İçeriğe Yönlendir

Sierra - Aracım 1993 2.0 GLS


Ali Fahri Altuneli

Recommended Posts

Ali Fahri Altuneli

3,5 sene kadar önce İstanbul-Maslak'ta bir özel Ford yedekparça satıcısından 93 model Sierra GLS satın aldım.. Alma nedenim; o sırada elimdeki paraya uygun oluşu -1000 TL daha çıkaramıyordum- orta kasa güzeliği -ön far çizimi kaba-çirkindir, değil diyenler Toyota Corona; Mazda 626'ların; bazı Buick'lerin ön çizimine baksın..- ve Rallilere katıldığı yıllardan aklımda kalan şöhreti idi.. Araba'yı baktırarak aldım, orta karar seni birkaç sene götürür dediler.. Aldıktan sonra 6 ay içinde ancak 5000 km yapabildim ve motorun bitik olduğu ortaya çıktı.. Hiç maddi imkanım olmadığından 6 ay kadar para biriktirdim ve 2000 TL kadar bir harcamayla -yedek parçalarını Aksaray ve Taksim'den alarak- motoru yaptırdım.. İstanbul-Florya'da 1993'ten beri tanıdığım bir özel servisin sahibi/ustası yaptı.. Marş motorunu değiştirttim, üstünden Lucas çıktı, alman Bosch aldım.. Radyatöründe tek fan vardı, sık sık hararet yükseltiyordu.. 2. bir fan yeri boş olarak vardı. Oraya Transitlerin fan'ı tam oturdu, onu aldım taktırdım.. Radyatörü temizlettirdim.. 4 amortisör değişti, Sachs koydurdum.. 1000 TL'ye İtalyan sıralı sistem taktırdım.. Yarı şehir içi, yarı şehir dışı gibi bir kullanımla, 11/100 l yakıyor, bu aracı benzinli kullanamam.. Yapıldıktan sonra motor 20.000 km civarındayken, dolaylı tanıdığım bir marangoza evimin eşyalarını yapması karşılığında anlaşarak verdim.. 7 ay sonunda taahhütlerini yerine getiremediği için verdiğim arabamı polisin yeddiemininde bağlanmış olarak geri aldım.. Motoruna hararet yaptırmış, 900 TL daha masrafla conta vs tekrar yaptırıldı.. Artık rahat ederim diyordum

İnternette Sierra modelleri, fiyatları vs bakarken Antalya'da 93 model çok güzel mavi renkli bir Ghia gördüm, sahibini aradım, Metin Beyle tanıştık konuştuk, bana Kartal Oto San'de Talip Usta'ya gitmemi kendisini en az 6 yıldır abisiyle birlikte tanıdıklarını, Sierra konusunda uzman ve titiz bir usta olduğunu söyledi, kesinlikle tavsiye ederim dedi. Bunun üzerine bir C.tesi arabayı aldım, Kartal'a giderken Erenköy Carrefour'a gelmeden önceki Göztepe rampasında bir hırıltı-tıkırtı derken sağa çektim stop etti.. Trigger zincirini yerinden çıkarmış, birkaç tane fincanı doğramış vs.. aracı talip ustaya çektirdim, orada yeniden komple motor yaptırılmak üzere bekliyor.. 91 model bir çıkma -kaza yapmış aracın üzerinde motor buldum- birkaç haftaya kadar biraz param olacak sanırım.. o motor durursa onu alıp, üzerine taktırmayı düşünüyorum..

Bu mesajı yazma nedenim, bu arabayla ilgili kullanmış-/uzman arkadaşlar vardır herhalde.. Arabaya şu ana kadar harcadık-larım, aracın kendisi, yedek parça ve ustalık paraları, 12.500 TL artı 1.000 TL sıralı sistem lpg..

Acaba bu arabayı; saat gibi çalışır, ne olursa olsun -suyu mevcut olarak- hararet yükseltmeyecek, yapılan motoru da en az 300.000 km yapacak bir duruma getirtebilirmiyim..

Topkapı-Cevizlibağ'daki Bulgaristan'lı Sierra'cı usta; "uğraşma bununla at hurdaya" diyor, Talip Usta "5.000 TL masraf yapar-san ben bunu saat gibi yaparım" diyor.. Antalya'daki Metin Bey "benim hararet diye bir sorunum yok, radyatör'ün önüne gazete kağıdı koyuyorum, arabam da 270 km yapıyor, yeni alsam yine bir Sierra alırım" diyor.. Bu işteki genel geçerli doğrular nedir acaba.

Konuyu, belki 3 dk fazla zaman alacak ayrıntılarla anlattım.. Ama ilk kez konuyu getirdiğim için okuyacak kişilerin neler çektiğimin, hiç olmazsa kısa bir özetini algılamaları için bu zorunluydu..

Herkese selamlar..

