İçeriğe Yönlendir

Dizel Otomatik


Abdullah Şen

Recommended Posts

Abdullah Şen

Merhaba,

Dizel ve otomatik (tiptronik, quickshift, mutlimode vs. debriyajı olmayan) bir araç almak istiyorum. Bu konuda tavsiyeniz olur mu?

Ford'dan vazgeçmek istemiyorum. Şimdi 2003 Focus Ghia Otomatik vites bir aracım var ancak gezmeyi çok seviyorum ve artık dizel almak daha uygun görünüyor. Yılda 30.000 bariyerini geçiyorum gibi. Satabilirsem yenisini alacağım.

Bildiğim kadarıyla 2007'ye kadar Focus'larda CVT vites seçeneği vardı Neden vazgeçildi acaba?. Fiesta'da da önceleri tiptronik vites kutusunun olduğunu hatırlıyorum. Şimdi ise sadece Mondeo'ların üst sınıfında var. Bu bir pazarlama tekniği midir? Renault'nun sitesine baktım Megane'da eskiden olan dizel tiptronik seçeneği artık yok. Sadece yeni Clio Hatchback üzerinde BVR (robotize vites kutusu) denen Quickshift vites var. Toyota'lardaki MultiMode için ise performansının kötü olduğu vites geçişlerini çok hissettirdiği gibi yorumlar duydum.

Durum böyleyken Hyundai ve Kia'da 4 vites full otomatik vites kutusu ile gelen dizel modeller var. İstanbul'da yaşamıyor olsam manuel vitesi düşünürdüm ancak otomatik rahatlığını bırakmak istemiyorum.

Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

Abdullah ŞEN

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cvt benzeri şanzımanlarda, tüm markalarda, yoğun halde sorun yaşandığını duyduk. Ford , diesel cvt leri, süre-km belirtmeden şimdilik garanti altıa aldığını açıkladı ama sonrası meçhul. Şahsen , bu zamanlarda sıfır araç arayacak olsam, klasik otomatik şanzımanlı diesel araç tercih ederdim. 2006-2007 Mondeo Diesel otomatik te sorunsuz bir araçtır, bilginize. Özellikle Sonata modeli de çok cazibeli.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Cvt lerde sorun var doğru ama bu hepsinde de var demek değil, kullanımı gerçekten çok keyifli...

Toyotanın multimodu insanı sinir edecek kadar kötü gerçekten kullanıyorum tavsiye etmem ama yakıt ekonomisi olarak çok iyidir.

Ford dizel otomatikte volkswagenin dsg şanzımanına benzer bir sistem çıkaracak diye duymuştum...(merakla bekliyorum).

Hyundai ye karşı antipatim var o yüzden yorum yapmam doğru olmaz :)

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

Powershift sizin dediğiniz DSG benzeri şanzıman. Bizde Mondeo'da var yanlış bilmiyorsam. 6 ileri vites ile. DoubleClucth olduğu için geçişleri hissetmirmiyor. Yurt dışında bunu Focus'a da koyabiliyorsunuz. 136PS 2.0L motor dahi konabiliyor Focus'a. Bizde nedense seçenek çok az. Dizel ve otomatik vites istiyorum ancak Mondeo'ya verecek param da yok. Dizel alırken de artık 0 almak istiyorum. Önümde şunlar var:

Full Otomatik Dizel

1. Hyundai i30 1.6 CRDI

2. Kia Cee'd 1.6 CRDI

3. Hyundai Accent 1.5 CRDI

CVT benzeri Dizel

1. Renault Clio 1.5 dci 85PS

2. Toyota Auris D-4D M/M

Şu anki aracımı 20'ye satabilirsem bütçem 40 olacak. Bu da i30'un Cee'd'in ve Auris'in biraz altında kalıyor. Cee'd'de 5 yıl 150 bin km garanti var. Clio da alsam garanti uzatması yapacağım. Kararsız kaldım. Manuel olsun demek istemiyorum o zaman da Fiesta 1.6 TDCI olabilir gibi. Trend paket almayı hiç düşünmüyorum. Aksesuar için değil ama güvenlik bakımından eksikleri oluyor.

