İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman


Türker Gönüllü

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

hiç ellemedim, ellemediler, ellettirmediler şanzımanı :) sorun yok olsunda istemiyorum ;)

ama olurda yağ ararsam hiç debelnmiyecem 40 liradan servisten orjinal yağ getitrecem.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O da klasik otomatik cd4e kodu var :D son kasaya kadar benzinli tüm otomatik mondeolarda o vardı

Yorum bağlantısı
O da klasik otomatik cd4e kodu var ;) son kasaya kadar benzinli tüm otomatik mondeolarda o vardı

daş gibimidir yoksa sorunlumudur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben diyeyim 96 dan beri siz deyin daha evvelden :rolleyes: 2007 ye kadar kullanılmış olması lazım Hakan abi daha iyi bilir ama mkI mkII de şanzımanın sorunlu diyene ben pek rastlamadım. klasik olupta sorunlu ford şanzımanı yok diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bakımı 45 binde yapılan şanzıman 150 binde mi revizyon isitiyor Hakan abi. :flowers: tırtmış o yaa.

Dediğim doğru mu peki tüm otomatik benzinli mondeolar aynı şanzımanı mı kullanıyor

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Metin Güven

Arkadaşlar,

2007 Otomatik 1.6 Benzinli (LPG) Fusionum var,

P-R-D-N-2-1

Haftasonu 3. vitese kadar normal geçiş olduğunu,

4. vitese geçmediğini ya da geçse bile hiçbir işlev yapmadığını gördüm..

Otokoç' a gittim, teste çıktık, 3. Viteste 80-90 Km. hızda 4 e geçmesi lazımken 110-120 lerde bile geçmiyor gibi, 4500 devirlere çıkıyordu.

:)

Test sonrası Şanzuman yağ kontrolünde yağ azalmış dediler. Salı günü ya değişecek ya da ilave edilecek.

Böyle bir sorun yaşayan dostlarımız var mı..

Sizler ne dersiniz. Önerileriniz nelerdir.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

O/D ışığı yanmıyor değil mi? onunla alakalı bir şey gibi.

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
O/D ışığı yanmıyor değil mi? onunla alakalı bir şey gibi.

Benim de aklıma ilk O/D geldi ama servisin atlayacağını düünmek istemiyorum :D Yağ ekleyerek sorunun çözümlenmesi ise bana pek anlamlı gelmedi. Umarım bu kadar kolay bir çözümü vardır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Metin Güven
Benim de aklıma ilk O/D geldi ama servisin atlayacağını düünmek istemiyorum :good1: Yağ ekleyerek sorunun çözümlenmesi ise bana pek anlamlı gelmedi. Umarım bu kadar kolay bir çözümü vardır.

Saygılarımla.

Hiçbir uyarı vermiyor arkadaşlar..

Dün hiç bir sorun çıkarmadı mesela, gayet rahat 4' e geçti, 90-100 Km. hızda 3000 devire yakın seyretti, normaldi yani...

Kendim de araştırıyorum, Yağ eksikliği haricinde, 4. vites selenoid arızası türü birşey de olabilir mi diye..!

Bu arada Yağ kontrolünü Test dönüşü motor stop durumda yaptı servis çalışanı ..!

:bravo:

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Emre Olgum

otomatik vitesli araçlarda şanzıman yağı kontrolü araç GERİ VİTES te iken yapılır yani R konumunda

Yorum bağlantısı
Misafir
otomatik vitesli araçlarda şanzıman yağı kontrolü araç GERİ VİTES te iken yapılır yani R konumunda

geri viteste mi bakacaz aracı R pozisyonuna getirip stop mu edecez, yoksa R konumunda el fireni kaldırarak mı çalşır halde?

Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul

n konumunda 4500 devir yapıp d ye atmıştm ve gaz vermeye devam etmiştim mondeoda sonuç mükemmeldi. Ama kesinilikle şanzımana zarar veren tehlikeli bir davranış. Bilgilendirme için teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Emre Olgum
geri viteste mi bakacaz aracı R pozisyonuna getirip stop mu edecez, yoksa R konumunda el fireni kaldırarak mı çalşır halde?

aracı geri vitese alıp çalışır konumda kontrol ediniz

sizin. geri viteste iken frene basıp bir ustanın kontrol etmesi daha iyi olur

Yorum bağlantısı
Misafir
aracı geri vitese alıp çalışır konumda kontrol ediniz

sizin. geri viteste iken frene basıp bir ustanın kontrol etmesi daha iyi olur

peki hocam, anladım kendim kontrol da edebilir miyim?

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

şanzıman yağının da motor yağı gibi çubuğunda işaretli yerler var

aracınızı geri vitese takıp bir yakınınız frene basılı tutar ve bu esnada sizde çubuktan kontrol edebilirsiniz

el frenine almaktansa birinin frene basılı tutması daha yararlı olur

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Emre Aytan

Bu arada geçtiğimiz cumartesi aracımın otomatik şanzıman yağını (mobil atf 320 3.5lt) ve şanzıman filtresini (motorcraft) değiştirttim.

Sürüş konforum arttı. Yağ özelliğini kaybetmeye başladığı zaman özellikle vites düşürürken kendini belli ediyor.

Vuruntu artıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

peki hocam, anladım kendim kontrol da edebilir miyim?

mondeo da rölantide ölçülür, R de ölçülecek biçimde dizayn edilmişse, çubukta uyarı vardır zaten

Yorum bağlantısı
Ercan Mürtezaoğlu

Mesela ışıklarda durmamız gerektiğinde arac çok yavas hareketteyken yani durmaya bir kac sanıye kala N konumuna almamız sıkıntı yaratıyor mu ayrıca ısıklarda beklerken de aynı sekılde N Konumunda olması sorun teskıl eder mi, arac bekleme anında D konumundayken hareket etmesin diye frene bastığımızda sanki balatayı zorluyor gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hidrolik by passs yaapr, N ye almak şart değil, alınırsa da sorun değil

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

peki değiştirirken frene basma gerekliliği bir sıkıntı yaratmayacakmı?, yani araç zaten ışıklara yaklaştığında düşük bir hıza sahip, N ye almak için frene asılacaksınız ve araçta ani bir duruş olaracak zaten?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...