İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Cengiz Koşak

Zararı olur deyipte akıllarda soru işareti uyandıran üyelerimizin dayanaklarını merak ediyorum ? Bu işi kasaba bağlayıp yapanlar var yok değil.Aynı yazılımı araç durumu gözetmeksizin kopyala yapıştır yapan ünlü firmalar var evet,akabinde kötü sonuçla karşılaşan insanlar yok değil.

Hani ben bu laftan şunu anlıyorum.Onca mühendis bilmiyorda bu işler üzerinde kendini geliştirmeye çalışan insanlar mı biliyor demek oluyor ? Ya da şöyle diyim yaptığımız araştırma-geliştirme sonuçlarının ne kadarından bir haberler ne kadarlık bir öğrenim geçmişleri varda böyle bir laf söyleme gereği duyuluyor ?

Her eline makina alan yazilimci , ebay aliexpress gibi yerlere girenler parcaci olan bir ülkede ne bekliyorsun ki :) kulaktan duyulan her lafa itaat edenlerle bu hale geliyor piyasa.

Alninin akiyla ekmek parasi için adam gibi isini yapan insanlarda sadece bekliyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu arada bugün chip sonrası 0-100 deneyecektim, yol çok kabalıktı emniyetten kalkıp çıkmak için, 90 a kadar çıktım kamyonlar arasında kaldım.

Elm cihazı böyle değer ölçtü, kesin ve gerçek sonuç değil tabi tam olarak

Emniyet derken ?

Emniyet şeridi mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet abi, orada durup kalktım oradan normal yola geçtim

Sen normalde o şeriti kullananlara laf söyleyen kişiydin.

Yaptığın doğru değil.

Yorum bağlantısı

Sen normalde o şeriti kullananlara laf söyleyen kişiydin.

Yaptığın doğru değil.

 

duraklama yaptım sonra kalktım hemen normal yola girip abi. Oradan devam etmedim yani hızlanmayı orada denemedim sadece durdum 3 sn sıfırlandı program ve hemen yola çıktım

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

duraklama yaptım sonra kalktım hemen normal yola girip abi. Oradan devam etmedim yani hızlanmayı orada denemedim sadece durdum 3 sn sıfırlandı program ve hemen yola çıktım

Neyse.

Oraya normal de hiç bir şekilde (sorun yoksa ) girmek etik değil ( yasak önemli değil )

Yorum bağlantısı

Neyse.

Oraya normal de hiç bir şekilde (sorun yoksa ) girmek etik değil ( yasak önemli değil )

Biliyorum abi yasak kısmı zaten önemsiz yasak olmasa da ışıkta geçmem, emniyete de girmem, ama gece geç saatte dediğim gibi sadece duraklayıp kalkış yaptım
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Zararı olur deyipte akıllarda soru işareti uyandıran üyelerimizin dayanaklarını merak ediyorum ? Bu işi kasaba bağlayıp yapanlar var yok değil.Aynı yazılımı araç durumu gözetmeksizin kopyala yapıştır yapan ünlü firmalar var evet,akabinde kötü sonuçla karşılaşan insanlar yok değil.

Hani ben bu laftan şunu anlıyorum.Onca mühendis bilmiyorda bu işler üzerinde kendini geliştirmeye çalışan insanlar mı biliyor demek oluyor ? Ya da şöyle diyim yaptığımız araştırma-geliştirme sonuçlarının ne kadarından bir haberler ne kadarlık bir öğrenim geçmişleri varda böyle bir laf söyleme gereği duyuluyor ?

Hocam kendinizde yazınızın içinde cevabını vermişsiniz zaten . Temkinli yaklaşmakda haksız değilim. Ayrıca burası bir bilgi paylaşım yeri bu konuda bilginiz tecrübeniz var ise zararı olmadığını düşünüyorsanız bizide bilgilendirebilirsiniz yanlış bildiğimiz şeyler varsa değişir.
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Hocam kendinizde yazınızın içinde cevabını vermişsiniz zaten . Temkinli yaklaşmakda haksız değilim. Ayrıca burası bir bilgi paylaşım yeri bu konuda bilginiz tecrübeniz var ise zararı olmadığını düşünüyorsanız bizide bilgilendirebilirsiniz yanlış bildiğimiz şeyler varsa değişir.

Sorulan her soruya cevap vermeye çalışıyoruz elimizden geldiğince
Yorum bağlantısı
Alper DEMİR

Bu işler sıkı bir araştırmaya gidilmeden yapılmaması konusunda birinci paylaşımımı yapabilirim.Çünkü gerçekten bu işin kasabı çok hiçbir hak iddia edemeyip dunya para kaptiran ve ciddi kotu sonuclarla ortada kalan fazlaca insan var.

Bu işi önce araç beynini,aracin durumunu okumadan kopya yazılımları araç gözetmeksizin(km,yıl,yıpranmışlık gbi)beyne işleyen tiplerden uzak durun derim.

Başka bir konuda da merak ettiklerinizi dile getirirseniz bizde ona göre merakınızı giderebilelim..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Race Chip alın kafanız rahat olsun arkadaşlar, fazla düşünmeye gerek yok, yok bana yetmez ekstrem güç isterim diyorsanız 2 seçenek var, para varsa ya dayanır konu ama... ilki araba değişmek diğeride motoru komple modifiye etmek, bunu yapamam diyorsanız en güvenlisi ya box yada hiçbirşey yapmamak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Race Chip alın kafanız rahat olsun arkadaşlar, fazla düşünmeye gerek yok, yok bana yetmez ekstrem güç isterim diyorsanız 2 seçenek var, para varsa ya dayanır konu ama... ilki araba değişmek diğeride motoru komple modifiye etmek, bunu yapamam diyorsanız en güvenlisi ya box yada hiçbirşey yapmamak :)

Abi sen emin misin bu islerden anladigina ? sürekli bize karşı bir karşı cikma peşindesin varsa bir derdin söylee bizde bilelim böyle hep yanlis bilgi vererek olmuyor :) siz o cok onemsiz racechiplerinizi takin biz daha saglikli yazilimlarla mutluyuz en azından attigimiz yazılımda neyin ne oldugu belli size verilen tek kopya yazılımlar gibi değil :)
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İki mantık ta sonuç odaklı, fazla yakıt fazla güç. Gaz pedalına dikkat edikirse ikiside sıkıntı çıkarmaz. Yok deli deli kullanım yapılırsa iki sistemde de piston aşaa :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper DEMİR
(düzenlendi)

Servet abi bu iş ekolayzır dan bas-tiz ayarlamaya benzemiyor.Fazla yakit fazla guc olayi tamamen kullanıcıya ve beklentilerine bagli.Yani şu harikalar beklenen zerzavatin sağlıklı olduğunu savunmak hiç doğru değil.Bilinçsizce yapılan bir uygulamadan başka hiçbirşey değil.Onların bi arabayı ne kadar aptallastirdigini inan içinde olduğumuz için biz daha çok görüp duyuyoruz.Onlar yüzünden kaç tane beyni uçan araç geldi bize,yani çok guvenmeyin öyle şeylere..

Ali bey garanti olayindada hiçbir zaman garanti vermiyoruz gibi bir ibare kullanmadim.Para iadesine kadar güven sağlıyoruz.Zaten bu zamana kadarda şikayetle dönen kimse olmadı.Ayriyetten doğusun ana merkezinde çözülüp tamir edilemeyen beyinlerin tamir ve sıfırdan orjinal yazılımına kadar yapmaktayiz.

tarihinde Alper DEMİR tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

İki mantık ta sonuç odaklı, fazla yakıt fazla güç. Gaz pedalına dikkat edikirse ikiside sıkıntı çıkarmaz. Yok deli deli kullanım yapılırsa iki sistemde de piston aşaa :)