Ali Fahri Altuneli

Avcılar-İstanbul

Tel : (532) 712 83 50

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teoride söylenen şeylerin gerçeğini yaşamışsınız, şimdiye kadar 12.500 TL. harcamışsınız ki 3 dakikalık yazıdan anladığım, yapılan tamiratlar hep idareten yapılmış, planlı hesaplı 12.500 TL harcansa idi, şu anda o arabayı amatör klasmanda ralliye hazır konuma bile getirtirdiniz. En mantıklısı daha fazla meblağ bağlamadan, aracı isteklisine devretmek.

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak

Bende bir Sierra hayranıyım, nerdeyse bir tanede alıyordum. 5000 Liraya bu usta ne yapacakmış bu araca?

Komple motor alsanız bile bu para tutmaz.

Varolan motoru forgedlerseniz anca bu paralar tutar. Bence bu arabayı satmayın, bu kadar uğraştan sonra arkanızı dönüp gitmeyin. Enazından benim şahsi düşüncem bu, arabalar ile aramda hep bir duygusal bağ olur, bu yüzden böyle söylüyor olabilirim.

Siz İzmirde olsaydınız , bir ralli efsanesinin tekrar yollara dönmesi için kendi kollarımı bile sıvardım.

En büyük talihsizliğiniz yanlış ellerde yaptırılmış işler. Harcanmış 12500 Lira ile komple motor ve yürüyeni rektifiye eder, çok ta güzel bir boya yaptırır ve size keyfini sürmek düşerdi. Aracınızın kaportası düzgün ise mekanik kısmı yapılır. Ama dersenizki , terazileri bozuk, sağı solu paslı, o zaman kurtulun derim ama mekanikse tek derdiniz ve İzmirde yakınlarınız varsa yada İzmire gelebiliyorsanız elimden geldiğince yardımcı olurum.

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli
Bende bir Sierra hayranıyım, nerdeyse bir tanede alıyordum. 5000 Liraya bu usta ne yapacakmış bu araca?

Komple motor alsanız bile bu para tutmaz.

Varolan motoru forgedlerseniz anca bu paralar tutar. Bence bu arabayı satmayın, bu kadar uğraştan sonra arkanızı dönüp gitmeyin. Enazından benim şahsi düşüncem bu, arabalar ile aramda hep bir duygusal bağ olur, bu yüzden böyle söylüyor olabilirim.

Siz İzmirde olsaydınız , bir ralli efsanesinin tekrar yollara dönmesi için kendi kollarımı bile sıvardım.

En büyük talihsizliğiniz yanlış ellerde yaptırılmış işler. Harcanmış 12500 Lira ile komple motor ve yürüyeni rektifiye eder, çok ta güzel bir boya yaptırır ve size keyfini sürmek düşerdi. Aracınızın kaportası düzgün ise mekanik kısmı yapılır. Ama dersenizki , terazileri bozuk, sağı solu paslı, o zaman kurtulun derim ama mekanikse tek derdiniz ve İzmirde yakınlarınız varsa yada İzmire gelebiliyorsanız elimden geldiğince yardımcı olurum.

