İçeriğe Yönlendir

Sierra - Aracım 1993 2.0 GLS


Ali Fahri Altuneli

Recommended Posts

Uğur Yumak

Kesin kez yeni takılacak motorun piston başına düşen basınç ölçümlerini yapın. Gerekirse dağıtsınlar motoru, kol krank a baksınlar.

Şu aşamada bakılmadığı takdirde herşey sil baştan yaşanmasın.

Büyük hacimli motorlar uzun yolda az yakar doğaldır, hatta örneğin : http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...=175686&hl=

2.5 V6 Mondeo yaklaşık 6,6lt/100km yakmıştır ki araca alıştıkça biraz daha düşebilir, ben 2.0 Mondeo ile 5.5 - 5.8 lt/100km leri çok gördüm.

Katılıyorum.

Tork farkından dolayı uzun yolda büyük hacim oldukça ekonomiktir !!!

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Uğur bey,

Bu alınacak motorun piston / kompresyon ölçümü konusunu benimle ilgili olarak yazdınız herhalde değil mi? Ben bu forumda çok yeni olduğumdan hemen emin olamıyorum, sistemi de yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum.. Örn. benim görüş-tüğüm şu diğer modeller ve konular konusunu bile bir iki dk lık aramadan sonra el yordamıyla bulabiliyorum, şimdilik.. Tüke-timle ilgili olarak, yeni küçük motorlar çok az yakıyor.. Şirket arabası olarak kullandığım bir clio var, 1,5 dci, herhalde 65-70 bg vb. 1000 km civarı yapıyorum, 5,10 - 5,25 l arası yakıyor 100 km'de. Bundan iyisi Şamda kayısı dedikleri herhalde, gerçi Peugeot 207 - 307'lerin HDİ motorlarının 4 - 4,5 l / 100 km arasında yaktığı söyleniyor ama, bizim şehir içi koşullarda mı bil-miyorum. selamlar..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon değeri sadece piston-silindir ile ilgili bilgi verir, ana kol-yatak ile ilgili bilgi vermez.

Bu arada, bulduğunuz motor ile ilgili olarak bence; Çıkmacının bildirdiği 34.000 km de olması çok iyimser bir tahminden öte bir şey değil, yani toplam masrafı hesaplarken, baz aldığınız olay : bu motorun saat gibi çalışıyor olması. Umalım ki bu konuda şanssızlık yaşamayın. Tezgahta duran bir motorun içini bilmek te mümkün değildir.

Yorum bağlantısı
Şahin Sütlüdere

Yukarıda bahsi geçen çıkma motorlar ilgili çok iyi bakılması lazım olayına sonuna kadar katılıyorum,Bu forumdan bu kadar sağlam bilgiler çıkacağını tahmin etmemiştim gerçekten tecrübeler ve bilgi birikimi çok yüksek bir site olduğunu anladım,yeni bir üye olarak çok şaşırdığımı belirtmeliyim.

Ali bey Yakıt tüketimi konusunda uzun yolda çok makul olduğunu size gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. 180 küsür newtonmetre torkları var sierraların,Bu araç bizim evdeki 3. araba 2 yıldır falan bizde,içi dolu olarak KONYA-İSTANBUL,KONYA ANTALYA uzun yol yaparız,ben performanslı sevdiğim için tüp ayarlarım biraz zengin yinede taş çatlasın 11 litre LPG yakar uzun yolda (xxx'dan aşağı düşmezsen) ama şehir içinde sıkıştırırsanız yakıt tüketimi özellikle küçük viteslerde çok fazla oluyor. Map sensörüm bozulmuş arabam benzinde kilometrede 75 kuruş felan yakmaya başladı yenisiyle bugun değiştirdim şimdi bakalım ne kadar değişecek. Uzun yolda tam yüklü bile olsa gaza sadece dokunmak yetiyor 5 kişi ile ...kmh yapmış babam,ben ... te kaldım(lastiklerim iyi değildi korktum.)

bende aynı siz gibi motor yaptırdıktan sonra sorunlar yaşadım halada yaşıyorum,örneğin forumda "Sierra Map sensörü arıyorum" diye bir başlığım vardı o sensör 250 ytl ye mal oldu.

Ve ayrıca kazalı sierraları eğer sahibinden bulabilirseniz max 1500 ytl gibi komik rakamlara satın alabiliyorsunuz,motoru alırsınız istediğiniz parçaları söküp gerisini hurdaya kilo ile satarsınız ve zaten giderinizin büyük bir bölümünü hurdadan karşılamış olursunuz.Bu seçenek beklemek için vaktiniz varsa güzel bir seçenek bunuda değerlendirebilirsiniz.

