İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Serkan Toker
1- Aracımı aldığımda 109000 km deydi ve şu an 110334 km ye geldi, acaba Tdci focusların motorları kaç bin yapar, kaç binde rektefiye ister ?

2- Kontak açıldığında buji ısıtma ışığı benim aracımda yanmıyor, acaba bu bi sorun mu yoksa normalde mi bu durum böyle ?

Sizin arabanın motoru son düzlüğe gelmiş, ben deyim 40k siz deyin 50k maksimum...:)

Şaka tabi, arkadaşlara bende katılıyorum, motor konusunu kafanıza takmayın, o fikirler galericilerin aklına uyan fikirler...Eğer hava çok soğuk değil ise kızdırma bujilerinin yanması ile sönmesi bir oluyor...Belki farkedemediniz belki de çalışmaya ihtiyaç duymuyor...Yaz aylarında hiç yanmayacaklar..Başka markalarda özellikle benim gördüğüm Renolarda her zaman yanıyor, belki bu sizi yanıltmış olabilir.. :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sizin arabanın motoru son düzlüğe gelmiş, ben deyim 40k siz deyin 50k maksimum...:)

Şaka tabi, arkadaşlara bende katılıyorum, motor konusunu kafanıza takmayın, o fikirler galericilerin aklına uyan fikirler...Eğer hava çok soğuk değil ise kızdırma bujilerinin yanması ile sönmesi bir oluyor...Belki farkedemediniz belki de çalışmaya ihtiyaç duymuyor...Yaz aylarında hiç yanmayacaklar..Başka markalarda özellikle benim gördüğüm Renolarda her zaman yanıyor, belki bu sizi yanıltmış olabilir.. :D

Yalnız bir ekleme yapayım, kontağı açtınız ışıklar söndü, 2-3 sn daha bekleyin, tık diye bir ses gelecek, sonra marşa basın, bu ses neyse elektrik çeken birşey, farlar açıkken deneyin ışıktan anlarsınız, o sesten sonra araba daha çabuk çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Focusların motorlarından bahsediyorsak turbonun emiş ucunu kapatıyor kontak açılınca...Belki bekleme sonrası geri açılıyordur.. :unknw:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
+500

bakımları aksatmayın ve kaliteli malzeme kullanın, banamısın demez, maks torku verdiği devir 2000 ve üstüdür, bu devrin altında kullanmayın ve sıkıştırmayın, vites değiştirin.

diyelim ki 3. viteste devir 1200 civarında ve bizde vites düşürmeden aynı viteste hızlanmaya çalışıyoruz ne gibi bir zararı vardır ?

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
açıkcası şu kadar ömrü var demek biraz yanlış olur çünki ben 100bindede rektifiye gören focus motoru gördüm 450bindede düzgün kullanımda bakımları aksatmadan kullanırsanız rahat 300bin yapar diye düşünüyorum.Hava soğuk olmadığı sürece o kontağı açtığınızda bütün ışıklarla birlikde yanar söner..

Buji ısıtma ışığı benim arabada da yanmıyor.Yani hiç yanıp sönmüyor. 0 dereceyi gördim ama buji ışığının yandığına hiç şahit olmadım. Yok mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
diyelim ki 3. viteste devir 1200 civarında ve bizde vites düşürmeden aynı viteste hızlanmaya çalışıyoruz ne gibi bir zararı vardır ?

Dizel için konuşursam, o devirde zorlarsanız bol kurum yaptırırsınız, egr aktif ise tıkanmaya başlar, turbo palleride aynı şekilde kuruma doyar, bu devirlerde dizel sürülmez, devir az daha düşerse hafiften vuruntu başlar ki bu dahada zarar vericidir.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yıldırım

