Levent Erdoğan 12 Ekim 2009 Yazar Paylaş 12 Ekim 2009 2004 Model (Dizel) aracımın üzerindeki aküsü 72 amper. Sanırım orjinal aküsü. Bugün almaya karar verdim. Mutlu akünün tam bakımsız 2009 üretimi kırmızı aküleri varmış. Eski aküyü vermek şartıyla 135 TL istiyorlar. http://www.mutlu.com.tr/haberler.cfm?id=60&haber_id=12 Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 2004 Model (Dizel) aracımın üzerindeki aküsü 72 amper. Sanırım orjinal aküsü. Bugün almaya karar verdim. Mutlu akünün tam bakımsız 2009 üretimi kırmızı aküleri varmış. Eski aküyü vermek şartıyla 135 TL istiyorlar.http://www.mutlu.com.tr/haberler.cfm?id=60&haber_id=12 Tdci fiestanın orjinal aküsü 72 değil 60a dir.Eğer aracınızda şu an 72a akü mevcut ise muhtemelen orj. aküsü değildir.Mutlunun 135tl ye satılan aküsü de muhtemelen 60a dir. Yorum bağlantısı
Levent Erdoğan 13 Ekim 2009 Yazar Paylaş 13 Ekim 2009 Tdci fiestanın orjinal aküsü 72 değil 60a dir.Eğer aracınızda şu an 72a akü mevcut ise muhtemelen orj. aküsü değildir.Mutlunun 135tl ye satılan aküsü de muhtemelen 60a dir. Aracımın üstündeki Motorcraft akü idi. (orjinal miş) herneyse... dün aküyü almaya gittim 72 amper hakikaten değilmiş dolayısıyle 66 amper opeller için üretilmiş özel akü varmış, yani birebir orjinalinin aynisi. 72 amper kırmızı aküyü 135 TL' ye anlaşmama rağmen, kırmızı olmayan önceki versiyonda üretilmiş aküyü daha pahalıya 145 TL'ye aldım. Kırmızı akünün espirisi hiç bakıma gerek yokmuş, benim aldığımdada arada suyuna bakmak gerekiyormuş. Ama sabah bi çalıştırdım canavar gibi hehe... :lol2: Yorum bağlantısı
Ali Küçükşahin 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 fiesta 1,4 comfort için 44 Ah mutlu akü aldım. 50 Ah denediler boyu yüksek geldi. eski akümü orda bırakarak 90TL ödedim... Bu arada yukarıda da bahsetttiğim kayış sesine benzer ses, aküyü ve v kayışını değiştirmeme rağmen geçmedi. Konuyla ilgili başlığın linki aşağıda http://www.otoclubturkiye.com/forum/Motordan-g...-d-t182711.html Ses sanki kaputun sol tarafından geliyor(v kayışının olduğu yer değil diğer taraftan) tabi yanılıyorda olabilirim, Teknik olarak nedir bilmiyorum ama hareketi tekere aktaran bi parçadan geliyor olabilir mi? Bu konuda fikri olan varsa duymak isterim Yorum bağlantısı
Burak Candan 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 2006 Fiesta'larin orjinal aküsü 60 amper miyoksa 72 ampermi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 2006 Fiesta'larin orjinal aküsü 60 amper miyoksa 72 ampermi? Konunuzu birleştirdim. Konu içerisinde cevaplar mevcuttur. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 2006 Fiesta'larin orjinal aküsü 60 amper miyoksa 72 ampermi? 42 amper diye hatırlıyorum, en çok 60 amper bir akü işinizi görür.. Yorum bağlantısı
Burak Candan 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Arkadaşlar büyük akü taktirayim diyorum sebebim ise şu ikamet ettiğim yer ağrı yani havalar eksilerde gezmeye başladı sabahları aracin calismasnda büyük akü daha iyi olur diye düşünüyorum? Doğru mu düşünüyorum? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Arkadaşlar büyük akü taktirayim diyorum sebebim ise şu ikamet ettiğim yer ağrı yani havalar eksilerde gezmeye başladı sabahları aracin calismasnda büyük akü daha iyi olur diye düşünüyorum? Doğru mu düşünüyorum? Arabanız bakımsız ise sabahları bozuk bujiler kötü yakıt yüzünden geç çalışıyorsa büyük akü alabilirsiniz... Yok ben arabama iyi bakıyorum, tık dese duyarım diyorsanız gerek yok... Yorum bağlantısı