Sizin sisteminizde pistonlara nolur bilemem de ali abi daha bizim attigimi yazilimlarla hiçbir aracin motoruna birsey olduğu yok alperinde dediği gibi bas tiz ayarlamaya devam siz :)
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Konuyu boşa tartışma şekline sokmayalim Alper ve Cengiz kardeşler, boşa iddaa etmeyelim, her iki sistemde riskli ve garanti vs. yok (sizin verdiğiniz garanti benim için anlamsız, aracın beyni bozulursa yenisini alırım, asla tamir gören elektronik aksam orjinali gibi olamaz, heleki beyinse), her iki sistemde arabanın beynini yakabilir, her iki sistemde arabayı adam gibi kullanmadiginda motorun aktarmaların canına okur, her iki sistemde onaylı değildir, o kötü bu kötüsü yok anlayacağın, al birini vur ötekine, yanlış bilgilik bir durumda yok, her ikisindede aracin limitlerine doğru zorlama var, az zorlarsanız sıkıntı çıkma ihtimali daha azdır, bunun dışında gerek yok tartışmaya, olay bu çünkü...

 

Race chip i neden tercih ettim, basit, ucuz sayılır, anında geri dönüşü var, tamamen bana bağlı bir ayarlama şekli var, risk sende de bende de aynı, chip i bu yüzden aldım, yazılımla ugrasamam, beyne dokunmam, zaten çok güç almakta değil niyetim, oyle olsa zaten bunlarla uğraşmam gider adam gibi güçlü araba alırım, dimi ama :)

Kısaca al birini vur ötekine, olay kabaca enjektör basincina ve turbonun daha erken devreye girmesine dayanıyor zaten, az zorla az zarar ver...

Ayrıca race chip bilinen marka, risk sende de var, hatta sende daha çok, beyin bozulmasına gelince sende direk beyinle uğraşıyorsun, bütün risk chiptemi yani, her ikisin dede sorun olabilir elbet, chipte bence daha az, (ayrıca chip copy paste yazılımlıda değildir) sebeb basit, beyne müdahale yok ve beyin kendiliğinden yeni duruma adapte olur, tırt çip yada kablo vs. kullanmadığının sürece sıkıntı olacağını sanmam, ha oldu diyelim, aracim 10.yaşında ve dizel, parasını çoktan çıkardı, yeni motor alırım geçerim dert yok tasa yok, tartışmaya gerek te yok, isteyen istediğini taksın, çip kötüdür diyemezsin bende yazılım kötü diyemem, tamamen ne istediğine ve tercihe dayalı şeyler bunlar, unutmaki her ikisini aynı anda kullanan da var, düşük devirde chip yüksek devirde yazilim avantajlı diye biliyorum, eee dizel yüksek devri sevmedigine gore, neyse olay bu kardeşler  :)

 

Dediğim gibi, ben azla yetiniyorum, benim için Chip nimet, daha üstünü istiyorsam araba değişirim, başka şeyleriyle daha ileri düzeyde arabayla oynamam, ancak şu olur, arabayı severim extrem olsun farklı olsun derim, o zaman mesela motoru değişirim 2000cc motor takarım, şanzımanı aktarmaları değişirim aklına gelen her yerini adapte ederim sana olur harbi Tuning li araba (fiber tampon takıp tuning yaptım olmaz yani :) ), buda zevk ve para meselesi tabii, benim canım istemiyor bunu yapmak, dediğim gibi tercih meselesi...