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

İngiltere'de Focus 5 kapı için alınabilen motor seçenekleri şunlar:

(ST motoru bile var)

1.4 Duratec 80 PS Stage IV, 5 Speed Manual

1.6 Duratec 100 PS Stage IV, 4 Speed Automatic

1.6 Duratec 100 PS Stage IV, 5 Speed Manual

1.6 Duratec Ti-VCT 115 S4, 5 Speed Manual

2.0 Duratec 145 PS Stage IV, 4 Speed Automatic

2.0 Duratec 145 PS Stage IV, 5 Speed Manual

2.5 Duratec 225 PS, 6 Speed Manual

1.8 Duratec 125 PS Stage IV, 5 Speed Manual

1.6 TDCi 90 PS Stage IV, 5 Speed Manual

1.6 TDCi 90 PS Stage V, 5 Speed Manual

1.6 TDCi 109 PS Stage V, 5 Speed Manual

1.6 TDCi 109 PS Stage IV + DPF, 5 Speed Manual

1.8 TDCi 115 PS Stage IV, 5 Speed Manual

2.0 TDCi 136 PS Stage IV, 6 Speed Manual

2.0 TDCi 136 (DPF), 6 Powershift

Çağlar Bey full otomatik tavsiye etti. Focus için şu an CVT bile söz konusu değil. PowerShift de sadece Mondeo'da var. Ne yapsam bilemiyorum. Düşük kilometrede bir CVT alıp Focus'a devam mı etsem? Cee'd alıp full otomatik mi kullansam ki henüz bütçem içinde değil. Yoksa Clio mu alsam? Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
kia şu an ki kampanyayala çok çekici hem o sınıftaki en güçlü dizel mototrlardan birini barındırıyor hemde ağzına kadar dolu bir model yok yok motion 38000 concept 41000 civarı ayrıca ceed avrupada bir çok ödül aldı bunuda göz ardı etmetin bence.sportyvagon modelide çok şık.

JETTA 1.6 TDI DSG ve GOLF 1.6 TDI DSG çıktı haberiniz olsun. 30 eylül sonrası 40-45 gibi satılır sanıyorum. halen burundan kıl aldırmama durumu var. (trendline olacak tabi olsun)

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

Polo TDI DSG güzel görünüyor. Doğuş benim arabama ne kadar verecek bakalım.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
Polo TDI DSG güzel görünüyor. Doğuş benim arabama ne kadar verecek bakalım.

Merakla bekliyoruz...

Yorum bağlantısı

Dizel ve otomatik vites kombinasyonlarında çeşitlilik eskisi kadar yok. Yüksek torkla mücadele edemeyen otomatik/triptronikler yeni tasarımlarla karşımıza çıkacaklar sanırım. Benim önerim bekleme imkanınız varsa son çıkan dizel otomatikleri bir süre gözlemleyin. 6 ay içinde varsa hataları düzeltilir, düzeltilmezlerse boşuna masraf yapmazsınız. Şİkayet gelmezse de gönül rahatlığı ile binersiniz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
en goğru tercih Accent olur bence...

Accent iyi hoş da birara ilgilenmiştim otomatik-manuel yakıt değerleri arasında ciddi fark var.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Her ne kadar dizel olmasa da, 4.6 ş.dışı, 6.5 ş.içi tüketimi, standart 6 hava yastığı ve esp'si ve 33500 liralık fiyatı ile i-shift honda jazz'ı düşünürdüm. O paralara çıkacaksam eğer.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Genelde; Otomatik ruhlu şanzımanlı araçlarda, şehir içi tüketimleri inanılmaz dercede fazla olabilir, dikkat!

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Genelde; Otomatik ruhlu şanzımanlı araçlarda, şehir içi tüketimleri inanılmaz dercede fazla olabilir, dikkat!

Doğru. Küçük sınıfta bile 10 lt'ye yaklaşıyor değerler.

