İçeriğe Yönlendir

Yazın Kış Lastiği Kullanımı


Ahmed Dönmez

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar ölümle dans etmeyelim. 4 lastik üzerindesiniz, akrobasiye gerek yok bence. Yazın kışlık lastik kullanmanın tavsiye edilecek hiç bir yanı yok bence.

Ben dört mevsim lastiğin bile doğru dürüst işini yaptığına inanmıyorum...

Lastik bu... Silah gibidir... Ne zaman lazım olacak bilemezsiniz...

Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş

Kis lastigi yazin kullanilmaz. 300-500 lira icin ne hayatimizi ne de malimizi riske etmeye gelmez.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Saygın Can Oğuz

Forum baskısı sonucu lastikleri değiştirdim.:) Bridgestone Turanza ER300 aldım. 180TL 7 taksitli fiyat. Umarım iyi lastiktir, beni üzmez.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Güzeldir. Kilitbaba ne diyor :)

Valla Michelin taksitli 220 TL, Goodyear Efficientgrip (yeni çıkmış) 210 TL idi. Lassa Impetus 2'yi de ucuz olmasına rağmen (taksitli 135 TL) tam güven oluşturmadığı için istemedim. Bunun testlerini gösterdi lastikçi. Autoshow ve Otohaberde birinci çıkmış. İyi de fiyat verince hiç aklımda olmamasına rağmen Bridgestone aldım.

Kilitçi baba ne der bakalım :(

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Forum baskısı sonucu lastikleri değiştirdim.:) Bridgestone Turanza ER300 aldım. 180TL 7 taksitli fiyat. Umarım iyi lastiktir, beni üzmez.

İyi yapmışsın, er300 iyidir, rahat ol :good1:

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Kilitbabaya almadan önce soracaktın :)

Haklısın. Ama korkuttunuz beni aman dikkat kilitler derken :blink:

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Hemşerim tabii oralarda yaz kış aynı kullanırlar. Yazın temmuz ağustos hariç yorganla yatılırsa nedeyim artık... lol.gif

+1 de benden hemşerim

Yorum bağlantısı
arkadaşlar eskişehirde kullanmak için 2006da aldığım kış lastiklerim vardı. conti wintercontact. her ne kadar pek kışı olmayan izmire taşınmış olsam da, arabadaki mevcut lastikler artık setleştiğinden kasım ayında bu kış lastiklerini taktırmıştım. yaza doğru bunları çıkarıp yeni bir yazlık lastik alırım diye düşünmeme rağmen, ekonomik durumlar pek elvermediğinden hala kışlık lastikleri kullanıyorum.

1. daha önce de tartışılmıştı ama bunları yazın 30-40 derece sıcakta kullanmanın bir riski varmıdır? çünkü ben bunu kullanmazsam lastik doğru dürüst km yapmadan tarih olarak eskiyecek. şimdiden 4 sene oldu.

2. eğer bunları çıkartırsam pahalı lastik alacak durumda değilim. mesela sabah gördüm, bizim oradaki bir lastikçi kocaman yazmış lassa impetus 2 205/55/16 125 tl diye. böyle bir lastik almak mı yoksa kış lastikleriyle eskiyene kadar devam edip daha sonrasında pahalı bir lastik almakmı mantıklı?

hocam kış lastiğiyle yazın yol yapmak ekstra %30 a yakın yakıt sarfiyatı na sebep oluır yerine göre. ne dört mevsim ne kışlık kullanın bence benim de yaptığım gibi 4 kışlık 4 yazlık 1 adet de stepneniz olsun. merak etmeyin denedim 1 yılda kendini amorti ediyor.

artı yol tutuş ve ön takım sorunlarıda cabası

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Arkadaşlar

Lastik konusunda 2 günlük istanbulda seminere gitmişitm. Bize anlatılanlara göre;

Bütün lastiklerin üzerinde, Üretim tarihi, Max PS basınç dayanıklılığı, jant ebatları, taşıyacağı max yük, max hız endeksi, 1 saniyede max dönme turu, çalışma sıcaklığı, lastik cinsi, kanallarındaki su boşalta debisi ve kauçuk oranı değerleri yazmaktadır. Özellikle en iyi performans verebilmesi için çalışma sıcaklığı çok önemlidir. buna göre

yaz lastiklerinin çalışma sıcaklığı genel olarak +7 ile +75 C arasında eniyi verimi verir. Bu değerler lastik üzerinde bulunmaktadır. yaz lastikleri +7 C altındaki sıcaklıklarda yüzey tabanındaki kaucuk sertleştiği için lastik vurmaya başlar. Ve yol tutuşu frenleme mesafeleri de değişir. Aynı olayın tersi de kış lastikleri için geçerlidir. Kış lastikleri -75 ile +7 arasında en iyi verimi verir. kış lastiğini veya kar lastiğinin karlı ortamda kaymamasının nedeni yumuşaklığını koruyup zemine tutunmasındadır. Yaz lastiği karlı ortamda tabanı serleştiğinden dolayı kayma eğilimi yükselmektedir. Buna göre ;

Yazın kış lastiği ile dolaşmak. kışın yaz lastiği ile Uludağa çıkmaya çalışmak gibidir.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Arkadaşlar

Lastik konusunda 2 günlük istanbulda seminere gitmişitm. Bize anlatılanlara göre;

Bütün lastiklerin üzerinde, Üretim tarihi, Max PS basınç dayanıklılığı, jant ebatları, taşıyacağı max yük, max hız endeksi, 1 saniyede max dönme turu, çalışma sıcaklığı, lastik cinsi, kanallarındaki su boşalta debisi ve kauçuk oranı değerleri yazmaktadır. Özellikle en iyi performans verebilmesi için çalışma sıcaklığı çok önemlidir. buna göre

yaz lastiklerinin çalışma sıcaklığı genel olarak +7 ile +75 C arasında eniyi verimi verir. Bu değerler lastik üzerinde bulunmaktadır. yaz lastikleri +7 C altındaki sıcaklıklarda yüzey tabanındaki kaucuk sertleştiği için lastik vurmaya başlar. Ve yol tutuşu frenleme mesafeleri de değişir. Aynı olayın tersi de kış lastikleri için geçerlidir. Kış lastikleri -75 ile +7 arasında en iyi verimi verir. kış lastiğini veya kar lastiğinin karlı ortamda kaymamasının nedeni yumuşaklığını koruyup zemine tutunmasındadır. Yaz lastiği karlı ortamda tabanı serleştiğinden dolayı kayma eğilimi yükselmektedir. Buna göre ;

Yazın kış lastiği ile dolaşmak. kışın yaz lastiği ile Uludağa çıkmaya çalışmak gibidir.

Bilgiler için teşekkürler. Ben de olanakları zorlayıp değiştirdim zaten lastikleri :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansel Yavuz
hocam kış lastiğiyle yazın yol yapmak ekstra %30 a yakın yakıt sarfiyatı na sebep oluır yerine göre. ne dört mevsim ne kışlık kullanın bence benim de yaptığım gibi 4 kışlık 4 yazlık 1 adet de stepneniz olsun. merak etmeyin denedim 1 yılda kendini amorti ediyor.

artı yol tutuş ve ön takım sorunlarıda cabası

Kış lastiği ile yaz lastiği arasında yakıt farkı çok azdır %10 seviyelerine bile çıkmaz,ayrıca ön takım sorunlarına yol açmaz ilgisi yoktur.

Yol tutuşda ve frenlemede ise çok çok kötü olduğu doğrudur,kesinlikle kullanılmaması gerekir,panik frende ölümcül sonuçlar verebilir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Salih Kurtoğlu

Yağışların başlaması ve kış mevsiminin yaklaşması ile birlikte tekrar kışlık lastik konusunu hareketlendirmek isterim..

Kış lastikleri denilince Goodyear'dan bahsetmeden geçemiyeceğim.