Burak Candan 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Yok araba bakımlı ama kar yagdiktan sonra sabahları çalışmayan araçları gördüğüm için gözüm korkuyor?? -15 lerin -20lerin normal olduğu bi yerden bahsediyorum:)) Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Yok araba bakımlı ama kar yagdiktan sonra sabahları çalışmayan araçları gördüğüm için gözüm korkuyor?? Soğukta araba neden çalışmaz ? Mazot donar çalışmaz, ısıtma bujileri bozuktur çalışmaz, motor bitmiştir çalışmaz... Aküde bir yere kadar yani... Yüksek amperi şarj edecek şarj dinamosu var mı onu da düşünmek gerek bu arada.. 1 Yorum bağlantısı
Burak Candan 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Bi kaç forumda dizel araçlar için bir kademe yüksek akü takilmasini tavsiye edenler var. Daha iyi marş gücü elde ettiklerini söylüyorlar... Yorum bağlantısı
Misafir 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Yüksek amper akü tabiki tavsiyedir fakat şarj dinamosu bu amperdeki akü için yeterlimi bunun tespitinden sonra takılmalıdır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Yüksek amper akü tabiki tavsiyedir fakat şarj dinamosu bu amperdeki akü için yeterlimi bunun tespitinden sonra takılmalıdır. böyle bir sorun yoktur. Bi kaç forumda dizel araçlar için bir kademe yüksek akü takilmasini tavsiye edenler var. Daha iyi marş gücü elde ettiklerini söylüyorlar... yüksek marş gücü anlamına gelmez pek de. sorunlu dönemle başladığında daha çok marş basmanızı sağlar. tren yolunda kalırsanız marş ile aracı yürütebilirsiniz. Kenara çekip teyp çaldığınızda bitmez. Işık açık kaldığında daha geç biter bu nedenle ölmesi zor olur. bir de akü eskidiğinde daha uzun süre can çekişir ve daha uzun ömür verir. Marşa basınca ışıklar sönüyor gibi daha az yapar eskidiğinde. büyük akü iyidir. ama biraz daha ağırdır. hep o ağırlığı taşıyacaksınız. Akü soğukta iyi çalışmaz çok performansı düşer. Bu nedenle büyük akü soğukta daha iyidir. Ayrıca akülerin dışına eğer soğuk iklimdeyseniz izolatör sarabilirsiniz. battaniye vs. (tabi battaniye değil de uygun bir malzeme olur) 1 Yorum bağlantısı
Misafir 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Şarj dinamosu 70 amper ise buna 72 amper akü takmak doğrumu olur? Sorun olmaz ise bende bilğimi düzeltmiş olurum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 (düzenlendi) Şarj dinamosu 70 amper ise buna 72 amper akü takmak doğrumu olur? Sorun olmaz ise bende bilğimi düzeltmiş olurum. 172 taksan bile birşey olmaz. Şarj dinamoları 120-150 amper felandır. Bu zaten amperdir. aküler ise Amper-saat. Kabaca 60 amperlik bir akünün amperi 600 amperdir. bu verebilme gücüdür. Bu aküyü istersen 1 amperde şarj et. Akü şarjını zaten konjektör kontrol ettiği için korkacak birşey yok. isterse 1000 amper olsun. Jel akü ile kurşun asit arasında bir nüans farkı var ona dikkat etmek lazım. 71 amper-saat ama 650 amper verebiliyor. 