İçeriğe Yönlendir

95 Escort CL


Kaan Kepir

Recommended Posts

Kaan Kepir

Merhaba arkadaşlar, foruma yeni kayıt oldum. Motor bilgim çok kısıtlı olması nedeniyle sizlerden sorunlarım hakkında fikirlerinizi ve yönlendirmelerinizi rica edeceğim.

Babama ait, 95 model Escort CL marka araba babamın vefatından sonra yaklaşık 1,5 yıl kullanılmadan sitemizin parkında beklemekteydi. Günde bir defa sabahları yaklaşık 5 dk motorou çalıştırıp kapatıyorduk. Bazı hafta sonları 1-2 km tur atıp geri parkediyorduk.

Gelelim araç ile hayatımın birleştiği bölüme...

2008 yılı aralık ayında ilk etapta aracın aküsünü değiştirip, kullanmaya başladım. Ekonomik kriz, yeni evli olmam nedeniyle bakım maliyetini yüksek tutmamak için, tanıdık bir motor ustasına götürdüm.

(Ford servisi değil, hertürlü araca bakmaktadır) Götürmeden önce benzinliğe uğrayıp 20 TL benzin aldım, aracı götürdüğüm ustamın dükkanı ile evim arası mesafe yaklaşık 9-10 km olmasına rağmen, tabir-i caizse 20 TL benzini sünger gibi emdi. Dükkana ulaşmamda ayrı bir sorun oldu zaten; araç vitese geçmiyor, debriyaj takılıyor, kırmızı ışıklarda beklerken bile (rölantide) devir saati 800-2500 arası sürekli gidip geliyor, direksiyon aşırı titriyor vs.vs..

Bir gün boyunca ustamda kalan aracımı ertesi gün aldım ve test sürüşümnde, bir önceki güne nazaran gerçekten çok fark olduğunu farkettim. Hatta kendi aracım renault olmasından dolayı, ford çok farklı gelecek diye düşünmeme rağmen bir önceki günkü hayal kırıklığım bir anda kayboldu. Araç çok rahat, yol tutuşu mükemmel (renaulttan sonra) ve isteklerime anında karşılık veren bir canavara dönüşmüştü.

Ustam ile görüştüm ve aşağıdaki işlemleri değişklikleri yaptığını söyledi.

* Bujiler değişmiş (Bujiler bitmiş ve benzini ateşlemek yerine sürekli yakar hale dönüşmüş)

* Buji kabloları

* Hava filtresi

* Yağ filtresi

* Motor yağı (yanlış hatırlamıyorsam 5-30)

* Şanzuman indirilmiş (vites sorunu için)

* Arka jantta eğilme olduğu söylenip düzeltildi (Araç kazasız olmasına rağmen, direksiyonda aşırı titreme vardı)

* Debriyaj teli değişti

ve şu an aklıma gelmeyen birkaç değişiklik. Toplam bakım 1080 TL işçilik dahil.

Yaklaşık 7 ay boyunca aracımı hiç sorunsuz kullandım. 7 ay içerisinde sadece hava filtresi ve motor yağını (2000 km) değiştirdim.

****************

Asıl sorunlarım temmuz ayında ilk belirtilerini göstermeye başladı.

Bir gün iş dönüşü esnasında aracımı otoparka parkeder iken, hararet göstergesinin en üstteki kırmızı çizgiye yaklaştığını farkettim. Yaz sıcağı olmasına rağmen bu kadar yükseldiğini ilk defa görmüştüm. Motor kaputunu açtım, ilk etapta tıslama sesi duydum motorun sağına soluna bakarken, su haznesinden gelen hortum üzerinde iğne deliği kadar bir delikten tıslama sesinin kaynağını gördüm. Şansıma hortumun uç noktasına yakın biryerden delinmiş (kelepçenin 1 cm üstü). Motor soğuduktan sonra maket bıçağı ile deliğin üzerinden kesip tekrar kelepçe ile sabitledim ve ertesi sabah tekrar ustama gidip yan sanayi olduğunu beyan ettiği bir radyatör hortumu alıp taktı.