Ben küçük yaşlardan beri arabalarla ilgileniyorum,modifiye ile ilgileniyorum,bugune kadar bir çok arabaya binip kırbaçlama şansım oldu ama sierra'nın hantallığı da bir başka,kafasını kaldırıp yola kurulması da bi başka,ben bu hazı tattıktan sonra (keza babamda öyle) yaptırmaya karar verdim sürekli harcıyoruz bakalım. :) Okul bitince bende arabamı Oktaykan'a getirceğim ufak tefek sorunlar için,belki tanışma fırsatı bile bulabiliriz.

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak
Uğur bey,

Bu alınacak motorun piston / kompresyon ölçümü konusunu benimle ilgili olarak yazdınız herhalde değil mi? Ben bu forumda çok yeni olduğumdan hemen emin olamıyorum, sistemi de yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum.. Örn. benim görüş-tüğüm şu diğer modeller ve konular konusunu bile bir iki dk lık aramadan sonra el yordamıyla bulabiliyorum, şimdilik.. Tüke-timle ilgili olarak, yeni küçük motorlar çok az yakıyor.. Şirket arabası olarak kullandığım bir clio var, 1,5 dci, herhalde 65-70 bg vb. 1000 km civarı yapıyorum, 5,10 - 5,25 l arası yakıyor 100 km'de. Bundan iyisi Şamda kayısı dedikleri herhalde, gerçi Peugeot 207 - 307'lerin HDİ motorlarının 4 - 4,5 l / 100 km arasında yaktığı söyleniyor ama, bizim şehir içi koşullarda mı bil-miyorum. selamlar..

EVet sizin yeni alcağınız Sierra motoru için dedim.

Lakin Çağlar hocamın da dediği ve benim de yukarıda yazdığım gibi imkan varsa motor dağıtılımi blok, krank, kol, ne varsa elden geçirerek yeni araca aktarmak lazım. Zaten oldukça ciddi bir operasyyona girilmiş. En derine kadar inip sağlamalı bir şekilde yürünmeli kanaatindeyim.

+1

Tecrübeyle sabittir... İşyerimde uzun süre beklemiş ekipmanların çalıştıktan kısa süre sonra rulman dağıttığını çok gördüm. 3 ayda bir ekipman yedeklemesi yaparız. yapamadığımız ekipmanları mümkünse el ile çevirerek yağlanmasını sağlarız.

Bu sebeple tezgahta bekleyen motorun ana kol yatakları uzun süre yağsız beklemiştir.Söküp görmeden çalıştırmak kısa sürede sorunlara yol açabilir.

Çok doğru, işleyen demir ışıldar sözünden yola çıkarak , bekleyen nem'e, titreşime maruz kalmış mekaniklerde herşey olabilir.

Ek olarak yüksek/düşük hacimlerin yakıt performansı ile ilgili olarak şu örnekleri verebilirim.

1000 cc Toyota Yaris zayıf olduğundan ve sürücünün olması gereken devir ve hızlara çıkabilmsei için uğraşırken şehir içinde normalden fazla yakıt kullanmaktadır.

Atnı şekilde Kia Picanto A/T ile de yaşadık.

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Herkese tşk ederim, sağolun. Pekçok bilgi çıktı ortaya.. Bir musibet (bende 1,5 oluyor; 1 tam ve 1'de yarım masraflı motor yaptırma macerası..) bin nasihattan iyidir sözü böylece birkez daha kanıtlandı.. En baştan işi çok sıkı tutup böyle araştırma-lar yapsaydım, çöpe giden en az 4.000 tl param olmayacaktı.. N'apalım sağlık olsun ve zararın neresinden dönülse kardır demekten başka yapacak yok.. Bi de: eski bir öğretmenimin dediği gibi " Türkiye'nin de komşuları Avusturya ve Almanya olsaydı, Türkiye'de İsviçre olurdu..!". Birkaç gün içinde şu Elmadağ-Dolapdere'deki 2. tavsiye edilen yere gideceğim, Osman Usta ile yüzyüze tanışıp görüşeceğim.. Ondan hem motorun takılma, hem de dağıtarak -dendiği gibi- krank, kol yatak vs ne varsa ölçtürerek ondan sonra motoru takma ile ilgili bir fiyat alacağım..

Dün unuttuğum bir konuyu da hatırlatmak isterim, acele yazmaktan hemen aklıma gelmemişti.. Şu motorsilk ile ilgili olarak; önceki gün tanışıp-görüştüğüm, sizlerin de çok olumlu referans verdiğiniz, OKTAYKANlar Necden Usta da tavsiye ediyor. Kendilerinin epeydir kullandıklarını denediklerini ve memnun olduklarını bana söyledi..