Uğur bey merhaba,

Zaman ayırıp yazdığınız için tşk ederim. İki arkadaş daha yazmış, birisi uğraşmayın verin demiş.. bu haliyle verebilecek bir durum yok ki, verebilsem vereceğim.. arabanın üzerinde 1000 tl verdiğim italyan lpg sistemi duruyor. hadi onu söküp yeniden başka bir enj. araca takabiliriz ama o bile 250 tl civarında kaybettirecek.. arabaya lpg'siz haliyle ancak 1000 tl veri-yorlar.. O halde, benim şu andaki derdim şu: bir corolla, yada corona -90-92 arası, ben bu araçları kullandım kusursuz dene-cek arabalardır- almak için gene nerden baksanız 6 - 7.000 tl vermem gerek.. daha aşağısına düzgün araç yok.. Ben bu sierra'ya 91 model orj. 37.000 km'de hurdaya çıkmış aracın üzerinde bir motor buldum, 1.500 TL'ye. Bunun tüm takılması, işletmesi vs de 3.000 tl'yi geçmiyor.. ama bu araba benim gözümü öyle korkuttu ki, bu 3.000 tl'yi de harcarım ve bu araba yine hatasız bir şekilde yoluna girmezse ben n'aparım.. en az 1-2 yıl başka bir araba alacak para da denkleştiremem.. Zaten hanım söylenip duruyor -haksız da değil- son 7-8 senedir 10.000 tl civarında paramızı bu araba işleri yüzünden çöpe attın diyor.. Bu bulduğum motor, tabii ben paramı denkleştirene kadar kalırsa, kısmet..- bir resmi ford servisi md'nün hn'ının arabasıymış.. kullanan yabancı birisi kaza yapıyor ve hurdaya çıkarıp, karısına da mondeo almışlar vs.. Gerçekten 37.000 km'de, Ghia değil ama, bir motor.. Ben izmir'e de gelebilirim, tabii gelmeden evvel bu işi iyice olgunlaştırmak lazım. Yoksa her hafta da izmir'e gelip gidemem.. Benim amacım, sizler gibi, benden çok daha uzun yıllardır bu arabayı bilen ve teknik bilgisi-çevresi olan dostlarla tanışarak yardım alarak bu arabayı mükemmel bir hale getirmek. Sorun, tabir caizse, atacak tek fişeğim kalmış olmasında.. Ayrıca arabaya karşı da bayağı soğudum.. Fakat yolda gidişini ve gaz yemesini ger-çekten hala unutmuyorum ki, ben 1989'dan beri önden çekişli yan motorlu arabalar kullanıyorum.. Lada Samara-1989-1991-ve Toyota Corona -1991-2000, sıfır alıp 450.000 km'de satmıştım, alan kişi bana yakın 500.000'i geçmiş hala kullanıyor..- bunun kullanımı ve gidişi ayrı bir keyif... Tabii rakkamda bir yanlış anlaşılma olmasın arabayı 6.500 tl ye aldım, üzerine bugüne kadar lpg hariç 6.000 tl harcamışım.. Gelecek günlerdeki gelişmelere, sizlerden gelecek bilgi ve desteklere göre, bu arabayı yaptırırsam da o zaman ancak yıllarca binmek amacıyla yaptırabilirim. Çünkü 15.500 tl ye mal ettiğim bir aracı 6-7.000 tl civarında bir paraya satmanın da hiç bir anlamı olmaz.. Unutmadan, aracın kaportası düzgün, onu çok iyi bir kaportacıya baktırmıştım.. Boyası orta karar -satanlar iyi der, ama ben kıt not vererek orta diyorum-Pas, çürük vs hiç yok..Enazından görünür yerlerde kesinlikle yok.. Sizin dediğiniz gibi sorun mekanik.. Şimdi aklıma geliyor kontak mekanizmasını bile değiştirttim, kapılarını ayarlattım düzgün kapansın diye vs vs.. Benim başıma gelenler, şimdi öyle anlıyorum, bu araba özel usta/servis isteyen bir araba imiş, ben bunu bilmeden herhangi bir ustaya motorunu yaptırdım.. Önümüzdeki 1 hafta civarında -maaşımızı ancak 10-15 gün geç alabiliyoruz, hiç bir şey de diyemiyoruz, bu arada kredi kartlarımızın kara listeye girmesi durumu da bonusumuz oluyor, bankalar hain düşman olarak bizi listelerine alıyor..- arabayı bu Talip ustanın yerinden alıp ona birkaç km yakında tanıdık bir yere koyacağım.. Zaman olarak acelem telaşım yok, sadece artık bu sefer bu aracı hatasız ve mükemmel bir hale getirmek istiyorum.. Tabii, bu dediğim motoru da almak zorunda değilim.. Şayet bir Ghia bulabilirsek, yada Avrupa'dan re-manufactured Ghia motoru gelebiliyormu bilmiyorum, olabilirse çok daha iyi olur herhalde.. selamlarımla..

ali fahri altuneli

avcılar-istanbul

Yorum bağlantısı
Şahin Sütlüdere

Bende uzun süredir 93 sierra gls kullanıcısıyım,aynı sıkıntılardan bende müzdarib oldum.Şu an antalyadayım ve mavi ghia sahibiyle aracımı map sensör için görüştüm.Bu demek değil ki sierralar çok kötü araba sadece usta tabir edilen insanlar bu arabalar üzerinde deneme yanılma yöntemiyle çalışıyorlar,bu yüzden bir yeri yapacağım derken bir çok yeri bozuyorlar.İşin ehli olmayan insanlara gitmeyin. İstanbulda Oktaykan Ford servisi ordan başka yere gitmeyin derim.

Aldığımda arabam saat gibiydi ama o kadar parayı harcadıktan sonra eskisinden daha kötü:rolleyes: yukardaki yorum gibi eğer harcanılan para düzgün bir şekilde kullanılsaydı şu an neredeyse sıfır bir sierranız olurdu. Ben aracımın nerdeyse iki katı para harcadım hala da vazgeçmiyorum çünkü bu parayı harcarken araştırmalar ve kendi gayretlerimle arabanın heryerini öğrenmiş oldum sorunlarımda bitmiş değil artık kendi tamirimi kendim yapıyorum.

Ben size elimden geldiğince yardımcı olabilirim,parçalar ucuz ve hala bulunabiliyor,zaten elimde tüm parçalardan nerdeyse birer tane daha var :p istanbulda eskiden sierra sahibi olan meraklı bir arkadaşım var kendisi ford toptan parça bayisi sizi onunlada tanıştırıyım.

Aracınızın çarığı çürüğü yoksa kaportası düzgün ve sadece mekanik problemi varsa sierralar mükemmel keyif makinalarıdır harcamaya değer bence .Benim arabam şu an satılık ama almayı düşündüğüm araba ise yine Sierra ghia :p

Satıldığında para etmez sizin kuşkunuz ize para harcadığımda yapılabilecek mi endişesi,sizi anlıyorum para harcayım ama yeterki düzgün yürüsün diyorsunuz.