İşçilik dahil, 45 TL ödedim.

Aradan bir hafta geçmesine rağmen hararet göstergesinin sürekli yüksek olduğunu farkettim. (Renault aracımda hararet sorunu ile sık karşılaştığım için escortta da çok dikkat ederim) Escortu ilk kullandığım bir ay boyunca, gösterge kadranı NORMAL yazısını çoğunlukla OR bölümünde iken radyatör hortumu değişiminden sonra sürekli olarak AL bölümünde gezdiğini gözlemledim. Ustam ile yaptığım telefon görüşmemde hava sıcaklığından kaynaklandığına ikna oldum.

İki gün sonra bir market alışverişi sonrası aracıma bindim kontağı çevirdim ama marş sesi dahi gelmedi. ustamı telefon ile aradım, akü ve marş dinamosu olabileceğini söyledi. Bir tahta parçası ile marş dinamosuna vurup tekrar kontağı çevirmemi önerdi. Aynen yaptım ama çalışmadı. Aradan 10 dk geçti ve son kez denemek istedim ve hiç sorunsuz araç çalıştı. Ustamı tekrar aradım, akü, marş dinamosu, sigorta veya kontak anahtarında sorun olabileceğini müsait bir zamanda mutlaka getirmemi söyledi. Ertesi gün götürdüm tanıdık bir elektirkçiye gösterdi fakat aynı teşhisleri elektrikçide koydu. Sökmeden hangisi olacağını bilemeyeceğini söyledi, bu nedenle ilk etapta marş dinamosunu söküp açtı. Kömürlerin bitik olduğunu yeni parça takılmasını gerektiğini söyledi onayımı aldı ve yeni parçayı telefon ile

getirtip değiştirdi.

Aradan iki gün daha geçti işten eve dönerken hızım yaklaşık 50-60 km/saat iken, araç bir anda titreme ve ardından sanki gaz yememe gibi sirkeleme yaptı (bir anda ayağımı gazdan çekmişim gibi), biraz yavaşladım ve aracı sağa çektim, 5-10 sn ilerledim ve birden motor susuverdi. Aracı parkedip ustamı aradım hemen bir elamanını gönderdi biraz uğraştı ama karbüratörün boğulmuş olabileceğini büyük ihtimalle temiz olmayan yakıttan kaynaklanmış olabileceğini söyledi. Aracı kalfanın aracının arkasına bağlayıp dükkana götürdük ve oradan eve geçtim.

Ertesi sabah ustam aradı aracın hazır olduğunu alabileceğimi söyledi sanayiye gittim ve arızanın fazla ısınan araç beyninden kaynakladığını ve bu parçaları değiştirdiğini söyledi. Tabii ne tür parçalar değişti bilemiyorum. Motor yağını ve hava filtresini de değiştirmesini isteyip, motor yağı, hava filtresi değişim ile birlikte bugünkü masrafımda 125 TL tuttu. Aracım bugüne kadar stop etmedi bunun yanında sabahları soğuk motoru çalıştırırken ilk marşı çevirmemde stop eden arabam artık ilk çevirişimde çalışır hale geldi.

Bir gün geçmişti ki, seyir halinde el freni lambasının 5-10 sn yanıp söndüğünü aradan tekrar yandığını farkettim. Ustama gittim ve fren hidroliğinin MİN çizgisi altına düştüğünü söyledi ve hidrolik ilavesi yaptı.

Sonuç olarak aracımın hararet hortumu değiştiğim günden bu yana, (yaklaşık 1 aylık süre) her hafta yeni bir sorun karşıma çıkmaktadır. Yeni bir sorun çıkarabileceği korkusuyla binmekteyim hatta bazı sabahlar otobüs ile işime gidip gitmemekte kararsız kalmaktayım.

*********************

Bugün bu yazıyı yazarken gerçek bir Ford servisine götürme kararı aldım.(servisten kastım sanayi içi Ford ustaları, servislerle mali yönden başedemem). Her zaman tanıdıklar ile iş yapmak çözüm olmuyor. Antalya içi Ford servisleri tavsiyelerinizi bekliyorum.