71 amper-saat demek enerji hacmi demektir. gücü değil. 130 RC ise 25 amperlik elektriği 130 dakika verebilir demektir. 19 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Misafir 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 (düzenlendi) Öğretmenim ben bu şekilde olaya bakmıyorum ki.Yazdıklarına itirazımda olamaz manıtığı zaten bu.Ayrıca her araçta 150 gibi amperlerde dinamo olmuyor.Mondeo da 90 amperdi,Fiesta'da 70 amper gördüm ama hangi modeli aklımda değil.Civic ve bu sınıfta araçlarda hep bu 70amperler düzeyinde dinamolar mevcut.ÜSt sınıf araçlarda bu yükseliyor tabiki. Benim kıyaslamam ve hata olarak görmem bu deger üzerinden ve her araçta varsayılacak degerde 150amper olduğunu varsayarakta değil.Bu 150 amperlik dinamo degerlerinde ise zaten hiç sorun yok. Şarj süresi açısından akünün istediği şarj akımını ve süresi boyut ne ise konjoktörden kontrolde olsa sadece bu dinamo istenileni vermek zorunda.Veremez ise dinamodan beslenen bu konjektor de hali ile zorlanacak.Yeni nesil araçlarda farklı boyutta mantık gelişti ise bilemem. O nedenle ben kendi deneyimlerim neticesinde bu degerlere dikkat edilmesi için uyarı yapıyorum.Yanlış ikaz yapıyorsam af ola. Aklıma gelen farklı bir uygulama olarak şarj dinamosu 70amper ise bunu 90 amper ile olanla değişmek olabilir.Sağlama alınmış olur. Anlatıma göre akü Şarj süresi uzar denilebilir.Jel akü kısmına dikkat etmekte fayda var. 19 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Kasım 2014 Paylaş 19 Kasım 2014 Öğretmenim ben bu şekilde olaya bakmıyorum ki.Yazdıklarına itirazımda olamaz manıtığı zaten bu.Ayrıca her araçta 150 gibi amperlerde dinamo olmuyor.Mondeo da 90 amperdi,Fiesta'da 70 amper gördüm ama hangi modeli aklımda değil.Civic ve bu sınıfta araçlarda hep bu 70amperler düzeyinde dinamolar mevcut.ÜSt sınıf araçlarda bu yükseliyor tabiki. Benim kıyaslamam ve hata olarak görmem bu deger üzerinden ve her araçta varsayılacak degerde 150amper olduğunu varsayarakta değil.Bu 150 amperlik dinamo degerlerinde ise zaten hiç sorun yok. Şarj süresi açısından akünün istediği şarj akımını ve süresi boyut ne ise konjoktörden kontrolde olsa sadece bu dinamo istenileni vermek zorunda.Veremez ise dinamodan beslenen bu konjektor de hali ile zorlanacak.Yeni nesil araçlarda farklı boyutta mantık gelişti ise bilemem. O nedenle ben kendi deneyimlerim neticesinde bu degerlere dikkat edilmesi için uyarı yapıyorum.Yanlış ikaz yapıyorsam af ola. Aklıma gelen farklı bir uygulama olarak şarj dinamosu 70amper ise bunu 90 amper ile olanla değişmek olabilir.Sağlama alınmış olur. Anlatıma göre akü Şarj süresi uzar denilebilir.Jel akü kısmına dikkat etmekte fayda var. yanlış düşünüyorsunuz. şarj dinamosu vermek zorunda diye birşey yok. 60 amperlik akü 60 amperde dolar diye birşey zaten hayatta yok. öyle olsa akü patlar. zorunda olan akü. yani 5 amperde şarj ediyorsan akü 5 amperde şarj olmak zorunda. 90 amperlik olsa bile. aslında 90 amperlik akü olmaz. 90 amper-saatlik aslında o.. öyle düşün. 150 konusunda ısrarcı değilim. ama 70 amperlik dinamo çok ufak gibi. ucuz işi.. http://www.manasoto.com/urunler/detay/72 Focus 150 amper görünüyor aşağıda: http://edinamomarket.com/index.php?route=product/product&product_id=793 2 Yorum bağlantısı