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

i-shift'le ilgili çok iyi yorumlar okumadım. Accent ile ilgili haklısınız otomatik ve manuel değerleri arasında ciddi fark var. Accent'i Euroncap'e soktukları zaman düşünürüm ancak. TopGear'in bir bölümünde bilerek duvara çarpılmış çeşitli araçlar göstrmişlerdi. Land Rover Freelander'ın Ford Fiesta'dan ne kadar kötü durumda olduğunu görünce o yıldızların gerçekten çok önemli olduğunu anlamıştım. Şimdi teste bile girmemiş bir aracı almak istemem.

Volkswagen'ın DSG şansımanı yüksek segmentte de olsa uzun süredir kullanılmıyor mu? Polo hem büyümüş hem de bu şanzımanı almış hem de dizel. 0-100 11,5 sn. Şehir için 5.2lt. Hiç fena görünmüyor doğrusu.

Yorum bağlantısı
Utku Çay

polo 1.6 tdi dsg opak renk 38400 tl, bu çok yüksek bir rakam

eğer çok fazla km yapmıyorsam 30000 tl ye benzinli b segment başka alternatiflere bakardım...?

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

Sorun biraz orda zaten. Km yaptığım için dizele geçmek istiyorum yoksa Focus otomatik benzinlinin yenisini almayı tercih ederdim. Metalik boya ESP+TCS ile 40190 olarak geçiyor sitede.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Genelde; Otomatik ruhlu şanzımanlı araçlarda, şehir içi tüketimleri inanılmaz dercede fazla olabilir, dikkat!

Çağlar abi kışın arka cam ısıtmayı otomatik vites kullananlar çalıştırmaz,manuel vites kullananlar çalıştırır aradaki fark kapanırmı dersin :)

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Sorun biraz orda zaten. Km yaptığım için dizele geçmek istiyorum yoksa Focus otomatik benzinlinin yenisini almayı tercih ederdim. Metalik boya ESP+TCS ile 40190 olarak geçiyor sitede.

vallahi yinede b segment bir araca 39000 tl para vermezdim, ne kadar robotize şanzımanda olsa auris 1.4 d-4d comfort extra mm alırdım

bu arada siz yeni aracınızı 30 eylüle kadar mı alacaksınız? yoksa kendi aracınızı sattıktan sonra mı?

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

Sattıktan sonra ancak.

MM'dan memnun olanı duymadım. Zaten Auris de 41300 olarak geçiyor şu an. Polo olmazsa Clio Quickshift'e kalacağım gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Sattıktan sonra ancak.

MM'dan memnun olanı duymadım. Zaten Auris de 41300 olarak geçiyor şu an. Polo olmazsa Clio Quickshift'e kalacağım gibi duruyor.

MM'den memnun olunmayacak olduktan sonra Quickshift, Easytronic, I-Shift, Dualogic vs. bunların hepsi robotize şanzıman ve aynılar. Eğer robotize şanzıman almayı düşünürseniz Multimode tercih etmenizi gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim, zaten bu sene MM'de iyileştirme yapıldı, geçişler iyileşti, 2007de yapılan iyileştirme ile de arıza yapma sorunu ortadan kalktı....

Ayrıca memnuniyetsizliğin nedeni, bayilerin mm düz şanzımanları tam otomatik şanzıman gibi satmalarıdır. Dolasıyla müşterilerin beklentileri karşılanmamış oldu...

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Utku Çay
Uzatılmış garanti ile rahatlıkla 5 sene binersiniz MM araca

hemde km sınırı olmadan :)

Toyota bayileri takas yapıyor mu?

tabii ki yaparlar

yalnız ellerinde dizel mm kalmıştır bilmem, mesela bizde kalmadı

Yorum bağlantısı
Abdullah Şen

Çok güzel ancak şu an indirimli fiyatı 41300 olan bir araca garanti uzattığınızda ne kadar olacak? Bendeki Focus'u alırlar mı ve üstüne ne kadar ödemem gerekir? Ekonomiyi doğrutursam neden olmasın?

hemde km sınırı olmadan :D

tabii ki yaparlar

yalnız ellerinde dizel mm kalmıştır bilmem, mesela bizde kalmadı

Bir iki ay bekleyebilirim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...