İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Fatih İzbudak
arkadaşlar bende iki gündür debriyajdan ayağımı çektiğimde silkelenme ve devir yükseldikçe aracın normale döndüğünü fark ettim yarın gideceğim debriyaj dedi tamircim bakalım ne çıkacak...
hocam sorununuzu giderdiniz mi? baski balata degisimi sonrasi silkeleme kalkti mi?
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Bu sabah baskı balata ve bilyayı değiştirdim, yukarıda kavrayan debriaj daha aşağıda kavramaya başladı, debrirajın yumuşaklığıda süper oldu.

sanki vites kolu öncekine göre daha ilerde duruyor bu ayarlanabilirmi?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Ünsalan

arabayı aldığımdan beri disklerle ve frenlere ilgili herhangi bir sorun yaşamadım.2 seneyi geçti ve şuan hafif 100 km gibi hızlarda fren sıkınca direksiyonda titreme mevcut.değişime gideceğim için şimdiden araştırma yapmaya başladım.

forumda araştırdım ama açılan konular kalmış istediğim net bilgiye ulaşamadım.

Bosch disk ön + arka balata kullanmak istiyorum ve fren hidrolik yağı ile tamamen değiştirecem.

1.dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

2.disk ölçüleri standart mıdır? yoksa 1-2 mm fark olsa olur mu? standart ölçüsünü bilmiyorum bu arada.

3.disk ve balataların tamamını aynı marka almak gerekir mi ? yada balatalar otosan disk bosch gibi farklı kullanılsa ne olur?

4.farklı ürünler kullanılsa artıları yada eksileri neler olur ?

5.focus 1 bosch mu kullanmak gerek ve sizin tavsiye edebileceğiniz ürün hangisi olur sorunsuz şekilde kullanmam için.

6.piyasada fiyat araştırmasına girip en kısa zaman (tabi benim için en az 2 ay :) ) değişim yapmak zorundayım.

7.hidrolik yağı için 4 litre alınması gerektiğini duydum yeterlimidir? (marka belirtirseniz sevinirm.)

sizin bilgi ve önerileriniz benim için önemli ve yazdıklarımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

kampana ve balatalar şu anda kırmızı.yeni balataları hemen boyamalımıyım yoksa belli bir km geçtikten sonra boyanması daha iyi olur?

fren disk ve balatalarınızı brembo alsanıza. forumda bi sponsorumuz satıyor. konuyu bulursam yazayım.

onuda düşünüyorum.sponsorumuzlada görüşeceğim.herhangi bir bilgim olmadığı için sizlerden fikir almak istedim ilk önce.illaki bosch olacak demiyorum

Yorum bağlantısı

kampana ve balatalar şu anda kırmızı.yeni balataları hemen boyamalımıyım yoksa belli bir km geçtikten sonra boyanması daha iyi olur?

onuda düşünüyorum.sponsorumuzlada görüşeceğim.herhangi bir bilgim olmadığı için sizlerden fikir almak istedim ilk önce.illaki bosch olacak demiyorum

Kampana ya da kailperi değiştirmiyorsunuz. Boyama işlemi olmayacak yani. İçindeki parçalar değişecek.

Ben TRW disk bosch balata kullanıyorum ve gayet memnunum.

Ancak ustalar geçende bir konuda KAle balata bulursanız hiç düşünmeden alın, alışma süreci olmadığını ve kaliteli diye yazmışlardı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Canyurt

Aracımda bir performans düşmesi olduğunu hissettim araştırırken baskı balatanın bitmiş yada bitiyor olabileceğini okudum. Aracımı dik bir yokuşa bıraktım 1. vitese taktım stop ettirdim ayağımı yavaş yavaş frenden çektim ve tamamen çektikten sonra ve araç seke seke geri gelmeye başladı balatalar bitmiş mi?

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yapılan testin debriyajla bir alakası olmadığı gibi motor ve şanzımana da zarar verme riski yüksektir.

Kalkışlarda titreme, vites geçişlerinde devir yükselmesi gibi sorunlar mevcut mudur?