 

Alper bey, size garanti vermiyorsunuz demedim zaten, olabilir, genel olarak yazım, ben garanti gerektirecek kadar zorlamıyorum aracı, benim için sorun yok, ha çip alıp sonuna kadar açarsan suç çipte değildir, kullanan sazandadır, çipin günahı ne, aç basıncı kes enjektörü, boz piezoyu, bu kadar basit, sizdede aynı, herşeyin bir limiti var, o limite gelmemek lazım, bu arada limitleride bilmiyoruz, bana söyleyebilirmisin benim Fiesta nın maksimum kaç Hp. ye ne kadar süre dayanacağını, silindir kolunun kaç nm. güce dayanacağını, turbonun limitini, aksların limitini, enjektörün dayanım sınırını, varsa söyle tamam diyim yazılım yapalım, motor bloğumun dayanım limiti nedir mesela...

 

Bu işlerin temeli RİSK o yüzden osu busu yok, sizin sistem sıkıntı çıkarmasa tamir yapmazdınız değilmi? yani o iyi bu iyi diye tartışmanın anlamı yok, her ikiside kötü:

 

bunu kullanan adam riski zaten bilir, dediğim gibi tercih meselesi, yazılım iyidir riski yoktur diyemediğin gibi chip içinde aynı şey geçerli, geriye ne kaldı, neyi tartışıyoruz? Hadi yazılım iyi ve risksiz olsun, bende çipi düşük düzeyde kullanıyorum ve bu açığımı kapıyorum diyelim....

 

Neyse çok uzadı, her ikiside risklidir, az zorlayın az zarar görün, işin özeti budur, sen haklısın ben haklıyım tartışması olmasın, çok yazdım yine kusura bakmayın, birbirimize birşey kabul ettirmek değil derdimiz zaten, olayı anlamak...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Sevgili arkadaşlar, yazılım nedir nerelere ulaşılır nerelere müdahale edilir neler değişir biliyorum, rail hattı analog gerilimde 0.3 volt reverans farkının nelere kadar uzandığını biliyorum. Karşınızdakini bilgisini bilmeden etmeden ezmeyin, yazılımı ilahlaştırmayın. Fabrikanın yaptığı harici her işlem mekanik ömür yer, olmayan bir güç isteniyorsa feragat ermeden olmaz

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sevgili arkadaşlar, yazılım nedir nerelere ulaşılır nerelere müdahale edilir neler değişir biliyorum, rail hattı analog gerilimde 0.3 volt reverans farkının nelere kadar uzandığını biliyorum. Karşınızdakini bilgisini bilemeden ermeden ezmeyin, yazılımı ilahlaştırmayın. Fabrikanın yaptığı harici her işlem mekanik ömür yer, olmayan bir güç isteniyorsa feragat ermeden olmaz

+10  limitleri bilmiyorum, bilsek ona göre ayar yaparız, tek bildiğim her ikiside riskli ve gücü artan motorda mutlaka yan etkiler olur, ha derlerki saklı gücü çıkardık, o güç ne kadar, neye göre saklamışlar, sınırları ne? Bunlar varmı, biliyormuyuz?

 

işin özü, her ikiside riskli, az risk az güç, ben buna göre en kolay ve pratik yolu seçtim o kadar, gerisi size kalmış arkadaşlar,  en ufak terslik hissedersem 2 adet vidaya bakar, anında geri dönüş yaparım.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

+10  limitleri bilmiyorum, bilsek ona göre ayar yaparız, tek bildiğim her ikiside riskli ve gücü artan motorda mutlaka yan etkiler olur, ha derlerki saklı gücü çıkardık, o güç ne kadar, neye göre saklamışlar, sınırları ne? Bunlar varmı, biliyormuyuz?

 

işin özü, her ikiside riskli, az risk az güç, ben buna göre en kolay ve pratik yolu seçtim o kadar, gerisi size kalmış arkadaşlar,  en ufak terslik hissedersem 2 adet vidaya bakar, anında geri dönüş yaparım.

