İçeriğe Yönlendir

120.000 Ve Üzeri Km Periyodik Bakım


Timuçin Yıldırım

Recommended Posts

Yalçın Toptaş

Harflerimize artık lütfen dikkat edelim.

bır oncekı mesajlarımda hatamı telefı etmeye çalıstım Mehmet bey. okursanız sevınırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

i harfleri hala çıkmıyor görünüyor. Bana mı acaba yoksa siz de I mı görüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Yalçın Toptaş

ıpad'ten yazdığım ıcın olabılırmı sızce ? konuyu dagıtmayalım ıstersenız

Yorum bağlantısı
Yalçın Toptaş

beyın kutusu caglar bey, ben onu posetle sarmıstım bır kazamda su kacma tehlıkesı varmıs uyardılar

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cem Yılmaz

arkadaşlar böyle işinin ehli bir bir usta yada yerde bana önerseniz gözümüzün arkada kalmayacağı çok makbule geçer gerçekten ben bursa da bu şeikilde bir yer arıyorum ama hala bulamadım varmı bursa da böyle bir usta acaba bütün mondeo ustaları bursa dışında mı yoksa :((

Bursa da olduğuma sevinirken aracımdan dolayı artık üzülür oldum valla :(

Yorum bağlantısı
Yalçın Toptaş

Çağlar abi merhaba konuya bahsi olan aracımı ford yetkili serviste yaptırılması için bıraktım geçenlerde aradıar yetkili kişi silindir kapağının çatlak olduğunu söyledi komple orjinal değişimin 4100 lira olğduğunu fakat aracımın oradan çıkışlı olduğu için indirim yapacağını ozamanda fiyatın 3800 olduğunu söyledi aslı varmıdır? orjinal o kadar fiyat tutarmı?

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Siz arabanızı Çağlar abiye götürsenize.İstanbulda başka usta tanımam ben.... :yes:

Yorum bağlantısı
Yalçın Toptaş

gerçekten sağlam bilgiye sahip :) nerede olduğunu bilsem durmazdım inanın :)

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Aracı aldığımdan beri hararetin çok geç yükselmesi ve çok düşük seyretmesi nedeniyle servise gittiğimde, termostatın kaçırdığını ve daha önce takılan termostatın yanlış olduğunu ( sübapsız ) görmüş olduk. 85 TL yeni termostatla da bu sıkıntı giderilmiş oldu...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Buğra Kaya
(düzenlendi)

herkese iyi akşamlar bugun arabam 235bini gördü. Aracı eskiden babam sadece uzun yolda kullandıgı için arabanın turbosu bile değişmedi henüz, sürekli bakımları yapıldı vs.

Ama bugun 400km yoldan geldim ve arabanın ilk gunku performansta olmadıgını dusunuyorum zar zor hafif eğimli yerde anca 200ü gördü ama 200 yaparken 3500 devirde falandı yani daha gideri vardı sanki ama pedal yere yapışmasına rağmen 3500ü aşmadı.

Gelelim asıl konuya bugun itibariyle 235bine girdiğim için güzel bir bakım yaptırmak istiyorum

öncelikle yağ değişimi için hangi yağı tavsiye edersiniz bir de hava, yağ ve mazot filtresi dışında birşey değiştirmeme gerek var mı?

carbon clean tavsiye edermisiniz?

_________________________________

artı olarak aracın arka koltuk altından rolantide çalışırken yoğun bir titreme sesi geliyor hareket halindeyken kesiliyor ses. Arabanın içini daha yeni temizlemiştim koltukların altında veya döşemenin altında ses yapacak her hangi bir cisim oldugunu zannetmiyorum bu ses nerden geliyor olabilir?

tarihinde Buğra Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu km deki bir araç için C.clean tavsiye edilmez.Ses egsoz spirali yada bağlantılarından geliyor olabilir..Yağ olarak mobil 3000 5x30 tam sentetik kullanabilirsin

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

200 olayını ben de sevmedim.

aracı o şekilde kullanırsanız ömrü uzun olmaz. turbo kızarır.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

yok hayır sadece deneme amaçlı hereke hendek arası bomboş yolda bastım

normalde o kadar sürat yapmam 120-130 arası gidiyorum uzun yolda

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Turbondan ıslık sesi geliyormu? Çok yüksek süratlerde rüzgar sesinden duyulmayabilir daha düşük hızlarda dik yokuşlar çıkarken yüksek devirde turbodan ses geliyorsa ve performansta da ciddi düşüş varsa turbo değişim zamanı gelmiş olabilir. Araç uzun yolda kullanıldığı için demişsiniz ama uzun yolun özellikle uzun yokda aralıksız yüksek süratın turboya zararı çok daha fazla. Bilemiyorum babanız ne süratlerde kullandı aracı... Motorun performansını son süratle anlamak zor yol inşaat projelerinde çalıştığım için biliyorum herkesin düz dediği yola topoğraflar eğimli der :) Kısaca çok hafif eğimlerde sürücü yokuş iniş olduğunu anlayamaz.. Zaten düz diye düşündüğünüz çok hafif eğimli bir yolda, gidiş ve dönüş istikametinde denerseniz farkı anlarsınız ayrıca rüzgarın ne yöndern estiği gibi durumlarda devreye girince sonucu %10 oranında yani 200 gibi süratlerde 20KM/h ye varan miktarlarda etkileyebildiğine aynı araçla şahit oldum.

