İçeriğe Yönlendir

Hareket halinde taş sıçramaları...


Hilmi Eser

Recommended Posts

Talip İnal

Benim arabamın da ön tampon ve kaputun ızgaraya yakın kısımlarında taş sıçramalarından dolayı çok sayıda nokta oluştu. Uzaktan bakınca görünmüyor ama yaklaşınca beyaz beyaz görünüyor. Özellikle, aracımı yıkayıp silerken çok canım sıkılıyor. Auto King, çözüm önerisi olarak boyanması gerektiğini söyledi. Sanayideki boyacı da boyanması gerektiğini söylemişti. Taş izleri oluştuysa ya buna katlanmak gerek ya da boyatmak gerek.

Koruyucu film, konusunda ise şüphelerim var. Sökülürken boyaya zarar vermiş olanı gördüm. Güneşten yanmış ve çirkin görünenleri gördüm. Bu nedenle yaptırmadım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Daha öncede yazmıştım, bu durumlar için araçta mutlaka rötüş boyası bulundurun ve taş izlerine hafif taşırarak kürdanın ucuyla sürün, yolda giderken taş fırlatma riski olan yerlerde araç sizi geçerken hız keserek kısa zamanda ondan uzaklaşmaya bakın, baktınız yol sakat arkadaki ille geçmek istiyor, kaçacak yer yoksa 4 lü yakın ikaz edin hala gelirse yol vermeyin uygun bir anda fren yaparak sizi çabuk geçmesini sağlayın, bunun dışında taştan kurtuluş yok, karşıdan gelende taş fırlatıyor kaçamıyoruz ayrıca koruma filmide işe yaramıyor çakıl onuda zımbalıyor, boşa para harcamayın rötüşleyin devam edin, çok fena izler olursa boyatın kaputu 2. el değeri falanda düşünmeyin, araba baştan zarar satarken taş izinden boyandı dersiniz, zaten iç kısımdan değişim olmadığı anlaşılır.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)

İsmi lazım değil bazılarına ne yapalım; f1 varken benim araçtan daha ince tabanlı ve daha güçsüz bir araçla aynı yolda gidiyoruz, ben öndeyim ve ismi lazım değil şahıs aracını yeni almış koltuklarda daha naylonlar duruyor, dedim taş sıçratmayayım önce usturuplu bir şekilde yavaşladım camdan geç işareti yaptım :) ne yaptı tahmin ederseniz, taşları bana hediye etti (yol stabilize)...

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
yeri gelmişken sorayım taş sıçrayacagını anladıgımız anda ön cama parmak ile baskı yapıyoruz, bunun mantıgı camın kırılmamasımı yoksa dagılmamasımı acaba....

Kırılmaması diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İsmi lazım değil bazılarına ne yapalım; f1 varken benim araçtan daha ince tabanlı ve daha güçsüz bir araçla aynı yolda gidiyoruz, ben öndeyim ve ismi lazım değil şahıs aracını yeni almış koltuklarda daha naylonlar duruyor, dedim taş sıçratmayayım önce usturuplu bir şekilde yavaşladım camdan geç işareti yaptım :) ne yaptı tahmin ederseniz, taşları bana hediye etti (yol stabilize)...

Yazdımya cevabı :) baktınız arkanızda araç var normal geliyor yani geçmek istemiyor bişey yapmayın siz geçsin diye uğraşıp taşa davet çıkarmışsınız, maden arkadaki geçmiyor takip mesafesini arttırın, siz sadece ikaz edip yola devam edicektiniz, yolda mıcır hissederseniz 4 lü yakınki sizden uzaklaşsın, baktınız geri kalmıyor yapacak bişey yok taşları yer siz normal devam edin, yada mıcır olduğunu anladığınız yolda peşinize arabanın biri geldi ve geçmek istiyor, bu durumda ortam düzelene kadar izin vermem ben, işaret ederim anlasın diye, baktım zorluyor iyice hızlanmam lazım, bu durumda uygun biyer bulursam oraya kadar idare eder ozaman geçmesine izin veririm, arkadaki araç geçmeye başlayıncada fren yapıp kısa sürede ondan uzaklaşmış olurum o geçip gider, yani olay ondan mümkün olduğunca çabuk uzaklaşmak, eğer sizi yavaş yavaş geçmesine izin verirseniz çok daha fazla taş yersiniz hatta oda sizin taşlarınızı yer.

