İçeriğe Yönlendir

LPG mi? Bor kiti mi?


Can Tuncer

Recommended Posts

Bülent Candan

30-40bin kilometrede bor motor yağı katkısı kullanmıştım. 15dk sonra motordaki rolanti sarsıntısı ve kabin içine gelen motor sesi azalmıştı. 1000-2000km sonra rolantide vites topuzu titremesi çok çok azalmıştı. 185km/h son hız, 195km/h olmuştu. Gençlik yılları...

Her yağ değişiminden sonra giderek rolanti sarsıntısı eski haline döndü. Şuan 120bin kilometredeyiz, yakıtımız fabrika verileri civarında, ilk günlerdeki gibi.

Sanki %3-5 yakıt tasarrufu sağlamıştı diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

Bir de, eskiden emme manifoltuna bubbler sistem ile metil alkol bağlamıştım. Sert hızlanmalarda motordan gelen ses harikaydı :) Bir diğer dikkatimi çeken egzozdan çıkar su buharı miktarı artmıştı.

metil alkol bezinden pahalı olduğu için faydası olmuş mudur, zararı mı olmuştur bilemedim hiç.

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

HHO sistemler var bildiğim. Suyu hidrolize ederek oksijen ve hidrojene ayırıyor sonra emme manifoltundan motora... Lamda ayarı zor ama hazır kitler satılıyor eBay 'de. Uzun vadede motoru n'apar bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

Bir de şöyle bir sistem vardı;

yakıt hava karışımı önce egzoz manifoldunda yüksek sıcaklıkla plazma fazına geçerek yanma odasına gidiyor. Böylece çok yüksek oranda yakıt tasarrufu sağlamış oluyormuş.

Söylendiye göre bu sistemi bulan kişi Amerika'da deli diye tutuklanmış.

Sistemin youtube 'da videoları vardı. Adını unuttum şimdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

30-40bin kilometrede bor motor yağı katkısı kullanmıştım. 15dk sonra motordaki rolanti sarsıntısı ve kabin içine gelen motor sesi azalmıştı. 1000-2000km sonra rolantide vites topuzu titremesi çok çok azalmıştı. 185km/h son hız, 195km/h olmuştu. Gençlik yılları...

Her yağ değişiminden sonra giderek rolanti sarsıntısı eski haline döndü. Şuan 120bin kilometredeyiz, yakıtımız fabrika verileri civarında, ilk günlerdeki gibi.

Sanki %3-5 yakıt tasarrufu sağlamıştı diye hatırlıyorum.

fabrikalar bu traz bir sıvı ile buna ulaşma imkanını duysa, bir milyon avro nekit masada hazır, geri kalan onlarca milyon avroyu da komisyon olarak alırım :seytan:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

Suyun elektrolizi kolay bir şey olsaydı, şimdi araçların hepsi su sistemli olurdu. Astarı yüzünden pahalı olduğu için şu anda bu tür sistemler askıda. Ancak birgün petrolün varili 1000 USD olursa bu sistemler mantıklı olacak.

Borun şöyle bir özelliği var, bor doğada hidrojeni en kolay tutan ve en kolay bırakan element (bor hidrür). Bor kendi başına bir yakıt değildir. Sadece ara bir ajandır. Dediğim gibi elektroliz ve hidroliz kolay işler değil. Dünyada bor hidrür pazarı yok denecek kadar az. Nerdenmi biliyorum. Bkz. www.etimaden.gov.tr . Bor yağları Eti Madenin desteklediği aynı zamanda Enerji Bakanlığının ve Tübitak'ın desteklediği Bor Enstitüsü tarafından önerilmektedir. Hatta çalışmalar kamuoyunda kim ne derse desin, kim ben buldum derse desin boren tarafından başlatılmıştır.

Konu özet olarak böyle. Şu anda sürtünmeyi önleyici özelliği nedeniyle büyük dişli kutularında Boren'in geliştirdiği bor yağları bilimsel olarak test edilmektedir.

Nerdenmi biliyorum. Birara haberlere konu olmuştu. Eğer bu konuda bilgi almak isteyen olursa, Boren ve etimaden'den bilgi edinme kanunu çerçevesinde çok rahatlıkla bilgi alabilir.

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

HHO kitler düşündüğünüz kadar pahalı değil. 10-12 plakalı hücreyi sanayide 70-80 liraya yaptırabilirsiniz. Plakalar kaç ay, kaç sene gidiyor bilmiyorum.

Hidrojenin patlayıcı özelliğinden faydalanıp motorda güç elde ediliyor fakat % kaç yakıt tasarrufu sağlar ya da sağlamaz, uzun vadede motoru n'apar bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

HHO kitler düşündüğünüz kadar pahalı değil. 10-12 plakalı hücreyi sanayide 70-80 liraya yaptırabilirsiniz. Plakalar kaç ay, kaç sene gidiyor bilmiyorum.

Hidrojenin patlayıcı özelliğinden faydalanıp motorda güç elde ediliyor fakat % kaç yakıt tasarrufu sağlar ya da sağlamaz, uzun vadede motoru n'apar bilemiyorum.

Forumda HHO kullanan abimiz var, gördüğünde yorum yapacaktır..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bir litre su, içinde çeyrek çay kaşığı karbonat ile 3.7 litre motor rölantide yarım saat çalışıyor. İş anında çekilen akım 25 amperi buluyor. An itibarı ile lpg olduğundan kullanılmıyor. İkisinin karışımı çok iyi hesaplanmazsa piston aşağı iner.

Yorum bağlantısı
Misafir

Arkadaşlar bu tip kitler para tuzağı. Yok böyle birşey, aşırı abartı. Yıllardır otomobil otoriteleri yazıyor çiziyor. Yağ değişimi yeterli. %3-5 performans artışı ne hesaplanabilir, ne hissedilebilir. Belirtilen %20-30 iyileştirmeler de mümkün değil. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...