İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Raşit Köksal
(düzenlendi)

Herkese selamlar. Ali Cihangiroglu abimle yaptigim görüşmeler sonucunda bende cmax 1.6 tdci cvt aracima race chip one modelini aldim.kendisine burdan teşekkür ederim.Aracimi son derece sakin kullanirim sadece ilk kalkista ki otomatik vites olmasinin verdigi hantalligi atmak ve belki birazcikta yakit ekonomisi saglayabilirmiyim dusuncesi ile aldim.Performans olarak beni tatmin etti ama d1 f0 f1 f2 e1 e2 e0 01 hangi ayarda kullandiysam ozellikle sabahlari sogukken enjrktorlerden sakirti sesi gelmekte.chipi soktugumde ses yok denecek kadar azaliyor.sizlerdede boyle sorun varmi.herhangibir zarari olurmu aceba.

tarihinde Raşit Köksal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Herkese selamlar. Ali Cihangiroglu abimle yaptigim görüşmeler sonucunda bende cmax 1.6 tdci cvt aracima race chip one modelini aldim.kendisine burdan teşekkür ederim.Aracimi son derece sakin kullanirim sadece ilk kalkista ki otomatik vites olmasinin verdigi hantalligi atmak ve belki birazcikta yakit ekonomisi saglayabilirmiyim dusuncesi ile aldim.Performans olarak beni tatmin etti ama d1 f0 f1 f2 e1 e2 e0 01 hangi ayarda kullandiysam ozellikle sabahlari sogukken enjrktorlerden sakirti sesi gelmekte.chipi soktugumde ses yok denecek kadar azaliyor.sizlerdede boyle sorun varmi.herhangibir zarari olurmu aceba.

 

Enjektör sesi varsa sıkıntılı, e0 aslında optimum olmalı ya da f0, araç kaç kmde?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Herkese selamlar. Ali Cihangiroglu abimle yaptigim görüşmeler sonucunda bende cmax 1.6 tdci cvt aracima race chip one modelini aldim.Aracimi son derece sakin kullanirim sadece ilk kalkista ki otomatik vites olmasinin verdigi hantalligi atmak ve belki birazcikta yakit ekonomisi saglayabilirmiyim dusuncesi ile aldim.Performans olarak beni tatmin etti ama d1 f0 f1 f2 e1 e2 e0 01 hangi ayarda kullandiysam ozellikle sabahlari sogukken enjrktorlerden sakirti sesi gelmekte.chipi soktugumde ses yok denecek kadar azaliyor.sizlerdede boyle sorun varmi.herhangibir zarari olurmu aceba.

Hımmm, ilginç, bende yok sıkıntı, firmaya mail atıp sor, aynen anlat, bakalım ne diyecekler, mesela E0 da kullandığında 2100 devirde devreye giriyor bu alet, yani rolantide ve 2100 devir altında devrede olmaması lazım,  acaba süreklimi açık, şöyle yap, E0 a ayarlar, arabaya bin  ve 2000 devre doğru sakin hızlan, 2000 e yaklaşırken bas gaza, 2100 e gelince ani güç farkı hissediyorsan tamam, hissetmiyorsan sürekli devrede olabilir, bu arada unutmadan, motor soğukken sakin olacaksın, normal motordada bu var, sakin hızlan fazla basma motor ısınsın, yazılım yada çipli araçta buna daha çok dikkat etmek lazım, zira daha fazla güç var...

 

Dün yine sordum, E0 a optimum ayar dediler, az daha güç almak istesem ve bu optimumluğu bozmadan az daha güç ve yakıt azalması için ne yapabilirim dedim, F1 dediler mesela, yani 2000 devirde devreye girsin, dokunmadım bende, E0 dayım şuan, gayet güzel, yarış yok ama gerektiğinde özellikle sollamada güzel, zaten amacımda buydu, az daha çabuk hızlanmak ve sollamada daha rahat olmak...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Raşit Köksal

Ben suan d1 de kullaniyorum.Ali abi dedigin gibi 2000 devire dogru ani guc artisi hissediyorum.motor sogukken sakirti cok fazla isininca azalıyor.Ejektorlrrimin bakimi ve ayarlari yazin yapildi.arac 108000 de herkeste aynisi varmi diye merak ettim daha olmadi 22 yapacagim birde oyle deneyim bakalim ne olacak

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben suan d1 de kullaniyorum.Ali abi dedigin gibi 2000 devire dogru ani guc artisi hissediyorum.motor sogukken sakirti cok fazla isininca azalıyor.Ejektorlrrimin bakimi ve ayarlari yazin yapildi.arac 108000 de herkeste aynisi varmi diye merak ettim daha olmadi 22 yapacagim birde oyle deneyim bakalim ne olacak

D düşük değilmi, sana geldiğinde D de değildi sanırım...