"Kışın dokunamadığı lastik" sologanıyla UG7+ lastikleri ile sürücüleri zorlu kış şartlarına teslim etmeyen Goodyear'dan iki yeni kış lastiği daha

***Goodyear UG Performance 2 (Adaptive Side Grip Technology)

Karlı zeminde %8 daha kısa fren mesafesi

Buzlu zeminde %13 daha kısa fren mesafesi

AdaptiveSideGrip sayesinde yolla uyumlu kavrama , üstün çekiş

***Goodyear UltraGrip Extreme ( ActiveStud Technology)

üstün kar ve buz performansı

Çivili kullanım tercihi

Yumuşak silika bileşimli özel Goodyear sırt hamuru

Blok kilitleme sistemi

Goodyaer_ultragrip_performance2_1.jpgGoodyaer_ultragrip-extreme_1.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...

Ben konuyu iyi bilmediğim için merak ettim ve sormak istedim

1.Kış lastiği yaz lastiği ve 4 mevsimlik lastik kavramları var sanırım?

Kış lastiği yolda kar ve yağmur suyu yoksa bile hava sıcalığı düşük olsa da kullanılması tavsiye edilir mi?

2.Aracımdaki lastikler hangi kategoriye giriyor nasıl anlayabilirim?Özel bir kod mu yazılı lastik üzerinde?

3.Benim aracım ghia 2007 dizel. Araç manuelinde birtakım hava basıncı ifadeleri var

Bunlar psi cinsindenmiş. Pratik olarak bar biriminden ön ve arka lastiklere kaç hava basmalıyım önerisi olan var mı? Arkalarla önler aynı basınçta mı olmalı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 4 mevsim lastiği, gerçek anlamda 2-3 firmanın üretiminde mevcut, ülkemiz mevsimlerine pek ıuygun değildir. 2. 3. otomobil varsa tercih edilebilir. Kış lastiği , hava sıcaklığı 6/7 derece altına düştüğü her şartta avantajlı yol tutuşunu sağlar.

2. LAstiğininzin modelini internete girerek araştırabilirsiniz.

3. Araç manuelinde ne yazıyorsa o basıncı kullanın, çevrime gerek yok, lastik hava makinalarında yazar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araçlarla fabrika çıkışı yaz lastikleri gelir. Hankkok, Goodyear ve Pirelli dışında 4 mevsim lastik üretip satan büyük üretici yok. Zaten 4 mevsim lastiklerin performansı tartışmalıdır.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Haluk Şentürk

Şimdi ağalar, yaz lastiklerim bitti çöpe attık ,arabada petlas kış lastiği var. Daha ikinci kışı. Yaz geliyor ve yaz lastiğine ihtiyacim var. Sorun şu: michelin crossclimate lastiğe gecmeyi planlıyorum. Diyorum ki, bu yaz petlaslara devam edeyim, kış da geçsin bir sonraki yaza michelin crossclimate alayım . Ne dersiniz...

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Geçen hafta ve bu hafta hava oldukça iyi esp ışığım sönmez abs siz frenim olmamaya başladı.

Bence kışlıkları sökme zamanı geldi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bende esp yi daha kolay yakar oldum yakıt tüketimimde arttı, cumartesi kışlıklara veda edeceğim

Yorum bağlantısı
Misafir

Lastikler sakız kıvamında oluyor sıcak havada, frenler tutmuyor, cayır cayır ötüyor :)

boşuna kışlıkların ömrünü de tüketmemek lazım

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

O zaman iki kış ve toplam 15 bin kilometre kullanılmış, 205 55 16 petlas ikinci el fiyat alayım lütfen :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şimdi ağalar, yaz lastiklerim bitti çöpe attık ,arabada petlas kış lastiği var. Daha ikinci kışı. Yaz geliyor ve yaz lastiğine ihtiyacim var. Sorun şu: michelin crossclimate lastiğe gecmeyi planlıyorum. Diyorum ki, bu yaz petlaslara devam edeyim, kış da geçsin bir sonraki yaza michelin crossclimate alayım . Ne dersiniz...

yaz lastiği alın bence, nasıl olsa kışlık var. 

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

yaz lastiği alın bence, nasıl olsa kışlık var.

Evren hocam sök tak parası zoruma gidiyor,yıllık 80 - 100 civarı
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...