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya
Turbondan ıslık sesi geliyormu? Çok yüksek süratlerde rüzgar sesinden duyulmayabilir daha düşük hızlarda dik yokuşlar çıkarken yüksek devirde turbodan ses geliyorsa ve performansta da ciddi düşüş varsa turbo değişim zamanı gelmiş olabilir. Araç uzun yolda kullanıldığı için demişsiniz ama uzun yolun özellikle uzun yokda aralıksız yüksek süratın turboya zararı çok daha fazla. Bilemiyorum babanız ne süratlerde kullandı aracı... Motorun performansını son süratle anlamak zor yol inşaat projelerinde çalıştığım için biliyorum herkesin düz dediği yola topoğraflar eğimli der :) Kısaca çok hafif eğimlerde sürücü yokuş iniş olduğunu anlayamaz.. Zaten düz diye düşündüğünüz çok hafif eğimli bir yolda, gidiş ve dönüş istikametinde denerseniz farkı anlarsınız ayrıca rüzgarın ne yöndern estiği gibi durumlarda devreye girince sonucu %10 oranında yani 200 gibi süratlerde 20KM/h ye varan miktarlarda etkileyebildiğine aynı araçla şahit oldum.

Tesekkurler cevap icin, babam 5. Vites 90-100 arasi gider o yuzden dedim yorulmamis arac diye. Bende cok agresif kullanmiyorum 2 kere deneme amacli 200e kadar ciktim o kadar. Zaten babam surerken 5 litrenin ustune cikmiyordu arac. Her hangi bir islik sesi yok demek ki evham yapmisim turbonun daha gideri var o halde. Dediginiz gibi egimsiz duz yolda 188km yani katalogdaki hizi gecmedi ama yuzde 10 egimin oldugu bir yerde 200e dokundu ibre

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar
(düzenlendi)

%10 eğim mi :) Otoyollarda max eğim standardı %10 dur zaten baya eğimli biyerde gitmişsiniz ozaman. Eğer bu %10 da bir hata yoksa ve ancak o hızlara zorla çıkabildiyseniz bir sıkıntı vardır. Islık sesini dediğim gibi o süratlerde zor duyarsınız.. Ama performansta ta ciddi bir düşüş yoksa turbonuzun ömrü daha vardır. Zaten turbo tamamen elden çıksa koalylıkla farkedersiniz performans kaybını özellikle 2-3. vites 2bin devirden sonraki aracın fırlayıp coşması kalmaz... Tabi Turboda ampül değil yani demek istediğim ömrünün sonuna kadar %90-95 verimle çalışıp bir gün ansızın sonra ampul gibi patlayıvermez... Yavaş yavaş kaybeder basınç verme özelliğini, ha Turbo ölene kadar kullanmak nekadar doğru oda tartışılır çünkü belli biyerden sonra turbo yeterli havayı içeri veremeyince performans kullanımlarınızda ekstra yakıt yakmanızdan başka birşey elde edemezsiniz.

Çok kafanıza takılıyorsa bir dyno ya sokup ölçtürün motor veriminizi.

tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kutay hocam bilgili olduğunu biliyoruz ama arkadaş hafif eğim anlamında %10 demiş gerçek 10 değil. Yazıdan anlaşılıyor zaten.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Mehmet Bey bunun bilgili olmakla bağlantısı nedir? Ben mesleğim sebebiyle %10 u o şekilde anlıyorum ilk mesajdaki ifadesinide hatırlamadığım için aklımda eğimli yolda giderken 200e ancak çıkabildiği ifadesi vardı üzerine %10 ibaresi eklenince aklımda farklı birşey oluştu o sebeple teyit etmek istedim hata mı var diye. Yoksa yol eğimlerini ben bilirim sana göstereyim gibi bir derdim yok. Peki sizi rahatsız eden nedir?

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

yuzde 10 derken az eğimli demek istemiştim ama yani normal düz yolun çok az eğimli hali gibi

Yorum bağlantısı
Buğra Kaya

vay arkadas iyiki deneme amaçlı bi 200 yaptık dedik bombos 3 seritli yolda

hayatınızda hiç 100kmyi aşmanıdınız sanki

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...