İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Bijon Sıkışması


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Serdar Akgül

Aynı problemden mi bilmiyorum ama benzer bir problemi bir motorcu, suçu lastikciye atmıştı , makine ile dişi tam oturtatamadan sıkılanmaktan kaynaklanabiliyor muş... Bende 4 tane değişmiştim :D

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Olaya teni olrak bakıldıında, bijonların sıkma yönü, tekelerin dönüş yönünün tersinedir her zaman. Eğerki bijon sıkma yönüş teker dönüş yönüne doğru olsaydı, herkes ayda bir teker çıkmasından kaza yapardı. Bijonların sıkılma yönü daima tekerin öne doğru dönüş yönünün tersinedir. Bu nedenle her araçta merkezkaç kuvvetinden dolayı bijonların sıkışmaya uğraması normaldr. tekeri sökülmüş aracın bijonlarının boşluğunu hafif alacak şekilde sıkın, uzun yola gidip gelin , bijonu gevşetmekte çok zorlanırsınız

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Olaya teni olrak bakıldıında, bijonların sıkma yönü, tekelerin dönüş yönünün tersinedir her zaman. Eğerki bijon sıkma yönüş teker dönüş yönüne doğru olsaydı, herkes ayda bir teker çıkmasından kaza yapardı. Bijonların sıkılma yönü daima tekerin öne doğru dönüş yönünün tersinedir. Bu nedenle her araçta merkezkaç kuvvetinden dolayı bijonların sıkışmaya uğraması normaldr. tekeri sökülmüş aracın bijonlarının boşluğunu hafif alacak şekilde sıkın, uzun yola gidip gelin , bijonu gevşetmekte çok zorlanırsınız

Abi sıkma her zaman saat yönünedir. Senin dediğin gibi olduğunu var saysak bile bu sefer sağ tarafta saat yönünün tersine sıkılırken sol tarafta saat yönüne sıkmamız gerekir. Böyle birşey olması için saplamaların ve bijonların sağa ayrı sola ayrı takım olarak yapılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan yeni değiştirmiştin saplamaları yine oldu.. Ben daha hiç ellemedim inşallahda ihtiyacım olmaz..

Belli olmuyor. Eskiden çelik jant yokken bijon yerine normal somunlar vardı. Onları defalarça söküp taktım ve problem olmadı.

Lastikcinin birtanesi hepsini sök gres sür dedi :lol2:)

Olaya teni olrak bakıldıında, bijonların sıkma yönü, tekelerin dönüş yönünün tersinedir her zaman. Eğerki bijon sıkma yönüş teker dönüş yönüne doğru olsaydı, herkes ayda bir teker çıkmasından kaza yapardı. Bijonların sıkılma yönü daima tekerin öne doğru dönüş yönünün tersinedir. Bu nedenle her araçta merkezkaç kuvvetinden dolayı bijonların sıkışmaya uğraması normaldr. tekeri sökülmüş aracın bijonlarının boşluğunu hafif alacak şekilde sıkın, uzun yola gidip gelin , bijonu gevşetmekte çok zorlanırsınız

Tekeri sadece göbekten sıkmıyoruz. 4 yada 5 noktadan sıkıyoruz ve o noktalara döndürme kuvveti değil itme kuvveti gelir. Gaza yüklenince bir dönde, firene basıncada test yönünde kuvvet gelir. Zaten saat yönünün tersinde sıkılamaz, vida ters yönlü olsa saat yönünün tersinde sıkılsa yine problem yaşanmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Eskiden taunus aracımda da olmuştu, fiestada olmadı, özellikle olay Serkan beyin dediği gibi, önce elle sıkıcaksınız, sonra bijon anahtarı ve sonra tork anahtarı ile, asla havalı tabanca kullanmayın, bijon kesmesinin diğer sebebide uygun olmayan bijonlar, saplamalar değil, bijon dandikse sıkarken dişleri biribirine karışıyor, yani yüke binince diş sıyırıyor bijon, siz açarkende bozuk dişer sıkışma yapıyor ve saplama kesiyor, söktüğünüz bijonun içine bakın sağlam görünür ama değildir, hatalı bijonu sağlam saplamaya takın yağ gibi gitmez bu yüzden, bijon işi şans birazda, bende MAM jantın orjinal bijonları var banamısın demiyorlar.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Benim arabanın da bijonları ve saplamaları hala orijinal...Alaşım jant bijonlarını sac jantlarla da kullandım, zararı olmadı...Lastikçinin elinde tabanca olan çırağını gözden kaçırmayın, her an her şeyi yapabilir.. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...