Hararet konusuna gelince benim arabamın hararek ibresi ortayı kesinlikle bulmaz (hatta ilk başta kuşkulanmıştım bu araba niye soğuk çalışıyor diye,ibre bozuk sanmıştım),zaten ön panjur göstermeliktir içi kapalıdır.Devasa bir radyatörü var,benimki çift fanlı çok sıkıştırırsanız biri çalışır yetmezse ikincisi çalışır(eminim sizin ustalar ikisini paralel bağlamışlardır,aynı anda çalışsınlar diye) şimdiye kadar yaz da dahil fan sesini hiç duymadım (Antalyada bile)

Israrla söyleyebilirim ki radyatörün önünü bile kapatsanız sıkıştırmadıkça hiçbirşey olmaz, zaten yakıt tüketimi uzun yolda 6.5 litredir ortalama 8 litreyi kesinlikle geçmez.Ben o kadar sıkıştırıyorum gayet makul

Motoru dirift atarken mi yediniz ben gibi onu merak ettim :) burdan devam edelim geçmiş olsun dileklerimle

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak
(düzenlendi)

Bu kadar uğraştıktan sonra vazgeçmeyin, satsanız para etmez. Sattığınız paraya araba alamıcaksınız. O bahsettiğiniz Sierra'nın piston basınç ölçümlerini yaptırın. Eğer motorun ömrünü tüketmesi gibi bir sorunu varsa burdan anlaşılır. Geri kalan aksamları , sağlam bir ustanın, bahsettiğiniz, her açık ağız takım anahtarı olan kişinin kendisine usta demesinden farklı olarak, gerçek bir ustanın, Bir Ford uzmanının onayından geçiyorsa, motorların yerini değiştirmek 2 saatlik iş.

Tabi Sierra yı sizin arabanızda öğrenen birine denk gelirseniz o zaman başka.

37 000 de olması sizi aldatmasın, 200 km de sıfır motor bitiren adamlar gördüm. Bu 37 000 i nasıl yapmış, blok hararet görmüşmü, aracı daha önce tamir edenler ne diyor ? bunları araştırmak lazım. Eğer aklınıza takılan bir şey olursa hiç bulaşmadan başka seçeneklere yön verilmeli.

Ayrıca 1500 lira fazla bir para gibime geliyor bana. 1000 Liraya alın, ufak tefek masrafı ve işçiliği ile 1500 e çıkın içinden. Yurt dışından motor getirilebiliyormu bilmiyorum, keşke öyle bir şansınız olsada bir Cosy motoru alabilseniz. Ben tamirci değilim ama tamirci dostlarım sayesinde yaşadıklarınız hiç yaşamadım bugüne kadar. Sizi üzmek için söylemiyorum ama ben Sierra almış olsaydım ve sizin toplamda harcamış olduğunuz parayı harcasaydım, şu an turbo beslemeli ve 4 çeker bir Sierra ya çevirmiş ve Cosworth gibi dolaşıyor olurdum.

Biraz da yapıcı olalım

Diğer aracın motorunun olmadığını düşünerek yola çıkarsak Sierraya uyan Ford seçenekleri nelerdir onları araştralım.

Escorthlar genel olarak piyasada 1600 cc ile yürüyorlar ve 1600 cc de Sierra ya yetmez. Bu konuda bilgisi olanlar yazsın lütfen. Gerekirse İzmir ve diğer illerdeki arkadaşlarımla bağlantıya geçip , ellerinde yada çevrelerinde bulunabilecek motorları araştırabilirim. Sonuç olarak bahsettiğimiz, yeni üret,m kağıt gibi ve içine sığmayacağınız, şekilsiz ekonomi yapmak için üretilmiş bir araç değil.

Tarihinde tam anlamıyla bir ralli serüvenin olan bir model.

Şu ve türevi resimlere bakında aracınızın eski güzel günlerin hatırlayıp sakın yılmayın.

pic56683.png

tarihinde U?ur Yumak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Yumak

Aklıma gelmişken ekliyim, Ankarada bir arkadaşımın Subarusuna bugüne kdar ( 2000 model) ilk sahibide dahil toplamda 500 bin dolardan fazla para harcandı. Bu işte sınır yok. Önemli olan bütçe.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aklıma gelmişken ekliyim, Ankarada bir arkadaşımın Subarusuna bugüne kdar ( 2000 model) ilk sahibide dahil toplamda 500 bin dolardan fazla para harcandı. Bu işte sınır yok. Önemli olan bütçe.

Söz konusu Imprezayı görebileceğimiz bir internet linki kesin vardır diye tahmin ediyorum?

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez
Aklıma gelmişken ekliyim, Ankarada bir arkadaşımın Subarusuna bugüne kdar ( 2000 model) ilk sahibide dahil toplamda 500 bin dolardan fazla para harcandı. Bu işte sınır yok. Önemli olan bütçe.

Sahibinin ismi nedir? 500k para gerçekten iyi bir para.. Subaruyu uçak yapacak para hatta...