Yorum bağlantısı
Mert Çakar

Aracımda bir performans düşmesi olduğunu hissettim araştırırken baskı balatanın bitmiş yada bitiyor olabileceğini okudum. Aracımı dik bir yokuşa bıraktım 1. vitese taktım stop ettirdim ayağımı yavaş yavaş frenden çektim ve tamamen çektikten sonra ve araç seke seke geri gelmeye başladı balatalar bitmiş mi?

bazen benimde dik yokuslarda ufak ufak titreme yapar ama stop etme geri kayma olmuyor baskı balatanın bittgini anlamanın en kolay yolu el frenini düz yolda çekip 1.vitese takıp kıç tarafını hareket ettirmeye çalışmaktır debriyajın kacırıp kacırmadıgını böyle anlıyabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ehil bir ustaya gösterin..Siz kendiniz test yapayım derken düzgün işlev gören baskı-baltayı da bozabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

El freni çekilir vites 4'e takılır. Debriyaj yumuşak şekilde bırakılır. Stop etmezse debriyaj bitmiştir. Ama biraz zorlarsanız bitmeyen son demdeki debriyajı da bitirebilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt

Şİmdi benim yaptığım  test yanlış mı ? Anlamadığım sizin dediğiniz test aracı 1. vitese takıp el frenini çekip sonra aracı kaldırmaya çalışırken kıçı oynuyorsa sağlam oynamıyorsa sağlam değil anlamına mı geliyor? O zaman bu teste göre araç baskı balata bitmiş ise fren çekik olmadan da hiç bir şekilde kalkmayacak anlamına da gelmiyor mu? Çünkü çünkü bitik olan baskı balata her hangi bir baskı uygulayamayacağından aracın kıçı oynamayacaktır, yanlışım varsa düzeltin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Aracı düz yolda durdur el frenini çek vitesi 1.e takıp debriyajdan ayağını birden çek eğer küt diye stop ediyorsa sağlamdır eger sıyırıp 2-3 sn sonra stop ediyorsa bitmeye yakın demektir onno ustanın tavsiyesi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yatığınız bir test yöntemi değildir ve ağır arızaya sebep olabilir. performans düşüklüğü için önce kompresyon testi yaptırın derim

Yorum bağlantısı
Muhammed Bozkurt

Bende de bazen geri vitese zor geçiyor, tam oturmuyor geri vites yerine, oturmayınca da haliyle boşa dönüyor sıyırıyor dişli, vitesi boşa alıp debriyajdan ayağımı çekip yeniden basıp geri vitese aldığımda sorunsuz geçiyor, bu neden kaynaklanabilir? Bazen de debriyaja sonuna kadar bassam da geri vitese aldığımda hafif bi geri hamle oluyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

F

 

Bende de bazen geri vitese zor geçiyor, tam oturmuyor geri vites yerine, oturmayınca da haliyle boşa dönüyor sıyırıyor dişli, vitesi boşa alıp debriyajdan ayağımı çekip yeniden basıp geri vitese aldığımda sorunsuz geçiyor, bu neden kaynaklanabilir? Bazen de debriyaja sonuna kadar bassam da geri vitese aldığımda hafif bi geri hamle oluyor?

Fiestaların kronik problemi geri vitese bazen geçmez benimki debriyajdan ayağımı hafif kaldırınca tam oturuyor.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Fiestaların kronik problemi geri vitese bazen geçmez benimki debriyajdan ayağımı hafif kaldırınca tam oturuyor.

bana ustanın biri fiestalar geri  vitese zor geçer, önce 1 sonra geri dedi. ben geri atmayınca önce 1 sonra geri yapıyor. bu şekilde zorlanmadan geçiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Başar Mert