Misafir 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 (düzenlendi) Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum öylede düşünüyorum ve bunlar içinde kafamda soru işareti hiç olmadı. Ben sadece üstede yazdığım gibi Şarj süresi açısından şarj dinamosunun amperinin aküden yüksek olması gerektiğini düşünüyorum. 70amper ve 90 amper değeri kendim özellikle şarj dinamosu üzerinde gördüklerimi yazdım. 20 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 (düzenlendi) Öğretmenim ellerine yüreğine sağlık yazdıklarına hiç bir şekilde karşıtlığım yok.Anlattığın güzel bilğiler fazlasıyla yeterli ve mantığını bir kez daha öğrendik.Fakat ben olaya üzt mesajdada yazdığım gibi bu amper akım karşılaması gözüyle bakmıyorum.Neden bu şekilde düşündüğümü ve akü amperi yükselince şarj dinamosu amperinin biraz daha yüksek olmasının gerektiğini biraz daha açmak istiyorum.Belki bu defa anlatabilirim. Arıza olasıklarına göre duruma bakmayı tercih ederek izlemem gerekn bir yol olduğunu düşündüğüm için Özellikle baktığım 2001 model Honda Civic akü orijinal olduğunu söylemişti akü 45 amper şarj dinamosu 70amper yazıyordu.Ben 60 maperden fazla takma demiştim.Aynı şekilde Fiesta 60amper akü ve şarj dinamosu 70 amper yazıyordu. Akü amperi arttıkça karşılanan degerlerde artıyor ama aküyü dolduracak şekilde istenilen şarj akımıda artıyor.Hali ile süreside uzuyor.Bu düşünce ile yazıyorum.Bunlar orijinal değilde yan sanayi takıldı ise orasını bilemem.Fakat takılmış ve kullanılıyor yanlış, doğru bu kısım farkedilirlik sağlamıyor.Üsttede yazdım 90 ve üzeri amper heleki 150 amper olduktan sonra sıkıntı oluşturacak hiç bir durum yok.Sadece ikaz amaçlı ve düzgün yönlendirmek amacını güdüyorum.Yine hatalı ikaz yapıyorsam af ola. Bu civic ve Fiesta şarj dinamosu ve aküdeki degerlere oranla Şarj dinamosu her halukarda sıkıntısız işini yapar aküde öyle normal şartlara bakılarak karşı çıkılacak bir durum yok.Fakat bu araç sahipleri yine bu degerleri alıp kullandılar ve araçlarına ses sitemi taktılar ki bunları sürekli okuyoruz görüyoruz.Ses sistemi bilmem kaç bin watt işlem sonrasında başlayan sorun ışıkların ses açılınca kısılması vesaire bu sistemi ne akü karşılıyor nede şarj dinamosu karşılar.Özelliklede araç çalışır durumda ve akşam her türlü aydınlatmada açık. Sorun başlıyor aşırı yüklenen sisteme şarj dinamosu olması gerektiğinden çok fazla belkide sınırın üzerndeki tolerans değerlerini bile kullanıyor.Üzerindeki diodların gücü belli zaten. Bununla beraber kullanılarak akımı zayıflayan akününde şarj süresi değişkenlik gösteriyor ve çok uzun olmayan süreler sonrasında akü tam şarj olamadığından ve erken deşarj olduğundan soruna sebebiyet başlıyor.Bu sistemi takanlar bunlara ne kadar dikkat eder bilmem ama akü yetmiyor diye tamamlama parçası olarak bilmem kaç faratlıkta kondansatörler eklenince ve bunun oluşturduğu direnci artık hesaplayın buda artı bir yük olunca Şarj dinamosu aküyü olması gerektiği şekilde dolduramayacak sürelere ulaşabilir. Bu sistem olmasın 70 amperlik şarj dinamosu üzerine 72 amper akü takıldığında normal şartta elbette olması gereken mantıkta sıkıntı olamaz olursa zaten başka sorun