Abi çok güzel açıklamışsın benimde düşündüğüm bu illaki zararı olur. Bunu yaptıranda sağ şeritten yavaş yavaş giderim diye yaptırmıyor heralde :) illaki basacak.  En basitinden 90lık focusla 109 focus motorun çoğu parçası farklı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Abi çok güzel açıklamışsın benimde düşündüğüm bu illaki zararı olur. Bunu yaptıranda sağ şeritten yavaş yavaş giderim diye yaptırmıyor heralde :) illaki basacak.  En basitinden 90lık focusla 109 focus motorun çoğu parçası farklı.

Ama şunu unutma, çok zorlarsan arızada çabuk olur, benim gibi normal kullanırsan senelerce sıkıntı olacağını sanmam, oranı bilemiyorum ama emisyon kaygısı ile motorun rahatça vereceği gücü biraz kıstıkları aşikar, benim yaptığımda sanırım bu seviyede bir güç arttırımı oldu, bu durumda zarar oluşana dek 100 bin km den çok çok daha fazla yol yaparım sanırım, şöyle diyelim, normalde arabam 10 sene gidecekse 9 sene gider, o derece az olacaktır aşınma diye düşünüyorum, tabii ben adam gibi kullanıyorum ve ayarım düşük...

 

Ben sağ yada sol şerit değil, acil durumda, araba sollarken vs. elimin altında güç bulunsun diye yaptım, zaten şuan bu güç 2100 devirden sonra devreye giriyor, ben genelde 2000-2100 devir giderim, yani zaten pek devreye girmez, istersem bu aralığı daha yukarıda çekebilirim, 2500 de devreyede girebilir, bu optimum ayar (firmanın motora göre önerdiği ayar, almanya ya sordum, ingiliz forumlarında sordum, hepsi aynı şeyi söyledi), zaten bu motorda 2100 devirden sonra turbo etkisini gösterir, chipte bu devirde devreye giriyor zaten, bu arada 1.4 ile 1.6 nın motor bloğu krank vs. gibi önemli parçaları zaten aynı, turbo enjektör vs. farklı, yani motor 1.6 ya baya benzer durumda, 1.6 lar 90 hp. ve bunun çok üstüne dayanıyor, henüz 1.6 larda hasar duymadım, ben 90 hp. yi geçmediğime göre bu mantıkla sıkıntı olacağınıda sanmam, neyse kullanıp göreceğiz ama sıkıntı olacağını hiç sanmam.....

 

Önemli olan yarışmak, motoru zorlamak hep yüksek devir basmak değilde ekonomi ve güç dengesini kurmak şeklinde ayarlanmış bir çip yada yazılım olursa sorun çıkmaz bence, zorlarsan adam gibi kullanmazsan orjinal motorda gümler, benim araç 500 binde gümleyecekse şimdi 450 binde gümlesin, zaten o zaman dek ohooooooo  :biggrin:   kısaca birşey olmaz, zarar çok az olacağından sıkıntı olmaz, zaten araba bozulana dek zaten çoktan arabadan bıkmış olurum herhalde  :)

Arabam 9 yaşında ama 153 binde, yani motor daha çooook dayanır, bu chiple olduğu halde daha bir 10 sene daha rahat gider, tabii ben o zamana dek beklemeyeceğim  :rolleyes:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Turkiye'deki satis sitesinde bu yonde bir bilgi olmasa da, Almanya'daki satis firmasi Racechip kullanilan araclar icin 2 yol motor garantisi veriyor. Birkac yil once almayi dusundugumde Almanya'da da boyle bir uygulama yoktu. Demek urunlerine artik daha cok guveniyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Turkiye'deki satis sitesinde bu yonde bir bilgi olmasa da, Almanya'daki satis firmasi Racechip kullanilan araclar icin 2 yol motor garantisi veriyor. Birkac yil once almayi dusundugumde Almanya'da da boyle bir uygulama yoktu. Demek urunlerine artik daha cok guveniyorlar.

Var var :) ama modele göre maks 18 ay...

http://www.racechip.com.tr/racechip-motor-garantisi/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...