İçeriğe Yönlendir

Mk3 donanımları nasıldır?


Misafir

Recommended Posts

Misafir
Arkadaşlar iyi günler.2001 model Mondeo aldım ghia modeli araçta far yıkama,far sensörü,yağmur sensörü,hız sabitleyici gibi bi sürü özellik var dedi ama ben hiç birisini bulamadım.Acaba bunlar nerede bulunuyor ayrıca bilmem gereken herhangi bi şey varmı acaba.Arabayı tanımam için bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

Sizin aracınızda yağmur ve far sensörü yok maalesef. Model olarak 2004 sonrasında ilk makyajdan sonra yeraldı bu özellik. Far yıkamayı siz çözmüşsünüz zaten. Hız sabtitleyici kullanımı için başka bir başlıkta yazmıştım. Aşağıda tekrar yineliyorum.

Saygılarımla.

Hız sabitleyici kullanımı için;

On: Sistemi açar. Ancak hız sabitleyici devreye girmez.

Off: Sistemi kapatır. Hız sabitleyici devrede ise devreden çıkarır.

(+,-): On düğmesine bastıktan sonra bu düğmelere basarsanız hız sabitleyici devreye girer ve bastığınız nokta hızı sabitlediğiniz rakamdır. Hız sabitleyici devredeyken bu düğmeleri kullanırsanız el gazı görevi görürler. Devamlı surette bastığınızda hızlanır ya da yavaşlarsınız. Basıp çektiğinizde 1-2 km hız artar ya da düşer. Bu düğmelerin hız sabitleyici açıkken kullanımı esnasında eliniz son çektiğiniz nokta hızın yeni sabitlendiği nokta olur.

Res: Hızınızı yukardaki + veya - ile sabitlediğinizde res düğmesine basarsanız hız sabitleyici devreden çıkarır. Hız sabitleyiciyi frenle veya res düğmesi ie devre dışı bıraktıktan sonra tekrar res tuşuna basarsanız, ayarladığınız ve hafızada kalan son değere ulaşmak için hız sabitleyiciyi devreye sokar. Eğer off tuşuna basıp hız sabitleyiciyi kapadıysanız res tuşu çalışmaz çünkü off tuşu hafızadaki hızı siler. On düğmesi ile sistemi açıp res'e basarsanız gene çalışmaz. Siz + veya - tuşları ile hız sabiti belirlediğiniz durumdan sonra res belirlenen hızı hafızada tutar.

40km hızdan yavaş durumlarda on tuşu ile sistemi açsanız bile + veya - tuşları ile hız sabitleyici devreye girmez.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Muzaffer YÜZER

2006'lar ve sonrası ghialarda sanırım standart resimlerden görebildiğim kadarı ile.

Sahibinden.com ve benzeri sitelerde araç sahiplerine göre tüm mondeolarda standart!Esp'yi işaretlemeyeni gördüğümde gerçek binici olduğunu anlayabiliyorum artık.

Saygılarımla.

Merhaba,

2007 mondeo ghia x makyajlı kasa sahibiyim. benim aracımda gerçekten ESP var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhaba,

2007 mondeo ghia x makyajlı kasa sahibiyim. benim aracımda gerçekten ESP var.

Standart yok. Ancak opsiyon olarak eklenmiştir. ESP varsa teybin altındaki ısıtma düğmelerinin solunda ESP tuşu olur zaten.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ufuk Erdem

Standart yok. Ancak opsiyon olarak eklenmiştir. ESP varsa teybin altındaki ısıtma düğmelerinin solunda ESP tuşu olur zaten.

 

2007 de esp standart.Hatta 2005 in ikinci yarısından itibaren üretilen 2006 mondeolarda standart.Zira 2006 ların bir kısmında var bir kısmında yok.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Onur Yeşil

Bu mk3'lerin bütün otomatik şanzumanları jatco mudur?

Dizel motorlarda (turbo vs.) kronik bir sıkıntı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Bu mk3'lerin bütün otomatik şanzumanları jatco mudur?

Dizel motorlarda (turbo vs.) kronik bir sıkıntı var mıdır?

Dizeller jatkodur...

Benzinliler klasiktir...

Sarj dinamosu,koltuk dislisi,xenon farlar,emme manifoldu vs. kronik sorunlar arasindadir. Forumda aratirsaniz detaya ulasabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Dizeller jatkodur...

Benzinliler klasiktir...

Sarj dinamosu,koltuk dislisi,xenon farlar,emme manifoldu vs. kronik sorunlar arasindadir. Forumda aratirsaniz detaya ulasabilirsiniz.

Biraz bakındım forumda aslında.

Sanırım jatco şanzuman klasikten daha iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gök

330 nm torku hissettiginizde daha iyi anlarsiniz. Jatko efsanedir bu forumda:) Sanzimandan ziyade robot dersek daha dogru olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu mk3'lerin bütün otomatik şanzumanları jatco mudur?

Dizel motorlarda (turbo vs.) kronik bir sıkıntı var mıdır?

Murat Yazmış. Gerekeni.

Xenon mercek ufak. Aydınlatma Zayıf. 500 tl süper Yapılıyor.

