İçeriğe Yönlendir

Focus1 ve Focus 2


Özgür Karasüleymanoğlu

Recommended Posts

Murat Dere
orjınalde o jantlar o kadar büyük müydü sonradan ??

bunlar ayrı yazılır, doğru yaptığın için bir öğretmen olarak seni tebrik ediyorum, Ufuk. :):rolleyes:

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Tercihim F1 Ghia olurdu.

St yi tdci 0-160 çiğ çiğ yer sonrasını bilemem.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
St yi tdci 0-160 çiğ çiğ yer sonrasını bilemem.

0-160 değil de mesela 80-120 arası desek daha doğru olur sanırım.. Tork kendini bu gibi ara hızlanmalarda belli ediyor daha çok. Yoksa kalkışlarda tdci 5. vitesdeyken st henuz 3.vitesinde guclu bir hızlanma yaşıyor olur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
Tasarım olayına giremem ama....Zevk sonuçta....

Güvenlik önemli arkadaşlar...

Ncap...Sistemler önemli...

Focus I de dizel olsa diyenler var..Var zaten :)

ghia donanım seviyesinde yoksa comfort 1.8 tdci dan haberimiz var :p

ncap fikir verir iyidir ama focusla takla atan biri olarak focus I ide güvenlikte çok hor görmemek lazım :D

tdcidan çok rahat yer

düz yolda düzgün bir st130 :p tdci için çok kolay olmaz yinede ama rampada felan tork iş yapar 2.0 sürmedim hiç ama tdci 0-400 de çok vites değiştirmek istiyor

rolingde tdci +1 :D

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hilmi Cavlı
(düzenlendi)
0-160 değil de mesela 80-120 arası desek daha doğru olur sanırım.. Tork kendini bu gibi ara hızlanmalarda belli ediyor daha çok. Yoksa kalkışlarda tdci 5. vitesdeyken st henuz 3.vitesinde guclu bir hızlanma yaşıyor olur.

Ben 80-120 hızlanmasında bile tdci'ın st'yi geçmek bir yana zorlayabileceğini bile sanmıyorum.

Sonuçta tork önemli deniyor ama herkes motor çıkışındaki torktan bahsediyor. Bunun vites oranı, son dişli oranı var. İlla beşinci viteste 80-120 yapmak gerekmiyor. St gerektiğinde 3'e atar ve tdci ile arayı çok rahat açar.

0-100'ü 9.2 olan ST ile 10.9 olan tdci'ı karşılaştıran arkadaşlarıda anlayamıyorum.

Ben 2.0 sedan kullanıyorum ve birçok kez 1.6 tdci ile yolda denk geldim ama hiçbirinde tdci geçemedi. Herhalde ST 2.0 sedandan daha kötü değildir. :)

tarihinde Hilmi Cavl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Geçenlerde "bilmem ne markayı acayip tokatladım" tarzı muhabbetlerde hep sorasım gelir "diğer araçtaki arkadaş yarıştığınızın farkında mı idi acaba?" diye...

Bazı noktalarda fikir beyan edeyim:

1. 9 yıllık Focus I ST kullanıcısı olarak hala makul fiyatlarda aynı keyfi verecek araç bulamadığım için değiştirmiyorum. Tek kapıların ikinci eli ölü tabii bu da bir etken.

2. Focus II hangi modeli olursa olsun I'e göre daha güvenli, daha konforlu ve aynı derecede iyi yol tutuyor.

3. Tasarımda ben Focus I ST'nin çizgisini çok beğeniyorum, genelde Focus I daha yenilikçi ve göz alıcı tasarıma sahip ama tabii bu zevk meselesi

4. 1.6 benzinli motorlarda eski kasa biraz daha atak, hem de 15 BG farka rağmen. Her ikisinden de çok sayıda kiralık araç kullandım izlenimlerim buradan...

5. ST 2 litre ve 130 BG ama daha ziyade "sütçü beygiri", yani motor aile babası sedan motoru, ekonomik ve rahat çalışmaya yönelik tüm ayarları ve "yakıcı" hale getirmek neredeyse imkansız. Ancak doğru vites aralıkları var, gaz pedalını çömertçe kullanırsanız ve devirlenmeyi ihmal etmezsenz zor da olsa rekabetçi oluyor. Bununla beraber hazırlıksız yakalanırsanız çekişme ortamında 1.6 dizel ve hatta benzinli bile zorlayabilir. Özellikle şehir içi sürüşlerde ara hızlanmalarda dizelin avantajı inkar edilemez. Ama piste çıkarsanız ST ile (130 tabii ki) her iksini de fazla zorlanmadan geçersiniz, hem ivmelenmede hem de son hızda.