Ayrıca; İstanbul'da olmasında fayda var herhalde, çıkma Sierra standart-/Ghia motoru aradığım tüm bu yazışmalardan anlaşılıyor.. Sohbette bulunan, gören-işiten dostların bunu da akıllarının bir kenarında tutmalarını rica ederim..

Özel yüzey kaplayıcıların Motor içi yağ kanallarını da kaplayıp tıkadıkları ve bir yandan zararlı oldukları konusuna gelince: bu kanallar ancak birkaç mm genişliğinde olabilir. Hadi diyelim 2 mm olsun.. İsterse 1 mm olsun. Bizim konuştuğumuz bu bor temelli motorsilk'in (ve bi de ABD'de satılan Teflon temelli CTS yada buna benzer isimli katkılar var..) molekül büyüklüğü ancak birkaç mikron'dur.. Yani diğerini de mikrona çevirerek konuşursak çok daha rahat anlaşılacak sanırım; 10.000 mikron büyüklüğündeki (1 mm) çok ince (!) yağ kanallarının diyelim 5 mikron kalınlığındaki bir molekül yapısıyla kaplanmasının ve bunun da motor içinde oluşan en yüksek sıcaklık herhalde 150 C' (?)ları geçmezken en az 1000 C'lere dayanan bir madde ile yapılışının sizce bir zararı olabilir mi ? . . .

Borpower ve diğer pekçok katkı yada tasarruf katkısına da hemen -otomatik olarak- olumlu yaklaşmak taraftarı değilim. Hatta bunların pekçoğunun, milletin bu konudaki arayışlarını suistimal etme amaçlı kişiler tarafından çıkarıldığını, millet bunu anlayana kadar da 10.000 - 50.000 adet, herne kadar satarlarsa yanlarına kar kaldığını düşünüyorum.. Ama motorsilk'e olumlu bakıyorum, inanıyorum..

Uzun yıllardır bildiğimiz kanıtlanmış doğruların da değişebileceği konusunda size bir örnek vermek isterim, otomotiv'den: 1991 yılının 30 Ekiminde 18.000 $ kadar bir paraya Toyota Corona XL tipi , 2000 motor karbüratörlü 116 bg ve 16 valf aracı

satın aldım. Bu aracı 442.000 km kullandıktan sonra 2000 yılında sattım. Oysa o zaman o aracı alacağıma, 1984-1986 model arasında bir 124 kasa Mercedes, yada Audi alsaydım, herhalde 18.000 $'dan daha fazla para vermezdim ve hem de bu yaptığım km'lerin yarısını Türkiye içinde yaptığım düşünülse 200.000 km'de araba 18 - 19.000 $'ı yakıt farkından bana öderdi.. Ama niye almadın diye sorarsanız, bize uzun yıllardan beri -o zaman- dizel motorların ancak kamyonet-minibüs ve kamyonlar (ticari vasıtalar) için olduğu öğretilmişti.. Peki bu uzun yılların doğrusuna, şimdi n'oldu.. en azından 10 yıldır bu doğru değişti.. geçerli değil.. Milletin şimdi herhalde en az % 40 civarı dizel motorlu araçlar alıyor..

Onun için özetle; bildiğimiz kanıtlanmış doğruların da zaman içinde -bu zaman birkaç yıl bile olabilir- değişebileceğini unut-madan yaklaşmakta fayda var derim..

Herkese selam..

Herkese selamlar..

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak

Eski zamanın dizeli ile şimdiki dizel arasında çok fark var. Hele ki dizel motorlarda çok çok büyük bir gelişme var.

Eski balta burun diye tabiren Transitlerin gürül gürül çalışmasıyla şimdiki dizel aynı sınıfta çalışan araçların sesi konforu kıyas kabul etmiyor.

Ayrıca motorsilk konusunda direkt kullanıcılarlardan bilgi almak şart.

Mesela Subaru kullanıcıları 10w60 Castrol edge den başka yağ kullanmazlar. Neden mi başka ölçüde yada markada kullanıldığı zaman motor kıran o kadar çok arkadaşım oldu ki. AYNI ŞEKİLDE ÜLKEMİZDE 100 OKTAN BENZİN YOK DİYE ARAÇLARININ % 10/20 daha düşük performansı ile kullanıyor insanlar. Çünkü 97 oktan da motor kırıyor.

Bu yüzden arabaların karakterlerine göre faydalı olacak katkı maddeleri , benzin ve yağları öğrenip ona göre kullanmak lazım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Eski zamanın dizeli ile şimdiki dizel arasında çok fark var. Hele ki dizel motorlarda çok çok büyük bir gelişme var.

