İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Murat Yalçın

Selamlar  Arkadaşlar ,

 

Merak ettiğim bir konu var  , Fiesta'ların  motor  ömürleri  kaç bin km dir ? Yani  bunun için bir fabrika  verisi varmıdır ? Ford  Fiesta için sorunsuz  200.000 km , Focus için 500.000 km  vs  gibi  bir  veri belirlerlenir mi fabrika ? Birde  tabiki  model ve yaşlara göre  bu degişkenmidir ?   yani  2005  model  bir  fiesta  ile  2013  model bir  fiesta  motor  teknolojisi belki de  kullanılan materyala katılan  bazı ek ler  vs gibi degişikliklerle  motorların  km bazında  mukavementi ve  sorun cıkarta  periyodları  uzar mı ? 

 

En son hatırladıgım 2006  model  otomatik focusu olan yurtdısındaki arkadasımın ki aracını  bende kullanmıstım 180.000 km de olan  focusunun daha  motor adına  hic bir sorun cıkartmadıgıydı.

 

Teşekkürler ,

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

araçlar 10 yıl ve 180 bin km averaja göre yapılıyor. bu, araç 180 e geldiğinde biter demek değil ancak avrupa fabrikaları bakıyor inceliyor bunu görüyor. sonra yedek parça ve diğer parça ömürlerinin optimal dayanımını buna göre yapıyor. bir vw dokümanında görmüştüm. konu çevreyi ekonomik ömrü boyunca araç ne kafar kirletiyor hesabıydı.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Abdullah Hacıefendioğlu

Selamlar.. Eski sattığım 2008 model fiesta 1.4 tdci aracım 105 binde idi. Araç tamamen hususi kullanılmış bir araç idi, geçenlerde satarken yetkili serviste expertiz yaptılar. Sonucunda aracın motorunun üfleme yaptığını ve yarıçağlı olduğunu söylediler. Benin pek inanasım gelmedi buna, bir araç 105 binde nasıl yarıçağlı oluyor. Neyse zaten konuyu irdelemedim verdim aracı gitti, asıl sormak istediğim bu tdci motorların dayanıklılık süresi bukadarmı buna inanmak istemiyorum ben. Aracımda öyle hor kullanılan bir araçta değildi. Bu durum benim midemi bulandırdı  buyüzden yeni aracımı alırken tercihim benzinli almak oldu.. Bu konuda sizlerin görüşleri nelerdir acaba olabilir mi böyle bişey..

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Bakım demişken bunu da belirteyim aracın tüm bakımlarını zamanında yetkili servisinde yapıyordum hatta, yağını ve filtrelerini bazen erkenden değiştiriyorum ve aracıma 100 bin km de yine yetkili servisinde carbon clean yaptırmıştım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bakım demişken bunu da belirteyim aracın tüm bakımlarını zamanında yetkili servisinde yapıyordum hatta, yağını ve filtrelerini bazen erkenden değiştiriyorum ve aracıma 100 bin km de yine yetkili servisinde carbon clean yaptırmıştım

Bugun bayiideki sifir araclar bile ufluyor...

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

o zaman aracın expertizini yapan vatandaş kimse artık dünya yüzü görmemiş biriydi herhalde

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Yalçın

Selamlar ,  iyi  bakılan bir  dizel fiesta'nın  ortalama  motor ömrü ne kadardır  acaba  ?

 

 

Teşekkürler ;

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Selamlar ,  iyi  bakılan bir  dizel fiesta'nın  ortalama  motor ömrü ne kadardır  acaba  ?

 

 

Teşekkürler ;

 

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN

İyi bakılan 1.4 tdci-hdi motorların ömrü;

 

İstanbul için 150k'km de bir enjektör-turbo atılması suretiyle çok rahat 600k'ları görür. Blok bitmez, motorun ana parçaları değişir rektefiyeye girer ve aynen devam...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tamamen yapılan km. ve zaman ile alakalı...Bakımları tam olsun taksicinin elinden 400-500k km. hayal değil ama haftada bir çalıştırırsanız 10 yılda 100k yaparsa o zaman bitebilir...Avrupa standartlarında segman atma, gömlek değiştirme, enjektör değiştirme gibi işler pek olmadığından fabrikaların verecek bir ömür km. si olamaz...Debriyaj balatası yerine komple şanzumanı değiştirmek gibi yani, az işçilik az para..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Alper Ünal

evet hepiniz şimdiden motor ömrünün yapılan bakımla ilgili olduğunu söylüyorsunuz ama şimdiye kadar en çok kaç kmde tdci bir motor gördünüz ????

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

600bin km. 400binde su kaçırma sonucu üst kapak açıldı, hala istanbul şehirçinde taxi olarak çalışmakta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

600bin km. 400binde su kaçırma sonucu üst kapak açıldı, hala istanbul şehirçinde taxi olarak çalışmakta.

hemde c-max

Yorum bağlantısı
Alper Ünal

1,6 tdci ama 2,0 tdci paylaşımlarda sahiplerini cesaretlendirir tabiki :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

600bin km. 400binde su kaçırma sonucu üst kapak açıldı, hala istanbul şehirçinde taxi olarak çalışmakta.

1.6tdci 17 jant sınrooflu hem de

enjektör 1 revizyon 1 değişim. turbo 1 değişim

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

1,6 tdci ama 2,0 tdci paylaşımlarda sahiplerini cesaretlendirir tabiki :)

Parçacı en az motor parçası getirdiği motor 2.0 tdcı motor parçası diyor. Hararet yapmazsa 500 bin rahat diyor. Zaten transit motoru diyor. Ben km oynanmış Mondeo gördüm. Tahmini 250-300 bin rahat vardı. Ne turbo ne Enjektör ne motor hiç bir sıkıntı yoktu. Duman yoktu. 10 numara araçtı.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.25 300bind e rektifiye olsa zaten masrafı tdci ın enjketör+turbosu kada rolur :) 1.6 f1 de de 500bini görmüştüm arkadşımın arabası idi ancak hep uzun yoldu. Benzinli motor blok pistonu bu km leri zor görür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Ünal

bana 300,000 km de turbo değişimi normal geliyor yani düzenli ve kuralına uygun kullanımda ama enjektörlerin değişmesi ekstra olur sanki

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...