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

focus 1 2.0 gerçekten iyi giden bir makina 1.6 tdci yle kıyas olunmaz gerçekten komik olur

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Geçenlerde "bilmem ne markayı acayip tokatladım" tarzı muhabbetlerde hep sorasım gelir "diğer araçtaki arkadaş yarıştığınızın farkında mı idi acaba?" diye...

Bazı noktalarda fikir beyan edeyim:

1. 9 yıllık Focus I ST kullanıcısı olarak hala makul fiyatlarda aynı keyfi verecek araç bulamadığım için değiştirmiyorum. Tek kapıların ikinci eli ölü tabii bu da bir etken.

2. Focus II hangi modeli olursa olsun I'e göre daha güvenli, daha konforlu ve aynı derecede iyi yol tutuyor.

3. Tasarımda ben Focus I ST'nin çizgisini çok beğeniyorum, genelde Focus I daha yenilikçi ve göz alıcı tasarıma sahip ama tabii bu zevk meselesi

4. 1.6 benzinli motorlarda eski kasa biraz daha atak, hem de 15 BG farka rağmen. Her ikisinden de çok sayıda kiralık araç kullandım izlenimlerim buradan...

5. ST 2 litre ve 130 BG ama daha ziyade "sütçü beygiri", yani motor aile babası sedan motoru, ekonomik ve rahat çalışmaya yönelik tüm ayarları ve "yakıcı" hale getirmek neredeyse imkansız. Ancak doğru vites aralıkları var, gaz pedalını çömertçe kullanırsanız ve devirlenmeyi ihmal etmezsenz zor da olsa rekabetçi oluyor. Bununla beraber hazırlıksız yakalanırsanız çekişme ortamında 1.6 dizel ve hatta benzinli bile zorlayabilir. Özellikle şehir içi sürüşlerde ara hızlanmalarda dizelin avantajı inkar edilemez. Ama piste çıkarsanız ST ile (130 tabii ki) her iksini de fazla zorlanmadan geçersiniz, hem ivmelenmede hem de son hızda.

+1905

bu arada araban çok güzel abicim farlar yakıyor, plaka zaten yakıyor.... ( Antalya memleketim) :D

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

acaba farları bendemi böyle yapsam diyorum ama sökmek zor iş nasıl sökeceğimi bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Geçenlerde "bilmem ne markayı acayip tokatladım" tarzı muhabbetlerde hep sorasım gelir "diğer araçtaki arkadaş yarıştığınızın farkında mı idi acaba?" diye...

Bazı noktalarda fikir beyan edeyim:

1. 9 yıllık Focus I ST kullanıcısı olarak hala makul fiyatlarda aynı keyfi verecek araç bulamadığım için değiştirmiyorum. Tek kapıların ikinci eli ölü tabii bu da bir etken.

2. Focus II hangi modeli olursa olsun I'e göre daha güvenli, daha konforlu ve aynı derecede iyi yol tutuyor.

3. Tasarımda ben Focus I ST'nin çizgisini çok beğeniyorum, genelde Focus I daha yenilikçi ve göz alıcı tasarıma sahip ama tabii bu zevk meselesi

4. 1.6 benzinli motorlarda eski kasa biraz daha atak, hem de 15 BG farka rağmen. Her ikisinden de çok sayıda kiralık araç kullandım izlenimlerim buradan...

5. ST 2 litre ve 130 BG ama daha ziyade "sütçü beygiri", yani motor aile babası sedan motoru, ekonomik ve rahat çalışmaya yönelik tüm ayarları ve "yakıcı" hale getirmek neredeyse imkansız. Ancak doğru vites aralıkları var, gaz pedalını çömertçe kullanırsanız ve devirlenmeyi ihmal etmezsenz zor da olsa rekabetçi oluyor. Bununla beraber hazırlıksız yakalanırsanız çekişme ortamında 1.6 dizel ve hatta benzinli bile zorlayabilir. Özellikle şehir içi sürüşlerde ara hızlanmalarda dizelin avantajı inkar edilemez. Ama piste çıkarsanız ST ile (130 tabii ki) her iksini de fazla zorlanmadan geçersiniz, hem ivmelenmede hem de son hızda.