Koltuk dişlisi çok zorlanırsa Dişli Sıyırıyor. Ankara'da 50 tl Yapılıyor.

Turbo hortumu yırtılıyor. Yan sanayisi 50-80 tl orjinali 250 tl galiba.

Şarj dinamosu orjinali serviste 1000 tl civarı. Tamiri 100 tl şanslıysan sorun yok devam.

Termostad açık kalıyor. Yan sanayisi 100 orjinali 250 tl benzinlide

Emme manifolt klaperi aşınıyor o da ses yapıyor. Parça 200 tl. Ancak iptal eden usta çok. Bu da düşük devirde Performansı etkiler.

Bobin arızası 130 Tl civarı.

Karter havalandırma hortumu 65 tl

Bunlar gibi sorunlar bir çok arabada Olan sorunlar. Forumda bahsi geçen sorunlar ağırlıklı bunlar.

Dizelleri jatco çok sağlam 5 ileri. Bozan çok nadir.

Benzinli klasik şanzuman 4 ileri. Çok çabuk bozulmaz. Düzgün kullanırsa yağ Bakımları yapılırsa 200 binleri geçer. Ama hantaldır. Aracın performansının %25 yiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Murat Yazmış. Gerekeni.

Xenon mercek ufak. Aydınlatma Zayıf. 500 tl süper Yapılıyor.

Koltuk dişlisi çok zorlanırsa Dişli Sıyırıyor. Ankara'da 50 tl Yapılıyor.

Turbo hortumu yırtılıyor. Yan sanayisi 50-80 tl orjinali 250 tl galiba.

Şarj dinamosu orjinali serviste 1000 tl civarı. Tamiri 100 tl şanslıysan sorun yok devam.

Termostad açık kalıyor. Yan sanayisi 100 orjinali 250 tl benzinlide

Emme manifolt klaperi aşınıyor o da ses yapıyor. Parça 200 tl. Ancak iptal eden usta çok. Bu da düşük devirde Performansı etkiler.

Bobin arızası 130 Tl civarı.

Karter havalandırma hortumu 65 tl

Bunlar gibi sorunlar bir çok arabada Olan sorunlar. Forumda bahsi geçen sorunlar ağırlıklı bunlar.

Dizelleri jatco çok sağlam 5 ileri. Bozan çok nadir.

Benzinli klasik şanzuman 4 ileri. Çok çabuk bozulmaz. Düzgün kullanırsa yağ Bakımları yapılırsa 200 binleri geçer. Ama hantaldır. Aracın performansının %25 yiyor.

330 nm torku hissettiginizde daha iyi anlarsiniz. Jatko efsanedir bu forumda:) Sanzimandan ziyade robot dersek daha dogru olur.

Jatconun metnini forumdan çok duydum zaten,ama tam olarak hangi modellerde olduğunu bilmiyordum,şimdi 2001 2007 arası tüm dizel otomatik mondeolar jatco doğru mu?

Daha önce dizel focus mk2 kullandım ve iki kere turbo arızasıyla karşılaştım ikisinde de turbo değişti.Yeni de almıştım arabayı,soğdum sattım.Doğal olarak dizel fordlara bi antipatim var.Dizel mondeolarda da aynı sorunla karşılaşır mıyım diye korkmuyorum değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Jatconun metnini forumdan çok duydum zaten,ama tam olarak hangi modellerde olduğunu bilmiyordum,şimdi 2001 2007 arası tüm dizel otomatik mondeolar jatco doğru mu?

Daha önce dizel focus mk2 kullandım ve iki kere turbo arızasıyla karşılaştım ikisinde de turbo değişti.Yeni de almıştım arabayı,soğdum sattım.Doğal olarak dizel fordlara bi antipatim var.Dizel mondeolarda da aynı sorunla karşılaşır mıyım diye korkmuyorum değil.

Şu anda forumda bir kez turbo arızası duydum. Bakım yaptırdı. Sıfırı 1800 tl civarı.

Dizel mk3 2003-2007 arası var Bildiğim. Hepsi jatco. Ancak makyajlı 2004 den sonrakilerde direksiyondan vites kontrolü var.

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Şu anda forumda bir kez turbo arızası duydum. Bakım yaptırdı. Sıfırı 1800 tl civarı.

Dizel mk3 2003-2007 arası var Bildiğim. Hepsi jatco. Ancak makyajlı 2004 den sonrakilerde direksiyondan vites kontrolü var.

Piyasaya baktımda 200.000'in altında çok az.Bu km'lerde bu dizel motorların ne kadar daha ömrü kalmıştır ki...

Sonuçta bilip bilmeden elden araba alıyoruz bakım konusu da muamma..İnsan nasıl güvenecek.Hele önceki arabamda anlattığım olay başıma gelince...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Piyasaya baktımda 200.000'in altında çok az.Bu km'lerde bu dizel motorların ne kadar daha ömrü kalmıştır ki...

Sonuçta bilip bilmeden elden araba alıyoruz bakım konusu da muamma..İnsan nasıl güvenecek.Hele önceki arabamda anlattığım olay başıma gelince...