Eski balta burun diye tabiren Transitlerin gürül gürül çalışmasıyla şimdiki dizel aynı sınıfta çalışan araçların sesi konforu kıyas kabul etmiyor.

Ayrıca motorsilk konusunda direkt kullanıcılarlardan bilgi almak şart.

Mesela Subaru kullanıcıları 10w60 Castrol edge den başka yağ kullanmazlar. Neden mi başka ölçüde yada markada kullanıldığı zaman motor kıran o kadar çok arkadaşım oldu ki. AYNI ŞEKİLDE ÜLKEMİZDE 100 OKTAN BENZİN YOK DİYE ARAÇLARININ % 10/20 daha düşük performansı ile kullanıyor insanlar. Çünkü 97 oktan da motor kırıyor.

Bu yüzden arabaların karakterlerine göre faydalı olacak katkı maddeleri , benzin ve yağları öğrenip ona göre kullanmak lazım.

Ya shell yada bp de 100 oktan benzin vardı yaklaşık 1,5 sene öncesinde ama şimdi var mı bilmiyorum. Ben kendi aracımda kullandım ortalama 20 tl ye o zaman 65km giderken 100 oktan ile 40 km anca gidebilmiştim.

Yorum bağlantısı
Rahim Sarı
Bu arabaların motorlarıyla taunus motorlarının alakası yok. 2.0 gl modelleri karbüratörlü,gls olanlar ise enjeksiyonlu modeller.Sonradan karbüratöre çeviren var ama o zamanda arabayı at çöpe gitsin.

Ford Sierra diye bir modeli olduğunu sizde öğrenen ustalara gitmeyin bu söze katılıyorum

Ford servislerinin dışında bu arabalarla uğraşmış,gönül vermiş insanları bulun bu sözede sonuna kadar katılıyorum.

Anlamadıktan sonra eli tornavida tutan herkes biryerlerini söker takar,bende öyle oldu.

Oktaykan'a bi gidin yaptırmasanızda bi danışın fikir edinin,ortalama maliyetini sorun gerekli bilgileri vereceklerdir.

Karbüratörlü ilk modellerin motoru Taunus motoruyla aynıdır. LPG ile kullanılacaksa zaten çok nokta enjeksiyonu yoksa takılacak LPG karbbüratöre takılandan farklı olmayacak. Arkadaşıımız için en ucuz yoldan yola güvenle çıkacak yöntem 1000 tl ye bir 2.0 ohc motor alıp LPG ile monte ettirmek sanırım.

Yorum bağlantısı
Ali Fahri Altuneli

Bulgaristan'la irtibatınız mı var?.. Orda Avrupa'dan (Almanya'dan) gelme 2.el araç ve çıkma motorlar için büyük bir piyasa olduğunu duymuştum.. Acaba benim Sierra'ya oradan bir Ghia motoru alma ve mevcudun üzerine koyma imkanı olabilir mi? Bilginiz varsa yada bilgi alabileceğim kişiler tanıyorsanız memnun olurum..

Yorum bağlantısı
Uğur Yumak
Imprezada 97 oktan kullanılınca sorun mu oluyor?

97 oktan kullanmak zorunda kalırsa Subaru sürücüsü aracın setup ını ve bir kaç mekaniğini değiştirmek zorunda. Hatta değiştirdikten sonrada ne oldy belli olmayan marka benzinlerle motoru kırmak işten değil . Aracı 97 oktana göre ayarladığınızda ise doğal olarak performans düşüyor.

Eğer performans düşmesin dersenizde , bir depo 97 oktana katkı maddesi kullanıp oktanını yükseltmeniz lazım.

Bir detay bilgisi de, Subarunun çok sağlam diye bilinen motoruna en çok zarar veren şey farklı yağ.

10w40 koyarsanız kesin kırarsınız. 10w60 koymanız lazım. Ama o da muhakkak Catrol EDGE olmalı.

Shell de bulgaristanda 100 oktan var v power racing diye geçiyor.

5/6 ay öncesine kadar da Türkiyedeki son 100 oktan satan shell stoklarını bitirdi ne yazıkki

Ya shell yada bp de 100 oktan benzin vardı yaklaşık 1,5 sene öncesinde ama şimdi var mı bilmiyorum. Ben kendi aracımda kullandım ortalama 20 tl ye o zaman 65km giderken 100 oktan ile 40 km anca gidebilmiştim.