Ayrıca uzun yazımı sıkılmadan okuyanlar için aracımın ilk etapta hangi parçalarına baktırmalıyım?

Şu an hala devam eden sorunlarım,

* Hararet yükselmesi

* Son bir aydır aşırı yakıt tüketimi (50 TL ile 170-180 km gider iken, bir aydır 50 TL ile 110-120 km gidebiliyorum) Benzin zamlarını da gözönüne alıyorum fakat bu kadar yakıt tüketini anormal geliyor.

* Motor kaputunu açtığımda, motorun heryanına yayılmış motor yağı. Ustamın söylediği kapağın sağlam olduğu ama motor yağının buharlaşması sonucu bu tür bir manzara ile karşılaştığım.

* Direksiyonda zayıf olan titremenin bir iki gündür biraz daha bariz hale gelmesi. (Ani frenlerde sağa veya sola herhangi bir çekme sorunu yok)

* 5.vitesten - 4.vitese veya boşa almak istediğimde vites kolu hareket etmemektedir. Debriyaja iki defa tam basıp bırakınca 5.vitesten çıkarabilmekteyim.

* Son bir haftadır, frene bastığımda araç durana kadar sol önden gelen bir cikleme sesi; (balata olabileceğini düşünüp sanayiye götürdüğümde balataların sağlam olduğunu öğrendim)

* Ayrıca rölantide devir saati 800-1000 arası değişmektedir. Bu rakamlar arasında ibrenin gidip gelmesi normalmidir?

* Tavsiye edebileceğiniz motor yağı markası ve numarası varmı? Kulaktan dolma duyduğum, ""yanlış motor yağı seçimi hararet yükselmesi sebep olabileceği"" doğrumudur?

* Yukarıda da yazmıştım, fren hidroliği eksildiği için üzerine ekleme yapmıştık. Hidrolik yağı veya benzer uygulamalarda sonradan ilave edilen ürünler markaları birbiri ile aynı olmak zorundamıdır. Mesela daha önceki hidrolik yağı ne zaman eklendi markası veya numarası var ise eğer numarasını bilmiyorum. Marka, numara vs.tavsiyeleriniz nedir?

* Kapı iç kaplamaları açmış durumda, sıcaktan olabileceğini düşünüyorum. Kaplamaları değiştirmek için herhangi bir oto döşemecisine gitmek yeterlimidir, kaplamaları nereden tedarik edebiliriz? Servisinden mi değiştirmek gerekiyor?

Aracım, 1995 Escort CL , 195bin km.

Şimdiden öneri, tavsiye ve yönlendirmeleriniz için teşekkür ederim. Kazasız günler ve iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Ustacığı değiştirin. Sebepler: Adres sorsanız motor yağı değiştiriyor zira %40 karı var, Escortun şanzımanın en sağlam parçasıdır, indirmiş te ne yapmış, totalde 1080 TL tutan bir fatura içine şanzımanın en ufak parçası bile sığmaz, doğru söylemiyor.

2. Yazdıklarınızdan çıkardıklarım:

Fren balatanız bitik ön-arka bakılmalı, hidrolik yağ eksilmiş ise tamamlanmaz, zira balata bitiyor sinyalidir, balata değişince, kaptan taşacak hidrolik yağı şase üstünü yiyecektir, ustacık bu masrafı ödeyecek mi?

Karbüratör bakımını , ehil bir yerde , mutlaka!, yaptırın, aracınızda beyin vs. yoktur, zaten yağ +beyin değimii 125 TL tutmaz.

Vites kol mekanizmasına baktırın, ayarlı tip ise sorun yok, değilse değişmeniz gerekecek.

Termostat (orjinal-Tofaş olmayan), radyatör, devirdaim motorunu değiştirin. Harareti sonra gözlemleyin.

20/50 Motor yağı kullanın, varsa Castrol.

Kapı iç döşemelerinin yeniden yapılmaktan başka çaresi yok (yeni kaplama), Orjianlini buluranız da kaçırmayın alın.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

beyin 125tl, ne bu hesap makinesi mi takmis :D

Zaten caglar bey de yazmis ne arar beyin karburatorlu aracta :D

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G
beyin 125tl, ne bu hesap makinesi mi takmis :p

Zaten caglar bey de yazmis ne arar beyin karburatorlu aracta ;)

Kopardın beni sani abi :D:D

Yorum bağlantısı
Kaan Kepir
(düzenlendi)
beyin 125tl, ne bu hesap makinesi mi takmis :p

Zaten caglar bey de yazmis ne arar beyin karburatorlu aracta :good1:

Kopardın beni sani abi :rolleyes::s

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorumlarınızdan sonra ustama olan kanaatimde gelgitler yaşadım açıkcası.

Az önce bize yakın bir motor dükkanına aracı götürdüm.

Araçtaki karbüratör, beyin kısımlarını eliyle göstermesini istedim. Aşağıya fotoğrafları ekliyorum. Ayrıca usta, enjeksiyonlu motor olduğunu belirtti.

9924DSC00738.JPG

8634DSC00739.JPG

1. Ustacığı değiştirin. Sebepler: Adres sorsanız motor yağı değiştiriyor zira %40 karı var, Escortun şanzımanın en sağlam parçasıdır, indirmiş te ne yapmış, totalde 1080 TL tutan bir fatura içine şanzımanın en ufak parçası bile sığmaz, doğru söylemiyor.

2. Yazdıklarınızdan çıkardıklarım:

Fren balatanız bitik ön-arka bakılmalı, hidrolik yağ eksilmiş ise tamamlanmaz, zira balata bitiyor sinyalidir, balata değişince, kaptan taşacak hidrolik yağı şase üstünü yiyecektir, ustacık bu masrafı ödeyecek mi?

Karbüratör bakımını , ehil bir yerde , mutlaka!, yaptırın, aracınızda beyin vs. yoktur, zaten yağ +beyin değimii 125 TL tutmaz.

Vites kol mekanizmasına baktırın, ayarlı tip ise sorun yok, değilse değişmeniz gerekecek.

Termostat (orjinal-Tofaş olmayan), radyatör, devirdaim motorunu değiştirin. Harareti sonra gözlemleyin.

20/50 Motor yağı kullanın, varsa Castrol.

Kapı iç döşemelerinin yeniden yapılmaktan başka çaresi yok (yeni kaplama), Orjianlini buluranız da kaçırmayın alın.

* Motor yağı için 20/50 ağır gideceğini artık fazla kullanılmadığını, 5/30 uygun olacağını söyledi.

Bu hafta sonu sanayi içinde gerçek bir Ford servisi bulabilirsem motordan girip eksozdan çıkmalarını isteyeceğim. Maliyet konusunda artık yapabileceğım bir şey kalmıyor, başa gelen çekilir diyeceğim.

tarihinde Kaan Kepir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motorunuz CVH kodlu karbüratörlü. Beyin dediği nesne de, ateşleme bobini , zira aracınız elektronik ateşleme. Bu motora enjeksiyonlu diyen ustacığa, adres sormak için bile gitmezdim. Motorunuz 5/30 motor yağı kullanır, doğrudur. Ancak 200.000 lere gelmiş CVH motora 20/50 de konabilir.

Yorum bağlantısı
Kaan Kepir
Motorunuz CVH kodlu karbüratörlü. Beyin dediği nesne de, ateşleme bobini , zira aracınız elektronik ateşleme. Bu motora enjeksiyonlu diyen ustacığa, adres sormak için bile gitmezdim. Motorunuz 5/30 motor yağı kullanır, doğrudur. Ancak 200.000 lere gelmiş CVH motora 20/50 de konabilir.

Çağlar bey yorumunuz için teşekkür ederim, bugün gösterdiğim dükkan (reklam sayılabileceği düşüncesiyle adını yazmıyorum) ....... Ford Özel Servisi.

Genel olarak sorunlarımı belirttim, sizin özellikle bakılmasını tavsiye ettiğiniz kısımları not edip kendisine verdim. Bunlar için, aracın iki gün kadar servislerinde kalmasını gerektiğini ama vakit sorunum nedeniyle ancak hafta sonu bırakabileceğimi belirttim.

Gelin görün ki, sizin yorumlarınızı okuyunca Ford servisi dahi bu tür bir hata yapıyorsa gerçekten işim zor gibi görüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kötü reklamın faydası olur, yazmanızda sakınca olmaz :unsure: , aracınızda 2 günlük ne işi varmış :)

Yorum bağlantısı
Kaan Kepir
(düzenlendi)
Kötü reklamın faydası olur, yazmanızda sakınca olmaz :D , aracınızda 2 günlük ne işi varmış ;)

Dün öğleden sonra bıraktım ve az önce aracımı teslim aldım. Değişen ve/ya düzeltilen kısımların listesi aşağıdadır. Tüm maliyet 1100 TL işçilik dahil. Usta birkaç gün, araç kendini toplayana kadar ufak tefek hatalar gözlemleyebileceğimi, en ufak sıkıntıda tekrar getirebileceğimi söyledi.

* İki alt salıncak komple

* Ön amortisörler

* Viraj kolu Z Rotları

* Dış akis körükleri

* İki rotbaşı

* Pep seti

* Sağ arka jantta ufak bir seğim olduğunu söyledi ama şimdilik beklemesini istedim.

* Bujiler

* Hava filtresi

* Yağ filtresi

* Motor yağı

* Ön balata

* Arka balata

* Arka merkez

Düzeltme : Yağ sızıntısı için mantar conta , rot-balans ayarları

http://img258.yukle.tc/images/1253DSC00321.JPG

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

200.000 e gelmiş CVH motora 20/50 konabilir yani 5/30 yerine tercih edilebilir. Fotoğrafta görüldüğü üzere, karbüratör temizliğini acilen yaptırın derim, rengi bile değişmiş :lol2:

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın
200.000 e gelmiş CVH motora 20/50 konabilir yani 5/30 yerine tercih edilebilir. Fotoğrafta görüldüğü üzere, karbüratör temizliğini acilen yaptırın derim, rengi bile değişmiş :s

20/50 madeni 5/30 yarı sentetik bu değişim sonrası contalar bozulmazmı?Daha fazla yağ kaçağına sebebiyet verir diye biliyorum.Uygun olurmu dersiniz?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Tüm maliyet 1100 TL işçilik dahil. Usta birkaç gün, araç kendini toplayana kadar ufak tefek hatalar gözlemleyebileceğimi, en ufak sıkıntıda tekrar getirebileceğimi söyledi.

:s Buraya kimse takılmadı mı şimdi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
:blush: Buraya kimse takılmadı mı şimdi?

Komplesine takıldık ama olan olmuş :D . 20/50 motor yağı herhangi bir keçeyi bozmaz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

cihan bey bi semsiye hikayesi vardir bilirmisiniz :unsure:

Bencede rakam yuksek olmus ama bi daha problem cikarmayacaksa bunlar sizcede degmez mi?

tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Yani şimdi siz aracınıza 1080+1100=2180TL mi harcadınız, yoksa ben mi yanlış anladım? İnşallah ben yanlış anlamışımdır.

Bu araç CL değil mi? Hidrolik direksiyonun ne işi var CL'de ilginç doğrusu.

Yorum bağlantısı
Kaan Kepir
(düzenlendi)
Yani şimdi siz aracınıza 1080+1100=2180TL mi harcadınız, yoksa ben mi yanlış anladım? İnşallah ben yanlış anlamışımdır.

Bu araç CL değil mi? Hidrolik direksiyonun ne işi var CL'de ilginç doğrusu.

Totale bakıldığında daha da fazlasını da harcamaktayım. Dün sabah aracımı çalıştırdığımda, rölanti aşırı düşük olduğunu ve benzin kokusunu farkettim. Kontağı kapatmadan, kaputu açtım motorun sağına soluna bakar iken, sonradan adını öğrendiğim "Benzin Otomatiği Karbüratörü" nden sn'de 2-3 damla benzin damlattığını farkettim. Aracı kilitleyip, işime otobüs ile gittim.

Bugün Yetkili Servisi arayıp, arızayı tarif edip fiyat sordum. Parça için 250 TL civarı, işçilik için ortalama 80-90 TL toplam 340-350 TL tutabileceğini telefon ile belirttiler. (Net rakam vermediler ama aracı gördükten sonra rakam çıkarabileceklerini, ama aşağı yukarı bu rakamlar olacağını öğrendim).

Herzaman götürdüğüm ustamı aradım, arızayı tarifimden sonra, 35 TL 'ye parçayı bulacağını, istersem kalfasını gönderip otoparkta halledebileceğini söyledi. Tamirin dükkanda olması daha mantıklı geldiğinden, yangın tüpümü yolcu koltuğunun üzerine koyup sanayiye gittim. Usta benzin otomatiğini söküp baktı ve benzin otomatiği içinde bulunan diyaframın patlamış olduğunu söyledi. Aracına atladık ve yarım saate yakın parçacıları gezdikten sonra, otomatiği alıp geldik ve montajını tamamladılar.

İşçilik dahil 50 TL ile bunu da hallettim.

Burada merak ettiğim konu, Servislerde neden bu parçalar bu kadar pahalı? Hadi parçayı geçtim (orjinaldir - yan sanayidir, ömürlüktür vs.vs.) , aynı "işçiliği" serviste de, sanayide de yapıyorlar. Üstüne üstlük sanayide, parçayı yarım saat aradık (ustanın zaman kaybını düşünürsek) ama serviste parçayı 3-5 dk sonra depodan alıp geliyor olmalılar. (görmedim sadece düşüncem)

tarihinde Kaan Kepir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Kepir
(düzenlendi)

2901DSC00748.JPG

2311DSC00749.JPG

tarihinde Kaan Kepir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

14 yaşında araçta normal olarak karşılanmalı derim ben.

şimdi o otomatik bi 14 sene daha gider :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Servisler parça tamirine pek gitmezler-bazen isteseler de gidemezler

2. Servislerin, kirası-maliyeti yüksektir, buna karşılık bilgi de yüksektir (en azından olmalı), buna göre ücretlendirilir.

3. Karbüratörü hala pis görüyor ve üzülüyorum, aracınızdan henüz gerçek faydayı alamıyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

Üstad antalya'da iyi bir ford ustası bulursan bizede haber etmeyi ihmal etme. Antalya'da yaşayan biri olarak bende iyi bir usta konusunda müzdaribim. Tabiki sende iyi niyetinle buradaki tamircilere gitmişsin ve bana göre çok büyük bir masraf yapmışsın. Keşke 2000 tl civarı masraf edeceğine atlayıp istanbula gitseydin. Bence hem daha ucuza mal olurdu hem de bu kadar üzülmezdin. Şimdi de aracına sorunsuz olarak tıkır tıkır biniyor olurdun. Sözde büyük şehirde yaşıyoruz yazık valla bu edilen masraflara.

Yorum bağlantısı
Ufuk İnan
(düzenlendi)

saygı değer ustalarım ben foruma yeni üye oldum bende 97 escord 1.6 16 v cl var öncelikle sonumlarımı paylaşayım. allah nazardan saklasın aracım çok iyi forumdaki arakadaşların sorunları gibi değil belki basıt şeyler belki. doğrusunu söylemek gerekirse şoförlüğüm ve araç bilgimde oldukça zayıf. aracım da karburatörlü lpg takılı ancak aracım karbratorlü değil tek noktadan enjeksiyon var galiba cünkü 95 eskortun motorundaki fotografları gördüm benim motor öyle kocaman kare şeklinde değil görüntüsü daha küçük ve yuvarlak. sorunlarım

1.hareket halindeyken devri, vites önemli değil, 3500 geçtiğinde motoru sıkıştırdığımda çınlama sesi gibi bir ses geliyor öyle uğultu metal sesi gibi değil anlayacağınız bu ses neyin sesi ustaya götürdüğümde onda bu ses çıkmadı gerçi aracı o kullandı ondan da olabilir

2.aracımın direksiyonu çok ağır bu modellerde mi böyle bilemiyorum yoksa sıkıntı mı var hidrolik direksiyon değil

3. 120 km hızla gittiğimde direksiyon titremeye başlıyor bu sebeple rotbalansçıya gittim o ayarlarını felan yaptı lastiklere kurşun koydu falan filan ama gene düzelmedi tekrarda gitmedim bir ustaya sorduğumda lastiklerin ayarızlıktan düzensiz aşınmıştır ondan yapar dedi ama ibre ayarlamış gibi 120 dedimmi başlıyor titremeye.

4. aracım tüplü olduğunda bundan önceki sahibi sanırım tüpte binmiş hep bilemiyorum tam da ilk aldığımda aracım benzinde çalışmıyordu şöyle marşa bastığımda tüpten rahat çalışıyordu motor ancak gazdan ayağımı çektiğimde stop ediyordu araç o şekilde kullanmaya çalıştığımda araç hoplamaya başlıyor gitmiyordu ustalara götürdüm biri dedi benzin otomatiği diğeri dedi enjeksiyon neyse parasal durumum iyi olmadığında biraz erteletmiştim yaptırmayı bir gün farkında değilim tüp tertibatının sigortası atmış farkında değilim aracı ben normal çalıştırdım ve yola gittim sonra tüp göstergesine baktığımda o da ne hiç ışık yanmıyor ancak araba gidiyor sonra sigortayı değiştirdim tüpte çalıştı göstergedeki düğmeden benzine aldım benzindede çalıştı şu anda çalışıyor ne enjeksiyon bozukmuş nede benzin pompası sorun neymiş abiler burada yorumlarınız ne bu arada ben ustalara gittim geldim ancak benzinle ilgili hiçbir tamirat yaptırmadım bir tüpçüye gaz ayarı yaptırdım birde çakmaklığın elektrik devresini kontağa bağlattım ama kendiliğinden düzeldi anlamadım azdaha boşuna koyamet gibi masraf edecektim

bundan sonrakilerde araçımla ilgili bilglenme amaçlı sorular olacak

1. aracımla gidiyorum diyelimki hızım 5 viteste ve 120 sonra rampa aşağı denk geldiğinde ayağımı gazdan kesiyorum vides gene beşte aşağı kadar araç 120 hiç değiştirmeden iniyor atıyorum hız 105 gene ne hızlanıyor ne yavaşlıyor 105 le iniyor aşağı ibre rampa başında kaçtaysa aşağı kadar viteste olmak kaydıyla aynı ivmeyle iniyor bu normalmi

2. aracımda akünün artı kutbuna bağıl akünün hemen yanında ford ableminin olduğu kare şeklinde bir parca ve yine o sileceklerin bağlı olduğu akü tarafındaki boşlukta elektrik motorlarında kondasatör dedikleri parçaye benzer bir parça var silindir şeklinde bu parçaları başka arabalarda görmedimde nedir bu bilemiyorum

galiba biraz uzun oldu ama kafanızı ağrıtmamışımdır umarım aracımdan çok memunun çokşükür forumdaki işte tüpteki sorunları rolantideki sorunları yaşamıyorum hatta rolanti de aracım klimalı klimayı çalıştırdığımda devir azıcık bir sallanıyor ve tekrar eski yerine geliyor bir otamatiklik var ama çoğu arabada buna rastlamadım ben klima açıldığında devir hemen 1 çizgisinin altına düşüyor hatta bazıları gaza basma ihtiyacı bile duyuyorlar şimdiden teşekkürler

tarihinde Ufuk ?nan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2.aracımın direksiyonu çok ağır bu modellerde mi böyle bilemiyorum yoksa sıkıntı mı var hidrolik direksiyon değil

3. 120 km hızla gittiğimde direksiyon titremeye başlıyor bu sebeple rotbalansçıya gittim o ayarlarını felan yaptı lastiklere kurşun koydu falan filan ama gene düzelmedi tekrarda gitmedim bir ustaya sorduğumda lastiklerin ayarızlıktan düzensiz aşınmıştır ondan yapar dedi ama ibre ayarlamış gibi 120 dedimmi başlıyor titremeye.

4. aracım tüplü olduğunda bundan önceki sahibi sanırım tüpte binmiş hep bilemiyorum tam da ilk aldığımda aracım benzinde çalışmıyordu şöyle marşa bastığımda tüpten rahat çalışıyordu motor ancak gazdan ayağımı çektiğimde stop ediyordu araç o şekilde kullanmaya çalıştığımda araç hoplamaya başlıyor gitmiyordu ustalara götürdüm biri dedi benzin otomatiği diğeri dedi enjeksiyon neyse parasal durumum iyi olmadığında biraz erteletmiştim yaptırmayı bir gün farkında değilim tüp tertibatının sigortası atmış farkında değilim aracı ben normal çalıştırdım ve yola gittim sonra tüp göstergesine baktığımda o da ne hiç ışık yanmıyor ancak araba gidiyor sonra sigortayı değiştirdim tüpte çalıştı göstergedeki düğmeden benzine aldım benzindede çalıştı şu anda çalışıyor ne enjeksiyon bozukmuş nede benzin pompası sorun neymiş abiler burada yorumlarınız ne bu arada ben ustalara gittim geldim ancak benzinle ilgili hiçbir tamirat yaptırmadım bir tüpçüye gaz ayarı yaptırdım birde çakmaklığın elektrik devresini kontağa bağlattım ama kendiliğinden düzeldi anlamadım azdaha boşuna koyamet gibi masraf edecektim

bundan sonrakilerde araçımla ilgili bilglenme amaçlı sorular olacak

1. aracımla gidiyorum diyelimki hızım 5 viteste ve 120 sonra rampa aşağı denk geldiğinde ayağımı gazdan kesiyorum vides gene beşte aşağı kadar araç 120 hiç değiştirmeden iniyor atıyorum hız 105 gene ne hızlanıyor ne yavaşlıyor 105 le iniyor aşağı ibre rampa başında kaçtaysa aşağı kadar viteste olmak kaydıyla aynı ivmeyle iniyor bu normalmi

2- Sertlik görecelidir.. Emsalleri ile kıyaslayın.. Sert ise direksiyon kutusunda sorun vardır, yada lastik havalarınız düşüktür..

3- Bozuk lasytik veya balans devam.. Lastikleri ön arka değiştirip deneyin.. Düzelmez ise lastikler aracın üstünde iken balans yaptırın, düzelmez ise lastik değiştirmelisiniz..

4- geçici bir tıkanıklık yada kurumdur..

1- Karbüratörlü olduğu için galiba cut off yapmaz onlar.. Rampanın derecesine göre değişmeli bu durum.. Muhtemelen de değişiyordur.. anlatılanlar normal..

Yorum bağlantısı
Ufuk İnan
2- Sertlik görecelidir.. Emsalleri ile kıyaslayın.. Sert ise direksiyon kutusunda sorun vardır, yada lastik havalarınız düşüktür..

3- Bozuk lasytik veya balans devam.. Lastikleri ön arka değiştirip deneyin.. Düzelmez ise lastikler aracın üstünde iken balans yaptırın, düzelmez ise lastik değiştirmelisiniz..

4- geçici bir tıkanıklık yada kurumdur..

1- Karbüratörlü olduğu için galiba cut off yapmaz onlar.. Rampanın derecesine göre değişmeli bu durum.. Muhtemelen de değişiyordur.. anlatılanlar normal..

motor fotolarını yakında koyacağım o zaman aracımla ilgili daha iyi bilgi sahibi olabilirim sanırım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...