Sierraya gelince harcadığınız paranın hakkını almak istiyorsanız vazgeçmeden devam edin. Kasa düzgün diyorsunuz. Bu yüzden mekanik tek sorun oluyor ve mekanikte çözülmeyecek hiç bir şey yok. Yeter ki işlem yaparken iyi araştırıp altını üstünü açıp öyle gerçekleştirin. Gerçekten Ford ustası bulun. Ford servislerinden çok bu arabalara gönül veren usta bulun.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

Bence biraz kumar gibi. Zamanında durmasını bilmek gerekiyor. Daha fazla kaybetmemek için şimdi vazgeçin bence.

Yorum bağlantısı
Rahim Sarı

Aracınıza hurdacılarda çok bulunan 2.0 OHC Ford (Yerli 2.0 taunuslarda da aynı motor vardır) koydurun. Zaten ilk çıkan sierralarda bu motorlar vardı. Bakımlarını yaptırın sorun kelimesini unutursunuz.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Maslak oto sanayiideki Oktaykan kardeşlere mutlaka aracınızı gösterin. Onların fikrini alın.

+1

Aşmış insanlar

Yorum bağlantısı
Şahin Sütlüdere

Bu arabaların motorlarıyla taunus motorlarının alakası yok. 2.0 gl modelleri karbüratörlü,gls olanlar ise enjeksiyonlu modeller.Sonradan karbüratöre çeviren var ama o zamanda arabayı at çöpe gitsin.

Ford Sierra diye bir modeli olduğunu sizde öğrenen ustalara gitmeyin bu söze katılıyorum

Ford servislerinin dışında bu arabalarla uğraşmış,gönül vermiş insanları bulun bu sözede sonuna kadar katılıyorum.

Anlamadıktan sonra eli tornavida tutan herkes biryerlerini söker takar,bende öyle oldu.

Oktaykan'a bi gidin yaptırmasanızda bi danışın fikir edinin,ortalama maliyetini sorun gerekli bilgileri vereceklerdir.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Merhaba Ali Fahri bey.Sierrada yaşadığınız trajediyi ben escort ve başka bir ford modelinde yaşadım ve iki araçtan 10000 tl nin üstünde zararla ayrıldım.escortta hararet sorunları,sekman atma ve daha sonra komple motor yaptırarak-elektrik aksamı,kaporta vs yi saymıyorum- 6000 tl harcadım gene adam olmadı.Kasasıda iyi değildi.Hatta satın alan arkadaşımda sonradan motor yaptırmış.Beni seven bir arkadaşım olduğu halde escort konusu açıldığında tuhaf oluyorum.Demek istediğim bazı araçlara insanın nasibi tutmuyor.Artık bu tür hurafelere bile inanır oldum.Escortu komik bir fiyata verdiğim halde bazen insan elinde olmadan suçluluk psikolojisi yaşıyor.Mk1 mondeoda ise gene motor,ön takım vs tuhaf harcamalar yaptım.Ondaki tek sıkıntım rölantinin raks etmesi problemiydi ama bana büyük çileler çektirdi.Bütün bunlardan edindiğim tecrübe:Bizler ustasına düşemedik ve paramızla sıkıntı yaşadık.Daha sonra mondeo yu bir özel servise götürdüm ve benim 3 ay yaşadığım çile 20 dakikada bitti.Ehil bir teknisyene motor yaptırmadığım için mondeoyu sattığım gün debriyaj sıyırmış ve alan arkadaşım tekrar debriyaj baskı-balatasını değiştirdi.(motor yapılırken debriyaj baskı-balatada değişmişti)Bu uzun girişi,ağaçtan düşen örneğine getirmek için yaptım.Sierranın mekanik dışında bir problemi yoksa bir şekilde bunu çözeceğinize inanıyorum.37000 km deki motor gerçekten o kilometrede ve sağlıklı çalışıyor ise test ettirerek hiç düşünmeden alın derim.Nede olsa kendi motoru.Şuanki bütçenizde sadece bu seçeneğe uygun görünüyor.Eğer sierra ile ilgileniyorsa taksimdeki liderler otoda Osman ustayı tavsiye ederim.Kendisi zaten forum üyesi ve üstelik sihirli bir küreside var.:)Çektiğiniz sıkıntıları anlıyorum,Allah yardımcınız olsun.

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak
Söz konusu Imprezayı görebileceğimiz bir internet linki kesin vardır diye tahmin ediyorum?

Çok az kaldı aracın bitmesine. Piste çıktığında videolarını eklicem. Ama benden duymuş olmayın 1000 hp nin oldukça üzerinde vericek tekerlekte :)

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli
Maslak oto sanayiideki Oktaykan kardeşlere mutlaka aracınızı gösterin. Onların fikrini alın.

Bu arkadaşların bi telefon yada adresini verebilirseniz beni dolaşıp aramaktan kurtarmış olursunuz.. Tşk..

Ali Fahri Altuneli

+1

Aşmış insanlar

Bu arkadaşların telefonu varsa bana iletirseniz memnun olurum.. Selamlar..