Farları hiç görmemiştim sizin arabanın üstünde çok yakışmış Cem Abi.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

:p

:D :D :D

Güzel sözlere teşekkürler, dilerim bundan sonra da kaza bela görmez...

Biraz sinyal bolluğu oluyor bu farlarla, acaba tampondakileri iptal edip yerini kapatsak mı?

Ne dersiniz?

Mesela şöyle:

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Biraz sinyal bolluğu oluyor bu farlarla, acaba tampondakileri iptal edip yerini kapatsak mı?

Ne dersiniz?

Tamponlar kapanınca da çok güzel görünüyor..

Ben aynı farları taktığımda farın içindeki sinyal camlarını beyaz olanı ile değiştirmiş ve park yapmıştım...

giris_2.jpg

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Levent Eksen
(düzenlendi)

Şööle 2006-2007 model makyajlılardan, ister benzinli 2.0, ister 2.0 tdci olsun.. MK3 Mondeo, 2.0 rules :D

Focus I'de kullandım, Focus II'de kullandım, şu an Focus 2,5 kullanıyorum, bence en güzeli Focus 2,5.. İçiylede dışıylada..

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cemal Demirezen
(düzenlendi)

merhaba arkadaşlar drag yarışlarına meraklı olan biri olarak her buldugum araçla müsait mekanlarda kalkış yaparım arkadaşın 2008 1.6 tdci 109 beygirrr focus c max ı yaklaşık olarak 5 km boyunca pist o kadar hep geriden geliyor.kalkışta kim nederse desin 1.6 bakımlı focus her koşulda 1.6 tdci focusu geçer ve hep o mesafede oyle kalır.2.0 focus açık ara önde gider.birde şöyle bi durum var abdussamed acarın yeni almış olduğu vw golf 4 1.9 tdi 110 beygirlik aracı hemde otomatik vites beni kalkışta ara hızlanmalarda her şekilde geçiyor.not:bahsettiğim kalkış yarışları trafiğe kapalı güvenli ortamlarda yapılmıştır.

tarihinde Cemal Demirezen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Tüm sorunlarına seslerine rağmen içiyle dışıyla bende 2.5 diyorum. Her yeni model bir eski serisinin daha da iyileştirilmiş halidir. Her ne kadar ilk seri F1 kadar kaliteli olmasa da teknolojisi için 2.5 forever. :bambam:

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
merhaba arkadaşlar drag yarışlarına meraklı olan biri olarak her buldugum araçla müsait mekanlarda kalkış yaparım arkadaşın 2008 1.6 tdci 109 beygirrr focus c max ı yaklaşık olarak 5 km boyunca pist o kadar hep geriden geliyor.kalkışta kim nederse desin 1.6 bakımlı focus her koşulda 1.6 tdci focusu geçer ve hep o mesafede oyle kalır.2.0 focus açık ara önde gider.birde şöyle bi durum var abdussamed acarın yeni almış olduğu vw golf 4 1.9 tdi 110 beygirlik aracı hemde otomatik vites beni kalkışta ara hızlanmalarda her şekilde geçiyor.not:bahsettiğim kalkış yarışları trafiğe kapalı güvenli ortamlarda yapılmıştır.

Güzelde c-max ile focus karşılaştırması pek doğru değil.1.6 atmosferik ile 1.9 tdi karşılaştırmasıda pek adil değil,bunlar kriter olamaz.

Yorum bağlantısı
Ömer Gürgen

focus 2.0 her halukarda 1.6tdci ve yeni 1.6 lardan daha atak bunu tartışmak çok yanlış. bizzat denendi. 3 yıldır kullanıyorum aracımın vites oranları o kadar harikaki. özellikle 3.vites ve 4. vites te 3500 rpm ve üstündeki performansı büyük haz veriyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tuna Aksu

ben ikisinide kullandım hemde çok uzun süre.eğer focus1 in sıfırı çıksa gider onu alırım.çünkü işcilik, yakıt tasarrufu görüntü herşey f1 de daha üstündü. F1 tam bir efsanedir, anlatmakla bitiremem. Günümüz otomobil sektöründe keskin hatların atası babası herşeyi Focus1 dir. Sektörde tek kelimeyle bir Devrimdir. Ama o devir artık kapandı.açmıyolarda. oyüzden focus3 al keyfine bak derim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...