Dizel aracı kesinlikle ekonomi olsun diye devirsiz kullanmayın.en ideal devir 2500-3000 arasıdır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Arkadaşlar öncelikle hepinize çok teşekkür ediyorum gerçekten çok faydalı oldu cevaplarınız benim için. :) Ancak bu kızdırma buji lambası bende hiç yanmıyor, kontağı açınca özellikle katalogda o ışığın gösterildiği bölgeye bakıyorum ama malesef yanmıyor Serkan Bey :) Ayrıca motor ömrü olarak bakımlarının düzenli yapılması gerektiğine kesinlikle katılıyorum ve ben zaten düzenli bakımları yaptırcam insallah, ama umarım ilk sahibi de yaptırmıştır dua etmekten başka yapıcak pek bi şeyim yok sanırım bu konuda :lol: Bir de yorumlarınızdan kafama takılan bir şey daha oldu: Örneğin uzun yolda giderken 5. viteste 1900 devirde aracın hızı 100km/s oluyor, yani biz dizel araç kullanırken 2000 devirin pek altına düşmememiz gerekiyorsa şehirlerarası yolculuklarda bu durumu nasıl ayarlamamız gerekiyor acaba ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
açıkcası şu kadar ömrü var demek biraz yanlış olur çünki ben 100bindede rektifiye gören focus motoru gördüm 450bindede düzgün kullanımda bakımları aksatmadan kullanırsanız rahat 300bin yapar diye düşünüyorum.Hava soğuk olmadığı sürece o kontağı açtığınızda bütün ışıklarla birlikde yanar söner..

:)

Ayrıca yeni aklıma geldi unutmadan onu da sorayım :lol: geçen gün aracı evin önüne park ettim motoru durdurdum arkadaşın gelmesini bekliyordum, bi süre sonra motordan böyle garip nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum ama uğultu gibi bi ses geldi, bu normal mi daha önce böyle bi duruma tanık olan oldu mu acaba ? :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu
:crazy:

Ayrıca yeni aklıma geldi unutmadan onu da sorayım ;) geçen gün aracı evin önüne park ettim motoru durdurdum arkadaşın gelmesini bekliyordum, bi süre sonra motordan böyle garip nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum ama uğultu gibi bi ses geldi, bu normal mi daha önce böyle bi duruma tanık olan oldu mu acaba ? :koskos:

o ses benim araçımdada oluyo yol bilgisayarı sıcaklığı ölçmek için içeri hava alıyo küçük bir tısıltı gibi büyük ihtimal o sesi duymuşşunuzdur..

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
diyelim ki 3. viteste devir 1200 civarında ve bizde vites düşürmeden aynı viteste hızlanmaya çalışıyoruz ne gibi bir zararı vardır ?

süha arada bir lur bunu hepimiz yapıyoruz ama bunu alışkanlık haline getirmememiz gerekiyor atıver 2 yapıştır sonra at 3 e kolunmu kopar be adam ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
o ses benim araçımdada oluyo yol bilgisayarı sıcaklığı ölçmek için içeri hava alıyo küçük bir tısıltı gibi büyük ihtimal o sesi duymuşşunuzdur..

Ahmet Bey bu konu gerçekten beni şaşırtmıştı, cevap için çok teşekkür ederim ;)

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu
Ahmet Bey bu konu gerçekten beni şaşırtmıştı, cevap için çok teşekkür ederim :D

Rica ederim Mustafa bey bir zamanlar benide şaşırtmıştı neyseki açıklığa kavuştu :D

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Arkadaşlar öncelikle hepinize çok teşekkür ediyorum gerçekten çok faydalı oldu cevaplarınız benim için. :D Ancak bu kızdırma buji lambası bende hiç yanmıyor, kontağı açınca özellikle katalogda o ışığın gösterildiği bölgeye bakıyorum ama malesef yanmıyor Serkan Bey :D Ayrıca motor ömrü olarak bakımlarının düzenli yapılması gerektiğine kesinlikle katılıyorum ve ben zaten düzenli bakımları yaptırcam insallah, ama umarım ilk sahibi de yaptırmıştır dua etmekten başka yapıcak pek bi şeyim yok sanırım bu konuda :D Bir de yorumlarınızdan kafama takılan bir şey daha oldu: Örneğin uzun yolda giderken 5. viteste 1900 devirde aracın hızı 100km/s oluyor, yani biz dizel araç kullanırken 2000 devirin pek altına düşmememiz gerekiyorsa şehirlerarası yolculuklarda bu durumu nasıl ayarlamamız gerekiyor acaba ?

4'e çektiğinizde 2500 d/d olmuyor mu ? 4 ile seyredin. Ancak uzun yolda 2500 d/d sürekli seyretmek yerine 2200 d/d ile seyretmek daha mantıklı. 5.vites 2100 - 2200 d/d ile zaten 110 km/s gibi bir hıza ulaşıyorsunuz. Kısacası her aracın vites aralığına göre değişir , 90 km/s ya da 110 km/s ile seyredin. 1900 d/d'de seyretmek aracınız için iyi bir devir değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Dizel aracı kesinlikle ekonomi olsun diye devirsiz kullanmayın.en ideal devir 2500-3000 arasıdır.

Bunun doğru olmadığını düşünüyorum. Bu şeklide konuşan arkadaşların arabaları hep 150 bini görmeden rektifiye oluyor. Ya da satıyorlar.

Motor ömrü diye bir kavramın da artık geçerl olmadığını düşünüyorum. Araçların ekonomik ömürleri 10 sene olarak planlanıyor. Eskiden daha uzundu. Belki 20 idi. Şimdi 10 kabul ediliyor. KM olarak ise 200bin km kabul ediliyor. Bu değerler ortalama değer olup araç 10 sene sonra ortadan ikiye ayrılır demek değildir. Ancak zaman içinde arızaların yüksek hale gelmesi ile araç rantabl olmaktan çıkıyor. Yoka motor ömrü diye birşey yok. Keşke herşey motor olsa. Beşyüz türlü arıza var ve her biri yeni jenerasyonda para.

Üstelik arada bir çıkan hurda indirimleri uzun vadede 10 seneye zaten inecektir. Bu durumda araçları geri dönüşüme alacağız.

Bu nedenle motor ömrü konusu anlamsız bir konudur. Bir motor sekman süpap krank tarzı parçaların aşınması blok çatlaması durumunda tamir edilir, gerekirse blok değişir. Ama araç yoluna devam eder. Sonuçta bunlar tamirdir. Motor bitince "pil bitmesi" gibi olmaz.

Bu nedenle 100 bindeki araç masrafsız olarak 100 bin daha gider. Ancak sonra masraflar artmaya başlar. Bu masraflar motor masrafı da olabilir diğer masraflar da olabilir.

Devir konsunda ise 1.4 tdci ile 1700 devire, 1.6 tdci ile 1500 devire kadar sıkıştırmadığınız yokuş çıkmadığınız sürece problemsiz gidersiniz. Bu şekilde 150bin km kullandım. Herhangi bir arızam yok. Yag eksiltme ses yapma duman atma yok. Performans azalması yok.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ben benzinli araçları olabildiğince devirsiz(düşük devirde,1500 -2500 devir arasında), dizelleri yüksek devirlerde(2000 üzeri 3000 i pek geçmeden) kullanıyorum, bilmiyorum iyi mi yapıyorum. :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ben benzinli araçları olabildiğince devirsiz(düşük devirde,1500 -2500 devir arasında), dizelleri yüksek devirlerde(2000 üzeri 3000 i pek geçmeden) kullanıyorum, bilmiyorum iyi mi yapıyorum. :nazar:

Hepsini de sıkıştırmadan olabildiğince düşük kullanacaksınız. Dizeldeki düşük devir efsanesi yag basıncının eski araçlarda düşmesinden ve soğutmanın da azalmasından kaynaklanır. Yeni araçlarda böyle birşey yok.

Motorun ömrü toplam çevirdiği devir sayısı ile orantılıdır kısmen. Çok devir yaparsanız km olarak ömrünüz azalır. Bunu cevabı budur. Aksini düşünen varsa buyursun açıklasın. "devirli kullanın" diye kısa yanıt açıklayıcı olmuyor arkadaşlar.

Devirli kullanım bir de hava soğutmalı araçlarda önemlidir. Çünkü pervane devirle çalışır. Buna FSM 650, VW kaplumbağa gibi araçlar dahildir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mehmet Hocam, mesala Getz dizelde 1800-1900 devirin altında sürünce araç hırıldamaya başlıyor, kötü sesler geliyori titriyor, bunu düşünerek düşük devirde sürmüyoruz, zaten kimse sürmez heralde böyle. :nazar: Kurum bağlar diye korktuğumuzdan da devirli sürüyoruz. Benzinli yumuşak çalıştığı için zaten 1400 devirde bile güzelce yürüyor. Sizin dediğiniz gibi, babamda 15,20 yıl önce vosvos vardı, hep devirli kullanırdı hararet yapar diye, 4 e bile takmazdı. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Arada bir otobanda heyecan yapınca kurum almıyor. Evren Bey haklı bazı araçlar 1800 altında yüklenince hırıldıyor. Ancak el insaf diyorum ki 1.6 tdci maksimum tork devri 1750 dir. Burada verimli çalışması için yapılmıştır.