Evet km farkı oluyor, ama bu benzinin kimyasından değil, 100 oktanın pahalı olmasından ne yazık ki,

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mehmet Can Çimir
(düzenlendi)
Antalya'daki Metin Bey "benim hararet diye bir sorunum yok, radyatör'ün önüne gazete kağıdı koyuyorum, arabam da 270 km yapıyor
Bunu söyleyen adamla daha muhatap olmam.

Bunu söyleyen kişi babam. Araba ile 270+ hız yaptığımız doğrudur... Yalnız benim arabam standart sierra ile karşılaştırılmasın... Antalya'ya yolu düşen olursa istediği zaman deneyebiliriz. Bahsettiğimiz araba benim, fazla sağıyla soluyla oynamadan bişeyler yapmaya çalıştık. Talip usta aracın motoru yolda patlayınca en ekonomik şekilde toplamamıza yardımcı olmuştu.

İnanın bana bunu söyleyen şahıs yani babam da işi bilmeyenlerle muhattap olmaz. Kendisinin 100'ü aşkın otomobili olmuştur, eski yarışçıdır. Genelde profesyonel ustalar ile çalışır (genelde eski ralliciler oluyor, örn: Hüseyin Yetim, R5 GT Turbo ustamız). Ayrıca konuyu açan beye de iyi niyetiyle yardımcı olmaya çalışmıştır. Hatta bana sorduğunda ben kendisini Teknik Motorspor'a (Serdar Bostancı) veya Oktaykanlar'a yönlendirmesini söyledim, iletti mi bilmiyorum. Foruma bayağıdır girmiyordum, girince bu konu karşıma çıktı, cevaplamak istedim. Sorununuzla bizzat ilgileneceğim, daha sonraki mesajlarımda yardımcı olmaya çalışırım.

Saygılar,

Can.

tarihinde Mehmet Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir

Bir arkadaşımda 2 adet sierra 2.0 dohc motor vardı, bayramdan sonra bakarım hala duruyorsa sizinle irtibat kurmasını sağlarım.

Ben kendime göre bişey daha ürettim, daha doğrusu aklımda ama gerçekleştirmeye fırsatım olmadı. Ford'un 2.0 dohc 16v motorları var (mondeo'larda vardı sanırım) kodu aklımda değil. Bu motorlar yaklaşık 140 hp güç üretiyor ve tahminen 250 nm kadar da tork... Eğer yeni bir motor alacaksanız bu da aklınızda bulunsun, swap (motor değiştirme) işinden anlayan bir çok usta var İstanbul'da. Bizim gibi en az 1700 km (Antalya-İstanbul gidiş dönüş) yol yapmanıza gerek yok :D

Önce size bir motor bulalım sonra ayrıntılara geçeriz. İyi bayramlar.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Fahri Altuneli

[

Mehmet Can kardeşim merhaba,

Babanla bugüne kadar 5-6 defa sohbet ettik.. Sağolsun, geçmiş deneyimine göre Talip Usta'yı tavsiye etti.. Ama benim

önceki hatalarımdan araba Talip Usta'ya gidemeden yolda bozuldu ve o günden sonra da -araları atlıyorum- şu anda 4. Levent tarafında sağlam bir yerde çıkarılan motoru bagajında olarak duruyor.

Bu yazışmaları yaptığım tarihlerde (10-20 Mayıs 2009 civarı) bir işim vardı, çalışıyordum ve maaşımı da biraz gecikmeyle de olsa alıyordum.. O tarihlerden 20 gün kadar sonra, 3 Haziran 2009'da işten çıkarıldım. 2 ay işsiz kaldım ve 3 Ağustos 2009'da 4 sene önce çalıştığım bir firmaya -aralıklı olarak görüşüyorduk- tekrar işe girdim.

Bu kadar sıkıntı arasında, bu foruma yaklaşık 5 ay hiç bakmadım. Bugün biraz önce bir bakayım dedim ve senin iletini gördüm. Benim o konuştuğum motor duruyor mu bilmiyorum, param hazır olmadığı için adamı aramıyorum da.. Ancak bu yeni firmada biraz prim hakkım birikmeye başladı.. Senin söylediğin bu iki motor nerede, kimdedir ve fiyatları ne istiyor-lar, bir de telefonlarını verirsen bi konuşur irtibata geçerim..

Selamlar.

Ali Fahri Altuneli

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Ömer Kotaman

Merhabalar iyi akşamlar hayırlı kandiller dilerim herkese bende Sierra Gls aldım silecegin altındaki ızgaralık kırıldı kedi sayesinde aksarayda bulamadım nasıl temin edebilirim yardımcı olursanız cok sevinirim hayırlı akşamlar dilerim herkese.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...