İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Otokoçta staj yaparken IDS ile DPF temizliği yapıyorduk. IDS araca bağlanıp start verildiğinde IDS aracı sabit 4000 devirde 20 dakika çalıştırıyor ve sonra deviri yavaş yavaş düşürerek işlemi bitiriyor. Bu ford tarafından belirlenmiş birşey. Demekki yüksek devirin zararı yok. Üstelik araba sabit yerinde duruyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Enjektörler ayvayı yemezse :) , turbo çizilmezse 600-700bin gider bence. Mobil test etmiş corsa ctdi 750bin gitmiş. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yok km ler abartılı değil, senin dediklerinde doğru, ben uzun yolda motorun her yerinin, bulunduğu yerin dahil ısınmasından bahsediyorum, arabayı sert kullanmadığın takdirde bu ısınma ancak çok yol yapmakla oluyor, hem uzun yolda gittiğim hız 100-110 öyle 3000 devre hiç çıkmıyorum, vites değişimi maks tork - maks beygir aralığında tutuyorum, bir üst vitese geçnce devir maks torkun olduğu devrin altına düşmeyecek şekilde 2500-2700 devir arası vites değişirim, sabit hızda 2100 devirde giderim genelde, bu şekilde 100 km kullanımla 500 km kullanım sonrası arabanın seriliği bariz değişiyor, CC olayı kısmende olsa doğrudur.

Focusu bilmemde fiestayı soğuk çalıştırdın, sakince hızlandın 90-100 aralığında 60-70 km gittin, bu arada motoru hiç sıkıştırma ani hızlanma yapma, birde arada bir gaz verip 130 yap, bu iki denemede kaloriferi açarsan ilkinde sıcak hava gelir, 2. durumda ise fırın modu olur hatta elini acıtacak kadar sıcak üfürür, anlatmak istediğim ısınma olayı bu yani, yoksa suya sensöre havaya bakarsan evet dediğin ısınma var, ama sıkıştırıp sürdüğünde olay değişiyor, onu anlatmak istedim.

Enjektörler ayvayı yemezse :) , turbo çizilmezse 600-700bin gider bence. Mobil test etmiş corsa ctdi 750bin gitmiş. :fiuw:

opel corsa 750 gitmişse toyota cor-ona 1 miyon gider bu durumda :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cihangiroğlu kurum temizliğinden bahsediyor sanırım, yani bir tür "carbon clean" etkisi. 3000 dd ve üzerinde asgari ve devamlı yarım saat sürerseniz bu etkiyi elde etmeye başlarsınız.

Uzun yola çıkınca, senin bu sözün gelir aklıma abi. Hemen alırım vites dörde :D

Yarım saatde carbon clean ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu iş için iki yol var, ya yüksek devirle bir süre gideceksiniz yada normal hızda çok yol yapacaksınız, ikiside aynı şey, ben 2. yolu yapıyorum, arada bu yolu yaparken wurth te kullandımmı cillop oluyor :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

EGR'li bir motorda emme manifolduna egsoz gazının %10'u verildiğini düşünürsek, 100bin km sonra emme emme manifoldunda epey kurum birikiyor. Egsozdan 10 kat daha fazla egsoz gazı geçmesine rağmen emme manifolduna göre neredeyse hiç kurum birikmiyor. Kızgın egsoz gazı ile kurumlar atılıyor. Uzun süre yüksek devirlerde yapılan yolculuklarda çok daha yüksek ısılar oluştuğu için daha çok kurum atılıyor. Sonuçta motor havayı nekadar kolay atabilirse okadar rahat hava alabilecek.

Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz

demek ki,

benim motoro sarsıtımın, gaz pedalındaki ayağımı gıdıklaması sorununu çözemeyeceğini anlayan bir çeşit servis olduğunu iddia eden kişinin; bana, senin araç 200bin abi, artık ufak ufak motor ister demesini kaale almıyor muşum.

Keza benim arabam yolunun büyük kısmını Ankara-İstanbul otoyolunda yapmış, seyirlerinde daima 3000 devir civarında kalmış. bakımları dar aralıklarla yapılmış. servis 70 liralık yağ koymaya çalışırken 110 liralık yağ koydurulmuş bir araçtır. zaten bu şartlar altında 200 binde biterse diyecek birşeyim de kalmayacaktı.

Teşekkür Ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu iş için iki yol var, ya yüksek devirle bir süre gideceksiniz yada normal hızda çok yol yapacaksınız, ikiside aynı şey, ben 2. yolu yapıyorum, arada bu yolu yaparken wurth te kullandımmı cillop oluyor :)

Yüksek devir ile motoru yüklemek turboyu ve motoru yorar. Uzun yolda tam yükleme yapmadan ısıtmak daha verimli olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yüksek devir ile motoru yüklemek turboyu ve motoru yorar. Uzun yolda tam yükleme yapmadan ısıtmak daha verimli olur diye düşünüyorum.

Aynen öyle, o yüzden bende uzun yol tekniğini uyguluyorum.

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca
(düzenlendi)

Ortalama olarak 250.000 - 300.000 km arası değişiyor benim gördüğüm kadarıyla. Bu birazda kullanıma ve kullanılan şartlara göre değişiklik gösterebiliyor. Mesela Hollanda kaynaklı bir internet sitesinde 501.000 km'yi devirmiş bir 2008 model Connect gördüm. Hollanda gibi bir ülkede (ki yolları gerçekten çok iyi) az bile.

tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

hondamilemaker.com diye bir site var 1.6milyon km yapan hondalar var. Adam 10bin de bir yağ değiştirmiş, hep orjinal parça kullanmış, ufak dorunlar dışında bu kmlere kadar gelmiş, bir de adam hiç hız yapmıyormuş sakin kullanıyormuş. :) Ben az yol yaptığım için km ömrü benim için çok önemli değil, 10yılda ancak 150bin yaparım. 20 yıl da kullanamam heralde bu aracı. Ama yılda 100bin yapan için çok önemli tabi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Merak etmeyin arkadaşlar, bakımları 10.000 de bir yani anlattığımız gibi yaparsanız, olağan dışı birşey olmadıktan sonra milyon km dayanır, yeterki arabayı zorlamayın, yumuşak davranın yeter, zaten yarış arabası değil bu, onlarda dikkat ederseniz motor dayanmıyor, ne kadar basarsanız ömür o kadar kısalır, özel budur.

İnsanda aynı ağır şartlarda yaşam= çabuk ölüm...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Yok km ler abartılı değil, senin dediklerinde doğru, ben uzun yolda motorun her yerinin, bulunduğu yerin dahil ısınmasından bahsediyorum, arabayı sert kullanmadığın takdirde bu ısınma ancak çok yol yapmakla oluyor, hem uzun yolda gittiğim hız 100-110 öyle 3000 devre hiç çıkmıyorum, vites değişimi maks tork - maks beygir aralığında tutuyorum, bir üst vitese geçnce devir maks torkun olduğu devrin altına düşmeyecek şekilde 2500-2700 devir arası vites değişirim, sabit hızda 2100 devirde giderim genelde, bu şekilde 100 km kullanımla 500 km kullanım sonrası arabanın seriliği bariz değişiyor, CC olayı kısmende olsa doğrudur. Focusu bilmemde fiestayı soğuk çalıştırdın, sakince hızlandın 90-100 aralığında 60-70 km gittin, bu arada motoru hiç sıkıştırma ani hızlanma yapma, birde arada bir gaz verip 130 yap, bu iki denemede kaloriferi açarsan ilkinde sıcak hava gelir, 2. durumda ise fırın modu olur hatta elini acıtacak kadar sıcak üfürür, anlatmak istediğim ısınma olayı bu yani, yoksa suya sensöre havaya bakarsan evet dediğin ısınma var, ama sıkıştırıp sürdüğünde olay değişiyor, onu anlatmak istedim. opel corsa 750 gitmişse toyota cor-ona 1 miyon gider bu durumda :)

