cam suyu doldurulmayacak diye not düşürün. Kendiniz doldurursunuz. 5 tl de tasarrufunuz olur. Balata bitimi, buji değişim kilometrelerini falan öğrenin. Servislerin çok sevdiği gereksiz parça değişimi yaşamayıp her bir ziyaret başı 150-200 tl para size kalır. Toplamda da eder her seferinde en az 200 tl tasarruf. Gereksiz yere ödemeyeceğiniz bu paraya da yakıt alır, bol bol gezersiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts