Nuri Başer

FII - 1.6 TDCi Motor

Recommended Posts

Nuri Başer

photo0046y.jpg

1- Turbo Salyangozu.. (kompresör)

2- Turbo emiş hortumu.. (hava filtresi ile turbo arası)

3- Metalturbo çıkış borusu.. (Turbo ile Intercooler arası)

4- Kauçuk Turbo hortumu.. (Intercooler - Emme manifoldu arası)

5- MAF Sensörü.. (mass air flow sensor - hava akış sensörü)

6- Hava filtresi kutusu..

7- Enjektör.. (Selenoid Valf)

8- Hava emiş kanalı..

9- Emiş basınç sensörü..

10- EGR bağlantı borusu.. (EGR valfi ile Emiş arasında)

11- Turbo ara bağlantı hortumu..

12- Turbo egsoz türbini ısı yalıtım malzemesi..

13- Turbo yağ dönüş bağlantısı..

14- Turbo emiş - üst karter bağlantısı.. (yağ buharı kanalı)

15- Mazot Filtresi..

16- Akü kutusu..

17- Fren hidroliği..

umarım yardımcı olur.. dilimin döndüğünce yazmaya çalıştım.. alıntı değildir..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Çelik

Sağol Nuricim, faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler :lol2:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Abdullah Ercan

Elinize sağlık çok güzel olmuş. Özellikle ben yeni Tdci almıştım neyin nerde olduğunu şu an azçok öğrendim. Teşekkürler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer

Teşekkürler arkadaşlar.. Forumdan çok şey öğrendik.. paylaşmazsak vefasızlık olur..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cavit Doğan

Güzel bir paylaşım..

Nuri, resim mavi'mi çıkmış nee.. İyiki okları sarı yapmamışsın.! ;)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer
Güzel bir paylaşım..

Nuri, resim mavi'mi çıkmış nee.. İyiki okları sarı yapmamışsın.! :)

Cavit abi valla şimdi sen söyleyince aklıma geldi.. :p keşke sarı yapsaymışım.. bütünlük arzederdi.. hem bu iki renk dünyanın en güzel kombinasyonu.. yaşasın FB plaka yaşasın sarı-laci.. :)

Güzel paylaşım eyvallah............

Teşekkürler..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Küçük

2008 den sonraki focuslarda 3-11-12 nolu yerlerin değiştiğini ve turbo veriminin dahada arttığını öğrendim ???

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Budakoğlu

Herkese Merhaba.

Ford hakkında araştırma yaparken forumdan haberdar oldum. Bu sebeple forumun yeni üyesiyim. Sedan Focus Dizel almayı planlıyorum. Ancak duyduklarım sebebiyle bazı tereddütlerim var. Bunları sizinle paylaşıp bilgi ve tecrübesi olanların görüşünü almak istiyorum.

Focus'un dizel motorunun 100.000 km'den sonra çok problem çıkarmaya başaldığını, verimden düşütüğünü, 150.000 Km'den sonra motorun adeta işe yaramaz hale geldiğini söylediler. Söyleyen arkadaşlarımın focus kullanma tecrübesi yok. Onlar da başkalarından duymuş. Örneğin bir arkadaşım ticari taksi sürücülerine sormuş. Öncelikle bu konu hakkında yani focusun dizel motorunun kullanım ömrü, verimliliği hakkında bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker

5 yılda 130k yaptım, gerekirse bir 130k daha yaparım, düzgün kullanın bu devirde 100-150k de bitecek motor yok. Bitiren problemi kendinde arasın...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer

2007 model dizel focusum 86.000 de.. turbo hortumu yırtılması haricinde kayda değer bir arıza yaşamadım.. hatta motorla ilgili hiçbir problem yaşamadım diyebilirim.. o hortumu da 15 TL ye hallettim.. bakımlarını düzenli yaptırıp bilinçli kullandıktan sonra ömürlük araçlar.. o yorumların sebebi bizim insanımızın "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olması"ndan kaynaklanıyor.. içiniz rahat olsun..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Budakoğlu

Cevaplarınız ve ilginiz için teşekkür ederim. :bravo:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okyay Pay

aynı taksicilere citroen ve pejonun dizelini sorun çok iyi derler

bilmezlerki aynısı :)

ağzı olan konuşur boşverin siz .

hele volvo nasıldır dersin öve öve bitiremezler :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Kızılkaya
photo0046y.jpg

1- Turbo Salyangozu.. (kompresör)

2- Turbo emiş hortumu.. (hava filtresi ile turbo arası)

3- Metalturbo çıkış borusu.. (Turbo ile Intercooler arası)

4- Kauçuk Turbo hortumu.. (Intercooler - Emme manifoldu arası)

5- MAF Sensörü.. (mass air flow sensor - hava akış sensörü)

6- Hava filtresi kutusu..

7- Enjektör.. (Selenoid Valf)

8- Hava emiş kanalı..

9- Emiş basınç sensörü..

10- EGR bağlantı borusu.. (EGR valfi ile Emiş arasında)

11- Turbo ara bağlantı hortumu..

12- Turbo egsoz türbini ısı yalıtım malzemesi..

13- Turbo yağ dönüş bağlantısı..

14- Turbo emiş - üst karter bağlantısı.. (yağ buharı kanalı)

15- Mazot Filtresi..

16- Akü kutusu..

17- Fren hidroliği..

umarım yardımcı olur.. dilimin döndüğünce yazmaya çalıştım.. alıntı değildir..

Arkadaşlar merhaba;

Yeni konu açmak istemedim TDCİ tecrübesi olan arkadaşlara bir sorum olacak yardımcı olurlarsa sevinirim.

Benim focus tdci (109) bugün itibariyle 1000 km oldu.(kırkı çıktı yani :nazar: )

İstabul şehiriçi kullanımda genelde 20-30 km/h süratle gitmek gerekiyor ve bu sürat için 1.viteste yüksek devirde gitmeye devammı etmeli yada 2.viteste 1300-1500 devirlerindemi gitmeli? Özellikle 2.viteste gidilirken hız kesince 1.vitese düşürmek (devrin 1500 ün altına düşmemesi adına) gereklimidir?Motor yüksek tork tan dolayı kendini topluyor ama motoruda yormamak gerekli.Benim benzinli f1 den sonra tdci kullanımı çok tuhafıma gidiyor.Zevkli ama tecrübesizlikten dolayı yepyeni arabanın motorunuda hırpalamamak gerekiyor.

Teşekkürler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer
Arkadaşlar merhaba;

Yeni konu açmak istemedim TDCİ tecrübesi olan arkadaşlara bir sorum olacak yardımcı olurlarsa sevinirim.

Benim focus tdci (109) bugün itibariyle 1000 km oldu.(kırkı çıktı yani :rolleyes: )

İstabul şehiriçi kullanımda genelde 20-30 km/h süratle gitmek gerekiyor ve bu sürat için 1.viteste yüksek devirde gitmeye devammı etmeli yada 2.viteste 1300-1500 devirlerindemi gitmeli? Özellikle 2.viteste gidilirken hız kesince 1.vitese düşürmek (devrin 1500 ün altına düşmemesi adına) gereklimidir?Motor yüksek tork tan dolayı kendini topluyor ama motoruda yormamak gerekli.Benim benzinli f1 den sonra tdci kullanımı çok tuhafıma gidiyor.Zevkli ama tecrübesizlikten dolayı yepyeni arabanın motorunuda hırpalamamak gerekiyor.

Teşekkürler

1. vites mümkün olduğunca kalkış harici kullanılmaz.. eğer çok aşırı zorlanmıyorsa 2. vites düşük devir tercih edilmeli diye düşünüyorum.. zaten kalkış sonrası toparlamış bir araç 2. viteste 1000-1200 devir altına düşmedikçe stop etme aşamasına gelecek kadar zorlamaz.. daha doğrusu takma böyle şeyleri, özendiğin göze çöp batarmış misali fazla dert etme bence, için nasıl rahat ediyorsa öyle kullan :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bora Akbaş
Arkadaşlar merhaba;

Yeni konu açmak istemedim TDCİ tecrübesi olan arkadaşlara bir sorum olacak yardımcı olurlarsa sevinirim.

Benim focus tdci (109) bugün itibariyle 1000 km oldu.(kırkı çıktı yani :rolleyes: )

İstabul şehiriçi kullanımda genelde 20-30 km/h süratle gitmek gerekiyor ve bu sürat için 1.viteste yüksek devirde gitmeye devammı etmeli yada 2.viteste 1300-1500 devirlerindemi gitmeli? Özellikle 2.viteste gidilirken hız kesince 1.vitese düşürmek (devrin 1500 ün altına düşmemesi adına) gereklimidir?Motor yüksek tork tan dolayı kendini topluyor ama motoruda yormamak gerekli.Benim benzinli f1 den sonra tdci kullanımı çok tuhafıma gidiyor.Zevkli ama tecrübesizlikten dolayı yepyeni arabanın motorunuda hırpalamamak gerekiyor.

Teşekkürler

Hayırlı olsun. 2.Viteste giderken hız kesince 1.vitese düşürmenize gerek yok bence.Sonuçta 1.vites sadece araç ilk kalkışlarında ve çekiş gerektiren çok dik rampalarda kullanılan bir vites.Benzinli yada TDCI motor farkı olmaz bu kural için sanırım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Kızılkaya
Hayırlı olsun. 2.Viteste giderken hız kesince 1.vitese düşürmenize gerek yok bence.Sonuçta 1.vites sadece araç ilk kalkışlarında ve çekiş gerektiren çok dik rampalarda kullanılan bir vites.Benzinli yada TDCI motor farkı olmaz bu kural için sanırım.

Teşekkürler BoRA Bey;

Ben aracı ilk aldığımda servis aracı düşük devirlerde kullanıp motoru yormamam gerktiği söylendi zira kitabında da böyle yazıyor.Belki de Nuri Beyin dediği gibi çokta saçmalamamak şartıyla kafamıza göre kullanmalıyız ki hem arabada bize alışsın.

2.viteste hız düşünce hafif rampada sübap şıkırtısı yapıyordu benim f1 de ama alışıktım ona şimdi bu araba bide yeni olunca ters bişey yapmıyıyayım diyor insan (kullanırkende çok kasmışım kendimi her tarafım ağrıyo :rolleyes: )

kazasız belasız günler...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bora Akbaş
Teşekkürler BoRA Bey;

Ben aracı ilk aldığımda servis aracı düşük devirlerde kullanıp motoru yormamam gerktiği söylendi zira kitabında da böyle yazıyor.Belki de Nuri Beyin dediği gibi çokta saçmalamamak şartıyla kafamıza göre kullanmalıyız ki hem arabada bize alışsın.

2.viteste hız düşünce hafif rampada sübap şıkırtısı yapıyordu benim f1 de ama alışıktım ona şimdi bu araba bide yeni olunca ters bişey yapmıyıyayım diyor insan (kullanırkende çok kasmışım kendimi her tarafım ağrıyo :rolleyes: )

kazasız belasız günler...

Bende hiç dizel kullanmamıştım,geçenlerde bir TDCI Focus kullandım,mükemmel ivmelenme ve hızlanma veriyor alt devirlerde TDCI. Benzinli gibi ağır ağır hızlanmıyor,birden fırlatıyor arabayı. Ama sürekli vites değiştirmek lazım.Ben benzinli arabaya alıştığımdan ilk başta vites küçültmüyordum,sonra araba tıkır tıkır titreyince anladım sürekli devre göre vites değiştirmem gerektiğini.Ama 2.vitesten 1.vitese sadece araba duracak kadar yavaşlatınca indim.Bence çok kasmayın alt devirlerde arabanızı çok zorlamayın,çünkü TDCI motor çok nazik bir motor,fazla yormamanız lazım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bülent Akdemir

Bende bu aractan almak istiyorum.tavsiye edermisiniz?sınıfındaki ddiğer markalara göre artıları ve eksileri nelerdir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer
Bende bu aractan almak istiyorum.tavsiye edermisiniz?sınıfındaki ddiğer markalara göre artıları ve eksileri nelerdir.

Forumda özellikle FII bölümündeki konular size fikir vermede etkili olacaklardır..

Benim kişisel görüşüm güzel ve güçlü bir araç.. ben tavsiye ederim.. beklentiler de önemli tabiki.. mesela sessiz bir araç beklentileriniz içindeyse, FII pek tavsiye edilmez.. :flowers:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yavuz Gürbüz
2007 model dizel focusum 86.000 de.. turbo hortumu yırtılması haricinde kayda değer bir arıza yaşamadım.. hatta motorla ilgili hiçbir problem yaşamadım diyebilirim.. o hortumu da 15 TL ye hallettim.. bakımlarını düzenli yaptırıp bilinçli kullandıktan sonra ömürlük araçlar.. o yorumların sebebi bizim insanımızın "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olması"ndan kaynaklanıyor.. içiniz rahat olsun..

Nuri Bey,

Turbo hortumu derken 14 nolu karter havalandırmasından gelen hortumu mu kastettiniz? Turbo miline yağ basan hortum değildir herhalde yanlış anlamıyorum sanırım. Bizim iş makinelerinde özellikle, CAT D8 dozerlerde turbo mili yağlama hortumu çok problemliydi. 2 kere o hortum yüzünden motor kilitleyince akıllandık. Hortuma Türk işi çözüm uygulayarak sorunu çözmüştük. Bu hortuma basınçlı motor yağı geldiğinden, herhangi bir yırtılmada en çok 30 saniyede motor yağını minimum seviyenin altına indiriyor. 1 dk içinde farkedilmezse motor yatak sarıyor.

Zaten o 14 nolu hortuma da uyuz oluyorum. Turbo kompresör pervanesini yağlayıp duruyor. Benzinli araçlarda oraya takılan küçük filtrelerle bu iş sağlanıyor. İş makinalarının çoğunda açıktadır zaten, şimdi aklıma geldi hani eski kamyonların altından sarkan hortum var ya işte bu hortum. Bu iş için aftermarket ürün var mı diye araştırmadım ama eğer benimki de yırtılırsa bu yönde arayışa girebilirim.

Saygılar,

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Başer
Nuri Bey,

Turbo hortumu derken 14 nolu karter havalandırmasından gelen hortumu mu kastettiniz? Turbo miline yağ basan hortum değildir herhalde yanlış anlamıyorum sanırım. Bizim iş makinelerinde özellikle, CAT D8 dozerlerde turbo mili yağlama hortumu çok problemliydi. 2 kere o hortum yüzünden motor kilitleyince akıllandık. Hortuma Türk işi çözüm uygulayarak sorunu çözmüştük. Bu hortuma basınçlı motor yağı geldiğinden, herhangi bir yırtılmada en çok 30 saniyede motor yağını minimum seviyenin altına indiriyor. 1 dk içinde farkedilmezse motor yatak sarıyor.

Zaten o 14 nolu hortuma da uyuz oluyorum. Turbo kompresör pervanesini yağlayıp duruyor. Benzinli araçlarda oraya takılan küçük filtrelerle bu iş sağlanıyor. İş makinalarının çoğunda açıktadır zaten, şimdi aklıma geldi hani eski kamyonların altından sarkan hortum var ya işte bu hortum. Bu iş için aftermarket ürün var mı diye araştırmadım ama eğer benimki de yırtılırsa bu yönde arayışa girebilirim.

Saygılar,

Yavuz bey merhabalar.. bende 4 nolu intercooler çıkışı ile motor giriş arasındaki kauçuk hortum yırtılma yaptı.. 4 nolu hortumdan sadece basınçlı hava geçmekte ve patlaması durumunda turbo basıncı devre dışı kaldığından araç atmosferik şarjlı hale gelip çekiş düşmekte..

dediğiniz gibi 14 nolu hortum sıcak yağ buharı ile palleri yağlıyor.. 14 nolu hortumun kronik sorunu yırtılmadan ziyade plastik klipsindeki kırılma.. bunula ilgili olarak aşağıda verdiğim linkte bir çözüm mevcut..

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-II-v...ka-t185559.html

iyi forumlar..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yavuz Gürbüz
(düzenlendi)
Yavuz bey merhabalar.. bende 4 nolu intercooler çıkışı ile motor giriş arasındaki kauçuk hortum yırtılma yaptı.. 4 nolu hortumdan sadece basınçlı hava geçmekte ve patlaması durumunda turbo basıncı devre dışı kaldığından araç atmosferik şarjlı hale gelip çekiş düşmekte..

dediğiniz gibi 14 nolu hortum sıcak yağ buharı ile palleri yağlıyor.. 14 nolu hortumun kronik sorunu yırtılmadan ziyade plastik klipsindeki kırılma.. bunula ilgili olarak aşağıda verdiğim linkte bir çözüm mevcut..

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-II-v...ka-t185559.html

iyi forumlar..

Türk işi çözüm derken ben de tam buna benzer birşey kastettim. O konuyu daha önce okumuş ve çözümünüzü çok beğenmiştim. Resme bir daha bakınca farkettim ama sanırım 11 nolu hortum benimkinde farklı, yanılıyor da olabilirim. Makyajlı iç dizayna sahip 2007 eylül focusa sahibim. Hava filtresi falan yeni, yuvarlak tip zaten. Dediğim gibi yanlış hatırlıyor olabilirim. Ama o kadar dolanmaması lazım benimkinde. Adamlar bu turbonun basıncı nasıl düşer gibi bir çalışma yapmış sanki. Turbodan sonra 4 dirsek, intercoolerdan sonra 2 dirsek, turbonun bastığı havanın egzos manifolduna çok yakın geçmesi falan hep olumsuz özellikler. Umarım doğru hatırlıyorumdur. Benimki de böyle ise ben rahat durmam, oralara bir anahtar vururum herhalde :nazar:

tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serhan Küçük
(düzenlendi)

Arkadaşlar konuyu 2 ay sonra yeniden açıyorum ama focus 2 tdci da bi türlü 90 km/h la gidemiyorum yahu :s acaba 5. viteste 1600 1800 devirler arasında gitsem motorda herhangi bi sıkıntı doğarmı yani illaki 2000 devirin altında kullanmamakmı gerekiyor?

tarihinde Serhan K tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Demirer
(düzenlendi)
Arkadaşlar konuyu 2 ay sonra yeniden açıyorum ama focus 2 tdci da bi türlü 90 km/h la gidemiyorum yahu :rofl: acaba 5. viteste 1600 1800 devirler arasında gitsem motorda herhangi bi sıkıntı doğarmı yani illaki 2000 devirin altında kullanmamakmı gerekiyor?

Hocam eger devamli dusuk devirde ve yuksek yuk altinda (kilo degil gaza basma anlaminda :s ) kullanmiyorsaniz bu kadar dert etmenize hic gerek yok. Biz de duz yolda ani hizlanma gerektirmeyen kosullarda 5'e atip 1800 devirler civarinda cok guzel yakit ekonomisi yaparak gidiyoruz mutlu mesut :rofl: Kisacasi sorun dusuk devirde gitmek degil, dizelin dusuk devirde torku yuksek diye tembellik edip vites dusurmek yerine asiri dusuk devirlerde gaza abanmak.

tarihinde Onur Demirer tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

95km/h ile gidin. Tam devirini bulacaktır.

Mesajı paylaş


Mesajın linki