Bende her yer dediğin yeri anlamadım. Mesela arabanın ihtiyacı olan yerler mi ve buralar ise bunlar nereler ? Ciddi merak içindeyim 300km sonra hazır hale gelen bir motor aksamını ? Ben teknik bir personelim sensörler benim için en önemli ölçüm noktalarıdır bunları göz ardı etmek olanaksız ;) Sıkıştırdığında ısınma olayında hem fikiriz lakin sıkıştırmadığında 300km de anca ısınır olayına ben mantık kuramıyorum.

Tecrübe ile sabit bilgilere saygı duyarım umarım bir gün bende hiç 100km hızı geçmeden 200km gider motorun durumuna bakarım sonra bir 100km daha gider yine bakarım bu durumu test ederim. ( Dayanabilirsem tabi bu sürüş stiline :) )

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

<p>

Sadık Bey, filtreyi söküp durumunu görmek lazım, Antalya çok tozlu topraklı değil ama ancak 6 ay/7500 km dayanıyor, toprak kaplanıyor resmen bu sürede bile. Ayrıca 10 TL'lik bir parça için tasarrufa değmez. Soruyu değiştireyim: Belli ki tDCi motorlarda kullanım ömründe sıkıntı yok, yazılanlardan ortalama 300k gibi bir sonuç çıkarmak kolay. Pekiiii, yeni nesil küçük hacimli turbo benzinlilerde durum ne? VW 1.4 tsi, Alfa 1.4 MultiAir, Opel 1.4 ve 1.6 Turbolar, Ford 1.0 (daha imalata geçmedi) ve 1.6 Ecoboost vs. Duyumlar, deneyimler, öngörüler, spekülasyonlar?
</p>

<p> </p>

<p>TSI motorun üretim dokümanını okudum. Burada 10 yıl 180 bin km averaj ekonomik ömre göre planlanmış olduğu yazıyordu. Şüphesiz araç daha uzun dayanabilir ancak ev eşyaları gibi eğer aracı sattıktan sonra 50 sene bir daha satamayacaksanız işiniz zorlaşır. Ailede bir tane buzdolabı var 1962 model. Hala kullanıyoruz. Bu ekonomik model aslında insanlık adına daha yeşil daha tasarruflu belki ama kazın ayağı öyle değil. Yeni araba alacağız illa ki. </p>

<p> </p>

<p>150 binlerde tsi satılık araçlar görüyorum herhangi bir sorunla karşılaşmamışlar. keza kompresör mersedesler 300 500 oluyor uzun süredir. bence turbodan çok yeni nesil alüminyum alaşım motor bloklarında kapak taşlama, gömlek çakma gibi işler biraz zorlaşacak. motor revizyonu farklı bir şekilde yapılacak. belki fabrikaya ya da merkez servise gidecek gelecek daha profesyonel ve çok malzeme kullanılarak yapılması gerekecek. Belki blok değişecek.</p>

<p> </p>

<p>ABD de bir süre akrabaların servisinde çalıştım. Burada dikkatimi çeken motor revizyonu lazı molduğunda revizyon firmasına telefon açılır. Motor sökülür. Gelen adam eski motoru götürür, aynı anda yenisini teslim eder. Yenisi denilen garantili revizyonlu "başka" bir motordur. Sizin motoru da giderler revize ederler sıfırlayıp yine bir başkasına satarlardı. Böylece revizyon kalitesi güvenilir, revizyon zamanı da çok çabuk olurdu. Bizim ülkede motor no şasi no gibi ucubik kurallar olduğu için bunu yapmak güç. Ama bence bu kural değişebilir. Çünkü modern motorlarda bence pek revizyon yapılması kolay olmayacak.</p>

<p> </p>

<p>Ben bir de doğrudan enjeksiyon sistemlerin uzun vadede (10 sene felan) enjektör hataları ile boğuşacağını düşünüyorum. Dizel enjektörlerde ilk yıllarda yüksek basınca çıkıldığında bir sürü sorun çıkıyordu. Bu sorunlar benzin enjektörlerinde tekrarlayabilir. enjektör deliği genişleyebilir. Ucu kömürleşebilir, meme yapabilir vesaire. </p>

<p> </p>

<p>Sonuçta işimiz zor. Mevcut aracımı elektrikli birşey alıncaya kadar satmayı bu nedenle düşünmüyorum. Her yeni araç daha kısa ömürlü tasarlanıyor. Eski Bora aracım yeni passat'dan daha uzun ömürlü tasarlanmış diye düşünüyorum. Mevcut passat 1.4 tsi motoru döküm demir ve çelik gömlek. Yeni 1.2 tsi ise alüminyum gövde çelik gömlek. Alüminyum gövde hararet yaparsa ne olur bilemiyorum, taşlanabilir mi? Taşlanırsa nasıl olur?</p>

<p> </p>

<p>Araçları belki "geri dönüşüm" şeklinde bir yere teslim edebiliriz. Burada araç sökülür ve yeniden parça üretimine yönlendirilebilir. Vergilendirme uygun olursa ve yerli sanayi olursa bu da bir çözümdür.</p>

<p> </p>

<p>Örneğin 50 bin liralıka aracın 30 bin lirası vergidir. Aracı 20 sene yolda tutma durumunda bu verginin kaba hesapla yılda 1500 lira vergisi ödenecektir. Bunun yerinde aracı 5 sene kullanıp sonra geri dönüşüme verdiğinizde eğer 22500 lira vergi iadesi artı hurda parası 2500 lira toplam 25000 lira alabilirseniz, 5 sene sonunda 50 bin liralık aracı 25 bine ikinci ele satmak yerine araçları sürekli yeni tutabilirsiniz. Yeni araç aldığınızda da çünkü devlete vergi vermeye aynı formülle devam edeceksiniz. Sanıyorum Japonya'da bu böyle. Ayrıca japonya daki geri dönüşüm işinden çıkan parçaları diğer ülkelere ikince el yedekparça diye satışını yapıyorlar. Bu sektörde Türkler çalışıyormuş dergide okumuştum.</p>

<p> </p>

<p>Sonuç olarak bir aracı 5 sene kullanıp atacağız. Buraya doğru hızla gidiyoruz.</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

not: Ülkemizde araçlar ithal ağırlıklı olduğu için araçların uzun yıllar kullanılabilmesi hedef alınmalıdır, gerek vergi politikaları, gerekse geri dönüşüm bakımından. Zaten yapılan da budur.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bence ülkemizde en güzeli 5 garantli sıfır bir dizel almak, 5 yıl sonra satmak. Zaten ikinci el değerleri epey yüksek, enjektörü, turboyu ikinci sahibi düşünsün

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ünal Ercan

1.3 fiat albea multijet taksi 550bin Km'de canavar gibi çalışıyordu. hiç motor veya turbo için servise gitmemiş.

3 farklı durakta 3 farklı multijet taksi gördüm 450binin üzerinde sorunsuz çalışan ve motor için servis yüzü görmemiş.

tdci bakımları düzgün yapılırsa 400bini rahat geçer diye düşünüyorum. işleyen demir paslanmaz :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tdci benzeri zamane motorları stop etmeden çalıştırmak, yapılacak en güzel şey. Vesile ile, yalnız taxiciler pek konuda konuşmayı sevmez, şahsen motor yaptırdım diyeni duymadım, yaptırmışsa bile.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

07 logan dci 300 binde şuan enjektör tamir takımı aldık yeni. vites kutusu rulmanı (dağıldığı sağ aksa çıkan) için yağsız kalmaktan şanzumanı haşat ettikten sonra çıkma şanzuman takıldı ve debriyaj vs. değişti sökülmüşken.tüm masrafı bu.(trigerler lastikler vs. de var)

Bakımları eksiksiz yapıldı ve hor kullanıldı.

hala performansı çok iyi. Babamın kullanış tarzı "ne kadar basarsan o kadar motor sağlıklı olur diye" demekki babam doğruyu biliyor ben fiestama kıyamıyorum.