Ha birde bunu manyak seviyede yapan bazı mahluklar oluyor, mesela başıma geleni anlatıyım, pikapla gidiyorum, dikili balıkesir taraflarındayım, yol bölünmüş 2 geliş 2 gidiş arada refüj yok yol ayrılmamış daha mıcır birikmiş, dallama bir pahalı jip ben en sağdan yavaş giderken arakadan geldi, ben 4 lü yaktım elle yavaş dedim ama herif istifini bozmadan isteyerek sol şeritten tekerinide refüje sokarak bir solladı beni vee ön cam 4-5 isabet ve bir çatlak aldı kaputtaki izler hariç tabi, bu durumda ne yaparsınız :ireful1: ben söyleyeyim arkadan öyle bir kaptırdımki onu geçtim tamamen çakıla girerek riskli bir hareket yaptım ama yolda ikimiz varız başka araç olsaydı yapmazdım o anda yalnızdık ve intikamım acı oldu, uçan taşlardan onu nerdeyse göremez oldum adam yana çekti kaldı öylece, artık cam çerçeve kalmamıştır herhalde, böyle tiplerede acımamak lazım aslında bende aynısını ona yaparak dersini vermiş oldum aslında yanlış yaptım ama sinir insana neler yaptırıyor.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Yazdımya cevabı :) baktınız arkanızda araç var normal geliyor yani geçmek istemiyor bişey yapmayın siz geçsin diye uğraşıp taşa davet çıkarmışsınız, maden arkadaki geçmiyor takip mesafesini arttırın, siz sadece ikaz edip yola devam edicektiniz, yolda mıcır hissederseniz 4 lü yakınki sizden uzaklaşsın, baktınız geri kalmıyor yapacak bişey yok taşları yer siz normal devam edin, yada mıcır olduğunu anladığınız yolda peşinize arabanın biri geldi ve geçmek istiyor, bu durumda ortam düzelene kadar izin vermem ben, işaret ederim anlasın diye, baktım zorluyor iyice hızlanmam lazım, bu durumda uygun biyer bulursam oraya kadar idare eder ozaman geçmesine izin veririm, arkadaki araç geçmeye başlayıncada fren yapıp kısa sürede ondan uzaklaşmış olurum o geçip gider, yani olay ondan mümkün olduğunca çabuk uzaklaşmak, eğer sizi yavaş yavaş geçmesine izin verirseniz çok daha fazla taş yersiniz hatta oda sizin taşlarınızı yer.

Ha birde bunu manyak seviyede yapan bazı mahluklar oluyor, mesela başıma geleni anlatıyım, pikapla gidiyorum, dikili balıkesir taraflarındayım, yol bölünmüş 2 geliş 2 gidiş arada refüj yok yol ayrılmamış daha mıcır birikmiş, dallama bir pahalı jip ben en sağdan yavaş giderken arakadan geldi, ben 4 lü yaktım elle yavaş dedim ama herif istifini bozmadan isteyerek sol şeritten tekerinide refüje sokarak bir solladı beni vee ön cam 4-5 isabet ve bir çatlak aldı kaputtaki izler hariç tabi, bu durumda ne yaparsınız :ireful1: ben söyleyeyim arkadan öyle bir kaptırdımki onu geçtim tamamen çakıla girerek riskli bir hareket yaptım ama yolda ikimiz varız başka araç olsaydı yapmazdım o anda yalnızdık ve intikamım acı oldu, uçan taşlardan onu nerdeyse göremez oldum adam yana çekti kaldı öylece, artık cam çerçeve kalmamıştır herhalde, böyle tiplerede acımamak lazım aslında bende aynısını ona yaparak dersini vermiş oldum aslında yanlış yaptım ama sinir insana neler yaptırıyor.

