Ayhan Şentürk 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Arkadaşlar çelik jant takıldıktan sonra bijonları açmak istediğimde bijonlarda sıkışma problemi yaşadım. Bijon anahtarı ile gevşetiyorum. 1-2 tur sonra kendi kendine sıkışıyor ve kilitleniyor. Biraz zorladığımda saplamayı ortadan kesiyor. 2 tekerlektede oldu. 3 bijonla lastikciye gittim ve ford servisinden 2 adet saplama alıp yenilerini taktılar. Saplamalar çok yumuşak ve hafif ısınınca şişiyor ve uzuyor. Sorun yaşamamak için ne yapmak gerekiyor. Daha önce böyle problem yaşayan varmı.? Yorum bağlantısı
Kıvanç Altınbay 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Arkadaşlar çelik jant takıldıktan sonra bijonları açmak istediğimde bijonlarda sıkışma problemi yaşadım. Bijon anahtarı ile gevşetiyorum. 1-2 tur sonra kendi kendine sıkışıyor ve kilitleniyor. Biraz zorladığımda saplamayı ortadan kesiyor. 2 tekerlektede oldu. 3 bijonla lastikciye gittim ve ford servisinden 2 adet saplama alıp yenilerini taktılar. Saplamalar çok yumuşak ve hafif ısınınca şişiyor ve uzuyor. Sorun yaşamamak için ne yapmak gerekiyor. Daha önce böyle problem yaşayan varmı.? bende celık jantlarımı taktıntan sonra on sol bıjon kesmıstı 2tl ye saplama aldım 1 ay bagajda gezdı 1 ay da tamırcıde kaldı 5000 6000 km gıttım oyle sonra degıstırdık bu bıjon olayı gercekten enteresan Yorum bağlantısı
Engin Oynak 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Arkadaşlar çelik jant takıldıktan sonra bijonları açmak istediğimde bijonlarda sıkışma problemi yaşadım. Bijon anahtarı ile gevşetiyorum. 1-2 tur sonra kendi kendine sıkışıyor ve kilitleniyor. Biraz zorladığımda saplamayı ortadan kesiyor. 2 tekerlektede oldu. 3 bijonla lastikciye gittim ve ford servisinden 2 adet saplama alıp yenilerini taktılar. Saplamalar çok yumuşak ve hafif ısınınca şişiyor ve uzuyor. Sorun yaşamamak için ne yapmak gerekiyor. Daha önce böyle problem yaşayan varmı.? Jantlar sıfır mı? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2009 Jantlar sıfır evet. Bijon gevşedikten sonra birden sıkışmaya başlıyor. Ne ileri nede geri gidiyor. Açmaya çalıştığınızda kesiyor. Yorum bağlantısı
Engin Oynak 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Jantlar sıfır evet. Bijon gevşedikten sonra birden sıkışmaya başlıyor. Ne ileri nede geri gidiyor. Açmaya çalıştığınızda kesiyor. bijonların yuvalarında sorun olabileceğini tahmin ediyorum... Yorum bağlantısı
Serkan Çok 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 4 bijonuda gevşettiğinde jant ağırlığından bijonun dişine oturuyor ve sen ileri geri yaptığında itip çekerek sıkıştırıyor olabilirmi? Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Bende de olmuştu 4-5 tane saplama kırmıştım ama para vermedim saplamalara tanıdık serviste 5 dk da değiştirdiler Bijonların içine kum falan kaçmışsa ondan yapıyor diş atıyo ve sıkışıyo ileride geride gelmiyo mecbur kırılıyo sora... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Saplamalar dandikte ondan oluyor.Bende olmadı şükür ama en öenmli sebebi şöyle izah edeyim...Lastikçi çırakları jantı yerine takıyor, sonra bijonu tabancanın içine koyup veriyor saplamaya, ne oluyor sonra bijon diş kapıyor ve tabancanın gücüne boyun eğip öylece sıkılıyor. Sonra sen sökerken saplamayı ortadan ikiye bölüyorsun. Çırakları uyarın, önce eliyle bir iki diş sıksın sonra bijon anahtarı ile sıksın. Benim şahit olduğum bu ama saplamalarda kalitesiz... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 saplama nedir acaba? Bijonu taktığın içerden gelen vida, yani arkası frezeli civata... Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Saplamalar dandikte ondan oluyor.Bende olmadı şükür ama en öenmli sebebi şöyle izah edeyim...Lastikçi çırakları jantı yerine takıyor, sonra bijonu tabancanın içine koyup veriyor saplamaya, ne oluyor sonra bijon diş kapıyor ve tabancanın gücüne boyun eğip öylece sıkılıyor. Sonra sen sökerken saplamayı ortadan ikiye bölüyorsun. Çırakları uyarın, önce eliyle bir iki diş sıksın sonra bijon anahtarı ile sıksın. Benim şahit olduğum bu ama saplamalarda kalitesiz... %100 katılıyorum serkan abi.Ayrıca sökerken tabancayla sökmelerinde sorun olmaz ama sıkarken tabanca ile sıktırtmayın.Tork anahtarı ile sıktırın. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2009 (düzenlendi) Arkadaşlar makinacı olarak durumu biraz inceledim. Kopan 2 saplama ve bijon elimde. Baya uğraştım ben bunlarla, kusurun nerede olduğunu buldum ama tam emin değilim. Kusur büyük ihtimal şöyle; Saplama yada bijondan kaynaklanıyor ama büyük ihtimal saplamalardan kaynaklanıyor. Durumu nasıl anlatabileceğimi bilmiyorum, saplama yada bijonun dişlerinde kopukluk, püsküllenme türü bozukluk varsa sorun yaşama ihtimali çok yüksek. Bijonu açarken 2 kuruk nokta karşılaştığında birbirine takılıyor ve diş orada rayından çıkıp yön değiştiriyor. Yani farklı yönde bir diş açılmaya çalışılıyor gibi oluyor ve ne ileri nede geri gidebiliyor. Dişler üzerinde pürüz olmaması gerekiyor. Pürüzlerde dişler yön değiştirebiliyor. Ufak bir pürüc ve çapaklanma buna sebep olabilir. Ufaçık çapak takılıyor ve ittiğimizde arkası kalınlaşacak komple diş peşinden gidiyor ve diş yön değiştiriyor. Sol vida iken sağ vida gibi yön bulmaya çalışıyor. Zorladığımızda arkasından daha çok diş gelmiş oluyor ve hiç şansı kalmıyor. Mecbur kırılıyor. Vidanın ısıdan şişip sıkıştığını düşündüm ve deneme amaclı sağlam bijon ve saplamayı ısıttım ama problem yoktu. Dişlerinde yolukluk olan veya kalitesiz diş açılmış saplamalarda problem olabiliyor. Yani saplamalar kalitesiz. Yan sanayiye ürettirilmiş olabilir. 6 Ağustos 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 %100 katılıyorum serkan abi.Ayrıca sökerken tabancayla sökmelerinde sorun olmaz ama sıkarken tabanca ile sıktırtmayın.Tork anahtarı ile sıktırın. tabanca ayarlı olması lazım aklı başında iseler ayarlarlar. bence bu olayda jantlar ile arka taraf uyuşmamış, ya da dengesiz sıkıldığı için kesmiş. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Geçmiş olsun Ayhan kazasız belasız atlatmışsın .. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 tabanca ayarlı olması lazım aklı başında iseler ayarlarlar.bence bu olayda jantlar ile arka taraf uyuşmamış, ya da dengesiz sıkıldığı için kesmiş. Ben görmedim bugüne kadar tabancayı ayarlayıp sıkanı son ayar var gücüyle sıkıyolar.Sıkıyodumm.Sıkmıyorum Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2009 Gittiğim yer Bursa'da herkezin bildiği büyük önemli bir yer. Sorunun oradan kaynaklandığını düşünmüyorum. Bijonları tabanca ile az sıkıyorlar, ondan sonra tork anahtar ile hepsini tek tek kontrol ediyorlar. Fordun Saplamalarının yumuşak olduğunu söylediler. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Yumuşak değil dandik, madem biliyorlarmış nasıl o hale getirmişler ? 6 senedir biniyorum, hemen hemen her yaz - kış rot balans ve lastik değişimi için söktürürüm. Çırakla ters ters bakışma pahasına her seferinde aynı çırağı uyarırım. Bir gün birbirimize gireriz ama ne zaman bilmiyorum. C-max te bana en az 10 saplama değiştirttiler görüp müdahale edene kadar...Ama Fiestayı sonuna kadar savundum... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2009 (düzenlendi) Yolda lastik değiştirirken 2 tanesi gitse yolda kalırız. Aşırı kalitesiz. Yumuşak demirden yapacağına sert demirden yapıp adam gibi kaliteli diş açsalar sorun olmayacak. Diş açmışlar ama üzeri dişli çapaklı kalmış. O yüzden böyle. Bu saplamaların kalitelisi varsa 16sınıda değiştirmek istiyorum. 6 Ağustos 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Ağustos 2009 Paylaş 6 Ağustos 2009 Bijonu taktığın içerden gelen vida, yani arkası frezeli civata... çok teşekkür ederim bilgi için :lol2: Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2010 Geçenlerde jantı söktüm. Bijonun birtanesini elimle taktım, sıktım biraz, neredeyse sonuna kadar gitti. Açmaya başladım. Biraz açtıktan sonra kendi kendine sıkıştı. Ne ileri ne geri gidiyor. Aldım bijon anahtarını hafif ileriye çevireyim dedim ileri giderkende sıkıştı, açayım dedim az dönüp gene sıkıştı, yani oraya kaldı. Sonra kuvvetle çevirince gene saplamayı kestim. Bunun çok sıkmayla alakası yokmuş, elle sıkıp açarken bile sıkıştı. Saplamalardan şüpeleniyorum. Hepsini değiştirmeyi düşünüyorum. Bu beni yolda bırakır. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 4 yıldır altı kez falan başıma geldi.lastik değiştirirken ve rot balans yapılırken olmuştu.fiestalarda kronik gibi.bu arada anadolların bijonları da bizim fiestalara oluyor diye biliyorum.hatta onlar daha dayanıklı diye duymuştum.geçmiş olsun Ayhan... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 Geçenlerde jantı söktüm. Bijonun birtanesini elimle taktım, sıktım biraz, neredeyse sonuna kadar gitti. Açmaya başladım. Biraz açtıktan sonra kendi kendine sıkıştı. Ne ileri ne geri gidiyor. Aldım bijon anahtarını hafif ileriye çevireyim dedim ileri giderkende sıkıştı, açayım dedim az dönüp gene sıkıştı, yani oraya kaldı. Sonra kuvvetle çevirince gene saplamayı kestim. Bunun çok sıkmayla alakası yokmuş, elle sıkıp açarken bile sıkıştı.Saplamalardan şüpeleniyorum. Hepsini değiştirmeyi düşünüyorum. Bu beni yolda bırakır. Ayhan yeni değiştirmiştin saplamaları yine oldu.. Ben daha hiç ellemedim inşallahda ihtiyacım olmaz.. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 Ayhan aldığın saplamalar ne renk ? Gri mi siyah mı ? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2010 Sanırım griydi. Önde kesti, arkada kesti. Birertane. Ford'larda genelde yapıyormuş. Sağlamalardan kaynaklanıyor. Çelik jant yokken somunlarda yapmıyordu, defalarca söktüm taktım ama bijonda dişler daha fazla olduğu için yapıyor. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 (düzenlendi) Sanırım griydi. Önde kesti, arkada kesti. Birertane. Ford'larda genelde yapıyormuş. Sağlamalardan kaynaklanıyor. Çelik jant yokken somunlarda yapmıyordu, defalarca söktüm taktım ama bijonda dişler daha fazla olduğu için yapıyor. Bende çok sık jantları söküp takıyorum yarısından çoğunu değiştirmek zorunda kaldım. Servisten aldığım saplamalar gri renkte özel bi ford parçacısından aldıklarım ise siyah renkteydi. Grilerden 2 si daha kırıldı siyahlarda sorun yok şimdilik. Bende grileri kullanmıyorum. hatta hiç kullanılmamış 4 tane gri saplama torpidomda öyle yatıyor. Ben genelde somunları takarken kırıyorum ama. Tahminimi de daha önce yazmışım konunun başında sanırım sende aynı şeyden bahsetmişsin. Dişlerin arasına çapak yada kum benzeri şeyler karışında sıkışıyor genelde. Bide bişey farkettim kırılan saplamaların iç tarafları, yani et kısımları sanki çok yumuşak bi malzemeden gibi geldi bana. Siyahlardan hiç kırmadığım için bilmiyorum. 13 Mayıs 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts