İçeriğe Yönlendir

95 Escort CL


Kaan Kepir

Recommended Posts

Kaan Kepir

Yorum ve çözüm önerileriniz için teşekkür ederim. Yaklaşık 4 ay aracımın bir sorunu olmamasına rağmen, son bir aydır bazı sorunlar yaşamaktayım.

Ocak ayında vaktimi, her iki günde bir sanayide ve farklı ustalara ait dükkanlarda aracımın değişik sorunlarını gidermek için harcamaktayım. Yeni pek çok sorunum çözülmesine rağmen akabinde yeni farklı sorunlar yaşamaya başladım. Sorunları ve çözümleri ayrıca maliyeti daha sonra yazacağım, belki benzer sorunları yaşayan arkadaşlar ile konuşabiliriz.

Şu an öncelikle, bariz bir sorunumu paylaşmak ve fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.

Son 20 gün içerisinde 3 defa tanık olduğum bir sahne; evimden işyerime gidip aracımı parkettikten sonra, sağ arka tekerden gelen yoğun bir duman ve lastik yanığı kokusu.

Sanayide gittiğim bir kaç farklı ustaya (8 farklı usta) durumu anlattım ve sebebini sordum, bazı ustalar el freni çekili halde yol almışsın (böyle bir durum sözkonusu değil (yarım dahi çekili olsa aracım hareket etmiyor + el freni konusunda çok dikkatliyimdir), bazı ustalar kampana ve balata fazla ısınmadan dolayı deforme olmasından dolayı sürtme yaptığı, bazı ustalar aks bilyasını dağıttımı, bazıları fren hortumu, hatta 1 usta aracı kaldırıp altına baktığında egzosun delik olduğunu ve sızan dumanı işaret etmişti :D (her ne hikmetse sadece sağ tampondan duman geliyormuş) vb. sorunlardan kaynaklanabileceğini söyledi.

Ama son bir aydır yaşadığım sorunlarım için, 8 farklı ustanın neredeyse neredeyse 8 farklı çözüm önerisinden dolayı, kime inanacağımı bilemiyorum. Tüm bu yaşadıklarım cüzdanıma, vaktime bir o kadar da sinirlerime malolmaktadır.

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

Yani kimsenin rıskında gözümüz yok ama, cidden çok pahallıya yapmışlar.2000'li fiyatlara komple motor inip A'dan Z'ye tamiri olur.Ama artık olan olmuş,üzülmeyin.Arabacılıkta olur böyle bazen.İnsaflı düzgün bir servis bulun.

Yetkili serviler cidden daha bilgilidir ama iyice araştırın piyasada bilen ucuzlarının olup olmadığını.

Yorum bağlantısı
Kaan Kepir

Sıcağı sıcağına bahsettiğim birkaç sorun ve çözümlerini kısaca maddeler halinde yazayım. Bu işlemler 7 farklı işyeri ve sanayi içinde 1 yetkili serviste gerçekleşti.

Sorun;

Motor sıcak/soğuk çalışmıyor. (Marş basıyor ama ateşleme olmuyor)

Çözüm;

* Benzin otomatiği 2.defa değişti,

* Benzin avans hortumu değişti,

* Karbüratör temizlendi, rölanti ayarı yapıldı,

* Akü ölçümleri normal,

* Hava filtresi değişti.

Sonuç;

Araç sabahları çalışıyor. Masraf 210 TL

15 gün sonra,

Sorun;

* Motor soğuk çalışmıyor. (Marş basıyor ama ateşleme olmuyor. Akü takviyesi veya vurdurma ile anında çalışıyor)

Çözüm;

* Marş dinamosu sökülüp içinde 5 TL 'lik bir parça değişti,

* Tüm elektrik tesisatı kontrol edildi bir sorun bulunamadı.

Sonuç;

Araç sabahları çalışıyor.

Bunların dışında;

* Yağ zamanı gelmemesine rağmen motor yağı, yağ filtresi değiştirdim.

* Akü ölçümü, kontak açıkken/marşa bastığım esnada/rölantide ölçüldü. Değerleri normal olduğu söylendi, bunu farklı iki akücüde, 1 elektrikçide kontrol ettirdim.

* 5 ustanın ortak fikri sonucu motor yağına BOR eklettim.

* Motor suyu komple boşaltılıp, tekrar su ve 3 lt antifriz eklendi.

* 4 adet lastik değişimi (185/65 R13 P400) 60x4=240 TL

Şu an aklıma gelenler. Çalışmalar esnasında çekilen bir kaç fotoğrafı da ekleyecektim ama, usb bağlantı kablosunu bulamadım, yakında eklerim.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Kaan Kepir

Tüm yardım, öneri ve yönlendirmeleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.

Pazartesi günü aracımı takasa verip, 2010 fiesta titanium x paket ile değiştiriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Abdurrahman Saraç

Kaan Bey siz temiz, sorunsuz araç adamısınız. Hatta mümkünse sıfır araç. Son mesajınızı okuyunca rahatladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...