Yorum bağlantısı
Sedat Oral

yüksek devir kurumları temizliyor ama turboya zarar veriyor herhalde hangisini yapalım?? yüksek devir dediğiniz 3000dd in üstü mü yoksa redline mı?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

3000 devir epey fazla. Maks güç devrinin yüzde 75i

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Acar

kardeşim 2007 yılında ankara tan otoya yünanlı bir turistin geldiğini ve arabanın 1999 model ambiante olduğunu ve km 400000 olduğunu aracın trgerinin hiç değişmediğini tan oto çalışanlarının arabanın fotosunu çektiğini ve çok şaşırdıklarını anlatmıştı tabi kardeşim benim aracımı bakıma götürdüğünde böyle bir olaya ratstlamış yani orada çalışmıyor düşünün ki sanırsam 70000 km veya 5 yıl garanti veriliyor triger setine düşününce demekki 400000 km bile dayanıyormuş triger kayışı helal olsun tabi siz de 400000 km yapın demiyorum ama sadece iyi bir bilgi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Amerikalı emekli fen öğretmeni Irvin Gordon Haziran 1966'da spor bir araç almak istedi ve Volvo'nun P1800 modelinde karar kıldı. Arabasını aldığı gibi ona sevdalanan Gordon ilk 48 saat içerisinde 1500 mil yapmıştı bile. Her gün yaptığı 150 millik evi ve işi arasındaki yolculuk, araç bakımı hakkında her gün yeni bir şeyler öğrenip uygulaması, ve araba sürme sevdasıyla Gordon ilk on yılda Volvo'suyla 500.000 mil yol yaptı. Arabasını aldıktan 32 yıl sonra yani 1998 senesinde 1.690.000 mil yol yaparak Gordon adını ?Ticari olmayan tek bir araçla yapılan en çok yol? kategorisinde Guinness Rekorlar kitabına yazdırmayı başardı."

bu adama volvo sıfırından araba hediye etse hakkıdır..

bu herif ve bu araba:

100722-01-Irv_Gordon_with_his_1966_Volvo_P1800_with_2800000_miles-650x393.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Melih Bozkurt

Taksilerin yapması bence doğal. Bilindiği üzere motor soğukken daha çok aşınır ve taksiler bütün gün durmadan kullanılıyorlar. Sıcak motorda aşınma soğuğa göre daha az olduğu için taksi araçlarının bizimkilerden daha fazla km yapmasına şaşırmamalı. Taksiye bindikçe hep km'lerine bakarım ( hastalık ) :) Fiat albea vardı geçen gün 560k ya gelmiş, adam şöföründen dert yakınıyordu. Hor kullanıyor, arabam yağ yakmaya başladı diye :) Abi 560k yapmış araba, daha ne yapsın diyecektim de... Demedim :D

Yorum bağlantısı
Enez Güner

Focus1 bizim patronda vardı 99 model 1.250.000 kmde araç ancakk 1.000 kmde 1 lt yakın yağ eksiltmeye başlamıştı sürekli Çanakkaleden Yunanistana giderdi bakımlarını hiç eksik etmezdi..

Ama gel gelelim benim 2000 model focus 95.000 de su koyuverdi hararet yaptırılmış 1000 kmde 1.5lt yağ yakıyodu sonra rektefiye yapıldı 1500TL tutuyor ilgilenen arkadaşlara..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...