vardır.Fakat benim üzerine basarak durduğum şarj süresininde uzayacağı için zaten araç isteklerini az bir tolereli şekilde karşılayan bir şarj dinamosu üzerine biraz daha yüklenince 1 yıl veya 2 yıl da bitti denilen akü sorununa yol açtığını düşünerek bu ikazları yapıyorum. Bütün bunları onca sorunve yaşanan çözüm arayışlarını okudukçada düşüncemin yanlış olmadığına kanaat getiriyorum. Yine yanlış düşünüyorsam af ola ama her araçta aynı degerleri bulmak gerekir veya olması gerikir diye düşünmemde doğru olmaz.Ne kadar çok çeşitliklik o kadar çok arıza boyutu ve çözüm araca takılmış ve kullanılan parçanın karşılayabileceği parçaları kullanmak.Fabrika çıkışı bir araçta her şey hesaplı takılarak kullanılıyor.İllaki bu araçlar kullanıcılara geldikten sonra ilaveler yapacak.Böyle olduğu sürecede bunları bu şekilde düşünmek ne kadar yanlış olur? 20 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlyas Otbiçen 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 varta akü tavsiye ederim.2008 yılından 2014 yılına kadar teklemeden kullandım.aracı sattığım adamda hala kullanıyor. Yorum bağlantısı
Burak Candan 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Mehmet bey akü etrafına nasıl bir izolasyon malzemesi sarilabilir açabilir misiniz biraz..valla araba sabahları calismiyor artık her taktiği uygulamaya başladım gerekirse battaniye ile bile saracam arabayi olmadi oturma odasina koyacam getirip Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 (düzenlendi) Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum öylede düşünüyorum ve bunlar içinde kafamda soru işareti hiç olmadı. Ben sadece üstede yazdığım gibi Şarj süresi açısından şarj dinamosunun amperinin aküden yüksek olması gerektiğini düşünüyorum. 70amper ve 90 amper değeri kendim özellikle şarj dinamosu üzerinde gördüklerimi yazdım. Üstad benim arabanın alternatörü kaç amper biliyormusun, mesela bu linkte 120 amper yazıyor, doğrumu acep? http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-FORD-FIESTA-1-4-TDCI-DIESEL-ALTERNATOR-8V21-10300-AB-120-AMP-/181229812949 GENUINE FORD FIESTA 1.4 TDCI DIESEL ALTERNATOR PART NUMBER - 8V21-10300-AB VOLTAGE - 14V AMPS - 120 AMP ENGINE CC - 1.4 FUEL TYPE - DIESEL 20 Kasım 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Doğru diyemem.Bu araçlarda her modelde şu olur dememde mümkün değil.Bu şekilde aratınca çok farklı değerler veriliyor.O nedenle araç kaputunu açıp Dinamo kenarındaki degeri görüp akü seçimini ona göre yapmanın doğru olacağını düşünüyorum ve tavsiye ediyorum.Ses sistemi kurulacak ise biraz daha masraf edip dinamo büyütülmeli.Konjektör mevcut ise bunuda uygun olanı ile değişmeli diye tavsiye ederim. Linkteki de Ebay sitesinden Fiesta için bir sürü versiyon yazılmış.Benim incelediğim Fiesta 2001 modeldi. http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-V-1-4-TDCi-Alternator-2001-/360545602727?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53f2314ca7 http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-V-1-4-Alternator-2001-to-2002-/370720150617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5650a49459 Çıkma versiyonlarda 75 olanda var 90,150 olanda. Yorum bağlantısı
Recommended Posts