Aslında özet geçmiştim daha ayrıntısı da var sizinkine benzer bir durum, ben arkadaşa gerekli cevabı verdim dolu yağdı, ne yapalım bizdeki iyiniyet onda yokmuş bizde bil mukabele dedik, doğru değildi ama gerekendi.

Yorum bağlantısı
Hilmi Eser
Daha öncede yazmıştım, bu durumlar için araçta mutlaka rötüş boyası bulundurun ve taş izlerine hafif taşırarak kürdanın ucuyla sürün, yolda giderken taş fırlatma riski olan yerlerde araç sizi geçerken hız keserek kısa zamanda ondan uzaklaşmaya bakın, baktınız yol sakat arkadaki ille geçmek istiyor, kaçacak yer yoksa 4 lü yakın ikaz edin hala gelirse yol vermeyin uygun bir anda fren yaparak sizi çabuk geçmesini sağlayın, bunun dışında taştan kurtuluş yok, karşıdan gelende taş fırlatıyor kaçamıyoruz ayrıca koruma filmide işe yaramıyor çakıl onuda zımbalıyor, boşa para harcamayın rötüşleyin devam edin, çok fena izler olursa boyatın kaputu 2. el değeri falanda düşünmeyin, araba baştan zarar satarken taş izinden boyandı dersiniz, zaten iç kısımdan değişim olmadığı anlaşılır.

Ali Bey bu rütuş boyasının nereden temin edebiliriz?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Bey bu rütuş boyasının nereden temin edebiliriz?

Tüm oto bpyacılardan yaptırabilirsiniz, aracı götürmenize gerek yok, ön tampondaki çeki demirinin yerindeki kapağı götürün aynını yaparlar, yada serviste boya koduna göre aynısını küçük kutuda yapabilirler, ben servisten aldım parada almadılar üstelik :rolleyes:

Yorum bağlantısı

Autoking'de boya koruma yaptırırken kaput filmi kampanyaları vardı. Kaputu filmle yarıya kadar değil, komple kaplıyorlardı. 300-350.-TL gibi bir fiyatı vardı. Ancak zaten kaputta taş izleri oluştuysa ya boyatıp kaplattırmak, ya da arkadaşlarımızın dediği gibi, ya da 100gr boya yaptırıp ,htiyaç duyulan yerleri rötuşlemek lazım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek
- Yok canım... aynı hızda devam ediyor .. ama artık kafama takmıyorum !

+1 :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Temel oldukca şiddetli bir ishale yakalanmış ve hastaneye gitmiş.

Tabii ilk muyaneyi yapan doktor bakmış ve hemen dahiliye bölümüne sevketmiş.

İş bu ya bizimki her nasılsa evraklar karışıp dahiliye yerine psikiyatriye yatırılmış.

O da pek ne oldugunu anlamamış ya..

Aradan şöyle 1-2 hafta geçince sevki yapan doktor psikiyatri bölümünde bir arkadaşını görmeye gitmiş.. Tam çıkıyormuş ki bizim Temel orada...

- Yahu , demiş... sen ne arıyorsun burada.

- Bilmeeeeem... beni buraya yatırdılar.

- Eeeee... n'oldu? ... ishalin geçti mi bari?

- Yok canım... aynı hızda devam ediyor .. ama artık kafama takmıyorum !

+1

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Cihangiroğlu

Arkadaşlar bu boya işi için ebay de ford orjinal rötüş boyaları var, bunlar hakkında bilgisi olan varmı acaba?

1. bildiğimiz sprey boya, NEW Genuine Ford Jeans Blue Touch Up Paint Aerosol

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Genuine-Ford-Jea...=item518c39fb59

2. si ki bu işe yararsa almak isterim, bildiğimiz balmumu gibi geçici çizik kapatan kalemlerdenmi yoksa bayağı boyamı arkadaşlar?NEW Genuine Ford Jeans Blue Touch Up Paint Pen

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Genuine-Ford-Jea...=item3ca8ce5ca2

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet öğrendim, touch-up boya gerçek boyaymış, ebayden alıp arabada bulundurmak lazım.