Bu arabaların motorlarıyla taunus motorlarının alakası yok. 2.0 gl modelleri karbüratörlü,gls olanlar ise enjeksiyonlu modeller.Sonradan karbüratöre çeviren var ama o zamanda arabayı at çöpe gitsin.

Ford Sierra diye bir modeli olduğunu sizde öğrenen ustalara gitmeyin bu söze katılıyorum

Ford servislerinin dışında bu arabalarla uğraşmış,gönül vermiş insanları bulun bu sözede sonuna kadar katılıyorum.

Anlamadıktan sonra eli tornavida tutan herkes biryerlerini söker takar,bende öyle oldu.

Oktaykan'a bi gidin yaptırmasanızda bi danışın fikir edinin,ortalama maliyetini sorun gerekli bilgileri vereceklerdir.

Bilgiler için tşk ederim, sağolun.. Oktaykan Servis'in telefonunu da bana -varsa- bildirebilirseniz çok memnun olacağım. Selamlar..

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Merhaba Karani Bey, sağolun zaman ayırmışsınız.. Sizin de dertli olduğunuz görünüyor.. Sanırım anlaşıldığı gibi, güzel klasik kasa olarak gördüğüm bu arabayı çöpe (hurdaya) atmaya gönlüm elvermiyor.. Harcadığım 6.000 (+1.000 tl lpg) 'den sonra rahat rahat harcayacak bir bütçe ve para da kalmadı.. Zaten o paraları da yıl sonu primlerinden vs ayarlayarak toparlamış-tım.. Lpg'sini ayırıp da bu arabayı 1.000 tl ye hurdaya vermenin düşüncesi bile çok zoruma gidiyor.. Bunun yerine bu arabayı ilk elde, 3.000 tl'yi geçmeyen bir bütçeyle hatasız şekilde çalışır, gider -rölantisi raks etmez, harareti yükselmez- bir hale getirebilirsem, ondan sonra da her yıl 1.500 - 2.000 tl'lik bir ek bütçe ile 3-4 yıl sonra boyası, koltukları herşeyi mükemmel bir duruma getirmek hayali, aklımda olan... Ama hata yapma hakkımı 1 yıl önce bitirdim. Yani sıfır değil, ekside hata yapma hakkım.. Bu forum aracılığıyla, siz gibi dostlarla haberleşip, ciddi-sağlam bir yerde bu arabayı ya üstündeki mo-torunu yaptırıp yada çıkma bir motor taktırıp binme düşüncesi -şimdilik hala- aklımda var.. İstanbul'da arabasız olmak, hele belli bir yaştan sonra, mayo ile şehirde dolaşmak gibi geliyor bana.. Belki 15 gün kullanmıyorsunuz, ama öyle bir ihtiyaç oluyor ki, o yetiyor da artıyor bile.. Sağlıcakla..

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

ali bey 3000 tl verdikten sonra bu aracın motoru çok iyi toplanır diye düşünüyorum.ben aracıma motor yaptırtacağım.çıkan hesap 1500-1800 tl arası diyorlar.madem istanbuldasınız,bu aracı toplatmak istiyorsunuz; o zaman çağlar bey ve oktaykan larla mutlaka görüşün derim.

Yorum bağlantısı
Şahin Sütlüdere

yukardaki haritadan daha iyisi olamazdı herhalde.Numarayı yazayım diye son sayfaya gittim ama baktımki herşey ortada

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli
oktaykan.jpg

Oktaykan: 0212 276 24 58

Liderler : 0212 230 48 41 (Osman)

Çağlar bey merhaba, sağolun harita göndermişsiniz.. Ben dün tel'larını buldum, konuştum ve daha sonra da 15:00 sıralarında gittim, galiba 3 kardeşler, ortancaları olan Necdet bey'le tanıştım, konuştum.. En büyükleri olan Nezih Bey de oradaydı.. 26 sene Almanya'da Ford Servisinde çalışmış, 1988'de de Türkiye'ye dönmüş insanlar.. Sierra'yı ve diğer -belki de tüm- Ford'ları çok iyi biliyorlar.. Onlar da mevcut, çıkma iyi durumda bir motoru alıp takmanın çok daha ekonomik olaca-ğını söyledi.. Şu anda Kartal Oto Sanayi'de duran benim Sierra'nın motoru indirildi ve rektifiyeciye -Kartal'da Anadolu rekti-fiye- gönderilip ölçümleri yaptırıldı.. Herşeyinin yenilenmesi gerekiyormuş, bu Talip usta söyledi.. Krank, blok ve diğer herşey.. İstediği ustalık dahil olmak üzere, tüm parçalar, krank, blok vs 4.700 TL kadar tutuyor.. Ben yuvarlak 5.000 tl dedim.. Kendisi; piyasadan herhangi yerlerden motor yapmak için parça almadığını, yıllardır çalıştığı bir ithalatçı olduğunu ve ondan parça alarak motoru -hararet yaptırma dışı- 1 yıl garantili yaptığını söylüyor.. Tabii, o ne derse desin, ben 2.800 tl civarına mal olacak bir çıkma motor seçeneği varken, onu düşüneceğim.. Ve sizler vasıtasıyla öğreneceğim, Oktaykanlar vb hem 20 yıl ve üzeri bu işi yapan ve hem de daha bilimsel yapan bir yerde yaptırmayı tercih edeceğim ki, artık hata yapmayacak bir motora sahip olabileyim.. Önceden yaptırdığım insan da, sahtekar değil, sadece bu motorun ayrıntılarda gizli özelliklerini bilmiyor, tabii genel yaygın hastalığımız gibi okumuyor, takip etmiyor.. Onun da faturası bana mal oldu..