Arkadaşlar bugün disklerdeki yamukluk için sanayiye gittim onları halettmişken baskı balatayı sorayım dedim. Çünkü yokuşlarda falan kalkarken sanki sıyırıyomuş gibi bir uğultulu ses yapıyor, özellikle yavaş yavaş kalkarken yarım debriyajda bariz belli oluyor. Bundan dolayı usta baktı aracı vitese takıp birinci viteste ayağıda firende kalkmaya çalıştı araba stop etmesi gerekir abi etmiyor balatan bitmiş değiştirmek lazım dedi. Başka türlü anlaşılmaz değilmi bu bitme olayı çekişinde okadar çok bir düşüş yok 5. viteste 3000 devirde 110 falan gidiyor. Tabi aracı ilk altığımdaki atikliği biraz gitmiş gibi geliyor banada ama başka şeylere bağlamıştım onu lpg vs gibi... orjinal takarız dediler işçilik dahil 450-500 arası bişey çıkar dedi fiyat nasıl sisce. şimdiden teşekkürederim arkadaşalr.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Fiyat için birşey söyleyemem. Benim bildiğim test ustanın yaptığıyla hemen hemen aynı. El frenini çekersin, vitesi 2 alıp debriyajı bırakırsın. Stop ediyorsa sorun yok, etmiyorsa baskı balata değişim zamanı gelmiş. Bu arada 5. viteste 2200d/d'da 100km sürat olması gerekiyor diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Başar Mert

Anladım Adnan abi sağolasın nerede yaptırdın abi sen bana da işçilik 150 dedi çok fark yokta bir yer 200 dedi işçiliğine ama malzemelerde ne kadar tutuyor tam bilmiyorumda. İnternetten baktım 170-200 arası baskı 100 civarında bilyesi var herhalde bizimkilerin de. Olması senin oradanda bir fiyat alalım abi.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar
(düzenlendi)

Birkaç yöntem var birini Barış bey söylemiş ama o artık son radde testi sanırım. Genel belirtisi, Debriyaj bitmeye yakın kalkışlarda arabayı titretir biraz ve pedal çok yukarıdayken kavrar. Test olarak el frenini iyice çekin, 1. Vitese alıp normal kalkar gibi yapın stop etmeden önce arabanın arkasını güzelce yere yapıştırıyorsa debriyajınız sağlamdır. Birde yüksek hız ve yokuşta deneyebilirsiniz. Örneğin eskiden 3000 devirde 130 ile gidebiliyorsanız şimdi aynı hızda devirde yükselme varsa buda değişimin çoktan geldiğini söylüyordur.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

365 tl halletmıstım 2 yıl once.benım yaptırdıgımda 180 tl ıscılık alıyorlrdı.tavsıyem valeo taktırma,benım tamırcının onunde bıtmıstı baskı balata.yerınden oynatamamıstık

km kacta suanda

Yorum bağlantısı
Başar Mert

Birkaç yöntem var birini Barış bey söylemiş ama o artık son radde testi sanırım. Genel belirtisi, Debriyaj bitmeye yakın kalkışlarda arabayı titretir biraz ve pedal çok yukarıdayken kavrar. Test olarak el frenini iyice çekin, 1. Vitese alıp normal kalkar gibi yapın stop etmeden önce arabanın arkasını güzelce yere yapıştırıyorsa debriyajınız sağlamdır. Birde yüksek hız ve yokuşta deneyebilirsiniz. Örneğin eskiden 3000 devirde 130 ile gidebiliyorsanız şimdi aynı hızda devirde yükselme varsa buda değişimin çoktan geldiğini söylüyordur.

 

Anladım abi ordaki ustada ona benzer birşey yaptı işte ama elfirenini çekince bırakınca stop ediyor araba ama debriyaj sonuna geliyor nerdeyse anca ozaman stop ediyor bildiğim kadarıyla yokuşlarda bariz bir ötme yapıyor zaten ama yüksek hızda çok dikkat çekici bir yavaşlama olmadı.

İşçilik için Özkan Ford  : 0 545 491 85 60  (Sahibi Okan. )

Parça için Öztek--Ford : 0 312 278 11 94

 

Bilgi hastanesi karşısı

Sağolasın adnan abi bir arayıp fiyat alayım bakalım pazartesi nediyecekler.

 

365 tl halletmıstım 2 yıl once.benım yaptırdıgımda 180 tl ıscılık alıyorlrdı.tavsıyem valeo taktırma,benım tamırcının onunde bıtmıstı baskı balata.yerınden oynatamamıstık

km kacta suanda

iki yıl önce o fiyatsa malzeme fiyatıda biraz artmıştır heralde. Orjinal takacaz dedi ama markasını hiç sormadım kardeş. Km bayağı oldu benim 228000 de araç ama ben 189000 de aldım aracı benden önceki nezaman değiştirmiş bilmiyorum sormadım hiç.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...