Burda anahtar kelime "aracınıza yüklenmeyin" "yüklenecekseniz viteş düşürün"

herhalde. Zaten hiçbir zaman çok yüklenmek iyi değil. Dizelcilerde bu huy var, ivme hissetmeyi seviyoruz. Ancak hem yakıt hem de motor için hoş şeyler değil. Kurum için ise yüksek hızlarda son vites ile bir saat felan gidince temizleniyor deniyor.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Temizlik için değil de, kurum bağlamaması için yapılması gereken bir hareket..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Eski pancar motorlar (yenisi de var gerçi) en sevdiğim şey gazı düşürüp sonra tam gaz verip papapapa diye kara dumanı ve ivmelenmeyi hissetmekti. O yıllarda ege de pancar motorla yerden su çıkarılabiliyordu. Şimdi 150 metrede zor çıkıyor bulanık su.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Bu söz bana Sefa'nın son viteste 4bin devirde sakin sakin gittim lafını hatırlattı :D Son vitese gerek yok. 3 ve 4'üncü vitesler de yeterli. Ama carbon clean en temizi.

Hakan Bey, cahilliğimi bağışlayın ama bu carbon clean nedir peki ? Yani bu son zamanlarda bahsedilen bor tarzında bi şey mi, alıp yakıta karıştırılıp kullanılan gibi yani ? Ayrıca fiyatı ne kadardır bilgi alabilir miyim sizden ? :)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Devir konsunda ise 1.4 tdci ile 1700 devire, 1.6 tdci ile 1500 devire kadar sıkıştırmadığınız yokuş çıkmadığınız sürece problemsiz gidersiniz. Bu şekilde 150bin km kullandım. Herhangi bir arızam yok. Yag eksiltme ses yapma duman atma yok. Performans azalması yok.

:) Katılıyorum. Bende de aynı şekildeydi.

Benim aracımda 1.4TDCI'idi ama 1000 devirlerde vuruntu yapmaya başlardı. Zaten vuruntu yapmaya başladığı an hiç beklemeyin vites küçültün. Onun dışında düz yolda torkdan dolayı yüksek viteste değilseniz zaten araç kendini toparlar. Ama genede fırsat vermemenizde yarar var. Normal kullanımda 1500 devir altını pek görmeyin zaten yokuşta falan arabanın çekmediğini hissederseniz vites küçülteceksinizdir.

Bazen herhangi birisinin arabasındayken dikkat ediyorum uzun bir yokuşa giriyoruz hızımızın 5.vitesle o yokuşu kurtarmayacağı çok bariz belli iken genede vites değiştirmeden o yokuşa giriyorlar. Araba çekişten düşüyor.1400-1500 devirlere kadar düştükten sonra 4. vitese atıp hızlanmaya çalışıyorlar buna anlam veremiyorum mesela. Ben yokuşa giriş hızıma göre araba devir kaybetmeden 4.vitese atıp hiç 2000 altına düşürmeyecek gibi tırmanıyorum. Ben mi daha çok zarar veririm yada mazot yakarım onlar mı ?

Bu arada 150bin km'de baskım bitti.Değiştirip sattık.O zamana kadar da motorla ilgili hiçbir sıkıntımız olmadı. 1.4 benzinlilere kafa tutardı son hızda.

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Kurum için ise yüksek hızlarda son vites ile bir saat felan gidince temizleniyor deniyor.

Anlaşıldı bendeki performansın nedeni :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Arkadaşlar en son kafama takılan konuyu sizlerle paylaşıp bilgi almak istiyorum, konu şu: Aracımda uzun yolda giderken ( ya da uzun mesafe giderken, yani motor tam olarak ısındığında ) hararet göstergesi tam ortadan 2 mm falan aşağıda bir yere gelip orada çakılı kalıyor, ancak hızı biraz düşürdüğümde örneğin 5. viteste 95-100 civarı hızlarla seyretmeye başladığımda sanki hararet ibresi biraz daha aşağı inip o seviyelerde kalıyor gibi..Bu durum normal mi acaba, yani bu zamana kadar kullandığım arabalarda hararet belirli bir değere gelip orada çakılı kalıyordu ve değişme falan olmuyordu, acaba focus tdci lerde bu değer tamamen sabit bir değer değil mi ?? Katalogdan okuduğum cümle şu: Aracınız normal olarak çalışıyorsa hararet göstergesi en düşük ile tam orta arasındaki değerleri gösterir..Ama benim merak ettiğim konu; bu en düşük değer ve tam orta arasındaki belirgin bir yerde kalmayıp da sürüş tarzına göre değişkenlik mi gösteriyor acaba bu değer ? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...