Birde taş izi tamirinde yeni teknik öğrendim, taş izlerini rötuş boyası ile boyarken iz olan kısmı normal boyadan biraz daha kalın yani 0.3mm gibi yüksek bırakarak boyuyoruz, boya sertleştikten sonra kontrol edip sağlam boya tabakasından daha yüksek olduğundan emin oluyoruz, baktınız hala yüksek değil yada çukur, bir kat daha sanki kaputa su zerresi damlamış gibi olacak şekilde olmasını sağlıyoruz, boya donduktan sonra, iyice sertleşecek yani, bunun üstüne pasta yapmadan önce, temiz keskin bir jilet alıp kaportaya yaslıyıp hafif hareketlerle kalın boya tabakasını kesiyoruz, böylece orjinal boyayla aynı seviyeye geliyor ve mükemmel oluyor nerdeyse, kestikten sonra en ince hafif çizik giderici pastayla fazla bastırmadan boyalı bölgeyi dairesel olarak pasta yapıyoruz, dikkat edilmesi gereken fazla bastırmamak ve bu işi çok yapmamak, bu sayede daha tam sertleşmemiş iç kısım esas boyayaya daha güzel kaynaşıyor ve nerdeyse anlaşılmaz gibi oluyor renkte tutuyor, bu işi özellikle daha büyük taş izlerinde yani astara kadar kalkmış nerdeyse yarım cm lik hasarlarda uyguladığınızda çok hoş oluyor, aman gitti boya demiyorsunuz, sanki yeni gibi oluyor :D

Önemli olan uygulamayı doğru yapmak ve hasarı en kısa sürede görüp tamir etmek, astara kadar inen hasarlarda bişey olmaz demeyin, astar azda olsa hava geçirir ve paslanma olabilir, buda kanser gibidir, bir başlarsa için için yer unutmayın.

Gerekli malzeme; rötuş boyası,jilet,hafif çizik giderici pasta.

Not: Su bazlı boyalar geç donar ve jilet pasta uygulaması için 24 saat beklemeniz önerilir. Yoksa kesim esnasında boya sökülür, derin çiziklerde şunuda yapabilirsiniz, aracın rengine yakın sentetik sprey boya alın ve bunu kürdanla hasarlı bölgenin içine azıcık sürün, derin çiziği bunla doldurun yani, boya kuruduktan sonra su bazlı gerçek boya sürülerek iyice kuruması beklenip yukarda yazdığım işlemi yapın, bu sayede derin çizikler renk farkıda olmadan kolayca tamir oluyor, su bazlı boya derin çizikte tek başınada olur fakat donma süresi çok uzun olur.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)

Çok güzel bir fikir ellerinize sağlık, sonucun fotoğraflarını da gönderebilirmisiniz

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Karabulut

aracaın kaputuna ve farlarına şeffaf film çektir

Biliyorum biraz tuhaf ama yine de sormak istedim.Tamamen istek dışı bir olay bu taş sıçramaları...Yerine göre boyada bayağı bayağı hasar açabiliyorlar?Yapabilecek bir şey yok diye düşünüyorum ama siz tecrübeli arakadaşlara sormak istedim.Taş sıçraması konusunda ne düünyorsunuz ve nasıl onarımı yaptırılabilir?Teşekkürler...
Biliyorum biraz tuhaf ama yine de sormak istedim.Tamamen istek dışı bir olay bu taş sıçramaları...Yerine göre boyada bayağı bayağı hasar açabiliyorlar?Yapabilecek bir şey yok diye düşünüyorum ama siz tecrübeli arakadaşlara sormak istedim.Taş sıçraması konusunda ne düünyorsunuz ve nasıl onarımı yaptırılabilir?Teşekkürler...

yapacak bişey yok

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
sakin ol, sakin ol... nereye kadar? büyüyünce ben de öküz olcammüööööö!... :crazy:

Bu öküzler nezaman yularlanacak merak ediyorum... Piyasada yularını koparanlar oldukça çoğalmaya başladı.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hilmi Eser

Aracın orjinal boyasından servise hazırlatsak herhangi bir taş darbesinde veya çiziklerde ince fırça ya da kürdan ile uygulama yapsak hem sacın küflenmemesi hem de görüntü açısından daha iyi olmaz mı?Ne dersiniz arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...