Yorum bağlantısı
Raşit Köksal

Abi hiç sorma bana geldigindeki ayar neydi onu hatirlayamiyorum.somdi deri nosundan racechip e soracagim .abi d1 de ayni f1 dede ayni ben cok fark hissedemiyorum

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi hiç sorma bana geldigindeki ayar neydi onu hatirlayamiyorum.somdi deri nosundan racechip e soracagim .abi d1 de ayni f1 dede ayni ben cok fark hissedemiyorum

senin şanzımanda gücü emer yalnız, sen firmaya telefon yada mail at, bakalım ne diyecekler...

Yorum bağlantısı
Raşit Köksal
(düzenlendi)

Firmayla görüştüm. Ford motorlarinda enjektor avans vurmasi sorunu hic yasamadik dedi.motor isininca ses bariz azaliyorsa hicbir sorun olmaz dediler.bf ayarina getirip bir dene sesin kesilmesi lazim dediler.ilk gonderilen ayar ise e0 mis.gorustugum kisi bendede gulietta var sabahlari traktor gibi çalışıyor dedi.ses benim icin sorun degil sadece herhangibir zarar olmayacagina emin olsam icim rahat edecek.maksimum 2100 devire cikiyor araba sehir icinde.1600 ile 1850 devir arasi vites degistiriyor.

tarihinde Raşit Köksal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Firmayla görüştüm. Ford motorlarinda enjektor avans vurmasi sorunu hic yasamadik dedi.motor isininca ses bariz azaliyorsa hicbir sorun olmaz dediler.bf ayarina getirip bir dene sesin kesilmesi lazim dediler.ilk gonderilen ayar ise e0 mis.

İyi o zaman, BF çok düşük ama, dene bakalım, bence E0 da durmalı...

Yorum bağlantısı
Raşit Köksal

Abi bf de yok gibi bisey olacak ama hafta sonu deneyim bakalim.olmazsa e0 yapar devam ederim

Yorum bağlantısı

Abi bf de yok gibi bisey olacak ama hafta sonu deneyim bakalim.olmazsa e0 yapar devam ederim

Hayırlı olsun abi sonunda büyük vuruşu yapmışsın :bravo:
Yorum bağlantısı
Raşit Köksal

Hayirlisi bakalim Eren im iyi mi yaptik kötü mu yaptik bilmiyorum.Apaci gibi gezip gazlayacak degiliz sadece kalkista rahatlasin diye aldim.insallah sorun cikarmaz

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Aklıma geldi, race chip rölanti zamanında devrede olmaz, rail sensörü 1.4 volt civarında olunca başlar voltaj farkı oluşturmaya( en alt devir tork istemi ayarı ) . Bu gerilimi okuyabilmasi için boşta iken 2500 devir civarında olmalı araç, yükte ise 1400 devir civarı. Senin box sorunluda olabilir, bence geri gönder tekrar yazılım yüklensin

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hayirlisi bakalim Eren im iyi mi yaptik kötü mu yaptik bilmiyorum.Apaci gibi gezip gazlayacak degiliz sadece kalkista rahatlasin diye aldim.insallah sorun cikarmaz

Değişiklik olmaz ise Servet aga nın dediğini yapmakta fayda var, normalde sıkıntı olmaması lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Raşit Köksal
(düzenlendi)

Aklıma geldi, race chip rölanti zamanında devrede olmaz, rail sensörü 1.4 volt civarında olunca başlar voltaj farkı oluşturmaya( en alt devir tork istemi ayarı ) . Bu gerilimi okuyabilmasi için boşta iken 2500 devir civarında olmalı araç, yükte ise 1400 devir civarı. Senin box sorunluda olabilir, bence geri gönder tekrar yazılım yüklensin

servet abi rolanti de sakirti yok ama dedigin gibi 1400 deviri gecince başlıyor.motor sogukken ses cok isininca azaliyor simdi yine denedim sogukken ff yaptim yine ayni sakirti var.hafta sonu iyice bir deneyim olmazsa dediğin gibi geri gonderiyim yeniden yazilim guncellesinler.racechipte birisiyle gorustum bf ayarina getir bir dene yine ayni ses olursa goruselim dedi.ford motorlarinda enjektor avans vurmasi sorunu hic yasamadik diyor.ben anlamadim.

tarihinde Raşit Köksal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Böyle sikintilarin ortadan kalkmasi icin biz is yapıyoruz işte ali abi boşuna arac km si motor durumu turbo durumu son 1000km lik degerlerini bosa ölcmuyoruz aracin oldu her araca ayni yazilimi kopyalayip atalim bir kutu icine onuda sokete cevirip basalim hey gidi hey sonra niye enjektor sakirdiyor daha cook sakirdar :) daha da ben buraya yorum yapmıyorum race chip le iyi kullanmalar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper DEMİR

Böyle sikintilarin ortadan kalkmasi icin biz is yapıyoruz işte ali abi boşuna arac km si motor durumu turbo durumu son 1000km lik degerlerini bosa ölcmuyoruz aracin oldu her araca ayni yazilimi kopyalayip atalim bir kutu icine onuda sokete cevirip basalim hey gidi hey sonra niye enjektor sakirdiyor daha cook sakirdar :) daha da ben buraya yorum yapmıyorum race chip le iyi kullanmalar :)

+Race chiplere devam :D ,geçmişte ne gorduysek hala aynı şeyleri görmeye devam ediyoruz ama anlatamadik kardeşim.Hadi sorun bakalım o markanın bilgelerine akslari,filtreleri,bujileri,aracinizin seceresini her neyi merak ediyorsanız anlatsinlar hani argeleri çok iyi ya :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kardeşler, chipte boxta sakat is, boşa uzatmayalım, her ikiside zarar verir Noktaaa :)
Bende neden yok sıkıntı, yani yazılım sağlıklı oyle mi....
Aks vs. seceresini sende kimsede en baba yazilimcida ne söyler nede bilir, sadece km önemli, zaten sizde buna bakıyorsunuz, ona göre yazılımı kısıyorsunuz, box ta satandart en düşükte geliyor zaten, motorun bir ömrü var, eski motora fazla yuklenmezsin olay bu, çok uzatmayada gerek yok, her ikiside riskli, ben can sıkıntısından yaptım o kadar iyisi kötüsü yok, alayı kötü cunki, harbi güç istersem araba degisirim, şimdi tartışmanın geregide yok aslında ne siz box in kötü olduğunu nede yazılımın iyi olduğunu kanitlayabilirsiniz, dayanim vs. bu konularda bilgide yok, yapiyorsun ışte birşeyler, bakıyorsun sıkıntı yok aynen devam, her ikisindede kısaca olay bu, arkadaşta sakirti olduysa sebeb %100 box midir , bunu kesin diyebilirmisiniz.....Belki enjektoru düzgün yapılmadı, belki başka sıkıntı var.... Elinize fırsat geçti vurun abalıya....

Yani uzatmayalım lütfen, aldım keyifle kullanıyorum, yarın canim isterse çeker cikaririm, gayet kolay, isteyen gitsin yazılım yapıp kullansın, nasılsa sonuç aynı, az zorla bak keyfine çok zorla motor yenile, net ve kesin.

 

Yazılımda Box ta zorlarsanız çok zorlamazsanız az zarar verir, bu net, bunu bile bile yapıyoruz bu işleri, şimdi kullanıyorum, en ufak sıkıntı hissedersem söker atarım, sonrasında yazılım falanda yaptırmam, kullanmaya devam...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper DEMİR

Yanlış konusuyorsun Ali abi ,yani yorumluyorsun hafife aliyorsun şuna göre yapıyorsunuz diyorsun bilmeden yorumluyorsun biz buna kiziyoruz.

