İçeriğe Yönlendir

Akü ömrü..


Hasan Dönmez

Recommended Posts

Mert Üçkaleler
orjinal aküsü bosch değil ki:) motorcraft yani bizimki öyleydi 9. senesesinde değiştim ama ömrününü son zamanlarında uğraştırdı :lol2:

Allah Allah bizmkisi bosch diye hatırlıyorum. Belkide ben yanılıyorumdur. :rolleyes: valla motorcraft,bosch,inci farketmez dolu dolu tam 10 sene götürdümü önemli olanda o :p Son 1 senedir bahsettiğiniz gibi marş aldıktan sonra 2-3 saniye abs ışığı yanıyodu sonra sönüyordu. akü değişince marşa basınca artık hepsi aynı anda sönüyor. :good1:

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Aracım 2000 model ve hala aynı aküyü kullanıyorum bu zamana kadar hiç takviye görmedi sizce değiştireyimmi yoksa bitene kadar kalsınmı.hiç kimse inanmıyor 9 sene bir akünün dayanacağına :lol2:

150 tl civarında akü fiyatı. riske girmeye değmez. akü her an problem çıkartmaya aday.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bir akücüye gidin akü ve şarzı test ederler bedavaya :lol2:

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
marşa basınca abs lambası bir 5 sn yanık kalıyor aküden kaynaklanıyormuş sanırım ömrünün sonlarında öyle yapıyor dediler

Bende sanıyordum ki,merak etme ABS sağlam çalışıyor diyor.

En yakın akü satan yer neresiymiş internetten bakayım bari.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Akü işi tamamen şans işidir , şöyleki genelde 2 sene garantisi vardır fakat ömrü nedir belli degildir garantiden sonra ne kadar kullanırsanız şansınıza kalmıştır 5 senede olur atıyorum 8 senede olur.3 senede olur biraz garip ama durum böyle. tutulan markalı akü almak her zaman iyidir.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bende sanıyordum ki,merak etme ABS sağlam çalışıyor diyor.

En yakın akü satan yer neresiymiş internetten bakayım bari.

Vural abi, bende 6. sene sonunda aniden ölen aküyü yeniledim geçen gün...152k ömrü varmış...Ac delco marka 71 amper akü aldım, 150 lira...Şaşmaz da bir akücü...

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

Mehmet beye katılıyorum.akü v.b. tamamen şans işi.ama arabayı devamlı kısa mesafede kullanmakta aküyü zayıflatıyor.

Yorum bağlantısı
Vedat Arslan

Akü ömrünün kilometreyle bir alakası yoktur. Şans işi de değildir. İyi bir akü en az 5 yıl kullanılır.

Farları ve diğer aksesuarlarınızı açtığınız zaman şarj değeri karşılıyorsa, aracınız yarım marta çalışıyorsa, bir şeyi açık unutmuyorsanız, şarjınız yüksek değilse, aküyü aşırı derece kaynatmıyorsa ...

Not: Bu söylediklerim sulu aküler için geçerlidir.

Kuru aküler: Bu akülerde de su vardır ancak eksildiği zaman tamamlayamazsınız. Tam kapalı diye belirtilir zaten üzerinde.

bome düşmesi nedir?

Cevap akünün bomesi (asit oranı) akü devrilmediği ters durmadığı sürece düşmez; çünkü asit yoğundur, saf suya yani alta çöker. Ayrıca bilindik akünün asitini boşaltıp şarja koyup toplamasını beklemek tamamen saçmalıktır.

Ve ayrıca büyük akü iyidir her zaman için ama gereğinden fazla büyüğü her zaman gereksizdir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Burak Hatipoğlu
orjinal aküsü bosch değil ki:) motorcraft yani bizimki öyleydi 9. senesesinde değiştim ama ömrününü son zamanlarında uğraştırdı :)

evet orjinal akü motorcraft, benimki de 5. yılında ömrünü doldurdu 114 k adam hayret etti 114 000 km gitmiş helal olsun dedi, demekki bu 10 yıl dayananları duysa adam işi bırakacak, bence kasmanın anlamı yok 10 yıl olduysa artık değiştirme zamanı gelmiştir, mutlu akü taktırdım 60 lık yolda kalırsanız maliyet iki katına çıkarki o zaman KEŞKE dersiniz :)

Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç

Bende üç gün önce değiştirdim.

Lpg ustası akün bitik ölçtür, bitik akü lpg de enjektörlere fazla güç gönderemediği için rolanti ondan dalgalanıyor demişti.

Ford serviste aküyü ölçtürdüm cihaz akünün bittiğini gösterdi. Usta yazın idare eder kışın yolda bırakır deyince

orada değiştim.

Rolantide gerçekten 3-4 gündür düzeldi. Rolanti sorunu olan arkadaşlar birde akülerini ölçtürsünler derim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fahrettin Karakoç
Bende üç gün önce değiştirdim.

Lpg ustası akün bitik ölçtür, bitik akü lpg de enjektörlere fazla güç gönderemediği için rolanti ondan dalgalanıyor demişti.

Ford serviste aküyü ölçtürdüm cihaz akünün bittiğini gösterdi. Usta yazın idare eder kışın yolda bırakır deyince

orada değiştim.

Rolantide gerçekten 3-4 gündür düzeldi. Rolanti sorunu olan arkadaşlar birde akülerini ölçtürsünler derim.

Bu mesajımda aküyü değiştirdiğimi ve rolantinin düzeldiğini yazmıştım. Ancak sorun 6/7 gün sonra tekrarladı.

Lpg servisine gittiğimde bu sefer usta ECU yu kontrol etti, başka bir ECU taktı normale döndü. Ecu arızalı diyerek

servise gönderdiler(garanti dahilinde) 12 -13 gündür normal. Bu arada 2 sefer motor ışığı yandı.

Gözüm hep rolantide ha düştü ha düşecek.

Yorum bağlantısı
Bu mesajımda aküyü değiştirdiğimi ve rolantinin düzeldiğini yazmıştım. Ancak sorun 6/7 gün sonra tekrarladı.

Lpg servisine gittiğimde bu sefer usta ECU yu kontrol etti, başka bir ECU taktı normale döndü. Ecu arızalı diyerek

servise gönderdiler(garanti dahilinde) 12 -13 gündür normal. Bu arada 2 sefer motor ışığı yandı.

Gözüm hep rolantide ha düştü ha düşecek.

sıkıntılar bazen seri şekilde tetikliyor birbirini anlaşılammıyor sonradan bulunuyor arıza.ama saglam oluyor tek eksi yön bazen masraf agır opluyor

Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç
sıkıntılar bazen seri şekilde tetikliyor birbirini anlaşılammıyor sonradan bulunuyor arıza.ama saglam oluyor tek eksi yön bazen masraf agır opluyor

Evet Oktay Bey haklısınız. Bu rolanti sorununun çok nedenleri var.

Lpg servisi her gidişimde şunu değiştir, şunu temizle diyerek hatayı hep benzin sisteminde arıyor.

Araca yapmadığım kalmadı; yeni akü, sente kontrolü, çeşitli temizlik ve buji kontrolü gibi düzelmedi.

Sonunda birde lpg sistemini kontrol edin hep benzin sistemimi arıza verir şeklinde bir emaili distribütör firmaya yazmıştım.

Lpg servisinde usta ECU yu kontro edince arıza gözüktü, başka bir tane taktı şu an 20 gündür rolanti düzgün.

Ha bozuldu ha bozulacak endişeside yok değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...