İkinci olarak belirttiğiniz, Liderler de herhalde bir Ford servisi.. Onları da arayıp, gidip görüşeceğim..

Bir de bu motorla ilgili olarak bir ustanın söylediği, bu motordan LPG ile randıman alamazsın ifadesi var.. Sıralı sistem LPG taktırdım.. Acaba ger-çekten LPG'den randıman alamama diye bir sorun olabilir mi.. Bilgisi, deneyimi olan arkadaşlardan bilgi almak isterim..

Galiba, Antalya'dan şu anda da 93 sierra kullanan öğrenci arkadaş, şehir dışı 6,5 l / 100 km ve şehir için 8 l / 100 km

tüketim bilgileri yazmıştı.. Bu motorun normal ve Ghia tiplerinin; fabrika verileri ve pratikte arkadaşların gördükleri tüketim verileri nedir.. Ben -gerçi bizim motorun tüketim değerleri ölçü olmaz herhalde ama- hiç İstanbul içi tüketim olarak 10,75 l / 100 km benzin ve 13 l / 100 km lpg'den aşağı değerler görmedim.. Gerçi, debriyaj da istiyor, herhalde o 1 l / 100 km tesir eder.. Herkese selamlar..

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Levent bey,

sağolun, zahmet edip yazmışsınız.. Benim aracın; krank, silindir bloğu -önceden kaynaklıydı- ve diğer herşeyi değiştirile-cek.. 2 dk önce İstanbul-Elmadağ'da olan Liderler'den Osman Usta ile tel ile konuştum.. Durumu anlattım, o da bu şekilde sıfırdan motor yaptırmayla 4.000 tl civarında bir toplam gider olabileceğini söyledi.. Bugün yada yarın yerlerine gidip tanışa-cağım.. O da, hazır çıkma bir motor alarak çok daha uygun maliyetle işin bitirilebileceğini söyledi.. Sizin 1500 - 1800 tl lik rakam, belki krank, silindir bloğu gibi parçaların sizin ihtiyaç listenizde olmayışı ve belki bir miktar da 84 granada ile bizim küheylan -şimdilik karakaçan- sierra nın parça fiyat farkından olsa gerek.. selamlar..

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Hakan bey merhaba,

Motor 1.400 tl; hurda belgesi ile noterden satışının alınması 180 tl; alınan motor yerde, benim eski motor yerde şekilde yeni motorun sadece yerine montaj işçiliği 250 tl; yetkili makine müh. 'ne proje çizdirilmesi 100 tl (bu belki gerekmeyecek bile TSE Ank. merkez md. fabrikanın ürettiği aynı seri bir motor için proje çizilmesine gerek yok, zaten neyin projesini çizecek o kasayı da motoru da fb birbiriyle uyumlu çalışacak şekilde üretmiş dedi, ama ben gene de 100 tl'yi maliyete koyuyorum..); Aracın yeniden muayenesinin yaptırılması 130 tl (belki 140 olmuş olabilir..); tüm bunlar bittikten sonra trafik'ten araca -galiba üzerinde müh yazan- yeni ruhsat çıkarılması 140 tl (kendim yaparsam, korkutucu bir zorluğu yok 30+40=70 tl). Aslında 2.800'ü bile bulmuyor, 2.210 tl ediyor, ama yağ, yağ filtresi, hava filtresi vs değişecek, ayrıca bu fırsattan istifade debriyajı da değiştirtmek lazım, o da luk olarak herhalde 250 tl kadar vardır.. araç kartal'dan maslak veya dolapdere'ye çektirilecek.. yak. 150 tl.. 2.750 tl civarında kesin bir, görünen, gider var.. Görünmeyen başka bir şey çıkabilir mi.. Araç 2,5 aydır yatıyor.. akü çıkabilir 150 tl civarı.. radyatör bi 150-200 açabilir.. daha başka da belki 50 - 100 tl çok küçük yaz-kış antifrizi vs gibi şeyler için olabilir, başka benim şu anda aklıma gelmiyor.. Bunların tümünün toplamı da 3.000 -3.250 tl arası bir rakam ediyor.. Eh, 3.000'le yola çıkan 250 tl'lik bir şaşma için de bi şey diyemez tabii.. selamlar..