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Ali abi sen en bu firmadan para kazaniyorsun galiba bukadar övdugune göre ben artik bunu düşünüyorum internete gir sikayetleri oku en azindan ya böyle bol keseden savunuyorsun :) en azindan biz bilipte konuşuyoruz senin gibi kulagima gelen laflari anlatmiyoruz abi , bu muhabbet çok uzadi biz orjinal makinalara dünyanınin parasini bosuna vermiyoruz. Gidek cin makina alalim 1 tane yazilim bulalim Alayına cakip gecelim oldu abi herisin kendine özel riskleri ve cozumleri var ama siz su kutuyu bukadar ovdugun sürece burda bu kavga eksik olmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kutuyu övüp sizide yermiyorum arkadaşlar, çin malı olmasıda önemli değil, herşey çin zaten, siz arkadaki firmaya bakacaksınız, Race Chip Aman ve meşhur bir marka değilmidir... box işi çok zorlarsanız yazılıma göre çok daha sakat, bunu bilmek için uzman olmaya gerek yokki, ben en düşükte kullanıyorum, bu ayarda zaten birşey olacağı yok, daha yüksek güç isteseydim yazılıma girerdim, İzmir şurası, Paşaoğlu hazır, sıkıntı yok, yazılımı hafife aldığımda yok, süper bilgiyede ihtiyaç yok, boxta 1-2 parametre yazılımda bir sürü parametre ile sonuç alınıyor, elbetteki yüksek güç ve kısmen daha sağlıklı sonuç için yazılım şart, bu seviyelere çıkınca yazılım çok daha sağlıklı box ise pompa enjektörün canına okur (zorlarsanız tabii), 2 parametreyle oynamakla olmaz bu iş, yinede her iki sistemin temeli nedir? rail basıncı değilmi, yüksek güç için daha detaylı ayar daha fazla parametreyle oynamak gerekmezi, ben düşük güçteyim azıcık bir rail basıncı artışı bana yetiyor, bu ufacık artışı ecu zaten halleder, dediğim bu, orjinal marka da Race Chip değilmi, ayrıca acaip pahalı box larda mevcut, bu işin sonu zaten yok, kısaca azıcık güç için ben ihtiyaç duymadım yazılıma, bu yetiyor bana, daha yüksek güç içinde yazılım şart....

 

Bana yazılım zararsıdır diyebilirmisiniz, diyemezsiniz, yok öyle şey, güç artışı=aşınma (parça limitleri hakkında en ufak bilginiz varmı, ancak kaç km de araba buna bakılmıyormu ve kompresyon testi yapılmıyormu, buda kabaca bilgi verir, limitle alakasıda yoktur)) zorlama bitti, bunu box la ve yüksek seviyede yaparsanız yazılıma göre çok daha fazla zarar verirsiniz, itirazı olan bana teknik olarak açıklasın tamam diyim.

 

Her ikiside zararlı, yok yazılım değilse basit ve herkesin mantığıyla konuşayım, gerçi bu basit lafı yazmak istemiyorum ama mecburen yazacağım, madem zararsız firmalar neden yapmıyor? Bunu sadece basitçe emisyon sınırlamasına bağlamıyorsunuz sanırım, sebeb sadece buysa hemen yazılıma geçeyim o zaman...

 

İnternete girdim şikayetlerde baktım, genel olarak ya yüksek ayarda sıkıtı yaşamışlar (gayet doğal yüksek ayar sadece pompa basıncıyla stabil olmaz) yada araca uyum sağlamamış box lar olmuş, gayet doğal,  ama uyum sağladığında optimum ayarda kullandığınzdada sıkıntı yok, ayrıca yazılımada baktık, adam gibi olmadığında oda canına okur motorun, neyse sonuçta adam gibi yazılım yapana gidilir sorun çözülür, adam gibi düşük ayarda kaliteli box kullanırsınız sorun yaşamazsınız, her ikisindede motor ömrü normale göre kesinlikle daha azalır, zorlamayın daha fazla dayansına çıkar iş....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Pasaoglunun bozdugu arabalar bize geliyor ali abi :) Gelde bide MGREMAPS kalitesini yaşa sonfa konusalim burda

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Pasaoglunun bozdugu arabalar bize geliyor ali abi :) Gelde bide MGREMAPS kalitesini yaşa sonfa konusalim burda

Abooooo fena vurdun şimdi :)

Tamam kardes pes :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...