Düzgün kullanılırsa 500 bin rahat.

Piyasadaki kısa transitler nasıl kullanılıyor ve Ömrü nasıl?

Ben 260 bin km dizel Mondeo kullandım. Motor turbo enjektör şanzuman 10 üzerinden 10 verdim. Zerre duman atmıyordu sessizdi. Alırken iyi baktırın. Piyasada ki bazı 200 binler bile kaç 200 bindir.

Bildiğiniz kişiden Alın 2-3 fazla olsun.

Alırken iyi baktırın.

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil
(düzenlendi)

Düzgün kullanılırsa 500 bin rahat.

Piyasadaki kısa transitler nasıl kullanılıyor ve Ömrü nasıl?

Ben 260 bin km dizel Mondeo kullandım. Motor turbo enjektör şanzuman 10 üzerinden 10 verdim. Zerre duman atmıyordu sessizdi. Alırken iyi baktırın. Piyasada ki bazı 200 binler bile kaç 200 bindir.

Bildiğiniz kişiden Alın 2-3 fazla olsun.

Alırken iyi baktırın.

Keşke öyle denk getirebilsek.

Biz o malum focus mk2'yi alırken çok güvenip inanıp almıştık ama sonuç böyle hüsran çıkınca insanın içindeki heves kırılıyor.

İnsan kime güveneceğini bilemiyor artık.Aradığın gibi bir araba bulmak çok zor.

tarihinde Onur Yeşil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Keşke öyle denk getirebilsek.

Biz o malum focus mk2'yi alırken çok güvenip inanıp almıştık ama sonuç böyle hüsran çıkınca insanın içindeki heves kırılıyor.

İnsan kime güveneceğini bilemiyor artık.Aradığın gibi bir araba bulmak çok zor.

Bir önceki aracınızdaki sorun neydi ?
Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Bir önceki aracınızdaki sorun neydi ?

Benden önceki sahibi bakımını tam yaptırmamış,turboya giden yağ devresinde ufak bir filtre varmış sanırım onu değiştirmemiş.O filtre tıkanmış bildiğim kadarıyla.Turbo yağlanmadığı için de kazıklamıştı.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kazıklamıştı derken anlamadım? turbo sorunsa Çözümü basit ya Bakım ya yenisi en fazla 2000 Çözümü olan birşey. En Azından Çözümü var.

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Kazıklamıştı derken anlamadım? turbo sorunsa Çözümü basit ya Bakım ya yenisi en fazla 2000 Çözümü olan birşey. En Azından Çözümü var.

Turbo yağlanmadığı için kazıklamıştı işte.Doğru çözümü var hiç yoktan 2000 TL veriyorsun.Oldu tamam derken bir kere daha yapıyor,bi daha 2000 TL veriyorsun.Bunlar benim için küçük paralar değil. :)

Hele önündeki arabayı sollarken turbo bi anda gidince sen sol şeritte giderken ve karşıdan kamyon geliyorken araba birden çekişten düşünce hiç de hoş olmuyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Turbo yağlanmadığı için kazıklamıştı işte.Doğru çözümü var hiç yoktan 2000 TL veriyorsun.Oldu tamam derken bir kere daha yapıyor,bi daha 2000 TL veriyorsun.Bunlar benim için küçük paralar değil. :)

Hele önündeki arabayı sollarken turbo bi anda gidince sen sol şeritte giderken ve karşıdan kamyon geliyorken araba birden çekişten düşünce hiç de hoş olmuyor. :)

Sorunların detayı tabiki farklı.
Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Sorunların detayı tabiki farklı.

Manuel benzin+lpg veya otomatik dizel diyorsunuz mk3 olarak alınabilecek araba,son olarak bu mu? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Manuel benzin+lpg veya otomatik dizel diyorsunuz mk3 olarak alınabilecek araba,son olarak bu mu? :)

Aynen [emoji106][emoji106]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Hüseyin Vural

benim aracım 2001 model mk 3  araç full  sadece esp yok fakat lpg takmak için esp düğmesinin olduğu yer boş diye oraya lpg göstergesini koyalım dedik ama orası düğmenin altı dolu esp olabilirmi bazen duyuyorum ozellik olduğu halde orada pasif duruyormuş bilgisi olan varmı

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tugay Aydın

2003 Ghia var bende de esp yok fakat virajlarda hiç üzecek bir potansiyele sahip değil. Başka bir donanım olma şansı varmı ki?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

benim aracım 2001 model mk 3 araç full sadece esp yok fakat lpg takmak için esp düğmesinin olduğu yer boş diye oraya lpg göstergesini koyalım dedik ama orası düğmenin altı dolu esp olabilirmi bazen duyuyorum ozellik olduğu halde orada pasif duruyormuş bilgisi olan varmı

Yoktur, sensörleri falan olması lazım.

2003 Ghia var bende de esp yok fakat virajlarda hiç üzecek bir potansiyele sahip değil. Başka bir donanım olma şansı varmı ki?

Bağımsız süspansiyon var, bu bir çok zaman yeterli olur. Mesela ben esp lambasını karlı buzlu yol harici görmedim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...