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Şahin bey merhaba,

iletinizde benim ilgimi çeken ayrıntılar var. bu nedenle, rica etsem, siz sierra'nızı kaç senedir kullanıyorsunuz, ne durumda aldınız, nerde neler yaptırdınız, biraz daha ayrıntılı ve somut olarak anlatırmısınız.. Örn. söylediğiniz 6,5 l / 100 km uzun yol tüketimi çok makul bir tüketim, bugün bile 1,4 1,6 motorlarda en az üç kuşak teknoloji atlanmasına rağmen -benzinde- 5 l / 100 km'nin altına düşemediler diye biliyorum. Uzunyol ve 120 km olarak. 1-2 özel araç belki 4,25 - 4,5 yapabilir ama sektö-rün genelinde herhalde bu civarda. Dolayısiyle 93 model 2,0 motor için 6,5 ve en fazla 8 dediğiniz rakamlar bence çok iyi rakamlar.. Tabii benzinden bahsediyorsunuz, lpg değildir.. Birde, İstanbulda arkadaşınızın telefonunu verirseniz onunla da gerektikçe görüşürüm.. Tabii sizin dediğiniz gibi, aracın 2 katı bir para harcayacak bütçe imkanım yok. Ben ancak 3.000 tl civarına bu aracı düzgünce yürür hale getirip, sonrasında da yavaş yavaş mükemmel durumda bir klasik haline getirebilirmi-yim düşüncesindeyim.. Daha önce belirttiğim gibi Oktaykan'larla tanıştım,görüştüm, işi bilen insanlar belli. Büyük ihtimalle motoru teklif aldığım bir resmi ford servisinde taktırıp, ondan sonra da oktaykanlarla bütün ayarlar bakımlar vs için çalışaca-ğım.. antalya'daki mavi ghia'nın sahibiyle tanışmışsınız, herhalde aynı kişiyi konuşuyoruz, emlakçılık yapıyormuş, metin bey.. selamlar..

Bende uzun süredir 93 sierra gls kullanıcısıyım,aynı sıkıntılardan bende müzdarib oldum.Şu an antalyadayım ve mavi ghia sahibiyle aracımı map sensör için görüştüm.Bu demek değil ki sierralar çok kötü araba sadece usta tabir edilen insanlar bu arabalar üzerinde deneme yanılma yöntemiyle çalışıyorlar,bu yüzden bir yeri yapacağım derken bir çok yeri bozuyorlar.İşin ehli olmayan insanlara gitmeyin. İstanbulda Oktaykan Ford servisi ordan başka yere gitmeyin derim.

Aldığımda arabam saat gibiydi ama o kadar parayı harcadıktan sonra eskisinden daha kötü;) yukardaki yorum gibi eğer harcanılan para düzgün bir şekilde kullanılsaydı şu an neredeyse sıfır bir sierranız olurdu. Ben aracımın nerdeyse iki katı para harcadım hala da vazgeçmiyorum çünkü bu parayı harcarken araştırmalar ve kendi gayretlerimle arabanın heryerini öğrenmiş oldum sorunlarımda bitmiş değil artık kendi tamirimi kendim yapıyorum.

Ben size elimden geldiğince yardımcı olabilirim,parçalar ucuz ve hala bulunabiliyor,zaten elimde tüm parçalardan nerdeyse birer tane daha var :D istanbulda eskiden sierra sahibi olan meraklı bir arkadaşım var kendisi ford toptan parça bayisi sizi onunlada tanıştırıyım.

Aracınızın çarığı çürüğü yoksa kaportası düzgün ve sadece mekanik problemi varsa sierralar mükemmel keyif makinalarıdır harcamaya değer bence .Benim arabam şu an satılık ama almayı düşündüğüm araba ise yine Sierra ghia :)

Satıldığında para etmez sizin kuşkunuz ize para harcadığımda yapılabilecek mi endişesi,sizi anlıyorum para harcayım ama yeterki düzgün yürüsün diyorsunuz.

Hararet konusuna gelince benim arabamın hararek ibresi ortayı kesinlikle bulmaz (hatta ilk başta kuşkulanmıştım bu araba niye soğuk çalışıyor diye,ibre bozuk sanmıştım),zaten ön panjur göstermeliktir içi kapalıdır.Devasa bir radyatörü var,benimki çift fanlı çok sıkıştırırsanız biri çalışır yetmezse ikincisi çalışır(eminim sizin ustalar ikisini paralel bağlamışlardır,aynı anda çalışsınlar diye) şimdiye kadar yaz da dahil fan sesini hiç duymadım (Antalyada bile)

Israrla söyleyebilirim ki radyatörün önünü bile kapatsanız sıkıştırmadıkça hiçbirşey olmaz, zaten yakıt tüketimi uzun yolda 6.5 litredir ortalama 8 litreyi kesinlikle geçmez.Ben o kadar sıkıştırıyorum gayet makul

Motoru dirift atarken mi yediniz ben gibi onu merak ettim :) burdan devam edelim geçmiş olsun dileklerimle

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...